روايات

رواية لا ندم في العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الجزء الحادي عشر

رواية لا ندم في العشق البارت الحادي عشر

رواية لا ندم في العشق الحلقة الحادية عشر

فااقت من النوم ودموعهاا بتجري على خدهاا ذي المطر
مسحت دموعها لماا لقت مراد ببصلهااا ضمت نفسهااا اكتر
مراد وهو بلمس على شعرهاااا بحب ….
طلعتي مش قليلة ي مااهي واناا بجد مبسوط اوي
بعدت اديه عن شعرهاا بحدة ” حوش ايدك دي عني
بعد عنهاا مرااد وقاالهااا تروح تحضرله الفطااار راح الحمام وهي بتبكي وبتتوعد له قامت لبست ودخلت المطبخ
حضرتله الاكل وحطه على السفر جااء قعد لقااهاا عايزة تمشي مسك يدهاا وقالهااا مبحبش اكل لوحدي
قعدت جنبه بصمت وهي بتتبلع ريقها بتوتر وهي بتشوفه خذ اول لقمة وبدااء ياكل
مراد بتلذذ ” حلو ااوي ي حبيبتي طعمه تحفة حاطة في ااي
مااهي بتوتر لكن قالت بتحدي ” باذنجان طماطم فلفل اسود ….
مرااد بابتسامة وهو بمسك يدهاا ” وطبعا حبيبتي لساا فاكرة ااني بتحسس من ال فلفل الاسود مش كده
غمضت عينهاا وهي بتلعن نفسهااا ضحك عليهااا وكمل اكل

 

بصتله بعدم تصديق وهو بياكل ووجه بقى احمر
ماهي بقلق. ” مرااد بلاااااش كفاية
مراد بحب. ” لو اعطيني سم هشربه ي ماهي المهم كفاية علياا انه من اايدك انتي
ماهي ببكاء ” ابوس اايدك كفاية متاااكلش اكتر من كده
فتح ازااار قميصه وهو مش قااادر يتنفس وقفت مااهي وهي حيرانة تعمل اااي و بتبكي بشدة
مراااااد لا ارجوك ااعمل ااااي بس ي ربي
بصلهاا وهو ببتسم … مش ده ال عاايزااه ي روح مرااد
هزت راسهاا بلااا شهقت لمااا شاافته وقع واااغمي عليه صرخت بشدة نزلت لعنده وهي بتبكي لقته بيتنفس بصعوبة
كان عمااد بيحاول يهدي في مااجد ال كان على وشك انه يقت…تل خااااالد ال مصمم يخطف نورسين لو ابوهاا موافقش على الجواز
قااطع كل ده صوت رنين هاااتف عماااد رد عماااد وبااان عليه القلق قفل وخذ مفاتيح عربيته وعايز يروح وقفواا خالد
خالد باستغراب ” في اااي ي عماااد مالك
عماد بخوف ” كلمني دكتور ااحمد من المستشفى وبيقولي اانه مراد جااء بحالة اسعاافية واناااا لازم الحق اخوياا اناا لازم ابقى جنبه

 

خالد وهو بيروح معااه ويهدي فيه
وبعد وقت وصل عماد وخالد المستشفى وسأل على الاستقبال على د. احمد قالوه في الاوضة …….
فتح عمااد باب الأوضة لقى اااخوه ناااايم ايده موصلة بمحلول وفي شوية ااحمراراا في وجه
خااالد وهو بيصاافح الدكتور. ” طمني ي ااحمد مرااد حصل له اااي
ااحمد. ” دي اعراض حساسية الواضح انه بيتحسس من حاجة معينة
انااا كلمت المدااام تبعد عنه ااي ااكل فيه فلفل اسود وباذنجان
عماااد بعدم فهم. ” المدااام ااانت بتقول ااي ي احمد
ماانت عاارف مراااد مش متجوز
احمد. ” بس هي ال جاابتوه المستشفي وكانت قلقاانة عليه وقالتلي اتصل بيك يحدماا تروح تجيب غيااراات لمرااد
لانه هيبقى النهارده تحت المراقبة…
عماااد بهدوء ” طيب انااا عاايز اروحه البيت عندي هطمن عليه اااكثر هنااااك
احمد. ” بشرط يكون جنبه ممرضة تعتنى بيه
هز عماااد راااسه ورااح لاخوه وبااس جبينه وهو بيطمن نفسه اانه هيبقى بخير هماا ملهمش غير بعض في الدنياا دي
تمت إجراءات نقل مرااد من المستشفى للبيت بسلاسلة جهزله عماااد ااوضته ال في الطابق الثااالث بكل حاجة يمكن يحتااجهاا

 

اطمن عمااد عليه وكان راايح ينزل تحت بس فجااءة سمع ال صدمه
مرااد بهمس. ” ماااااهي مااهي انااا بعشقك ي مااااهي
بصله عماااد بصدمة وهو كان ناايم وشكله كان بيهلوس باسمهاا
خرج وعمل مكالمة
كااانت نورهااان نازلة مع نورسين من على السلم ومعهم جاااد
جاد بطفولة وهو يرى خالد ” عمي
حضن جااد وسلم على نورهاان وعينه على نورسين
نورهان ” مينفعش ال بتعمله ي خالد لوسمحت ااختي مش مستحملة اوجااع بعد كده
خالد بحب ” بحبهااا ي نورهاان
ارتعشت نورسين من كلامه حست بيهاا نورهان
نورهاان ” وانت تقبل على نفسك تتجوز واحدة عااجزة مبتقدرش….
خالد ” لو مبتحركش غير عيونها اناا قابل المهم عندي تبقى معايا
لو سمحتي اقنعي باابااكي اناا بجد بحبهااا

 

نورهان وهي تنزل مع نورسين ” هحاول ان شاء الله
لمس يدهااا تكهرباا جسدهاا وقبضت على يد نورهاان بقوة
نورهااان ” اناا لازم ااعمل حااجة
فتح عينه ببطء وهو ينظر حوله بااستغراااب مااهذاا المكان ثوااني وعرف اااين هو عندمااا وقع نظره على عماااد
مرااد بضيق ” انااا اااي ال جاابني هناااا
عماد ببرود ” اناااا جبتك هنااا بعدماااا حبيبة القلب حااولت تق..تلك
اغمض مرااد عينه باالم ” هي فين
عماد ” بعدماا سممت..ك هربت بس ااخوك عمل اااي لاقااهاا
مراااد ” انااا كنت عاارف انه الاكل فيه فلفل ومع ذالك أكلت الحق علياا مش عليهاااا

 

عماااد ” اتجوزتهااا واانت عارفة انهااا بتستغلك عشاان تدخل حيااتناااا من تااني عملتلك ااكتر ااكل اانت بتتحسس منهاا ومع ذالك كلت وبعدهاااا هربت … بتسمي ده كله اااي
مراد بغضب. ” ملكش دعوة بحياااتي ي عماااد وقولي مراااتي فين
عماد ” اخويااا الكبير مش بيفكر صح من واجبي اناا افكر بدااالك
مااااهي هتدفع تمن ال عملته فيك اناا مش لاقيك قداام بابا جاااامع احناا ملناش غير بعض
مرااد قااام بغضب بس مسكه عماااد
مرااد ” ابعد ي عماد اناا هعرف الاقيهااا لوحدي …..
عماااد. ” الواضح انك بتبحبهاا اكثر من اخوك ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا ندم في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى