روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت السادس والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء السادس والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب
رواية المشاكسة والنقيب

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة السادسة والعشرون

تبدا الحفله وبتبدا الضيوف بالحضور
وبتكون اسينات وقفه حزينه
ادم: القمر واقف لوحده لي وزعلان كده
اسينات: اخس عليك يا ادم خضتني
ادم: سلمتك ياقلبو من خضه يارب مرام
مرام: بتجيب في سيرتي لي دلوقت بقا جيت جمبك
ادم: بسم الله الرحمن الرحيم انتي بتجي علي سيره
مرام: اه يخوياااا شوفت ربنا بعتني اشوفني وانا بتهزق
ادم: هو حد يقدر الحقي بابا بينادي عليكي روحي شوفيه
مرام: مااااااشي هعديها بمزاجي يا كرونياا
ادم: اااه يابنت ال وبيلاقي اسينات بتضحك عليهم طبعا عجبك اوي انتي
اسينات: جداااا
وبيقرب منها ادم وبيبوسها من خدها وبيقبله كف خماسي من اسينات وبتسبه وتمشي
(اصل بناتنا محترامات😂😂😂)

 

ادم: ااااه يابنت المجانين
وبيروح يشوف اخوه خلص ولا لسه
عند فهد واسد
اسد: بقولك اي ادوك حلوه البدله دي هتجيب بنات
فهد: جامده يسطا انجز بقا عشان منتاخرش
اسد: لا نتاخر اي عوز الحق اشقط
فهد: ولااااااا عارف لو عملت حاجه جنونيه هتزعل مني
اسد: عيب كده يسطا تعرف عني كده بجد الضربه الي بتوجع بتجي من اقرب ناس
فهد: ماهو عشان انا عارفك بحذرك وبعدين اي جو الافلام ده
مريم: خلصتو يا ولاد
فهد: اه الحمدلله
مريم: ربنا يحرصكم من العين يا ولاد متتاخروش عشان ابوكم ميزعقش
فهد: انا مش عارف هو بيزعق لي هو احنا بنات
جلال: ياريتكم بنات كنت نفعتوني بدل مانتو زي خبتها كده
اسد: حبيبي حبيبي يلا سلامو عليكو
بيزقه تحت عجبك لازم نتهزق متكيفش الا منتهزق
فهد: ااااه كيفي ميحلوش غير كده
اسد: دا انت مستفز يلل غور بقا علي ام حفله دي

 

بيمشو نروح لسيلا وهدي
سيلا: هدي اي رايك في الفستان
هدي: هياكل منك حته وربنا
وبتكون سيلا لبسه فستان وردي بيوصل لبعد ركبه بشويه منفوش وبتكون فرده شعرها وحطه ميكب تدري بيه حزنها
سيلا: انا خايفه اضعف
هدي: انا معاكي مهم اي رايك فيا
سيلا: مزه مش محتاجه كلام
بتكون هدي لبسه فستان احمر بيلمع صاق طويل وبفتحه من عند الرجل لركبه وبتكون لمه شعرها وحطه ميكب روعه ورسمه عنيها العسليه
وبينزلو يركبو العربيه وبيرحو الحفله هما كمان
وعند ساره بيكون سالي وصلت عندها البيت
سالي: عملتي اي يا روحي
ساره: نفذت الخطه وحطيت 20000 الف في حسابها
سالي: ههههه جدعه ياروحي
(والله تستاهلي ياساره يا حربؤه خيانته صحبتك)
ساره: حبيبي متعلمه منك هههههه
مرفت: خلصتو يا ولاد

 

سالي: خلاص ياطنط باقي حاجات بسيطه خالص علي ما عدي يجي
مرفت: بسرعه بس لان ضيوف بدات تجي هناك
ساره: خلاص ياماما عرفنا علي ما عدي يجي هكون خلصت
مرفت: مااشي وبتسبهم
ساره: مش عارفه اي ده
سالي: معلش ياحبيبتي
وبتبدا تخلص تجهيز عند عدي
طق طق
عدي: ادخللل
ادم: ها خلصت
عدي: ايوه
ادم: جاهز نجيب ساره
عدي: ااه يلا
ادم: لي حاسك مش فرحان ياعدي
عدي: مفرحش لي بس عشان راجع شغل تاني والاجازه خلاص خلصت وكده مدايق

 

ادم: تمام يا حبيب اخوك يلا روح هاتها معازيم جت
عدي: تمام
وبينزل ادم هدفه يجيبها ويجي
عند محمد وهبه
محمد: قمري جهز ولا لسه
هبه: خلاص بخلص اهو ياحبيبي
محمد: مستنيكي يقلبي وبيطلع عقد يلبسهولها
هبه: اي ده
محمد: ده نص فراشه وحرفي نص تاني هتشوفيه تحت
هبه: جميله اوي ربنا يديمك ليا يارب
محمد: ويديمك ليا ياحبيبي يلا ننزل
هبه: يلا ههه
وبينزلو
عند خديجه وسيف
بنلاقي سيف بيغمي عين خديجه
خديجه: سيف
سيف: عيونو
خديجه: بتعمل اي
سيف: غمضي عينك وهتعرفي

 

خديجه: حاضر بتغمض خديجه
بتلاقي حاجه تلفت علي رقبتها
سيف: بيبوس رقبتها وبيقولها افتحي عينك
بتلاقي خديجه سيف حضنها وملبسها سلسله نص فراشه ونص تاني حرفه
خديجه: الله حلوه اوي فين نص تاني
سيف: هتلاقيه تحت
خديجه: مش فاهمه
سيف: مش مهم
خديجه: رخمم اوي ههه
سيف: بس بحبك اوي وبيبوسها
خديجه بتكسف وتدري في هدومه
بيرفع سيف وشها ليه: بقول نلغي حفله ونحتفل هنا ههههه
خديجه: سيييف بس وبتضربه
بيضحك سيف علي خجلها
سيف: قلبه يلا بقا ننزل قبل متهور
خديجه: يلا يلااا
بنلاقيهم كلهم جاهزين
عند فهد واسد

 

اسد: اي يلا انتا جايبنا المعادي لي بتاعت ناس غنيه
فهد: ما الخطوبه هنا يا بأف
اسد: لا والله اوعا هنشفط هنشقط هههه
فهد: لم نفسك هااا وخلي اليوم يعدي
وبيوصلو في نفس الوقت بتوصل في سيلا وهدي
بينزلو مع بعض
اسد: اوبااااا صاروخ ارض جوووو
بيبدا يبص فهد علي مكان بيلاقي سيلا وصحبتها
بيرقب فهد منهم فهد: ههه مش معقول احلا صدفه دي ولا اي
سيلا بضحك: باين ههههه
بتبص جنبها بتلاقي اسد
سيلا: اسد صح
اسد: صح ونص كمان اوعي تكون انتي ااا
سيلا: ايوه انا
اسد: مش كنتي تعرفيني كنت خليته يخوني معاكي عادي باقمرر
سيلا بضحك: اظاهر ان دمك خفيف زي فهد
اسد: اصلنا تؤام وكده
سيلا: بس انتو مش شبه بعض
فهد: انا شبه بابا
واسد: وانا شبه ماما

 

سيلا: ههههه جالي فضول اعرفهم
اسد: تنورينا والله
بيخبطه فهد: اتلللم وسيب اديها
سيلا: هههههه ان شاءلله
فهد: جايا لوحدك مش قلتي معاكي صحبتك
سيلا: ايوه بتركن العربيه اصلها هي كانت سايقه وبتجي هدي
هدي: هااي
اسد اول مبيبصلها عينه بطلع قلوب: هااي وهاين
سيلا بتضحك علي شكله: اخوك بينلو شقي اوي يافهد
فهد: لا هو بس بيحب البنات اكتر من اهله
اسد: حصل ههه مش اوي بس مش هتعرفونا بيكم بيخبطو فهد في كتفه
اسد: اي ياعم مش كل شويه تضربني ماهو انا مش هكلم وانا معرفهمش اركن في جنب بقا مين الاميرات
لسه هيكلمو بيلاقو عدي خارج من الباب وبيبص عليهم وبيقرب من سيلا
عدي بسخريه: ههه لحقتي تلاقي حد تاني تضحكي عليه ويمشي
لسه فهد هيرد بتمسكه سيلا وتسكته وبتتجاهله

 

فهد: سبني ارد عليه
سيلا: مش مهم مهم كنا بنقول اي ااه عوز تعرفنا يا اسد صح
اسد: احم اه
سيلا: الاميره سيلا هههههه
هدي بنفس ضحك: الاميره هدي
اسد: معاكم جلاله الملك اسد
هدي بضحك: ملك الغابه وكده
اسد بغمزه: وكون ملك العالم عشان عيونك
بتكسف هدي
اسد: يا حلاوه تفاح علي خدودك
بتاخد هدي سيلا ويجرو علي جوا
فهد: عجبك كده
اسد: الله هي بتتكسف انا مالي
فهد: لا برئ ياض خش يخويا
بيدخلو بيقبلهم ادم
ادم: اااي ياعم كل ده
فهد: معلش بقا
ادم: ولا يهمك ياصحبي
وبيلاقي اسد طالع من وراه

 

اسد: عوو
ادم: مفروض اخاف تعال ياواطي
اسد: حبيبي والله غصب عني مجتش معلش جتلك هنا اهو بس اول مره اعرف انك من هنا
ادم: واديك عرفت يخويا تعالو عرفكم علي العيله
بيمشو وراه وبيرحو عند الترابيزه بيلاقو البنات قاعدين اول مبتشوفه هدي بتتكسف
ادم: بص ياعم دا ابويا سيف الدين
فهد واسد: اهلا ياعمي وبيسلمو عليه
سيف: اهلا بيكم ياشباب
ادم: ودي ست الحنانه الحنانه هي
اسد وفهد: اهلا يا طنط
خديجه: اهلا ياحبيبي
ادم: ده بقا الشق بتاعي النقيب مراد
فهد واسد: اهلاا يا باشا
بيقوم مراد يسلم عليهم: ههه باشا اي زي مقال ضوما الشق يعني صحبكم مراد بس
اسد: ايوه بقااا تشرفنا امان
مراد: حبيبي الشرف ليا ههههععه
ادم: خلااااص ده بقا عمو محمد اخو بابا ودي خالتو هبه مراته تبقا اخت ماما

 

فهد واسد: اهلا يا طنط اهلا ياعمو
هبه: اهلا ياحبيبي
محمد: اهلا يا رجاله
ادم: ودي بقا خطيبتي اسينات
فهد واسد: اهلا
اسينات بتبتسم: اهلا بيكم نورتونا
ادم لسه هيعرفهم
فهد: متتعبش نفسك عرفينهم
لسه ادم هيكلم لقو صوت من وراهم
مرام: واد ادوما فين الجاتوو عوزه حته
ادم بيحط ايده علي وشه
ادم: ودي بقا اختي مرام
فهد: انت ياض مش قيلي اخواتك كلهم كبار اختك منين
مرام بعصبيه: افندم مش ماليه عينك مانا كبيره
ادم بيدخل قبل مترتكب جريمه في فهد
ادم: احمم دي مرام التؤام بتاعي
اسد بضحك: لا متهزرش ههههه
مرام: مالك اشبح هو قالك نكته
اسد: لا اصل فهد مستغرب اننا تؤام رغم اننا مش شبه بعض
مرام: هو انتو تؤام ااه بس زي حالاتك وزي ادم
ادم: كده عرفتكم قعدو معاهم بقا
بتقعد مرام جنب سيف وبيقعد فهد واسد جنب مراد

 

سيف: انتو بقا احكولنا عنكم
فهد: احم ولا حاجه ياعمي والله اصحاب ادم وكنا بنحضر مع بعض في الرياضه وكده وانا فهد 27 سنه طب جراحه بس
اسد: انا بقا اسد اصل ابويا كان ناوي يفتح غابه بس مشروع فشل
لكل بيضحك علي خفه دم اسد
سيف بضحك: كمل كمل ههه
ايد: احمم وبلا فخر دكتور نفساني بعالج النفسيه لناس بس انا مش منفسن لتوضيح
خديجه بضحك اكتر: هههههههه اسكتتتت
اسد: خلاص مش لاعب بس كده عشان زعقتلي
خديجه: لالا متزعلش كمل كمل
اسد: لا خلاص اصلحت هههه
سيلا: دمك زي العسل والله يا اسد
فهد بغيره: هبقا اديكي كيلو قبل ما امشي
اسد: ميرسي البنات كلها بتقولي كده وبعدين كيلو اي دمي مش لبيع
سيلا: ههههههههه متخفش مش هاخد يعم
اسد: طمنتشيني
فهد: لا اطشمن ياخويا دي طيوبه خاالص مش زيييييك

 

لكل بضحك عليهم
سيف: اظاهر المناقره مش عند مرام وادم بس وعندكم تجو كل يوم
مرام: شفتت عشان دايما ظالمني
اسد: اه والله ديما بيظلمو التؤام التاني كأن الاول ملاك
مرام: حصل والله اصحبي
فهد: بقولك اي اصحبي عندي ليك شكوه ترقيك
مراد: اي هي
فهد: شايف الواد ده تاجر مخدرات واعضاء والكبير الي مشغله اسمه جلال نصر قاعد في البيت بيكيف تحت تكيف
مراد: هههههههه عدي عليا في شغل وبلغ
اسد: مين ده يااااض الي تاجر وربنا اخرط وشك
خديجه: مش معقوله بجد كأني شايفه مرام وادم ههههههننه
محمد بيسلط اسينات تجيب ادم ويعملو دويتو
اسينات بضحك: هنتسلي
محمد: بسرعه مرام حبيبتي روحي هاتلي مايه
مرام: حاضر بتروح تجيب مايه

 

اسينات: تعاله يا ادم قعد بقا شويه ضيوف جت وخلاص الباقي علي العمال تعال بس
ادم: بس يابنتي
اسينات: يلاااااا
وبيروح ادم وبيلاقي مكان مرام بيقعد في
وبترجع مرام
محمد بينادي مصورتي وبيصلتو يصور اسد وفهد و اول ما يلاقي مرام بتتخانق يصورهم هي وادم
ابراهيم: عنيا يابيه
مرام بتجي وبتلاقي ادم قاعد
مرام: قوم مكاني ياض
ادم: مش قايم
مرام: بقولك قووم
ادم: والله ما انا قايم
مرام: اقسم بالله يا لطخو لو ماقمت لكون مشرحك ليلاادي
ادم: وريني
وبيكون وفهد واسد بردو مساكين في بعض
ولكل بيضحك علي الاربعه دول

 

اسد: وديني يا جراح ندامه لو ملميت لسانك لكون مشرحك حته حته وبايعك
فهد: سمعت يامراد عشان تعرف انه بياع اعضاء
مراد بضحك وخلاص نفسه هيروح: ااه سمعت سمعت هههههههههههه
وبنلاقي ان ادم واسد شالو تؤام بتاعتهم في نفس الوقت بنفس الحركه
مرام: نزلنيييي يا ابو طويله نزلنيييي
فهد: نزلني يلاا ولاا وبيقعو هما الاتنين
لكل بيضحك
سيف الدين: بعد ما كانو اتنين بقو اربعه
وبينزلو فديو علي شاشه العرض وكل بيشوفهم وبيفضلو يضحكو
اسد: يفضحتك ام جلاجل يا ابو الاسيد مكنش يومك هشقط ازاي دلوقت
فهد: اسكت همك الشقط منظري اي قدام سيلا دلوقت
مرام: يا وجعه مربربه انا طلعت في تلفزيون هييييييق
ادم: منشكحه انك طلعتي يختي احنا اجرسنا هههههه
مرام: مش مهم
وفاجاه بتدخل ساره وعدي ولكل بيبدا يصقف ليهم وبيبداو يدخلو ويجيلهم التهاني من لكل وبيلبسو شبكه لبعض وبيبداؤ يحتفلو وبتطلب ساره من عدي الفيزا بتاعته عشان فلوسها في البيت وعوزه تدي صحبتها فلوس تحاسب كوافيره
بيطلع فيزا يدهالها
سالي: تبص علي رصيدك قبل مخدها
رصيدك 11960000
عدي: نعممم رصيد كان 12000000
سالي: نعمم رصيد قدامك اهو

 

بيبص عدي علي فلوس بيلقيها ناقصه فعلا
ادم بيبص
ادم: اهدووو علي مضيوف تمشي
وبيقعد عدي محتار 40000 راحو فين
(حاسه بيك يضنايا اسرق مني برد 4000🥲💔)
وبتقعد ساره جنبو: مش قولتلك ان سيلا هتعمل حاجه تبوظ فرح
عدي بعصبيه: هي سيلاااا مالها فلوس متخده
ساره: عموما هنتصل بالبنك ونشوف
وبيمشو جميع معازيم
محمد: في اي ياعدي
عدي: حد سرق من فلوسي 40000
محمد: ازاي ده حد اكيد عارف رقمك السري
عدي: مش عارف انا هتصل وشوف وعينه علي سيلا وبيلقيها وقفه عادي
محمد: طيب شوف
عدي: الو

 

….: معك يافندم
عدي: كنت عوز اعرف بس حد جه خد منكم حوله ب 40000 الف
….. ايوه يافندم انهادره ساعه 1 الضهر
عدي: الشخص ده قالك اسمه
…… ايوه يافندم سيلا محمد
عدي: ايييه تمام شكرا
محمد: عرفت مين
عدي: بنتك بنتك هي الي خدت فلوس
محمد: انت بتقول اي انت واعي الي بتقوله
مرام: انت عبيط يا عدي
عدي: زي مسمعتم كده الاستاذه خدت الفلوس عشان تفشكل خطوبتي
محمد: اخرررررص انت بتقول اي
وبيبدا لكل يهاجم عدي وبنلاقي سيلا بسسسس اسكتووو
وبتروح قدامه
سيلا: ايوه انا خد فلوس عشان ابوظ الخطوبه حلو ده الي عوز تسمعه قدام قلت كده يبقا فعلا انا وبتسبهم وبتطلع تجري علي بره

 

محمد: سيلاااا استني وكلهم بيجرو وراها
فهد: سيلاا
وسيلا بتفضل تجري لحد متطلع وبتكون في عربيه جايه بسرعه وبتخبطها فاجاه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى