رواية وردة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد
رواية وردة الفهد الجزء الثامن
رواية وردة الفهد البارت الثامن
رواية وردة الفهد الحلقة الثامنة
فهد: الو يا عاصم انت كويس
عاصم: اه يا فهد و كل حاجه ماشيه تمام عندي
فهد: و انا كل حاجه ماشيه تمام و مظبوطه بس هنفضل كدا لحد امتي
عاصم: كلها يومين بأذن الله تكون كل حاجه اتكشفت و نرجع احسن من الاول
فهد: تمام بس اهم حاجه الخطه مش تبوظ
عاصم: تمام اقفل دلوقتي عشان محدش يحس بحاجه
فهد: طب قبل ما اقفل سيف جالي المكتب و قص لعو كل شئ سيف قالو
عاصم: خلاص شيل سيف من خطتنا بس ده مش يمنع نديلو درس صغير
(طبعا انتو مش عارفين ازاي عاصم عايش تعالو نرجع كدا فلاش باك)
flash back
فهد و هو طالع من غرفة العمليات عند عاصم و دموعه مغرقه وشه
عاصم بصوت ضعيف: فهد
فهد حس ان ده في دماغو و عاصم مش نده عاليه
عاصم بصوت يكاد ان يكون مسموع: ف فه فهد
فهد بص وراه بسرعه شاف عاصم مفتح عنيه
فهد بدموع: عاصم انت كويس
عاصم بتعب: اه كويس
فهد: طب استنا اطلع للدكتور اخليه يجي يشوفك و اطمن الباقي عليك
عاصم بتسرع: لا اوعاا تعمل كدا
فهد: انت بتقول اي لي
عاصم: فهد الحصل في العربيه ده مقصود و وراه هدف و احنا لازم نعرف
فهد: تمام نعرف بعدين لما تخف و تطلع
عاصم: اسمعني يا فهد احنا هنكمل علي اساس ان انا موت و بعدين انا هطلع من المستشفي و هروح في بيت انا جايبو في المهندسين مخدش يعرف عنو حاجه و طبعا هنبداء كدا خطتنا و اكيد انت عارف مين عمل كدا
فهد: سيف
عاصم: تؤ
فهد: مين
عاصم: سليم
فهد بغضب: انت بتقول اي سليم لا
عاصم: انا شكيت في من فتره و قبل ما اقولك بعت حد يراقبو و طلع شكي في محلو و طبعا معاه سيف و احنا هنكمل خطتهم كأنهم نجحو
فهد: تمام و انا موافق بس سيبني افكر في الباقي انا و هنعمل اي
عاصم: تمام
back
و طبعا انتو عارفين الباقي
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
فوق في غرفة فهد دخل شاف ورد قاعده علي السرير بتقراء كتاب راح قعد جنبيها
فهد: بتعملي اي
ورد ببرود: بقراء كتاب
فهد: و مالك بتكلمي كدا ليه
ورد و هيا مركزه في الكتاب: ولله دي طريقتي
فهد شد منها الكتاب
فهد: لا شكل القمر زعلان
ورد بدلع: ملكش دعوه
فهد: لا و زعلان اوي
ورد: قولتلك ملكش دعوه
فهد: طب انا عايز اصالح القمر بتاعي
ورد: و قمرك مش عايز يتكلم معاك
فهد: و انا مقدرش علي زعلو و قرب منها و التهم شفتيها و فضل يقبلهم بتلذذ لمدة دقائق
فهد بعد و هو بياخد نفسو و ورد بتاخد نفسها بصعوبه
فهد: ها لسه زعلانه ولا اكمل و غمز في نهاية كلامو
ورد بتسرع: لا لا خلاص مصلحاك
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند عمر دخل لنوران علي الواتس
نوران: مين
عمر: انا عمر يا دكتوره
نوران: اه ازيك يا استاذ عمر
عمر: الحمدلله بس بلاش استاذ مش بحب الالقاب
نوران: تمام و انت كمان قولي نوران بلاش يا دكتوره
عمر: تمام يا نوران المهم عايزك تقولي لبباكي ان انا و اهلي هانيجي بكرا
نوران بخجل: حاضر
عمر: باي
نوران: باي
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند فهد الباب خبط
فهد: مين
عمر: انا يا كبير
فهد: عايز اي يا حيوان
عمر: عايزك تيجي معايا بكرا هخطب نوران
فهد: يلا ياض امشي هيا هتوافق علي عيل زيك
عمر: لي يا حبيبي ده انا اشطر مهندس فيكي يا منطقه
فهد: ولااا انت هتردح زي البنات
عمر: خلاص بس ونبي تعالي معايا
فهد: تمام يلا امشي اتنيل
عمر: حاضر يا كبير
ورد: اخوك ده عسل اوي
فهد بغيره: ومالو
ورد: ال ومالو
فهد: انا اخويا عسل ده دمو تقيل و بارد مفيش اخف من دمي ده انا سكرر
ورد بضحك: خلاص مش قادره
فهد بضحك: ماشي يلا اتنيلي نامي
ورد: ماشي بس من غير زق بس
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند عاصم نزل من بيته و هو بيتكلم في التليفون
عاصم: اه انا رايح عند سليم اهو عشان خلاص بقا معايا الدليل القوي
هو…..
عاصم: لا لا مش هقول لفهد ممكن يتهور و يعمل حاجه وحشه سلام دلوقتي
بعد شويه وصل عاصم عند فيلا سليم و دخل
سليم: اي ده اي ده بسم الله الرحمن الرحيم انت ازاي عايش
عاصم: قدري كده بس اي رائك موفاجأه حلوه مش كدا
سليم بتوتر: ا ا ا ن ت ع ع ع ي ز اي
عاصم: متجمع كلام يا جدع
سليم: امشي من هنا
عاصم: ما انا همشي بس لسه بدري قولي حاولت تقتلني ليه
سليم: انا معملتش حاجه
عاصم بصريخ: قولي عملت كدا ليه
سليم بحقد: عشان انتو مش تستاهلو شركاتكم تكبر المفروض شركتي انا كان المفروض كل حاجه ليا بتبقا ليحو و اه حاولت اقتلك و دلوقتي بخطط لموت فهد و هخطط تاني لموتك
عاصم: كل ده خقد
سليم: ولسه هيعجبك الجاي
عاصم: مش هتلحق يا سليم عارف ليه عشان انا سجلت كل حاجه و البوليس واقف بره في الوقت ده دخل البوليس و خد سليم
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في قصر الدمنهوري كان عاصم راح عندهم و فضل يخبط و الشغاله فتحت
الشغاله بخضه: بسم الله الرحمن الرحيم انت ازاي عايش في الوقت ده مسكها عاصم من شعرها بقا يا روح امك بتتفقي مع سليم علي موتي انا وفهد
الخدامه: ولله يا بيه انا ما عملت حاجه هو قال هايديني نص مليون جنيه لو عرفت ليه اخباركم و اقتل ورد هانم في الوقت ده نزل الجميع علي الصوت و فهد كان سمع كل حاجه و الجميع استغرب ان عاصم عايش
فهد بغضب: السمعتو ده صح
عاصم: اه يا فهد
فهد مسكها فضل يضرب فيها بعدين رماها في الشارع و رجع البيت
فهد: فهمني كل حاجه يا عاصم
عاصم: انا روحت لسليم وووو قص لهو كل شئ و طبعا مش ده بس الدليل البوليس كان هو كمان عنده دليل شافو سليم و هو بينقل شحنت مخدرات
فهد: مقولتليش اجي معاك ليه
عاصم: خلاص يا فهد كل حاجه انتهت
فهد: ماشي يا عاصم
عاصم: طب انا عايز الامانه بتاعتي
فهد بضحك: طب استنا نفهمهم الاول و قص لهم كل شئ من ساعة موت عاصم
عاصم: يلا بقا هات امنتي
فهد: طب نسأل امنتك عايزاك ولا لأ
عاصم بغرور: اكيد عايزاني يا ابني
فهد بضحك: قلب عاصم عايز يتجوزك موافقه ولا لأ
قلب بدموع: لا يا فهد مش عايزاه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة الفهد)