روايات

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش البارت الرابع والثلاثون

رواية حورية في عالم الوحوش الجزء الرابع والثلاثون

رواية حورية في عالم الوحوش
رواية حورية في عالم الوحوش

رواية حورية في عالم الوحوش الحلقة الرابعة والثلاثون

مراد في اللحظة دي حس ان قلبه اتخ*طف فاجاه و مكنش عارف يرد علي نسمة و كانه مخه لسه مستوعبشي اللي حصل و فاجاه لقه التليفون اتقفل في وشه ..
مراد. / الووو نسمة ..الووووو.
هي قفلت السكة في وشي ليه ، انا عملتلها ايه بس
اكيد كل ده بسبب ابوها بس انا لازم اروحله .
و قعد مراد علي السرير بتاعه و مكنش عارف يتصرف
و حس ان فيه حاجة مهمة اوي عنده هتضيع منه و قرر انه ينزل من اوضته و يروح يكلم جده و يحكيله عن نسمة بس تراجع تاني و دخل اوضته ….
مراد. / ايه اللي انا عايز اعمله ده اكيد نايم و تعبان كمان خلاص انا هستني لحد بكرة .
و بدا يطلع موبايله و يرن علي نسمة بس لقه تليفونها مقفول و قرر انه يبعتلها رسالة ع الواتس بصوته ……
ع الواتس
مراد / نسمة ارجوكي ماتعمليش كدة انا مقدرش استغني عنك .انا عارف ان عمي اكيد فاكرني بضحك عليكي بس والله العظيم انا غرضي شريف .. والنبي ما تصدقي حاجة عليا يا نسمة ، ده انتي الوحيدة اللي حبتها اصلا
انا ممكن اكون عرفت فعلا بنات قبلك بس انا عمري ما عملت حاجة واحدة غلط ، حتي الكلام اللي بيطلع علي اسد كله كدب .. احنا اتربينا والله كويس .
و بعت الرسالة و فضل طول الليل مستني انها تشوفهااا .. وفعلا مر اليووووووووم بسلام ..
_______________________________________________

 

تاني يوم الصبح
في الاوتيل عند اسد ..صحي من النوم لقه حور نايمة علي دراعه ابتسم بحب و قربها لحضنه و بدا يلعب في شعرها
اسد بصوت واطي جمب ودنها / و ربنا ملاك و انتي نايمة
بقولك ايه قوومي علشان انا الشيطان عمال يلعب في دماغي من امبارح و انا هموت وانفذ كلامه بس ضميري مش مطاوعني والله ..
حور بدات تفوق من صوته و فتحت عينيها و لقته قريب منها
حور بدلع/ امم اسد انت فعلا موجود ولا انا بحلم برضو
اسد ضحك / انا موجود ، و بصراحة كدة احسنلك يا بنت الحلال انك تقومي حالا بدل ما انا مش مسئول عن اللي هيحصل ..
حور / يسلاام و انت بقي هتعمل ايه مثلا ، علفكرة انا مبخفشي و خصوصا منك علشان واثقة فيك اوي
اسد / لا والله ..طيب تعالي بقي خليني اجرب و نشوف بتخافي ولا لااء .. و بدا اسد يزغزغ حور بحب و هي قامت من السرير تجري بس مسك ايدها و شدها عليه
اسد و هو قريب منها اوي / رايحة فين ، مش انتي قولتي انك مش بتخافي ولا لحقتي ترجعي في كلامك يا عسل .
حور بدات تتكسف من قرب اسد / اسد ابعد وشك عني كدة و انا بتكسف والله ، ابعد بقي يا غلس .
اسد و هو شبه حاضنها / انا هبعد بس خدي بالك هننزل نفطر و نروح علطول الصعيد انا هكتب عليكي النهاردة انا مبقتش قادر علي البهدلة دي والله يا بنت الناس .
حور ضربته في بطنه جامد / ومين قالك اني موافقة مثلا اني اتجوزك يا بابا .
اسد ضحك بتريقة / يا حبيبتي ..هو انا اصلا بسالك ..ده انا بامرك .. حور خمس دقايق والاقيكي لابسة و جاهزة سامعة ولا ادخل انا اساعدك
حور / يا قليل الادب ..
و جريت حور علي الحمام تغير هدومها و فعلا نزلوا يفطروا و بعدها راحوا الصعيد لعلي ..
______________________________________________

 

في البيت عند جاسر… صحي جاسر من النوم مفزوع علي صوت صريخ في الصالة واول ما خرج اتفاجاه بحياه واقعة علي الارض و حواليها دم …
جاسر اول ما شاف منظرها وقع علي الارض جنبها و فضل يحرك فيها بهسترية / حياااه مالك .. اي الدم ده ردي عليا
حياااااه .. اعمل اي يا ربي اعمل ايه
حاول جاسر انه يقوم و يشيها بس فاجاه حد ضر*به علي راسه ووقع جاسر مغم عليه ..
الشاب / ايوة يا عدنان تمام احنا وصلناااا ليهم .
وحالا هيبقي معانا في المخزن بس البنت الي كانت معاه واضح انها بتنز*ف جامد
عدنان / ارموها في اي حتة انا عايزه هو و بسسسسسس حسام معاه و لا لاااء
الشاب / لا يا باشا هو معاه البنت دي بس .. لا معاه اسد ولا حسام
عدنان / خلاص هاتووه ..
و فعلا قفل معاه و اخدوا جاسر العربية و سابوا حياه في البيت زي ما هي …
___________________________________________
في الفيلا .. .. صحي عزيز و عليا و كانوا مش بيتكلموا مع بعض من ساعة المستشفي .. و عليا صحت مراد علشان يروحوا لحسن..
في العربية عليا كانت حاسة ان مراد متغير و انه سرحان
عليا / مالك يا حبيبي ، انت سرحان كدة ليه ده انت حتي شكلك مانمتش خالص .

 

مراد / مخي مشغول شوية يا جدتي متخفيش عليا . بس انا في موضوع محتاج اكلمك فيه اول ما نطمن علي حسن .
عليا قرب مراد منها و سند راسه علي كتفها بحزن ..
عليا / نفسي اطمن عليكوا بقي .. حالك انت و اسد مايسرش ابدا ..
مراد بدا يدمع و هو ساند راسه علي كتف عليا / واضح ان احنا مكتوب لينا الشقاا و كل الناس نفكارانا اننا مرتاحين و كل يوم بنسهر في مكان شكل ، ما يعرفوش ان عيلة العقاد كلها مصدومة عاطفيا .. و بدا مراد يضحك بتريقة ..
عليا مسحت دموعه و ضحكت / والله انت الوحيد اللي بتصبرني علي اي حاجة في الدنيا يا مراد .. ارتاح يا حبيبي شكلك تعبان اوي ..
وصلوا المستشفى واخذه حسن ونور وكان مراد وهو في المستشفى عمال يبص على نسمه او والدها بس لما سال عن الدكتور عزمي عرف ان هو واخذ اجازه فرجع الفيلا وهو متنكد جدا وحسن كان حاسس به وحاسس ان في حاجه غريبه مش ده مراد اللي دائما يضحك ..
واول ما وصلوا الفيلا ومراد سند حسن عقبال ما وصل لاوضته وجاي يخرج من الاوضه….
حسن/ استنى هنا رايح فين و سايبني لوحدي
مراد / عايز مني حاجه ثانيه ما انا جبتك اوضتك اهو وهاسيبك عشان ترتاح وادخل انا كمان ارتاح .
حسن/ اه عايز منك حاجات مش حاجه واحده اول حاجه هتجيب المخده دي عدل عشان اعرف انام

 

ثاني حاجه انا عايز اكل عشان انا جعان وما اكلتش حاجه في المستشفى لان اكلها متعب ثالث حاجه عايز كوبايه ميه ، رابع حاجه .
مراد بحدة / حيلك حيلك هو انا شغال عندك ولا ايه انا هنادي اي حد من الخدامين وتقوله اللي انت عايزه .
حسن / بقي كدة …طب انا عايزك انت يتنفذ اللي انا عايزه وقلي بقى هتقول لا ازاااي
مراد/ هو احد قالك ان انت اشتريتني وانا ما اعرفش مالك يا حسن ما تتهد كدة انا مش فايقلك مودي مش حلو اصلا
حسن/ طب كويس انك اعترفت على نفسك.. اقعد بقى يا حلو وقلي مالك من ساعه ما جيت المستشفى وانت عينك مش في وشك اصلا وعمال تدور على حد وسبتنا وروحت سالت على حاجه ما لك بقى .
مراد / طب كويس ان في حد اصلا حاسس بيا عموما انا كويس ما تقلقش عليا بس مش متضبط..
حسن انا عايز اسالك سؤال هي ليه الناس فكرانا عشان احنا اغنياء ومعنا فلوس وبنطلع في القنوات ان احنا عايشين الحياه غلط في غلط و كلها حرام ،
وليه كلهم بيطلعوا على الاسد اسوا الكلام برغم ان هو عمره ما عمل حاجه وحشه في احد ولا اذى بنت
معقول تبقي هي دي ضريبه ان احنا نبقي معروفين طب ما احنا معروفين ان احنا من اشطر رجال الاعمال …..
حسن / ياه ده انت طلعت شايل قوي يا مراد بص يا حبيبي انا اول مره اكلمك بصفتي اخوك الكبير دائما كنت باتكلم معك صاحب لصاحبه .. بس انت محتاج النصيحه المره دي

 

مراد اي حاجه في الدنيا ليها ضريبه نجاحك ليه ضريبه شهرتك ليها ضريبة و نجاحك بيخلي الناس تبصلك وتتعلم منك واللي بيكرهك ومش عارف يبقى زيك ولا حتى عنده استعداد انه يتعلم بيطلع عليك اشاعات
الاهم بقي انك لازم ما تخليش كلام الناس قدامك هدف وما تحاولش انك تصلحه و تفهمهم ابدا .. اشتغل وبشغلك و بطريقتك واسلوبك هو اللي بيغير كلام الناس
ما لقتش احلى من الكلمه دي ان انهي بيها البارت فعلا اللي حابب ينجح بجد لازم يبص لقدامه و بسسسسس 😑

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية في عالم الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى