روايات

رواية قمر الجبل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الجزء الثامن عشر

رواية قمر الجبل البارت الثامن عشر

رواية قمر الجبل الحلقة الثامنة عشر

حسن.. قمر يا جبل قمر لو حصل ليها حاجه هتكون انت السبب فاهم ويعلي صوته
جبل.. يخرج بسرعه من الفلا ويركب السياره وينطلق بسرعه شديد
جبل.. والله لو اللي في بالي لا اموتك يا جمال ويضرب في السياره ويتفاده سياره في وشه
ااااااااه
حسن.. قمر اعملي اللي هقولك عليه انتي سامعه بسرعه
قمر.. مالك حصل ايه وليه كونت بتزعق كده
حسن.. بضحك عاليه انا قولت لحال ان جمال بيتهجم عليكي وبيضربك
هههههه
قمر.. انت مجنون يا حسن

 

حسن.. انتي تسكتي خالص خلينا نطلع من الورطه اللي حطيتينا فيها ده منها انتي سامعه ونفذي كل كلمه هقولها لك بحرف الواحد
قمر…. لا انا اخاف اعمل حاجه جدي ولا جمال ممكن يعملو حاجه لجبل وحشه
حسن.. بانفعال انتي هتجنني كل حاجه جبل جبل ولو حصل ليكي حاجه حبل هيموت انتي ما شفتيش هو عمل ايه اول ما سمع
قمر.. بصوت فرحانه ايه
حسن.. انجزي ياقمر مش وقت حب ده
قمر.. انت ناوي علي موتي
حسن.. مش مشكله اهو حد قينا هيموت يلا بسرعه ما فيش وقت وما تخافيش انتي في حما جبل

بعد مده يصل جبل الي الصعيد وهو في قمه غضبه ويدخل بسرعه في البيت بلسياره
حاسسسسيب انت اعمل داخل فين بي عربيتك دي
حبل.. يضربه ويدخل في وسط الدوار ويصرخ قمررررر انتي فين

 

جمال.. انت داخل زريبه هنا ده بيت كبير البلد
جبل.. يهجم عليه كبير البلد علي نفسك مش عليا انا ويضربه بشده
قاسم.. يصرخ انت بتعمل ايه هنا وايه جابك انت يا ولد
يدخل الحراس نعم يا كبير
قاسم.. خدو الكلب ده وارمو بره
يمسكه الرجاله ويشدو جبل
جبل.. بسرعه ينزل فيهم جميعا ضرب
قاسم.. انت عايز ايه
جبل.. عايز مراتي
جمال… بسرعه ما لكش حريم عندينا غور من اهني
جبل… لا مراتي هنا وكلمه تاني انت الجاني علي نفسك
قاسم.. بتنا وجات عندينا وذي ما دخلنا بلمعرووف هنطلع بلمعرووف تمام
جبل.. يصرخ انا عايز مراتي ومعرفك ده تخليه لنفسك
جمال. خلاص ويخرج المسدس انت اللي جبته ويرفع عليه
جبل.. لا انا كده خفت ويدخل فجاه عربيات كتيره من الحراس ورجال الشرطه

 

ويملو المكان جبل ايه هتجبها ولا
قاسم.. انت كده بتعمل عداوه معانا
جبل.. انتو اللي ابتديتو هتو مراتي
…….. شروق خالد……
وليد.. تعالي علي شان تشوفي الشركه ويدخل بيها المبني
بدر.. هتعمل ايه
وليد.. اتفضلي وتقعد علي الكرسي في الكافتيريا
تطلبي ايه
حنان.. تجلس بفرحه وتطلب قهو ساده
بدر.. في سره ومستعجله علي ايه ما اتي هتشربي هتشربي
وليد.. خمسه اجيب ليكي ورقه العقد ويخرج من المكان
بدر… تحبي تشوفي المكان
حنان. أكيد بس بعد ما نمضي
ياتي وليد بعد ربع ساعه بورق
اهو يا ست الكل
وليد… ينظر في الساعه انا معايا معاد مضر امشي وبدر هيفرحك المكان
حنان… اتفضل

 

وليد.. يعطي ليها الورق ايه مش هتشوفي
حنان.. بسرعه لا انا مطمنه ليك وتغمز بعينها
وليد… يبتسم ليها
تمصي حنان علي الورق وتعطيه ل وليد
وليد… تمام كده انا مضر امشي علي شان اتاخرت ويخرج خلي باك منها وفرجها علي الشركه
بدر.. يبتسم تمام ويلا بينا
حنان.. خمسه ادخل الحمام
بدر.. برحتك
تدخل حنان الحمام
بدر…
بمشي من المكان
تخرج حنان وتنظر في جميع الاماكن علي بدر وبعدين راح فين ده وتكلم الجرسون
بدر.. باشا فين
الجرسون فوق في المكتب
حنان. تمام وتمسك الشنطه وتمشي وتدخل الاسانسير وتخرج منه

 

لو سمح فين مكتب بدر بيه
احد الموظفين.. ينظر ليها بقرف
حنان.. انت بتبص كده كيه يا حيوان انت مطرود يلا غور وتمشي بثقه
الموظف.. نفسي اعرف الاشكال دي ليه بيسبوها ماشي كده في الشارع مش خيفين لا تاذي البشر هههههه
حنان..تدخل مكتب صغير لو سمحتي فين مكتب بدر بيه
السكرتيره..انتي مين وفي معاد
حنان..انت اتجننتي صح وتدخل المكتب
السكرتيره.. استني
بدر.. ايه اللي بيحصل ده
حنان… بخوف انا اسفة
بدر.. انتي عايز مين
حنان.. عايز بدر بيه
بدر.. انا بدر
حنان.. بخوف لا مش انت ده واحد تاني
بدر.. ما فيش حد هنا اسمه بدر غيري
حنان.. ووليد
بدر.. يتصل علي وليد. تعالي هنا بسرعه
حنان.. تترمي علي اقرب كرسي
يدخل وليد بخوف ايه حصل ليك حاجه
بدر… شوف النصايب اللي بتاجي بسببك

 

وليد..انتي مين
حنان..بتقوم بغضب وتصرخ في الجميع بقولكم ايه وتقول بردخ اللي بعملهم علي الناس هيطلع عليا ولا ايه لا فوقو ده انا اوديكم في داهيه
ده 2مليون عرفين يعني ايه
وليد…..حراس اطلبو الشرطه تاجي تاخد الاشكال دي من هنا
حنان..تخرج عقد من الشنطه فوق كده ليه انا شريكه هنا بفلوس وخد شوف
بدر..ووليد يمسكو العقد وينظر فبه فجاه يضحكو بصوت عالي جدا
حنان..انتو بتضحكو علي ايه وتشد العقد وتلاقي المكتوب فيه
…….بقلم…..شروق خالد…..
جبل.. يدور في جميع العرف علي قمر
جمال… انت مجنون في حريم في البيت
جبل.. قولي هي فين
جمال.. بغصب يدوس علي يده وينظر الي الشرطه ويقول بغضب تعالي معايا ويطلع معاه علي السلم ويشاور علي اوضه اهي
جبل.. يحاول ان يفتح الباب
جبل.. يكسر الباب ويلاقي
……شروق خالد……..

 

تدخل… نهي المشفي مع سارت الاسعاف وتنوي شي لي غالب
يدخلو بغالب غرفه ويغلقو في وشها الباب
تتمشى في الممر وتضرب علي يدها ماشي يا غالب
وترا ممرضه تمسك ادوات جراحه تمشي خلفها
تدخل الممرضه . تترك الادوات علي المكتب
نهي.. تدخل خلفها وتمسك
كده نهايتك بس هتوحشني اوي وتضعه في ملابسها وتخرج من الاوضه وتقعد علي كرسي بجوار عرفه غالب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الجبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى