روايات

رواية حلم ظننته حياه الفصل السادس 6 بقلم بسملة

رواية حلم ظننته حياه الفصل السادس 6 بقلم بسملة

رواية حلم ظننته حياه البارت السادس

رواية حلم ظننته حياه الجزء السادس

رواية حلم ظننته حياه
رواية حلم ظننته حياه

رواية حلم ظننته حياه الحلقة السادسة

ثناء بكثوف: حد حد زي مين يعني لا طبعا مش سرحانه ف حد وتخبي وشها
وداد: اه ي بت ي بكاشه وشك فا’ضحك ي بت
والمكان يتملي ضحك وفرح بصوتهم وضحكهم المسموع
الداده: هقوم اغسل مكان الاكل واعمل حاجه نشربها واجي ونقعد سوا
وداد: استني خديني معاكي نتكلم شويه ونسيب السرحانه دي مع نفسها شويه
ثناء: يووه ي جدعان وانتو مصممين تكثفوني كدا وتقوم وهيا بتضحك ومداريه الضحكه
وداد: اضحكي اضحكي ي بت داانا امك
وتطلع ثناء بره للجنينه وتتمشي فيها شويه وبعدين تقعد علي كرسي جمب الزرع وتلاحظ وجود عدة كتب جمبها وتاخد كتاب وتقرا فيه شويه وتسرح فيه وتنسي نفسها خالص مع الكتاب
وفجاه يجي عليها الليل
الداده: الله هيا البنت دي اتاخرت كدا ي وداد ي اختي
وداد: مش عارفه معلش شوفيها بره كدا لتكون قعدت ف الهوا ونست نفسها
وتطلع الداده وتلاقيها بتقرا ف كتب محطوطه قدامها
الداده: ينفع كدا ي بنتي تقلقينا عليكي
وتفوق ثناء علي صوت الداده
ثناء: معلش اندمجت شويه ف الكتاب اصلو حلو اوي
الداده: شوية اي بس قولي شويتين تلاته اربعه
ثناء: اي دا هيا الدنيا ضلمت كدا لي؟
الداده: اه ماانتي طول النهار سرحانه ودماغك مش معاكي هتفكري ف اي يعني ولا هتعرفي ازاي الدنيا ضلمت كدا لي
ثناء: يادي الكثوف🤭
الداده: كثوف اي ي وليه انتي قومي العشا اذنت
تقوم ثناء جري: ياني دا انا مصلتي. المغرب ي داده داانا من اول ما العصر اذن وصليت وانا قاعده كدا
ويجي وهما بيتكلمو دكتور خالد
الداده: اهلا ي ابني حمدلله علي السلامه
دكتور خالد: سلامو عليكم.. الله يسلمك ي حبيبتي
ثناء: قامت عشان تدخل جوا وهيا بصه لدكتور خالد تقوم وا’قعه علي وشها
دكتور خالد: ابقي بصي قدامك ي حجه وانتي مش هتقعي
ثناء: هو انا مكشوفه دايما كدا ي ولاد
دكتور خالد: هاا بتقولي حاجه
ثناء:انا لا لا لا مش بقول حاجه
وتقوم جري تدخل البيت وتترمي ف حضن وداد وتضحك
وداد: ف اي ي بنتي ي هبله انتي
ثناء سرحانه كالعاده
وداد: يادي النيله انتي ي بت مش هتبطلي سرحان بقا شويه
وتقوم ثناء وتدخل الغرفه بتاعها وتطلع وتتوضي وتصلي وعلي وشها الابتسامه
الداده: يلا ي ثناء ي بنتي عشان تتعشي
ثناء: حاضر ي داده جايه اهو
دكتور خالد طالع من الغرفه بتاعو ف نفس الوقت الي ثناء. طالعه فيه
ثناء اول ما شافتو: لو سمحت ياااا ياااخالد ممكن تجيبلي الجزء التاني من الكتاب الي كان بره
دكتور خالد: كتاب؟كتاب اي؟
ثناء: ف كتب بره كدا كنت بقرا فيها وعجبتني بس كانت مكتوبه بخط الايد
دكتور خالد بضحك: دي مش كتب ي حاجه دي مذكرات بسجل فيها كل لحظه ف حياتي
ثناء: مذكرات؟ داانا فكرتها روايات… وبعدين هو ف حد بيحط حاجات خاصه زي دي بره كدا لاي حد معدي يشوفهم
دكتور خالد: داانا كنت بكتب وقاعد بره ف اتصلو عليا عشان كان ف حاله طا’رئه ف نسيتهم ومشيت
ثناء: علي العموم انا اسفه اني فتحت حاجه مش بتاعي بس حبيت اشكرك لان كلاممك خرجني من المووود
دكتور خالد: لا عادي ولا اسف ولا حاجه ولا شكر علي واجب ي ستي
الداده: ي ثنااااء ي خالد ي ابني يلا الاكل برد.
ثناء: حاضر ي حبيبتي جاييه اهو
دكتور خالد: علي العموم لو عاوزه كتب ممكن اجيبلك وانا جاي ان شاء الله من المستشـ’في
ثناء: مش عاوزه اتعبك معايا
دكتور خالد: لا تعب ولا حاجه والله
ثناء: شكرا مقدما♡
ويروحو وياكلو وبعدين يقعدو شويه قدام التليفزيون ويشربو الشاي بلبن وكل واحد يقوم يروح الغرفه بتاعو ويجي تاني يوم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم ظننته حياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى