روايات

رواية رحيل الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية رحيل الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية رحيل الجزء الخامس

رواية رحيل البارت الخامس

رواية رحيل الحلقة الخامس

ابتسم رعد وقرب من فيروز حضنها اكيد وحشتك صح فاجاة :_
قال الجد بهدوء: رعد تعالا بوس يدي دلوق حالا..
انت عارف كويس يا جدي ان مش هعملها ولا عمري هعملها حولت كتير معايا ونا مش هعملها!!قالها رعد بثقه زي ما حولتي ان اضحك بعد الي عملته فيا؟
رجع الجد بذكرته وافتكر لما جوز حببته قدام عنيه :
ياه يا رعد انت كنت لسه 20 سنه تتجوز اي في السن ده والبت ابوها كان مستعجل:_
ظافر وقف قدام جده بتوتر :ونا لما قولتلك عايز ادخل حربية وبعد ما نجحت في الاختبارات سحبت الشهاده ودخلتني طب؟؟ قولتلي مش لايق عليك..
ولبستها لي عزز مع ان عزز كان نفسه يبقي دكتور اوي بس القدر بقا :
فاجاه دخل زين و امجد وحسن بهدوء..
رعد شاف زين قال بخبث : زين بيه اهلا بيك القصر منور بيك وبوجودك..
زين حضنه وقال جوه :عارف انك مش هتصفي ليا هتفضل شايل مني بس عادي انا مسامحك..

 

منور بي اهله يا حبيبي.
نزلت ملك و اخوها محمد علي السلم بتوتر :
فين اسياا يا زين انا عايزهااا وصرخت بخوف عايزه اسيا؟
قام وقف الجد بستغراب :فعلا انتو موجدين فين اسيا.
حسن بتوتر :اسيا سابت البيت بعد موت ابوها ومشيت..
عزز افتكرها وقال :هي لسه عايشه مشوفتهاش من ونا طفل صغير؟
زين بغيره :ولا هتشوفها تاني.
الجد بعدم تصديق :اي الي حصل يا زين انطق..
زين بتوتر : الصراحة عمي امجد طردها من البيت هي وملك ومحمد معرفش سابوها ازيي حاولت ادور عليها لاكن مش لاقي ليها اثر..
قرب الجد من امجد وضربه كف قدام اخواته وعيالهم :
الفلوس عملتك كدا؟؟
رد امجد بصوت عالي :كان ماشيها وحش..
زين بعصبية :محدش يقدر يقول عليها كلمه زياده يا عميي دي منتقبة وقولت عليها بتروح اماكن مش حلوه وهي مبتخرجش من بيتها اصلا..

 

سابهم رعد ودخل أوضته بكبرياء رمي قميصه الاسود دخل اخد حمام وخرج رش عطره وشغل ام كلثوم وبص عليهم من شباك اوضته ونادي بي ابتسامة :
سعادد حضريي الاكل عشان جعان وكوباية قهوه ساده وقولي لي اخت اسيا اسمها اي ايوه ملك تكلم رعد فوق..
نزلت سعاد بهدوء : يا ملك هانم رعد بيه عايزك فوق..
ملك بصت لي فيروز بصتلها فيروز وقالتلها :
اطلعي..
طلعت ملك بتوتر : عايز اي الكريزما ده مش ناقصه؟؟
دخلت الاوضه كانت كلها مزيج بي الاسود والبيج والمراية لونها اسود كان قاعد وفاجاة جت حته لي ام كلثوم :ازااي ازااي اوصفلك يا حبيبي ازي؟
رعد بجمود : اقعدي يا ملك.
كنت محتاج اي يا رعد؟؟
رعد كدا من غير القاب ده انتي قلبك جامد هرجعلك اختك لي حضنك بس بمقابل.
ملك :اي يضمن انك ترجعها ونا اوفق علي المقابل..
سعاد جابت القهوه.. اتفضل يا رعد بيه؟؟
سبينا لوحدنا شويه يا سعاد..

 

وقفت ملك قدامه بغموض : اي هو المقابل يا سي رعد.
اصبري علي رزقك بس عشان تفهمي.
صبرت الي اعرفه عنك من صغرك انك كنت دايما لوحدك مبتكلمش حد ولما كنت العب معاك كنت تتضربني واروح لي ماما فيروز وانك كنت مبتتضحكش حتي..
بس ببتسم عادي؟؟
ايوه ابتسامتك الصفرا دي عايز اي.
انتي عجباني اوي وغمزلها بوقاحه ونفسي فيكي..
ضربته ملك بلقلم انت اتجنتت اي الي انت بتقولو ده رفعت صابعها في وشه بتحدي اياك تلعب مع ملك عشان بتلعب علي عداد عمرك سامح..
مسك صابعها وشدها من وسطها ده القطه طلعت بتخربش بصحيح عرفه اي شرطي وهرجعهالك..
تتجوزينييي..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى