رواية عشق خالد الفصل الثلاثون 30 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الثلاثون
رواية عشق خالد البارت الثلاثون
رواية عشق خالد الحلقة الثلاثون
*************.
في غرفه مالك وعائشه .
كانت تقف عائشه وهي تصرخ بغيظ من كينان أما البرنس مالك فكان بيضحك بس .
عائشه بغيظ شديد/كيناان أخفا من وشي بدل ماولع فيك فاهم ولا لا.
كينان وهو يضع يده علي أذنيه بغيظ شديد/امي من فضلك كفي عن ذلك الصراخ لما تصرخين هكذا .
عائشه بغيظ شديد/امال عايزني اعمل ايه ي اخويا ملقتش من كل البنات الي خلقها ربنا الا حفيده فكيهه .
كينان بغيظ/وماذا بها لماذا تتحدثين وكأنها حفيده ريا وسكينه.
عائشه بغيظ /اهون ي اخويا اهون ده عنيها بتودي القبر عدل وانا مش مستغنيه ي حبيبي عن روحي انت لسه صغيره .
كينان بغيظ شديد وهمس /تتحدث وكأنها في العشرين من عمرها .
عائشه بغيظ/بتقول ايه يالا .
كينان بغيظ شديد/لا شئ ي امي بس انا ساتزوج جميله لاني اعشق عشق لو وزع علي بلاد العالم لاغرقها في بحور الشوق.
مالك بضحك /ههههه ي سيدي .
عائشه بغيظ /جرا ايه ي مالك عمال تضحك ومتكلمتش ولا كلمه .
مالك بابتسامه/عائشه انا ربيت ولادي مش بس ولادي الاحفاد كلهم أن كل واحد مسؤول عن تصرفاته وقرراته وانا متاكد أن كينان قدها وقدود انا موافق .
كينان بفرحه /شكرا والدي .
عائشه بابتسامه حانيه وهي تقبل رأسه /ي عني أنا بقا هطلع الشريره في الوسط انا كمان موافقه ي نور عيني عقبالك ي كريم يارب .
كريم بابتسامه/صباح الفل والياسمين ي شوشو شكلك بتدعيلي صح .
عائشه بابتسامه وحنان /دايما دعيالك ي نور عيني بدعيلك انك تلاقي بنت الحلال الي اسعدك وافرح بيك يارب .
كريم بابتسامه/طب ايه رايك بقا أن دعوتك مستاجبه ي ست الكل انا فعلا كنت جاي افتحكم في الموضوع ده .
عائشه بسعاده /بجد ي كريم طب أحلف .
كريم وهو يقبل يدها بحنان /مفيش داعي ي امي اني احلف انا كنت جاي اقولكم واستاذنكم نروح نطلبها بكره .
مالك بابتسامه/المهم انها تكون بنت ناس كويسين ي كريم .
كريم بابتسامه/اطمن ي بابا هو أهلها علي قد حالهم بس ناس طيبين اطمن .
كينان بنظره حاده/الله يكون في عون تلك الفتاه ستتزوج من ابليس بذاته .
كريم بغيظ شديد/تصدق يالا انا ساعات بحس انك مش اخويا .
كينان بغيظ /نفس الاحساس علي فكره .
*******************.
في الخارج …
كانت تجلس عفاف مع اسماعيل وهي تنظر بنظره خبيثه الي جميع ما حولها بطمع وجشع ليتحدث خالد بابتسامه .
/نورت ي حاج اسماعيل زيارتك ده علي راسنا من فوق .
اسماعيل بابتسامه /ربنا يخليك لينا ي سيد الناس انا عارف ومطمئن أن البنات معاك هيكون في أمان .
خالد بابتسامه/اطمن البنات زي الفل زمانهم نازلين .
عفاف بنظره خبيثه/طب معلش ي ي خالد بيه هطلع فوق اصلهم وحشوني جوي هتكلم معاهم شويه.
خالد بابتسامه/طبعا ي ست عفاف البيت بيتك اتفضلي .
*******************.
في غرفه ساره وادهم ..
كانت تجلس ليلي مع ساره .
ساره بابتسامه وسعاده /يااااه ي بت ي ليلي احلا حاجه حصلت في حياتنا جوازنا من ادهم وسيف بجد ادهم شخص جميل اوي حنين اوي .
ليلي بابتسامه وغمزه /الله هي شكلها غمزت ولا ايه.
ساره بابتسامه/ده علي اساس انها مشبكتش مع سيف .
ليلي بابتسامه /لا شبكت وشبكت جوي كمان سيف عامل زي العيل الصغير في حنيه الدنيا بس تفتكري هو ممكن يحبني انتي ناسيه احنا اتجوزنا كيف .
ساره بابتسامه وسعاده /هيحبك ي ليلي احنا هدفنا الوحيد دلوقتي أن احنا نقرب منهم ونخليهم يحبونا زي ما حنا بنحبهم .
ليلي بابتسامه /عندك حق يا ساره .
عفاف وهي تقتحم الغرفه بابتسامه خبيثه /كيفكن ي عرايس .
ساره بكره وخوف /مرات ابويا .
عفاف بنظره خبيثه /ي بختكم ي بنات صالحه وقعتوا وقعه بملايين قوليلي بقا عملتوا ايه مع العيال دول .
ليلي بخوف وارتجاف /هنعمل ايه ي عني معملناش حاجه.
عفاف وهي تمسكهم بغيظ/اسمعي ي بت انتي وهي بدل ما كرهكم في عيشتكم فاهمين الجوازتين دول لو طاروا منيكم هاخد روحكم سامعين .
ساره بخوف وارتباك/انتي عيزانا نعمل ايه ي مرات ابويا .
عفاف بحده /اسمعي ي بت انتي وهي انتوا لازما تربطوهم شهرين من دلوقتي والاقي كل واحده فيكم حبله لازم تجيبوا عيال تربطوهم بيهم عيال يخلوكم عايشين في العز ده وكل ده يبقا بتاعكم فاهمين ي كده ي هتلقوني عايشه معاكم هنا ومطلعه عليكم القديم والجديد واعمل فيكم زي مكنت بعمل سامعين .
ليلي وساره بخوف شديد/فاهمين فاهمين .
******************.
في جناح الشياطين ..
كانوا يرقصون ويغنون بسعاده وفرح ل كريم .
كريم بابتسامه/بس يخربيتكم فضحتوني اتهدوا بقا ..
سليم بابتسامه/ي سلام ايه الفضيحه في كده ي كريم انا مش قادر اصدق اخيرا هنلاقي نصنا التاني انا وانت ي كريم طبعا ادهم وسيف خلاص لقوه ربنا يسعدهم .
ادهم بغيظ وارتباك /مين قالك بقا أن احنا لقيناه انا عن نفسي هطلقها في اول فرصه .
سيف بابتسامه/انا عن نفسي لقيتها ومش هضيعها من ايدي ابدا .
كريم بابتسامه خبيثه/وادهم كمان لقاها بس هو بيكابر .
كينان بنظره حاده /مرحبا .
سليم بغيظ/مرحبا كيف حالك اخ كينان .
كينان بغيظ/بخير تذكروا موعد غدا ستاتون معي لخبطه جميله .
ادهم بغيظ وفزع /مين ي اخويا لا مع نفسك انا الوليه الي اسمها فكيهه مفيش بيني وبينها عمار .
سيف بغيظ /ي عني أنت مش هتلحق تتهنا مع البت دي اسمع مني سيبك من الجوازه دي .
كينان بغيظ شديد/انا لما اطلب رايكم في شي يخصني انا فقط اذكركم سلام .
سليم بغيظ /سيبوه تصدقوا فكيهه دي هتاخد حقنا منه المهم ي كريم كلمت اهل البنت .
كريم بابتسامه/ايوه طبعا كملت عمها واتفقت معاه علي كل حاجه اطمنوا.
******************.
في شقه شهد ..
كانت تقف وهي تعد الطعام ليسير عمها رشدي بابتسامه.
/بت ي شهد انتي فين .
شهد بابتسامه/تعال ي عمي انا هنا .
رشدي بابتسامه /جايبلك خبر بمليون جنيه ي بت عريس انما ايه لقطه ولا نجوم السيما تعويض ربنا ليكي ي بت .
شهد بلهفه /مين ي عمي .
رشدي بابتسامه /لا خليها مفاجاه أصل ماهما خيالك يجيب مش هتقدري تعرفي المهم هما جاين بليل ظبطي البيت وانا هنزل اجيب حلويات واحلا حاجه أن اخوكي الزفت مسافر يلا مفيش وقت .
شهد بابتسامه حالمه /معقول يكون هو .
********************.
في غرفه ساره وادهم …
كانت تقف ساره وهي تنظر لذاتها في المراه بحزن ومرارة .
/تفتكري لما يعرف الحقيقه هيوافق يكمل معاكي ولا هيرميكي ماهو مش اي راجل يرضا بالحكايه دي قوني يارب قويني .
ادهم باستغراب /مالك واقفه كده ليه وليه الدموع دي .
ساره وهي تمسح دموعها بابتسامه /مفيش افتكرت امي الله يرحمها ايه علي اتفاقنا هنخرج .
ادهم بضيق مصتنع /لا ماليش مزاج .
ساره بابتسامه ساحره/علشان خاطري .
ادهم بابتسامه /تمام ماشي .
ساره وهي تحتضنه بسعاده /حبيبي ي ادهم ثواني .
ادهم بصدمه وهمس /هي قالت حبيبي ولا دي تهيؤات .
*********************.
في أحدا المطاعم الفاخمه ❤️❤️❤️❤️.
كانت تسير ليلي بصدمه من تلك الأجواء ليقترب منها سيف وهو يحتضنها ليرقص معاها علي انغام الموسيقى الهادئه .
ليلي بابتسامه وسعاده/سيف ايه ده انا مش مصدقه .
سيف بابتسامه عاشقه /ده احتفال لليلي حبيبتي .
ليلي بدموع وفرحه /حبيبتك ي سيف بجد .
سيف بابتسامه ساحره /طبعا حبيبتي هو معرفش أمتا وازي بس اهو الي حصل .
ليلي بابتسامه وسعاده /ياااه ي سيف انا حاسه اني بحلم هموت من الفرحه .
سيف وهو يضمها لحضنه /بعد الشر عليكي ي روحي هتموتي جوه حضني وجهزي نفسك علشان ليلتنا عنب أن شاء الله.
ليلي بخجل شديد/حاضر .
********************.
من أمام بيت شهد ..
كان يسير مالك ومعه عائشه وكريم وسليم الي الاعلي .
كريم بغيظ شديد/شايف العيال الاندال ي عني ده يوم يسبوني فيه .
سليم بضحك /هههههه ي عم سيبك منهم تلاقيهم هايصين انا معاك اهوه .
كريم بابتسامه/انا مرتبكه اوي ي سليم .
سليم بضحك /هههه ايه ده القيامه هتقوم ولا ايه كريم المرشدي بيتكسف هي البت دي طالقه اوي كده .
كريم بغيظ شديد/اتكلم عنها كويس ي حيوان ايه بت دي .
سليم بضحك/هههههه خلاص ي سيدي من اولها هتبعني علشانها يلا ندخل .
في الداخل …..
كانوا يجلسون جميعا وهم يضحكون لتسير شهد بابتسامه وسعاده لا تستطيع اخفاها لم تلاحظ تلك الذي يجلس علي الجانب الآخر فقد شعر بخنجر ينهش في قلبه هل من المعقول أن تكون هي ذاتها الفتاه الذي عشقها ي الله ما ذلك الاختبار الصعب لتسرع شهد الي الداخل سريعا ليقف سليم بارتباك شديد وقلب ينزف الما .
/كريم انا لازم امشي .
كريم باستغراب شديد /تمشي تروح فين ي ابني ايه الي حصل .
سليم بارتباك شديد/مفيش الكابتن عزت كلمني عيازني ضروري هروح اشوفه ربنا يتمملك بخير ي اخويا .
كريم وهو يحتضنه بابتسامه/ربنا يخليكي ليا يا حبيبي عقبالك مع البنت الي بتحبها .
سليم بالم شديد /أن شاء الله عن اذنكم ..
ليسرع سليم الي الأسفل بقلب ينزف الما .
في سياره سليم …
كان يبكي بشده دموع لا تتوقف ليتحدث بحسره .
/اه ي ياربي علي الامتحان الصعب ده اه ياررب قويني اي أن كان ده اخويا مستحيل اكسر فرحته ابدا ساعدني يارب ساعدني .
*******************.
في شقه شهد …
كان يجلس مالك مع عمها ليتفقوا علي كل شي .
كريم بابتسامه/عامله ايه ي شهد .
شهد بابتسامه عاشقه /الحمد لله ي كريم فرحه حياتي اتحققت هعوز ايه تاني دي احلا مفاجاه في حياتي انا حبيتك ي كريم من اول لحظه شوفتك فيها .
كريم بابتسامه/وانا كمان خطفتي قلبي من اول نظره ربنا يقدرني واسعدك ي حرم المقدم كريم .
شهد بخجل شديد/معقول علطول كده خلاص خلتني مرائتك .
كريم بابتسامه/انتي خلاص بقيتي مرائتي اصلا .
******************.
في فيلا رامي …
كان يقف وهو ينظر من تلك الحاجز الزجاجي وهو يتذكر ما قضاه من عمره في السجن ليفنن في الانتقام من خالد وأحفاده لتسير شهد بقوه وثبات.
/اطمن ي رامي باشا اول خطه نجحت اهم اتنين في احفاد المرشدي اعتبرهم انتهوا….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)