روايات

رواية القاتل والمختلة الفصل الثاني 2 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الفصل الثاني 2 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الجزء الثاني

رواية القاتل والمختلة البارت الثاني

رواية القاتل والمختلة الحلقة الثانية

فتح الباب لاعتقاده انها طفلة ولو شافته مش هتقول لحد لاكن أنصدم لما شاف قدامه بنت في العشرينات سمراء اللون شعرها ناعم وعيونها السوداء بتبصله بخوف
: ان ..انت ..مين
..افتكر كلام عزيز لما قاله ” انت هتتنكر كانك دكتور امراض عقلية عشان تعالج اخته ” بص لسيد يلي كان واقف مرعوب أن البنت تقول لحد قرب منه وهمسله
سيد بقلق : هتعمل اي يا ياسر افرض البت المجنونة دي راحت قالت لحد هنقع في مصيبة كدا
ياسر : متقلقش انا هتصرف امشي انت
سيد بقلق : بس ..
ياسر : امشي انت قولتلك انا هتصرف
..وفعلا مشي زي ما قاله
ياسر ببرود : تعالي
:ها
ياسر : تعالي هنا
..جات وقفت قدامه وهيا مرعوبة وخايفة من شكله
ياسر : اسمك اي
ملك بخوف : اسم..اسمي ملك
ياسر : طب وانتي خايفة من اي يَ ملك
ملك بخوف : اصل بصراحة ..انت شكلك مرعب اوي
..ضحك بسخرية وقالها : طب بصي يملوكة عشان يلي شكله مرعب ده ميضطرش أنه يأذيكي انتي مينفعش تقولي لأي حد خالص اني جيت هنا
ملك بتوتر وخفوت : بس انا مش بكدب
ياسر بخبث : بس انتي لازم تكدبي عشان تفضلي بخير وميحصلكيش حاجة
ملك بخوف : ح..حاضر
ياسر : شطورة يملوكة
..طلع من جيبه مصاصة وادهالها
ملك بفرحة طفولية : الله دي المصاصة يلي بتلون البق
ياسر بابتسامة خبيثة : هديهالك ، بس بشرط اوعديني انك متقوليش لحد انك شوفتيني خالص وانا بكرة هجيلك واجبلك حلويات كتير اوي معايا
ملك بفرحة وهيا بتاخد المصاصة : اوعدك مش هقول لحد ، شكرا بجد انت طيوب اوي
..سمع صوت اقدام خلفهم دخل بسرعة غرفتها واستخبى في الدولاب
ايمن بغضب : انتي اي يلي طلعك من اوضتك !! ومين يلي ادالك المصاصة دي
ملك بخوف : أنا ..أشتريتها
ايمن بزعيق : اشتريتيها !! هوا انا مش قولتلك متخرجيش اي يلي خرجك من غير اذني
ضر..بها بالقلم من قوته سمعه الاخر ، وقعها على الأرض وخلع الحـ ـزام بتاعه
ايمن بغضب : انا هوريكي متسمعيش كلامي تاني ازاي
ملك بعياط وصراخ : ونبي لا ..متضـ ـربنيش ..مش هعمل كدا تاني ، انا اسفة ..
…نفس المشهد نفس الصراخ نفس الكلمات كأنه طفولته بتعدي عليه ، ضم رجله لصدره بخوف وقفل عينيه وحط أيده على ودانه وهوا بيترعش كأنه لسا الطفل يلي متخطاش العشرة أعوام ، فضل يبكي بشدة وهوا بيكتم ودانه من صوت الصراخ الا أن اختفت الاصوات وعاد لوعيه ، فتح الدولاب ببطئ لقاه مشي وقفل عليها بالمفتاح ، قرب منها ببطئ كانت منكمشة في نفسها وجسمها كله علامات اثار الض.رب وبتعيط بصوت مكتوم
..قرب منها وحضنها ، اتمسكت بيه اكتر وفضلت تعيط بأقصى ما فيها ..
ياسر بحنان وهيا بيمسد على شعرها : شششش أهدي
ملك بعياط وشهقات : مع..ملتش..حا..جة ..والله
ياسر بحنان : اهدي اهدي انا معاكي مش هيعملك حاجة تاني
..توقفت عن العياط واتكلمت بطفولية : بجد
ياسر بابتسامة: بجد ، من بكرة انا هفضل جمبك ومش هسيبك ولا لو للحظة وطول ما انا جمبك هوا هيقدر يعملك حاجة
ملك بدموع : يعني هوا مش هيضربني تاني بالح.زام
ياسر بابتسامه حزينه : لا مش هيضربك تاني
ملك بفرحة طفولية : هيييييي
ياسر بهمس : ششش وطي صوتك هيسمعك وهيضربك تاني
ملك وهيا بتخفض صوتها : خلاص خلاص انا اسفة ، انت طيب اوي محدش هنا كويس كلهم شريرين وكله بيكرهني ومش بيحبني وبيضربوني وحتى لما اروح اقول للعيال الصغيرة تعالو العبو معايا بيقولو عليا مجنونة ، انا مش عندي صحاب خالص
ياسر بابتسامة : طب ينفع انا ابقى صحبك ؟
ملك بطفولة : بجد يعني انت هتبقى صحبي وهتلعب معايا
ياسر بضحكة : ايوا
ملك حضنته بفرحه : شكرا شكرا ، انا بحبك اوي
..حضنها وطبطب عليها كأنها طفلة فعلا ونامت وهيا في حضنه بعدها عنها وعدلها نومتها ، بص شوية عليها بزعل ، اتبدلت ملامحه لملامح الغضب
قال بنبرة مخيفة : اوعدك انها هتكون مو.تة بشعة تليق بيك يا ايمن الشافعي ، الاول كانت رغبت عزيز بيه دلوقتي بقيت رغبتي انا ومش هسيبك غير لما نهايتك تكون على ايدي
..مشي من القصر ، دخل بيته واترمى على سريره وهوا بيفكر في البنت يلي شافها ، كانت شبهه اوي ، بس الفرق انها لسا طفلة من جواها لاكن وهوا بقى مجرم وقا..تل مبيعرفش الرحمة ، فا هل طفلة هتقدر تغير من مجرم ؟
” تاني يوم ”
ياسر بابتسامة مزيفة : انا الدكتور سليم فؤاد ، بعتتني المستشفى عشان اتابع مع المريضة من هنا ورايح واه مفيش داعي حضرتكو تودهوا مستشفى امراض العقلية تاني تمام ؟
ايمن : تمام حضرتك يلي تشوفه
سعاد بعياط : الحق يا ايمن اختك بصحي فيها مش بترد عليا

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاتل والمختلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى