رواية احببت عنيده الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آلاء
رواية احببت عنيده البارت الثاني والعشرون
رواية احببت عنيده الجزء الثاني والعشرون
رواية احببت عنيده الحلقة الثانية والعشرون
عز بصدمه:يعني ايه
مجدي:يعني لازم سليم يعرف بسرعه قبل ما دا كله يروح علي الفاضي
عز :تمام سلام وطلع لي سليم لقه طلع من عند نور
عز:سليم
سليم:نعم
عز: تعال طيب
راحو اوضة سليم وطلع البلكونه عشان يتاكد ان محدش سماعهم
سليم: في ايه ياعم
عز: مجدي كلمني وقالي كشفو مراد بس لسه ميعرفوش مين اللي ورا ومراد متكلمش
سليم مسح وشه بغضب: اوعي يكون مجدي كشف نفسه قصاد.مراد
لقه حد بيخبط
بصوا لي بعض وساكته
امل دخلت: ايه يبني انت وهو عماله انادي عليك ليه مش بترد
سليم: ماسمعتكيش في حاجه
امل:اسر صاحبكم تحت
سليم وعز بصوا لي بعض
عز:تمام يا ماما احنا نزلين
امل نزلت
سليم: نهار اسود لو اسر جي يقول ان مجدي كمان اتمسك
عز: دي تبقا جبت اخرها
ونزلوا
اسر:ايه ياعم كل دا
سليم ابتسم وسلم عليه
عز:وحشني والله وسلم عليه
اسر:سالت علي عز في شركه مالقتكش فا قولت اكيد هتبقا هنا انت وسليم
امل :اتفضلوا القهوة
اسر:تسلم ايدك يا امي
امل:تسلم يا حبيبي
ومشيت
اسر :عايزكم في موضوع مهم
عز: تعال علي المكتب
دخلوا
سليم:مجدي قالي ان مراد اتكشف اوعي تقولي ان مجدي كمان اتكشف
اسر: ما انا جي عشان كده
عز:مجدي اتكشف
سليم مسك دماغه:كملت
اسر: لا ياعم انت وهو تقصد مراد مجدي في الامان هو اللي قاله حاسس مراد ورا حد ومش معايا و مجدي قاله انا حاسس بكده بس مش عارف امسك عليه حاجه وتكلم مع مرتضي في كذه حاجه تبعد عنه اي شك
عز: طب ما دا كويسه
اسر:لي حد هنا
سليم:بمعنا
اسر: لحد دلوقتي مراد متكلمش ومجدي قال حاول مرتضي مع بالضر’بومراد ساكت ودا في حد ذاته يقلق مراد جبان
سليم :صح
عز:تفتكر ساكت ليه
اسر:مش عارف بس مجدي قال مش هيقدر يكشف نفسه قدامه عشان ياكد عليه بلاش يتكلم ويجري ويعرف سكوته دا ايه
سليم: طيب هنبعت مين
اسر : في راجلين مع مجدي تباعنا قالي هيلعت واحد ويقول ان سليم هو اللي باعتو وانك هتخرجوا قريبا و هتامنه
سليم:اسر مراد برا الحبس خالص
اسر:عارف يا سليم وبعدي مراد الخلف بينك وبينه وانت متنازل بس الكام دا لو مراد لسه معاك
عز:صح لان سكوته ورا مصيبه ربنا يستر
اسر:المهم بقا ركزو في اللي هقوله لان الخطه هتتغير خالص
…….
نور نزله مالقتش سليم ولاعز راحت لي امل المطبخ
نور:امول العسل
امل:قلبها انا عملتك كل اللي بتحبي
نور:الست دي امي
امل ضحكت: يا بت صحيح افتحي الدرفه دي
نور:ليه
امل بهمس:شلتلك كيكه بشكولاته وشيبسي
نور ضحكت بهمس:بتتكلمي كده ليه
امل:اصل سليم بقا زيك بياكل كتير مبيعملش حساب حد
نور ضحكت:احم ايه الاهانه دي
امل ضحكت: اهانه ايه يا جزمه انا امك
نور: تشكري يا حج بس بياكل ازاي وجسمه مظبوط
امل: يعني انتي اللي باين عليكي وبعدين هو بياكل وينزل الجيم
نور:اها طيب وراحت اخدت الكيكه صحيح هو فين.
امل:اسر صاحبهم جه اخدو ودخلوا المكتب
نوربشك :اممم مش دا اسر الرائد
امل:اها
نور: هاكل واروح اشوف في ايه
امل:ليه هو في حاجه ولا ايه
نور بلعت الاكل بتوتر:لا قصدي اقاعد معاهم اصل سليم بيحكيلي عنه ياما صحيح فين سلمي
امل:صحيت من بدري ونزلت للشغل وخالتها تيجي علي هنا تاني ومكرم اقنع عاصم تقاعدو معانا يومين
نور: مش هينفع الشغل انا خراجه اصلا
امل: روحي ورجعي علي هنا عادي
نور: حاضر هي ساعه كام
امل: تقريبا1
نور:الحمد الله فاضل ساعتين واروح المستشفي المهم عايزة اكل بشامل قبل ما امشي
امل ضحكت:قومي يابت بدل ما احدفك بحاجه في وشك
نور ضحكت:انتي ام انتي انا هروح اشوف قرعة عيني احسن
امل ضحكت: روحي يا اخت صبري
…..
نور راحت ولسه هتخبطت سمعت الي يوقف ايديها
سليم: لا طبعا نور ايه اللي تبقا معايا لا استحاله
عز:يبني اسمعوا بس
اسر: نور هتبقا مجرد وقت
سليم:ولا دقيقه
عز: ليه بس
نور دموعه نزلت و وقلبها حسه انه قلبها في سك’ينه وفتكرت كل حاجه ودماغه هتنفجر من تفكير ونزلت ايديها من علي الباب ولسه هتمشي
واقفت اول ما سمعت
سليم:ليه ايه انا اصلا مش قادر اخليها تثق فيا من تاني وانا مش مستعد اخسر نور مهما حصل علي جثتي
نور ضمت حواجبه ومسحت دموعه بطفوله
اسر:يبني وليه كل دا ما هي هتبقا تحت عنينه
عز:صح
سليم : هو اللي صح انت توافق تحط سلمي في خطر
عز: سلمي مالها اصلا ب مرتضي وسيف
سليم: انا بسالك سوال توافق
عز ساكت:
سليم:سكت يعني
اسر:طيب هات حل انت
سليم:نور وسلمي وعمي عاصم يقاعدو عندي هنا وابعت حد من عندي لي مراد وشوف دماغه فيها ايه وساعتها نقدر نتصرف انا نور برا حسابتكم حتي لو هي وافقة برضوه لا
نور ابتسمت ان افكارها طلعت غلط وخبطت ودخلت
نور : عاملين ايه ماما لما قالت ان اسر هنا قولت يبقا حاجه تخص عم مرتضي
اسر :ازيك يا نور
نور:اهلا كان نفسي اشوف من زمن
سليم خبط دراعه بخف وبصله بغيره: في ايه
نور :في ايه
سليم ركز لقه معيطه بهمس:معيطه ليه
نور ضحكت لان اتاكدت بيحبها رغم من شويه كانت بتلعن نفسها بحبه لي لما فكرت بيخدعها
سليم يصله بستغراب: في ايه
نور:ابدا هو حصل حاجه
اسر: اها كنت عايزك
سليم بصله بغضب وعصبيه : لا مافيش بي الايام دي لازم تبقي هنا عشان مراد اتكشف
نور بصدمه :ازاي
عز:مجدي قالي محكاش التفاصيل
اسر بقلة حيله: طيب انا همشي بقا الجديد هقولك عليه
سليم:تمام
سلم عليهم ومشي
عز:طيب انا هروح لي سلمي
سليم:استنا عايزك …وبص لي نور …ثانيه
واخد عز وطلع برا المكتب
بعد وقت
سليم دخل: ايه
نور :ايه
سليم :مالك
نور:ايه.
سليم:معيطه ليه.
نور: ولا حاجه بس لازم امشي عشان المستشفي
سليم:خدي اجازه
نور:ميفعش
سليم:خلاص هاجي معاكي
نور ضحكت: ماشي
سليم ضحك علي ضحكتها:في ايه انتي عمله مصيب
نور رفعت كتافه ونزلتها:لا ابدا
سليم ابتسم: ماشي فطرتي
نور:اها
سليم:طيب يلا
نور :ودراعك طيب ازاي
سليم: مش للدرجه يلا
نور هزت راسها ب تمام ومشيت قصاده
سليم من جوها:حاسس في حاجه ربنا يستر
….
مراد: سليم مين دا انت عبيط يابني
مصطفي تباع مجدي واسر: مراد لووسمحت تنجز انا دخل بالعافيه منهم سليم بيقول انت اتكلمت ولا لا
مراد بتفكير :عن ايه اصلا
مصطفي:عن انك بتعرف اخبار عن مرتضي بس الغريبه انك مجبتش سيرت سليم انت دايما علي حد عالمي في خلاف
مراد:ومتاكد ان سليم مش هيخلف وعدو
مصطفي ابتسم: غريبه
مراد:هو ايه
مصطفي: ماكد علينا نخلي بالنا منك ولو هنتقفش نطلعك انت الاول منها
مراد ابتسم:دا سليم
مصطفي: ودا سبب سكوتك
مراد: سليم زمانه شاكك فيا ان ممكن اتكلم بس لا لان امن بنتي
مصطفي بستغراب:بنتك
مراد: والسر دا ميعرفهوش غير سليم ان ليا بنت وهو كان يقدر ياذيها بس عمرو ما فكر بالعكس اخدها وانا متاكد انها في امان ومرتضي دا واللي معا مش بيفرق معاهم حد ومتاكد لو موت سليم هيربي بنتي احسن مني
مصطفي :ومطمن انها معا
مراد:انا اللي طلبت منه كده عشان اطمن عليها
مصطفي: انا مش قادر افاهم العلاقه دي
مراد ضحك: المهم قوله ان مرتضي شاكك في عبد الحميد انه هو اللي ورايا
مصطفي:مين دا
مراد: هو يعرفوا و هيفاهمك المهم خالي بالك مرتضي وسيف في ما بنهم اختلاف واكيد سيف هيعمل مشكله كبيره وسمعت بيتكلم مع صاحبه
مصطفي: ما هو بعت ناس لي سليم ضربه
مراد:عارف بس سمعتهم لما مرتضي طلع من عندي من شويه ان سيف عايز ياذي نور وتقريبا يخطفها ومرتضي هيواقف سيف بس برضو يخالي باله وطمنه انا استحاله اتكلم بس بنتي في رقبته ويعتبرها بنته
مصطفي هز راسه :متخافش انا همشي ولو حصل اي حاجه هقولك واياك تتكلم مع حد تاني ولو بعت حد ليك هقولك هي اسم بنتك ايه
مراد: فرح
مصطفي ابتسم:هيقولك فرح عايز حاجه
مراد:لا
………
نور :امشي بقا
سليم:لا هقاعد استناكي
نور:سيف مبقاش يجي اصلا
سليم بغضب : نور ينفع تقغلي الموضوع دا
نور ضحكت: بتغير
سليم ضم حواجبه:بت هو في ايه
نور:ابدا
سليم: لا في انا متاكد
نور ضحكت :ابدا مبسوطه شويه اعيط عشان ترتاح يعني
سليم :لا ابدا المهم هتقاعدي معانا انا بعت عز يكلم عمي وسلمي وتعقدو معانا يومين
نور:لا مش للدرجه بقا وبعدين بابا واخد باله متهافش
سليم: عمي عاصم عارف ان في شكله بس محكناش كله فا اكيد هيجي وانتي كمان وسلمي
نور بخبث:لا
سليم:لا ايه هو ايه اللي لا
نور:لا مش هاجي
سليم:نور روحي شوفي شغلك بقا
نور:لا
سليم:متعصبنيش عليكي روحي
نور:انا في مكتبي اصلا اطلع انت
سليم: وربنا هطبق وشك
نور قربت من وشه وابتسامة ببرود:ازاي
سليم ضحك : وحيات امي في حاجه
نور رفعت حاجبه:لا
سليم ضحك ولف ايدي حولين وسطها: لا
نور بتوتر وجايه تبعد : ايه في ايه ابعد
سليم:نسيتي اني جوزك
نور قلبه دا جامد:سليم احترم نفسك
سليم:انا معملتش حاجه
نور: طيب ابعد بقا
سليم: مش هبعد الا ما تقولي مالك
نور: ابعد وهقولك
سليم:وانا ايه يضمن ليا وبعدين ابعد ليه مالي عادي
نور بغضب:سليم مابحبش كده وبعدين لو حد دخل هيقول كلام وحش
سليم: طيب قولي عشان ابعد ولا انتي حبه قربي
نور بعصبيه وضربته في دراعه : انت انسان مش محترم ومشوفتش بربع جنيه تربيه
سليم ضحك وفي لحظه كانت في حضنه:بحبك يانور عيني
نور تنحت:اي
سليم بهمس جم ودانه: بحبك يا نور عيني
نور دفنة وشه في حضنه بكسوف
سليم ابتسم علي كسوفه باس راس :اسف
نور رفعت راسها وبصتله:ايه
سليم:كنتي بتعيطي بسببي صح
نور بتوتر:لا
سليم:اها نور انتي لو كدبتي علي العالم كله مش هتعرفي تكدبي عليا انا حافظك
نور عيونه دمعة:سمعتك
سليم بستغراب:ايه
نور حكتله اللي حصل
نور: مكنتش قادره استوعب انت ليه بتعمل فيا كده طيب انا ماذتكش واللهي انا مقدرش اذيك اصلا
سليم مسك خدودها: نور واللهي العظيم انا بحبك
نور : انا خايفه اووي خايفه يطلع
قطع كلامها
سليم: صدقني مش هقدر ابعد عنك وبعدين تفتكري في الاول انا واالهي ما كنت ناوي اعمل اي حاجه انتي اللي دخلتي حياتي ومصممه تعلاجيني مش هنكر وقتها كنت عايز ابعدك عني عشان مش عايز تتاذي وبقيت ببين كل حاجه لي مراد ان انتي متعرفيش حاجه
نور:كنت عرفني
سليم:نور انتي من شويه كنتي بتفكري انك تعرضي تكوني معايا قصاد مرتضي
نور بستغراب:بس انا مقولتش
سليم:بس كنتي هتقولي وردي اني هرفض ونظرتي ليكي سكتي عشان عارفه لو اتعصبت مش بشوف قدامي
نور :ما
سلبم:نووور
نور:طيب هتعمل ايه يعني
قطع كلامهم رنت اسر
سليم:دا اسر
نور :افتح الاسبيكر طيب
سليم هز راسه ب تمام ورد:الو
اسر: الحمد الله مراد لسه معانا
سليم ابتسم:كنت متاكد وبعدين
اسر: ب اكد عليك علي بنته تشيلها في عينك وولو حصل حاجه انت اللي تربيها
نور بستغراب وفي سرها: بنته ازاي ومال سليم ب بنته
اسر: وصحيح سيف تقريبا بيفكر يخطف نور
سليم :نعم
نور تنحت:انا
اسر :هي نور لسه معاك
سليم:اها كنت بوصلها الشغل
نور:هيخطفني ليه
اسر:اكيد عشان سليم يعني والخلاف اللي بنهم المهم لازم فعلا نور فعلا تقاعد عندك وانتي يا نور خدي اجازه من شغلك او خلاص بقا تقاعد هو مش انتي وسليم خلاص اتجوزته ايه لزوم الشغل
نور :نعم لا طبعا
سليم فاهم: اسر مش وقتك
اسر ضحك :طيب اهو اتاكد ان مراد معانا وهتقولي شوف وىد عليا بكتير بكره
سليم:تمام
اسر:تمام سلام سليم صحيح استقاله ها
سليم ضحك:عيله رخم وقفل
بص لقه نور بصله بغضب
نور:استحاله اصلا بابا استحاله يوافق انه يقاعد عند حد
سليم ضحك: دا عايز يعصبك يا هبله وبعدين ملكيش دعوه ب عمي وانتي ياروحي لازم تاخدي اجازه انتي سمعتي قال ايه
نور:مش هستقال
سليم:قولت اجازه
نور :تمام بس اتفضل انت ب شطرتك قول لي دكتور سالم
سليم:من عيني
نور :سليم بطل تتكلم كده
سليم بصلها بتفكير ومش من غير ما يرد
نور بستغراب :هو زعل
…….
