رواية ملاكي الحلقة الثالثة 3 بقلم منه حسن
رواية ملاكي الحلقة الثالثة 3 بقلم منه حسن |
رواية ملاكي الحلقة الثالثة 3 بقلم منه حسن
فهد كان داخل وسمع صووت????
مليكة :الحقونيييييي????????????????
أم مليكة وباباها طلعوا
أسماء : ايه يا بنتي حصل ايه????
حسن: ايه يا حبيبتي مالك فيه ايه????
حجة كانت واقفة تحت والناس كلها اتلمت على صوت مليكة
الحجة : جرا ايه يابنتي ايه الصاروخ ده????????
مليكة : عااااااا فأر تحت السجادة يالهوووووووي????????????
ام مليكة شالت السجادة لقت فأر لعبة
اسماء: قومي يا جزمة قديمة ده فأر لعبة يخربيت مخك يا شيخة الطم منك ولا اصووت????????????????????
الناس كلها كانت بتبص على مليكة وتضحك????????
مليكة : نجاملكوا في الأفراح يا رجالة متشكرين يا حجة محدش يجيلك في حاجة وحشة ياختي????????????????????
فهد كان واقف فوق وفطسان ضحك أسماء وحسن دخلوا
مليكة: ايه ده هو انت بتعمل ايه هنا????????
فهد : ساكن هنا ياختي وفكرت انقل بس القعدة هنا احسن☺️☺️
مليكة : ولا بلاش تريقة احسنلك????????
فهد : ياسطي انا متريقتش انا بضحك بس????????
مليكة : على نفسك ياخويا قلي بقى كنت بتعمل ايه????
فهد : كنت بفكر في واحدة☺️☺️
مليكة : نعععععععععععععععععم????????
بقلمي(❤️منه حسن ❤️)
فهد : اهدي يا رويتر واحدة كانت بتقولي انها معجبة بيا
وبتفكر فيا طول الوقت ( حب يشوفها هتغير ولا ايه)????????
مليكة : لا تظن ان كل من يفكر فيك معجب بيك يمكن ضايع شبشبه وشاكك فيك????????????????????????
فهد : تصدقي انا غلطان اني اتكلمت معاكي ” إذا نطق السفيه فلا تجبه فخيرا من إجابته السكوت”????????
مليكة :ايه ده ياشبح ده احنا طلعنا حلوين وبنغلط اهو????????????
فهد : ياسطي والله ما اقصدك اني اسف????????
مليكة : لقد عفونا عنك هذه المرة تصبح على خير بقى عشان الكوليج مستنياني????????
فهد : ده على اساس انها مش مستنياني????
مليكة : بطل برطمة يا عم وادخل يلا اتكل على الله????????
فهد : ماشي يا عم الشديد????
( فهد ومليكة دخلوا كل واحد شقته مليكة كانت فرحانة بس ماكانتش تعرف ايه السبب فهد كان لسة واقف في البلكونة وكان طاير من الفرحة وجاله تليفون)
فهد : الو مين معايا????
٠٠٠٠: ايه ده يا فهودتي انت لحقت تنسى روح قلبك ولا ايه????????
فهد : لا يا حبيبتي وانا اقدر????????????
٠٠٠٠: ايه بقي موحشتكش????
فهد : طبعا يا قلبي وحشتيني❣️❣️
(مليكة كانت نسيت تليفونها في البلكونة وهي طالعة سمعت كلمة يا قلبي فضلت واقفة)
مليكة : السافل عامل فيها محترم????????????
فهد لمحها وحب يغيظها اكتر????
بقلمي(❤️منه حسن ❤️)
فهد : ياقلبي وحشتيني جدا بحبك يا قلبيييي (اتعمد يعلى صوته عشان مليكة تسمع)????????????????
مليكة : ايه محن النسوان ده????
(ودخلت جوه وهي بتغلي عايزة تعرف مين اللي بتكلم)
فهد : ايه يا زفت الدخلة دي????
(ده كان عمر يا جدعان بلاش تفهموني صح ????????????)
عمر : انا بقول برضو الواد حنين معايا ليه تلاقيها كانت واقفة????????
فهد : انطق عايز ايه????
عمر : ياسطي شفت البنت اللي بتمشي مع مليكة????????
فهد : اه دي مريم صاحبتها????
عمر : اه ياسطي شكل اخوك وقع????
فهد : اوبا يا معلم????
عمر : ماتقول شعر ياسطي الأحاسيس ضاغطة عليا????????
فهد : والله فكرة اسمع دي ياسطي “” حبيبي يا متدلع حبك
عندي مولع تيجي اخدك ونخلع ونسيب المذاكرة تولع “”????????????
عمر : تصدق قلبي قشعر امشي يا معرفة واطية????
فهد : سلام ياسطي????
مليكة كانت داخلة تنام وفجأة جالها رسالة
٠٠٠٠: “*واني أراك بعين قلبي يامن بقربك مر الحياة يطيب*”
مليكة : ايه السهوكة دي ????♀️وبعدين مين ده وجاب رقمي ازاي الواد عايز كف محترم فكرني بالشاعر اللي قال
” عيونك مدرسة ورموشك حصص فقعته بالقلم وقالت وده رنة الجرس” ????????
يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة.