رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقها أذاب جبروتي البارت الثامن والعشرون
رواية عشقها أذاب جبروتي الجزء الثامن والعشرون
رواية عشقها أذاب جبروتي الحلقة الثامنة والعشرون
سليم… ياسمين الوفد جي في الطريق جاهزه
ياسمين… اه جاهزه
احمد… تمام يلا نطلع نستقبلهم
ياسمين… تمام يلا
_الو مدام الوفد جه بر
ياسمين… تمام جين اهو يلوا
سليم… يلا
ياسمين بر مع الوفد… اهلا اتفضلوا
جومانه بصدمه… انتييييي
ياسمين بصت ل سليم واحمد بستغراب
وبستغراب… انتي كيف انتي تعرفيني يافندم
معتز بص لجومانه وتكلم عشان ينقذ الموقف… هي قصدها انتي عشان كانت بتشوف صور ليكي في المجلات فستغربت انها هتشتغل مع حضرتك
ياسمين بعد تصدق… اممم تمام اتشرفت بوجودكم اتفضلوا
ودخلوا كلهم ولسه الاجتماع هيبدا التلفون رن
ياسمين كنسلت ورن كذا مره
سليم.. مين بيرن
ياسمين.. معرفش في رقم متسجل واول مره اشوف الاسم ده علي فوني
جومانه بقرف… طيب ممكن تردي خلينا نخلص وننهي الاجتماع انتي اخدتي تليفوناتنا عشان مافيش تلفون يقطع الاجتماع
ياسمين بستغراب من معاملتها… اممم دقيقه ومسكن الفون وردت
_الو جومانه اي الاخبار
ياسمين سمعت الصوت واتصدمت ومقدرتش تتكلم
سليم… ياسمين في اي ومين ده
ياسمين فاقت من الصدمه… ها اتفضلي ده تلفونك انتي انا اتلغبطت عشان تلفونك شبه تلفوني
جومانه… اممم تمام هاتي وخدت التلفون ولم لقت رقم فارس اتصدمت وخافت احسن ياسمين تكون عرفت انه فارس وستاذنت منهم وبعدت شوي
جومانه.. الو ايو يافارس
فارس بصدمه… هو الاجتماع مع ياسمين
جومانه بتحاول تغير الكلام… لم نرجع نبقا نتكلم سلام دلوقتي عشان الاجتماع طيب
فارس.. تمام ماشي وقفل وقعد علي الكرسي وسرح
جومانه… اسفه علي المقاطعه ممكن نرجع نكمل
سليم… عادي ولا يهمك يلا نكمل ياسمين
ياسمين…….
سليم بصوت عالي حبه… ياسمين في اي يلا نبدا
ياسمين… ها حاضر ورجعت تكمل الاجتماع
بعد الاجتماع
معتز… انا مبسوط ان هنعمل صفقه معاكم و انا بسمع كتير ان شغلكم كويس
ياسمين… شكرا ده من ذوق حضرتك واحنا كمان مبسوطين ان هنشتغل معاكم و…
جومانه قطعت كلامها وبقرف… معتز يلا نمشي عشان بسرعه بعد اذنكم وطلعت من غير اي كلمه
سليم …. هي بتتصرف ليه كدا من اول الاجتماع لو مش عايزه تعمل صفقه معانا عادي
معتز… ها لا هو اكيد في حاجه خلتها اتصرفت كدا وانا اسف علي تصرفاتها بعد اذنكم
ياسمين… امم عادي اتفضل
*********
معتز… انتي كنتي بتتكلمي معاها ليه كدا
جومانه… معتز مش ناقصه وجع دماغ واتكلم معاها براحتي محدش شريكي
فارس دخل عليهم وبستغراب… في اي مالكم
جومانه… ها لا مافيش حاجه المهم لو عايزنا ننهي الصفقه عادي انا مكنتش هوافق بس قولت لم اتكلم معاك
معتز…. ننهيها ليه هي شركه ناجحه ومشهوره وشغلنا معاها هيحقق ارباح وشهره كبيره كمان
جومانه… بس احنا محققين شهره وكل حاجه من غيرهم عادي علي فكره
معتز… جومانه لمي الدور شوي
جومانه… معتز اي لمي الدور دي في اي انت نسيت هي مين اصلا وعملت اي في فارس
فارس بزعيق… بسسسسسس كفايه وكذا مره اقولكم حاولوا تفصلوا حياتكم الشخصيه عن الشغل ومعتز عندو حق الصفقه معاهم هتكون كويسه وكفايه بقا المهم معتز خلصتوا كل حاجه
جومانه بصت لمعتز بعصبيه ومشت
معتز… اه كل حاجه خلصت وكله تمام
فارس… تمام بص بقا انت اللي هتتعامل معاهم دايما انا لا عشان مش هقدر فاهم
معتز… فاهم يافارس وانا معاك ياصحبي واطمن
فارس.. تمام وحاول تخلي بالك من جومانه عشان لو قربت منها ممكن ازعلها عشان انا عارف تصرفاتها دي
معتز… متخافش كله هيكون تمام اطمن
فارس… تمام انا هطلع اتمشي شوي بالعربيه
معتز… تمام روح
بليل
الكل قاعد يتعشاء وياسمين ماسكه المعلقه وعماله تقلب بيها في الاكل وسرحانه
خالد… ياسمين مالك سرحانه في اي
سليم .. هي كدا من الصبح ياعمي من وقت الاجتماع ومش راضي تقول مالها
احمد… مالك ياياسمين
سليم بهزار… هو معتز عجبك ولايه اي وبتفكري فيه
احمد. … هههه تصدق ياض ياسليم
منال… اسكتوا شوي في اي ياياسمين
ياسمين بزهق وصوت عالي… معرفش معرفش حاسه اني اللي كلمني هو فارس
الكل بصدمه… فارس
سليم… فارس كيف وكلمك ايمتا
ياسمين… لم رديت علي تلفوت جومانه اللي رد كان نفس صوت فارس انا مستحيل انسي صوته ابدا
احمد… اكيد بيتهياقلك فارس محدش يعرف عنه حاجه اديلنا يجي خمس سنين
ياسمين… معرفش معرفش وسابتهم وطلعت علي اوضتها
سليم بضيق… طيب انا هستاذن عشان هروح
احمد… اممم تمام روح
منال… كمل عشاء طيب
احمد… سيبيه ياروح وبصل لمنال تسيبه
**************
ياسمين طلعت اوضتها واترمت علي السرير وفضلت تفتكر ذكرياتها هي وفارس وتعيط لحد منامت
تاني يوم
اليوم عدي عادي من غير اي تغير
وبليل
ياسمين… الو معتز
معتز كان قاعد مع فارس ولم عرف انها ياسمين بعد شوي عشان فارس ميضايقش
معتز… ايو ياياسمين في حاجه
ياسمين… ها لا خالص بس كنا عملين حفله عشان الصفقه اللي حصلت معانا وبيشرفني وجودكم
معتز… الشرف لينا اكيد واكيد هنكون موجودين من غير عزومه كمان
ياسمين بتفكير وتوتر… وياريت تكونوا انتو التلاته موجودين مش انتو ليكم شريك تالت بيشتغل معاهم واحنا منعرفهوش وحابين نتعرف عليه
معتز بتوتر… ها تمام ان شاءلله
ياسمين… تمام تصبح علي خير
معتز .. وانتي من اهل الخير
فارس بستغراب… مين اللي بيتكلم عشان بعدت عني شوي
فارس… ياسمين
فارس بصدمه… اممم في حاجه
معتز… لا عادي كانت عامله حفله صغيره عشان الصفقه وعزمتنا
فارس… امم كويس
معتز… لا مش كويس
فارس بستغراب… ليه
معتز… عشان عايزه تتعرف علي الشريك التالت
فارس بصدمه… اممم تمام هروح
معتز… انت بتهزر هتروح كيف
فارس… معتز جومانه عندها حق هي شافت حياتها وتجوزت وبقا كله تمام ليه انا هفضل كدا خايف اظهر المهم يلا ننام تصبح علي خير
معتز… اممم وانت من اهل الخير يافارس
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقها أذاب جبروتي)