عده الايام
ونور وسلمي وعاصم عند مكرم
عاصم: يا مكرم بطل بقا انت بتخوم
مكرم: اهو كل ما تخسر تتقمص وتقول بخم
عاصم:بذمتك يا عز مش ابوك بيخم
مكرم:رد عليه يبني
عزضحك: بصراحه اها
مكرم:طب قوم من هنا يا عاق…. وبص لي سلمي…. بت يا سلمي مش ابوكي بيخوم
سلمي ضحكت: انا هقوم اساعد ماما وقامت
مكرم:هقولك ايه خطيبك عاق
عاصم:بس يا خمام تعال ياابني العب انت معايا
مكرم:واللهي
عاصم:اها اعمل قهوه بدل ما اخد بعضي وامشي انا والبنات
مكرم:ياعم بقا قرفتني كل شويه امشي اتنيل وقام
….
سليم كان قاعد بيبص علي باباه وعمه عاصم ويبص لي نور اللي كانت عماله تقول ان عاصم استحاله يوافق يقاعد معاهم
نور:ايه
سليم قرب منها: استحاله يوافق هاا
نور:يوووه بقا
سليم ضحك وقام:
نور:رايح فين
سليم: هطلع اقاعد برا شويه … ومشي
نور بصه عليه بستغراب ومن جوها:هو ليه من ساعة ما قولتله في المستشفي يبطل يكلمني كده وهو بيبصلي ويمشي
قاعدت تفمر اخر ما زهقت راحت ورا
سليم كان قاعد ومسك دماغه ومغمض عينه
نور بستغراب:مالك
سليم رفع راسه وبصلها:ابدا انا تمام
نور قاعدت جمبه:عايزه افاهم في ايه
سليم :يا نور خلاص هانت كله ايام مرتضي يحدد امتا تسليم البضاعه الفاسده وهيتمسك متلبس ويبقى كده خلاص
نور:انا مش بتكلم عن مرتضي
سليم جز علي اسنانه:لو سيف متقلقيش لما حاول يتهجم علينا هنا هرب وسافر برا وانا ساكت وسبته هوكويس
نور: وانا مالي بي انا مش بتكلم عن كده
سليم بنرفزه:في ايه رفضه وجودي وبعد عنك عايزه تعرفي كل حاجه قولتلك خوفك عبي سيف سبتهومحاولتش اجيب حقي عشان مضايقش حضرتك عايزه ايه تاني
نور بصدمه:انا مطلبتش تبعد
سليم :بجد اها فعلا كل ما اقرب ليكي تبعديني كل ما اتكلم معاكي تقوليلي لا لو سمحت متتكلمش كده نور انا لو متاكد لو مشيت من هنا وابقا مطمن كنت مشيت من هنا بس خايف الوم نفسي واقول يارتني كنت استنيت لحد ما تطمن عليها وتسيبها في امان
نورعنيها دمعت:مكانش قصدي كل دا انا مش عايزك تبعد بس غصب عني خايفه تهذلني رغم ان متاكده انك بتحبني بس بخاف اتعلق بيك اكتر تكون انت زهقت مني وتبعد انا عرف اني متحبش بسبب تصرفاتي ولساني وشكلي
سليم:اللي حبيتك عشانهم وشكلك ماله اصلا اذاكان نص خناق معاكي بسبب ياشعرك مفرود يا حط زفت مكياج يبين جمالك اكتر وانا اصلا رفض تتعاملي مع حد ولا لا لسانك اللي بفضل اضايقك عشان تتكلمي وسمعك ولا تصرفاتك اللي ببقا حاسس بنتي قصادي انتي بتقولي اي كلام يانور عشان مش عارفه تحبيني
نور كانت بص في الارض وبتعيط من غير صوت ومره واحده بصوت عالي وشهقه :واللهي بحبك
سليم بصلها:بتعيطي ليه انا ماعملتش حاجه
نور:عشان هتسيبني
سليم ضمها لي :تعبتيني
نور مسك في تيشرت بتاعه وبتعيط :
سليم طبطب عليها بحنيه:باااس اهدي خلاص انا جمبك
نور:هطلقني
سليم ابتسم:كلمه مقرفه اصلا مش بحبها ومافيش حد بيبعد عن روحه
نور: سليم
سليم:يا روح سليم نعم
نور بتوتر وخوف:في مصيبه لازم تعرفها ممكن تسيبني بعدها
سليم طلعها من حضنه بستغراب:ايه
نور:
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)