رواية احببت عنيده الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء
رواية احببت عنيده البارت الحادي والعشرون
رواية احببت عنيده الجزء الحادي والعشرون
رواية احببت عنيده الحلقة الحادية والعشرون
سليم ابتسم:وحشتيني
نور اتكسفت وفتكرت كل حاجه :احم انت كويس
سليم:ما وحشتكيش بجد
نور اتعدلت وفضلت تفرك في ايديها:: شكلك بقيت كويس
وجايه تقوم مسك ايدها
سليم:انا مش كويس خاليكي معايا شويه حتي
نور قعدت بتوتر: هو حصل ايه عز قالي انه بسببي
سليم ضم حواجبه : ازاي
نور:عشان سيف وكده
سليم بضيق :هو قالك كده
نور بستغراب : انت فاهمت ايه
سليم اتعصب وقام اتعدل رغم وجع اللي في جسمه ودراعه:انه قالك بسببك انتي
نور:لا لا مقالش كده قال ان سيف بعت ناس وانت قومت بالواجب …وكملت كلامها بحزن …بس بين انك انت اللي اتبهدلت
سليم بخبث: مش للدرجه بس حاولت افوق قبل ما كان هيمو’توني
نور بخوف وقربت عليه بلهفه: هما كان عايزن يمو’تك
سليم: ضر’بهم دا مكان تهويش او جايبان حق دا ضرب موت
نور عيونه دمعت :انااسفه انا السبب
سليم :يا ستي في ايه حتي لو مو’ت مش هتفرق بالعكس ساعاتها كل دا هيخلص والمشاكل تتحل
نور بعصبيه:بعد الشر انت لين مصمم توجعني ليه مصمم تاذني وتوجع قلبي عليك
سليم :وانا هفرق معاكي اصلا ولو علي روح ياستي انا اللي رميت نفسي
نور ضر’بته مكان الاصابه: اها هيفرق مهايا يا غبي هيفرق بس اللي زيك ميحسش
سليم ضم وشه بوجع:الله يخربيتك دراعي ورجع راسه لي وراه بتعب
نور قربت منه يعتبر بقت قاعد جمبه:: اسفه اسفه مقصدش
سليم :…
نور: سليم انت مش بترد ليه
سليم:…
نور بخوف:لا لا رد سليم
سليم:….
نور جسمها اتنفض وكربت منه اكتر ونزلت راسها عد قلبه تسمع :سليم رد عشان خاطري
سليم فتح عين واحده وبيبصل لقها يعتبر في حضنه
نور بدموع :قلبك شغال اهو رد عشان خاطري وسندت راسها علي صدره وتعيط
سليم في لحظه حضنها وضمها لي وضحك :اهدي انا كويس
نور رفعت راسهها بصتله لقت بيضحك رجاي ترجع وبصله بغضب
معرفتش
نور بغضب:ابعد عني
سليم:يعني لواحد.يوموت عشان تحسي بي اسف وربنا وباس راسها اسف والله وضمها لي تاني
نورشدت علي حضنه وفضلت تعيط جامد:ليه عملت كده ليه خالتي بقت خايفه دايما
سليم:غبي و ومهما اناسف مش هيفيد بس واللهي ندمان اديني فرصه
نور:انا مش عارفه اديها لي نفسي اصلا
سليم:عشان خايفه وبتفكري في اللي فات مش دايما كنتي بتقولي ارمي اللي فات عشان تقدر تتحرك انا بعد عنك اسبوع بس كان كفيل يموتني ووجعني اكتر من العلقه اللي اخدتها نهارده دي والله بس تصدقي سيف دا رغم انه عيل رخم ومش طايقه بس حبيته عشان خالكي تيجي نهارده ولو كل يوم اخد العلقه دي
نور ضحكت : اتكترو عليك
سليم: الحمد الله ربنا ستر وقدرت عليهم واهم متلاقحين في ال المخزن
نور رفعت راسها وهي لسه في حضنه: هتعمل معاهم ايه
سليم رجع راسها تاني:ياشيخه مالناش دعوه دلوقتي بيهم خاليكي معايا انا بقي
نور ضم حواجبه واخدت بالها من وضعها انها في حضنه :
نور جايه تقوم تاني:
سليم ضمها لي جامد : لا كفايه بقا فرصه يا نور وغالوت ابوكي ياشيخه
نور بتوتر : سليم لوسمحت ماينف..
قطع كلامه
سليم: انتي مراتي وربنا بس بقي
نور:بس
سليم كان حضنها ب دراع السليم بس راح حضنها ب دراعه اللي في الجرح كمان:ما بسش خلاص بجد دراعي وجعني
نور ريحت دماغه علي صدرو :مش هينفع اقاعد كده
سليم:وكتاب الله مراتي
نور بنرفز:منظري يا سليم مامتك زمانه طلع تطمن عليك
في نفس الوقت الباب خبط
سليم سابها:حسبي الله
نور ديرت وشها وضحكت
امل دخلت : قالك حصل ايه
سليم:يا امي انا كويس
امل فاهمت مش هيتكلم كا العاده :طيب كول اهو وبصت لي نور اكلي يا بنتي دا اصلا مكانش بياكل مابالك دلوقتي
نور:حاضر
امل ابتسم:يحضرلك الخير وكولي انتي كمان شكلك ما بتكليش وشك خاسس ربنا يهديكم واها انا خليت مكرم يكلم باباكي هتباتي معانا وطلعت من غير ما تلحق نور ترد
نور بصتله:انت ما بتكلش بجد
سليم: لو هتاكلي هاكل
نور رفعت حاجبها:والله ماشي
سليم: ايه
نور :هناكل
سليم ابتسم :تمام
وبداءو ياكلوا بس كان كل مره هي بتاكل ومش بتسال المره دي هي اللي بتاكله كان سليم فرحانه وبيتمنا لو كان حصل معا كده من زمان وبعد وقت
سليم:وانتي مش هتاكلي
نور: هاكل لما انزل
سليم:تنزلي فين
نور:تحت
سليم:اها بتخلعي صح
نور بتوتر:: لا ابدا
سليم مسك ايدها وقربها لي وبداء ياكلها هو :بلاش خبث كولي يلا
نور بصتله ومحاولتش ترفض بعيد عن انها كانت فعلا جعانه الا انها كانت مبسوطه جدا بوجوده
بعد وقت خلصوا
نور: هنزل بقي عشان سلمي لي واحدها
سليم:ما عز وماما وبابا تحت
نور:حتي لو كده لازم انزل
سليم جاي يقوم :اهااا
نور جريت عليه:مالك …في لحظه كانت في حضنه
سليم :مافيش نزول خليكي
نور بغيظ:يا كدب اوعي
سليم ابتسم: بت انتي اتلمي بقا دا انتي دماغك دي ايه يخربيت العند اللي انتي في
نور:مينفعش يا سليم كل حاجه مبقتش تنفع
سليم :اها وماله ان شاء الله ونام يلا نامي بقا
نور بصدمه:انام ايه انت مجنون اوعي
سليم:اقسم بالله هتنامي في حضني يلا بقي يا انا يا انتي
نور:اها انت اتجننت بقا وجي تزوقه قربها اكتر مكانتش عارفه فضلت لحد ما تعبت
نور بغيظ:هو مين فينا اللي انضرب
سليم:الله اكبر يخربيتك
نور ضحكت:مش هحسدك
سليم ضحك: هو انا اطول تحسديني
نور بصتله بستغراب من طريقته اللي كل ماده بتتغير وتحبه اكتر
نور بخوف وعتاب:سليم انت عايز توصل لي ايه بلاش مش عايزه اكرهك
سليم باس راسها:وحيات نظرت العتاب والخذلان وااخوف اللي في عنيكي ووجعني اكتر منك ما هخذلك واحاول انسيكي اللي حصل مني ودا وعد مني قصاد ربنا مش حد تاني وفرصه ارجوكي يانور وغالوت عمي وسلمي انا متاكد انهم اغلي ناس في حياتك فرصه بس
نور ابتسمت ونامت في حضنه من غير كلام :
سليم ابتسم بس فجاءه الابتسام ا ختفت لما سمع صوت عياطها
سليم : نور
نور شدت علي حضنه اكتر وصوت عياطها بقا عالي اكنها مصدقت تعيط
سليم : اسف اهدي عشان خاطري
نور فضلت تعيط وكل ماده عيطها بيزيد
سليم فضل يملس علي شعرها ويهديها وهي زي ما هي فضل يقراء قران
بتد وقت كانت بطلت عياط او بمعنا اصح نامت
سليم :نور
نور: …
سليم ابتسم وباس راسها: باذن الله ربنا يقدرني واعوضك
الباب خبط وفتح عز وسلمي
عز:سليم
سلمي بصت ومصدوم ه:نهار ازرق
عز ابتسم:دا ايه دا
سليم شاور انهم يسكتوا :هششششوا هتصحي خد خطبتك وطلع برا
عز:بقت كده هقولك ايه ولعه
سليم حدفه بالمخده:برا
نور بنوم:بس بقي يا سلمي عايزه انام بطلي فرك .. وقربت منه بقا نفسها حاسس بي
كان في نفس القوت عز ضحط وشد سلمي وطلعوا برا قبل ما المخده تيجي فيهم
سليم بص عليها وابتسم :بحبك يا عنيده
…..
مرتضي:انت هتفضل تدبسني في مصايب كده انا تعبت منك ومن قرفك وتصرفاتك اللي مالهاش اي لازمه غير تهدني وتهد اسمي
سيف:يابابا دا طردني
مرتضي:حقوا لما تعاكس مراته وتروح تضايقها انت مالك بيها اصلا
سيف بزعيق:يابابا اسمعني بقي انت ليه خايف منه اووي كده مين دا مخليك جبان كده
مرتضي ضربه بالقلم:اخرس
سيف بصله بصدمه:
مرتضي: سليم دا لو ما اخدش بالك منه هيدهسك تحت راجله وانا مش مستعد اخسر كل اللي ورايا وقدامي بسبب هبلك وعبطك دا واياك يا سيف تعملوا اي حاجه تاني انا اللي هقفلك وربنا يستر علي عملتك السوده دي اهاا واعمل حسابك انا مش هتصدر ليك في اخر عمله دي انت فاهم وتصرف انت بقا يا فالح واها حماك يا دكتور عايز يعرف اخر الهباب الخطوبه دي ايه انا من رايي تكتب الكتاب وتغور من هنا ودي نصيحه لانك مش قد سليم
واطلع برا مش طايقك
سيف جز علي اسنانه وطلع ::
…….
تاني يوم
عاصم: مش فاهم
مكرم : بص بس متتعصبش بقا
عاصم: ما تتكلم يا مكرم نور وسليم مالهم
مكرم:بصرتحه بقا اكتشفت انهم مكانوش متجوزين كده برضاهم
عاصم بصدمه:نعم تقصد
مكرم: معرفش بس اللي فاهمته ان هما اتصالحوا وفعلا حبه بعض
عاصم:مكرم انا مابحبش كده فاهمني
مكرم:صدقني انا معرفش حاجه انا سمعت ان سليم ونور كانه متفقين علي خطوبه بس واحنا اللي خلينا كتب كتاب وهما ساكتوا عشان منشكش وبعدها سليم اكتشف ان حبها فعلا وبيخاول يقرب منها وهي اصلا كمان بتحبه واللي قدرت افاهموا النهارده ان هما فعلا بقوا بيحبه بعض بجد
عاصم: انت عارف ومخبي عني يا مكرم
مكرم:يوووه يارتني ما قولتلك حاجه يا سيدي صدقني انا واللهي ما اعرف حاجه بس دا اللي قدرت افاهموا لان انا كنت زيي زيك مش فاهمه اللي حبه بعض فجاءه
عاصم:طيي ليه اتخطبوا اصلا
مكرم: دا اللي هعرفوا بس مش عايز اعرفهم اني عرفت حاجه واكيظ انت تفاهم ان هينكرو وبذات بنتك عنيده زيك
عاصم: انا حقيقي مبقتش فاهم حاجه ومش مطمن
مكرم:بالعكس تطمن ان فعلا بيحبه بعض دي كفيله انها تطمنه المهم متتصرفش وانا هعرف وهقولك
عاصم بقلة حيله:تمام ربنا يستر
……
نور قامت لقت نفسها لست في حضنه بصتله لقت نايم وبتسمت وفضلت بصاله وساكت وعي وشها ابتسامه
بعد وقت
سليم:للدرجه دي انا حلو
نور برقت :
سليم ابتسم وفتح عينه وبصله: صباح الخير وباس راسها
نور: احم صباح الخير وقامت بسرعه
سليم ضحك علي وشها اللي احمر: نور
نور بتحاول تدري كسوفها :نعم
سليم :بحبك
نور بكسوف:يووه بقي وجريت علي برا
سليم فضل يضحك:وعماله فيها شبح
…
نور طلعت من عندو وفضلت تضحك
نور: رخم ودخلت الاوضه الي كانت بتنام فيها لقتها زي ما هي بحاجات اللي كانت سايبها
نور: لا ثانيه كده ايه دا ولقت صور ليها هي وهو لما اتصزىه في ملاهي
نور يضحك: ايهدا هو عماله امتا …وبتفكير… ما لو بجد بقا بيحبني ليه سمع كلامي وبعد عني اسبوع
سليم من وراها:لان اللي بيحب حد بيسمع كلامه وانا كنت حاسس ان انا سبب تعبك وعدم ترجعي شغلك رغم اني كنت بتعذب وانا نفسي اشوفك انا بس احترمت رغبتك
نور بصتله: انا بجد مبقتش فاهمه
سليم:ياختاااي لا بقولك ايه احنا هنضيع عمرنا في اني اقنعك اني بحبك وانا عارف انك اصلا بتحبيني وانتي عارفه بس خوفك دا مضيع كله مننا صدقني انا ماليش اي مصلحه غي اني اقنعك اني بحبك بالعكس
نور بطفوله: طيب لو عرفت انك بقا بتخوم ومش بتحبني اعمل ايه
سليم: قولي لي ابويا
نور رفعت شفتها:نعم
سليم ضحك:اها والله زي ما بقولك كده قوليوا انتي متعرفيش لما كان زعلان مني وقت خلافنا كان بيدعي عليا في رايحه والجايه لا وامي تشوفني تقولي ادعي عليك ب ايه حسبي الله ونعم الواكيل تقريبا لو زعلتك هيطروني وش
نور ضحكت:احسن … بس دا مش انتقام برضو
سليم قرب منهاوباس راسها:صدقني هكون بوجع نفسي قبلك ما اوجعك واللهي العظيم بحبك
نور ابتسمت بكسوف:ماشي
سليم : سبحان الله
نور بستغراب:علي ايه
سليم:بتتخاولي في دقيقه من واحده هتشلق ليا لي واحد بتتكسف
نوربصتله بقرف: لا بقولك ايه متحلوش عشان متزعلش
سليم بضحك مسك خدها: رجعتي يا ام لسان طويل
نور زقت ايدو وضحكت:بارد
سليم:طب ايه وبيقرب منها وغمز
نور بصتله بتوتر:ايه
سليم قرب اكتر:ايه يعني
نور رفعت حاجبه وبصوت شبه عالي:لااااا بقولك ايه متخليش دراعك السليم يحصل اللي بايظ
سلم ضم حواجبه:بايظ
نور:اهاااا ويلا برا عشان مزعلش امك عليك
سليم رفع حاجبه وتمثيل العصبيه:امك انا يتقالي امك
نور ببرود :مبقتش اخاف منك ياسليم يمكن اتحما فيك لكن ما خافش
سليم ابتسم بحب:قولي وربنا
نور :امشي يلا
سليم :طب ايه خاجه طه
نور ضحكت وزقته برا :بررا بقا
….
عز بصدمه:يعني ايه
مجدي:يعني لازم سليم يعرف بسرعه قبل ما دا كله يروح علي الفاضي
عز :تمام سلام وطلع لي سليم لقه طلع من عند نور
عز:سليم
سليم:نعم
عز:
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)