روايات

رواية احببت عنيده الفصل العشرون 20 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل العشرون 20 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت العشرون

رواية احببت عنيده الجزء العشرون

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة العشرون

سليم بصلها: اهدي متخافيش
نور بصوت مهزوز وبرقت: سليم
سليم بصلها وبهمس
سليم:اهدي متخافيش
ورجع بص لي سيف
سيف بغضب: انت ازاي تدخل هنا
سيف ببرود: وانت مالك
سيف: اطلع برا المستشفي دي بدل ما انادي الامن
سليم بضحك يستفز سيف
سليم : اطلع فين انت عبيط انت عمرك شوفت حد بيطلع بره ملكو
نور بصت لي سليم بعدم فاهم وسيف نفس نظره
سيف:تقصد ايه
سليم: اقصد ان دي مستشفي سليم مكرم الجارحي وانا سايبك فيها بمازاجي بس لو حابب تمشي افضل
سيف بغضب وزعيق هز المستشفي كلها

 

سيف :ايه التهريج دا ازاي دا يحصل وانا كمان معرفش
سليم: هو ايه اللي ازاي وانت ماكلك اصلا وبقولك ايه ابعد عن طريقي لانك مش قدو
وبعدو بضهر ايدو ولسه هيمشي راح سيف مسك دراعه ولسه هيلوي دراعه سليم كان سليم سبقه ووقعه في الارض
سليم بغضب:: الحركه دي هتتحسب عليها اوووي
وشاور للامن
سليم: طلعوا برا
واخد نور وطلع بيها لحد مكتبه وهي مصدومه
نور بصله بخوف :ايه اللي حصل دا انا مش فاهمه حاجه
سليم مسك وشها بحنيه وبصصلها بحب :اهدي وانا هفاهمك
نور بصله ومستغربه اكتر طريقته ومش عارفه تتكلم
سليم ابتسم: بصي ياروحي دلوقتي انا عارف سيف مش هيسكت عن اخر مره لما ضربته فا اشتريت المستشفي دي وكل ناس زي ما هي حاي دكتور سالم زي ما هو مجرد بس اللي كان صاحب النستشفي اتغير
نور:امتا دا حصل
سليم:نفس اليوم اللي اتخنقت معا
نور :وبرضو مقولتليش
سليم بحنيه : انا شايفك خايفه اصلا منه مكنتش عايز اخليكي تخافي انا عايزك تتطمني وصدقيني محدش هيقدر يجي ناحيتك طول ما انا عايش
نور : بس انت مش هتفضل احنا بنمثل
سليم ابتسم وقرب منها اكتر:ساعات بنسمع ممثلين بعد الفيلم او مسلسل خبه بعض فعلا صح وغمز
نور تنحت ::هااا

 

سليم قرب اكتر لدرجه صوت نفسه بقت حسه بي وبهمس :بحبك من قبل ما نخلص الفيلم
نور برقت ووشها احمر وبعدته عنها
نور:ابعد عني اياك تقرب ليا تاني انت فاهم اطلع برا مش عايزه اشوفك تاني
سليم بصله بستغراب وصدمه:مالك اهدي
نور بغضب وزعيق :قولت برا مش عايزه اشوفك كفايه بقا
سليم فاهم بعد عنها :خلاص خلاص همشي اهدي
…..
سيف :وحيات امي ما هسيبو
مرتضي:انت غبي وهتوديني في داهيه ب افعالك دي
سيف بغضب:هو انت ازاي خايف منه
مرتضي: لان سليم لي في كل مكان رجل لو شاور بس جابنا الارض
سيف بغل: مش عليا انا
مرتضي بغضب ضر’به بالقلم جامد لدرجه رجع لي ورا خطوتين:
سيف بصله بصدمه وحط ايدو علي خدو: بتضربني دا انت عمرك ما عملتها
مرتضي بزعيق:كنت فكرك راجل يعتمد عليك مالك انت ب سليم كل دا عشان حتة البنت دي اللي اصلا انت مكنتش بتحبها وخونتها
سيف:انا مخونتش

 

مرتضي :انك تفكر في غيرها وهي علي اسمك او في حياتك دي خيانه يا دكتور يا محترم واخر انذار ليك عندي سيف واللي حواليه مالكش دعوه بيهم انت فاهم
مجدي دخل:في ايه مالكم
مرتضي:في ان معرفتش اربي
……
عز بستغراب:نور عملت كده
سليم : ونفس النظر في عنيها الخذلان وعدم الثقه انا مش عارف اعملها ايه
عز: معلش هتتعب شويه
سليم:: دكتور سالمقالي ان نور بقت هي اللي محتاجه دكتور عشان كده كلم معاذ يجبرها تنزل شغل
عز:يعنس مش انذار رفض
سليم:لا هو عارف ان نور مش بتنزل الا لو في حاجه بس كان بيبقا بعيد عنها اما المره دي تخصها هي حالتها هي
عزبتفكير:طب مافي حال كويس
سليم :ايه
عز: تخلي دكتور سالم دا هو معاذ ياساعدوك تقدر تقرب منها
سليم بخيبت امل:معاذ دكتور جراحه اما دكتور سالم استحاله تتكلم معايا هي سرها باباها وسلمي
عز: خلاص سلمي وهي هتقدر تساعدني
سليم:انت بتتكلم علي اساس مفكرتش ليه ما اكيد فكرت في كده بس الفتره الاخيره دي سلمي مش بتتعامل مع نور كتير
عز رفع حاجبه:مين قالك كده
سليم:علطول بكلمها بالقيها مع نفيسه
عزابتسم: لا طبعا سلمي علطول مع نور ودلوقتي هي اصلا معاها وقفلت عشان تقاعد معاها
سليم:بس نور مش بتقول كده
عز:عشان نور مش بتحكي حياتها ابدا لي شخص مهزوزه منه
سليم جز علي اسنانه بوجع : انا تعبت معاها اعمل ايه تاني
عز: سبها علي ربنا وعليا انا وسلمي وطول بالك انت بس
سليم بصله بقلة حيله:تفتكر

 

عز ابتسم:اتعشم في ربنا وظن بي بالخير هيجبرك دا انت اللي دايما تقولي ظن بربك ياتيك بخير
……
تسريع الاحداث
نور فعلا حكت لي سلمي علي كل حاجه وكان عز برضو مكلم سلمي وحاولت تساعد سليم و تصلح ما بينهم وتخلي نور تسمع عن سليم كتير عده اسبوع وسليم بعد عنها مبقاش يتعامل معاها زي ما هي قالتله انها متشوفهوش اما هي كانت من كلام سلمي كانت نفسها تشوفه او بمعنا اصح هي فعلا نفسها تشوفه من غير كلام حد عنه بس برغم كده كانت رجعت تشتغل زي الاول
سلمي:الحلو سرحان ليه
نورابتسمت: ابدا كنت بفكر
سلمي:في ايه
نور : حالة شخص عندي رغم انه مش حابب حد جمبه بس عايز حد يكون نسخه منه
سلمي:بمعنا
نور:نفسه يحب بس يحس انه مرغوب في وان يكون لو كل حاجه وحشه بس هي تكون الامان والحلو كله اللي في حياته
سلمي:وايه اللي مانع
نور: خايفه من فكرت الارتباطوان يتخذل ويخذل قلبه
سلمي: اممم وهتعاملي ايه
نور: بحاول ان اهلي يتفاءل ويسبها علي ربنا
سلمي:ياود ياجامد طيب ماتنصحي نفسك
نور بصتله وعيونه دمعت :وحشني اصلا
سلمي تنحت:احلفي
نور: انا مستغربه نفسي انا مكنتش كده مع يوسف مكنتش بالضعف دا مكنتش بفكر في اكتر من اي حد بقيت بشوفه في كل حد بشك ساعات اني محبتش سيف من كتر حبي لي سليم رغم ان سليم وجعني زيو ويمكن اكتر لان سيف كان وضح معايا

 

سلمي :صدقيني هو دلوقتي بيتعذ’ب اكتر لان هو حبك فعلا وعز دايما يقولي انه سليم عايز يطمن عليها و…. وسكتت
نوؤ بصتله:سكتي ليه
سلمي:مش هتزعلي
نوربلهفه: سليم في حاجه
سلمي : لا لا كويس بس كان بيبقا عايز يطمن عليكي كان عز يكلمني ويفتح الاسبيكر وانا اتكلم معاكي علي اساس مش بتكلم في الفون ويسمع صوتك ويطمن عليكي
نور بصلها بصدمه ومش مصدقه:دا بجد …وكملت كلامها بتحذير…سلمي اووعي تكوني بتقولي كده عشان تجبري بخاطري
سلمي :انتي عبيطه اجبر بخاطرك ايه هو يطول اصلا نور انا لو علاقتي بي عز ازعلك هفشكل من غير تفكير استحاله اقلل منك انتي مش مجرد بنت خالتي انتي اختي وامي وصحبتي واهلي وكله حاج ه يانور ماليش غيرك اصلا انتي وبابا
نور حضنتها:ربنا ميحرمنيش منك يارب… وضر’بتها بخفه علي راسها…وايه افشكل دي يا جزمه رينا يتمملكم علي خير
سلمي طلعت من حضنها:ايه طيب هتعملي ايه
نور بتفكير: مش عارفه
سلمي :طب ايه رايك اكلم عز ولمح لي ان يجيب سليم
نور:لا لا مش للدرجه
سلمي:: طيب خلاص اكلم سليم واسالو عن عز واسمعك صوته

 

نور :افرض فكر ان بنعمل زيهم
سلمي بنفاذ صبري:يا بنتي بقا وبعدين انا بكلم سليم علطول يمكن هو اللي يسالني عنك اصلا
نور بتوتر:: تمام
سلمي رنت بعد وقت رد بس كان عز
عز:الو
سلمي ونور بصوا لي بعض بستغراب وبصت لي رقم اتاكد رقم سليم
عز:الو سلمي انتي كويسه ولا ايه اللي حصلك انتي كمان
نور بخوف :هي كمان ايه نو سليم ماله.
عز بستغراب:نور … بقلق… سلمي فين
سلمي: انا كويسه هو سليم فين
عز: سيف صلت عليه ناس و سليم قام بالواجب معاهم بس ايدو واحد ضر’به بالس’كينه اخد 10غرز بس هوكويس يعني متخافوش
نور بعياط:انتم فين
عز: في البيت الكلتم دا من ساعه وقبل ما يكمل كلامه كانت نور جريت
سلمي::استني طيب
……
بعد وقت كنت نور وسلمي في فيلا سليم
مكرم:: اخيرا شوفتك يا بنتي
امل ببحزن: شوفتي يا بنتي مش راضي يقولي ايه اللي حصله اطلعي شوفي
عز سمع صوتهم نزل: احم ازيك يا نور وبص لي سلمي عامله ايه

 

سلمي :احم الحمد الله اطلعي يانور اطمني عليه
نور طلعت من غير رد
مكرم ابتسم علي خوفها :: تعالي يا سلمي اقعدي
امل:هو انتم تعرفوا السبب
سلمي ابتسمت بتوتر:صدقيني يا ماما انا جيت كده
…..
سليم بتعب لقه الباب اتفتح مره واحده بص لقها نور
نور جريت عليها :انت كويس
سليم بصلها ومش مصدق
نور عيونه دمعت: انت كويس صح رد عليا ومسكت التيشرت بتاعه سليم رد انت ساكت ليه
سليم ابتسم:وحشتيني
نور:

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى