روايات

رواية القاتل والمختلة الفصل الثالث 3 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الفصل الثالث 3 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الجزء الثالث

رواية القاتل والمختلة البارت الثالث

رواية القاتل والمختلة الحلقة الثالثة

سعاد بعياط : الحق يا ايمن اختك بصحي فيها مش بترد عليا
..جري ياسر بخوف على اوضتها وفضل يضربها ضربات خفيفة على وشها لكنها مبتصحاش
ايمن باستغراب : هوا حضرتك بتعمل اي ما تكشف عليها تشوفها مالها
ياسر ببرود : وحضرتك وانا هكشف عليها ازاي وانتو كلكم متجمعين كدا اتفضلو وانا لما نخلص هقولكم
سعاد ببكاء وعصبية : يَعني اي نطلع بره!! دي بنتي انا عايزة اطمن عليها
ياسر : وانا دكتور وعارف شغلي لو سمحتو امشو بقى
..مشيو وقفل الباب
#بقلم_سماره_يونس✨
ياسر : طب انا دلوقتي بقى اكشف عليها ازاي وانا مش دكتور اصلا ، صبرني يارب انا مالي ومال كل ده انا كنت جاي ارتكب جريمة ق.تل في امان الله اي بقا دخلني في الحوارات دي
…جاب كوباية ماية وفضل يرش عليها حبه صغيرين لكنها كانت مبتصحاش خالص
ياسر بقلق : طب وانا اعملها اي دي دلوقتي ، طب اضربها بالقلم يمكن تصحى ؟؟ اي الحل الغبي ده اكيد مش هتصحى يعني ، فكر شوية يا ياسر لو مصحتهاش انت هتروح في داهية كدا
..كاب كوباية الماية وكبها عليها مرة وحدة ..صحيت وفضلت تكح جامد
ياسر بقلق : انتي كويسة صح ؟
…بصتله شوية واتكلمت بفرحة : صحبي انت جيت
ياسر بضحك على لطافتها : ايوا جيت
ملك بفرحة : هييييييي
…حضنته وبادلها الحضن بابتسامه
ياسر : مقولتليش اغمى عليكي ازاي
ملك : كنت ماشية فجأة حسيت بتعب والدنيا لفت وانا وقعت
ياسر : خلاص معلش ولا يهمك المهم انك دلوقتي بخير وكويسة
…فتح الباب وقالهم : اتفضلو يجماعه هيا بقت بخير تقدرو تتطمنو عليها
سعاد جريت عليها بخوف : انتي كويسة يا حبيبت امك ، جرالك حاجة
ملك بطفولة : انا كويسة يماما ، انا بس كنت ماشية وراسي وجعتني ووقعت
سعاد بغضب ودموع : عشان انتي مش بتاخدي الدوا في معاده وقولتلك الف مرة لازم تاخدي دواكي عشان تبقى كويسة
ملك بدموع : انا مش بفتكره يا ماما
سعاد وهيا بتبص لايمن : قولتلك لازم تجيبلها ممرضة تفكرها بمواعيد الدوا وانت مش راضي ، مش هترتاح غير لما اختك يجرالها حاجة
#بقلم_سماره_يونس ✨
ياسر بسرعة : انا ممكن ابقى جمبها وافكرها بمواعيد الدوا وعشان لو حصلها حاجة في اي وقت ابقى معاها
ايمن : ازاي يعني مينفعش حضرتك تسيب شغلك وحياتك وتقعد معاها هنا تخلي بالك منها ، مش مشكلة حضرتك انا هفضل معاها واخلي بالي منها
ياسر ببرود : لو سمحت يا استاذ ايمن دا شغلي وانا اصلا مطلوب مني افضل جمب المريضة ٢٤ ساعة فا مش هتفرق انا كدا كدا كنت هفضل جمبها
سعاد : ايوا يا ايمن دكتور سليم عنده حق لازم يفضل جمبها واحنا عندنا اوض زيادة ينام في اوضة منهم
ايمن بضيق : ماشي يا ماما يلي تشوفيه
…مشيت من الاوضة وسابتهم مع بعض ، قرب ياسر من شنطته وفتحها وجاب كيس حلويات كبير
ياسر بابتسامة : جبتلك الكيسة دي كلها ليكي مش لحد تاني
ملك بدموع : شكرا
ياسر بحنية : طب مالك بس بتعيطي ليه
ملك وهيا بتمسح دموعها : عشان محدش هنا بيحبني غير ماما اما الباقي بيعاملني وحش ومش بيرضو يجبولي حجات حلوة
قعد قدامها ومسك وشها بين ايديه : مش مهم هما المهم انا ، انا بحبك وكدا كفاية ..ولا انتي مش بتحبيني
ملك بخجل : لا بحبك
ياسر بابتسامة: يبقى خلاص مش لازم حد تاني يحبك غيري
ملك بحزن : انا بحبك وبحب ماما وبحب ايمن اخويا ..بس هوا مش بيحبني
ياسر : عشان هوا معندهوش قلب لا يعرف يحب نفسه ولا هيعرف يحب يلي حاوليه ، انا مش فاهم انتي ازاي اصلا بتحبيه دا شبه شرشابيل
ملك بضحك : ايوا صح هوا شبهه
…ياسر وهوا بيمسح دموعها : ضحكتك حلوة اوي خليكي بتضحكي علطول ، مش عايز اشوف دموعك تاني ماشي
ملك بابتسامة : ماشي
ياسر بمزاح : اي مش هتاكلي الحاجة الحلوة ولا اكلها انا ؟
ملك بلهفة : لا لا هاكلها
..فتحت الكيس واكلته بشراهه وفتحت الكيكة وقربتها منه ، بصلها باستغراب
ملك بابتسامة : كل حتة
…اكل منها حتة صغيرة وبصلها بحب وقال في نفسه ” هوا انا بعمل كدا ليه ؟ هيا اه صعبانة عليا بسبب يلي اخوها بيعمله فيها بس انا مش فاهم انا شاغل نفسي بيها ليه انا جاي هنا لسبب معين ولما اخلصه علاقتي بيها هتنتهي بس يلي انا مستغربه انا ليه متضايق انا حاسس اني عايز افضل معاها وجمبها واحميها من كل اذى …بس ازاي وانا هوا الاذى بذات نفسه ”
#بقلم_سماره_يونس✨
ياسر : انا همشي
ملك بحزن : هتروح فين ؟؟
ياسر بابتسامة: هروح انا انام في اوضتي ، ما هوا اكيد مش هنام هنا
ملك بحزن : ماشي
ياسر قرب منها وقالها : متزعليش يملوكة ، انا هنام دلوقتي واول ما اصحى اوعدك هاجي اقعد معاكي ونلعب مع بعض ..اتفقنا ؟
ملك بفرحة : اتفقنا
..فتحلها ذراعيه ابتسمت ببراءه وضمته إليها بحب ، وبعدت عنه وقالتله : باي يا صحبي انا هستناك
ياسر بابتسامة : باي
..مشي من عندها ودخل الاوضة ، فضل يبص حواليه كانت الاوضة واسعة ونضيفة عكس شقته يلي كانت مليان تراب وكراكيب ، بص بحزن شوية وبعدين نام على السرير وغمض عينه ..غفلت عنيه ثانيتين وصحي على صوت صراخ جاي من اوضة ملك قام بخضة ووو

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاتل والمختلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى