رواية عشق خالد الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الثاني عشر
رواية عشق خالد البارت الثاني عشر
رواية عشق خالد الحلقة الثانية عشر
في يوم الفرح …
في فيلا المرشدي ..
كان خالد قاعد في الجنينه بشرود لتجلس عشق جانبه وعلي وجهها نظره خبيثه .
عشق بخبث ومكر/ايه ي روحي مالك مش مبسوط أننا هنتجوز النهارده ولا ايه .
خالد بغيظ شديد/نتجوز ها ده جواز مع ايقاف التنفيذ ي فضيحتك ي خالد ي وكستك ي خالد .
عشق وهي بتكتم ضحكاتها/الله وانا ذنبي ايه ي خالد مش انت الي حددت الميعاد .
خالد بغيظ شديد/ماهو من حظي ي اختي وانا كنت هشم علي ضهر ايدي ي وكستك ي خالد .
عشق بابتسامه خبيثه/طب معلش ي روحي كلها كام يوم وكل حاجه تبقا زي الفل وبعدين هو انت متجوزني علشان كده بس ولا ايه مش انا برضه عشق حبييتك .
خالد وهو يقبل يدها بعشق /الا بحبك ده انا بعشقك بموت فيكي ي روح قلب خالد .
عشق بسعاده وحب /وانا بعشقك ي روح قلب عشق .
ربيع بابتسامه /جرا ايه ي بت انتي وهو ها بليل هيتقفل عليكم باب واحد اتحشموا مش كده .
عشق بابتسامه وخجل /عن اذنكم .
ربيع بابتسامه/مشاء الله شكلكم مبسوطين ربنا يسعدكم ي ولدي .
خالد بابتسامه /ربنا يخليك لينا ي جدي .
ربيع بارتباك /بقولك ايه طلعت الوكل للست نعمه ام تقي .
خالد بغمزه وخبث /جرا ايه ي ربيع انا حاسس من ساعه ماجت ام تقي وانت مهتم بيها علي الاخر ايه النظام اوعا يكون الي فبالي حصل ي ربيع .
ربيع بغيظ /هو ايه الي حصل يواد انت دي ضيفه لازم ناخد بالنا منها .
خالد بنظره خبيثه/ضيفه ماشي ي ربيع هصدقك عن اذنك اشوف بقيه الحاجات خلصت ولا لا .
ربيع بابتسامه/ربنا يسعدك ي ضنايا ..
******************.
في غرفه الفتيات ..
كانوا يجلسون الفتيات وهم يجهزون نفسهم ل اجمل ليله في الحياه ليله العمر ..
نور بابتسامه/ربنا يسعدكم ي اخواتي يارب مشاء الله زي القمر .
تقي بخوف وارتباك /انا قلقانه اوي يارب عدي الليله دي علي خير .
نور بابتسامه/أن شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه كفايه أن كل واحده هتكون في حضن جوزها الي حبته واخترته.
عشق بابتسامه /بصراحه العشق ده اجمل حاجه في الدنيا دلوقتي بقيت بندم علي كل دقيقه راحت وانا بعيده عن خالد خالد بقا بالنسبه الي الحياه بذاتها .
تقي بابتسامه وسعاده/أنا كمان جاسر بقا حياتي والتفس الي بيطلع مني غيرني خلاني انسانه جديده ربنا عوضني بيه عن كل الي شوفته في حياتي .
نور وهي تنظر إليهم بسعاده/ربنا يسعدكم ي حبايبي يارب .
*******************.
في غرفه الشباب .
كانوا مشغولين اغاني عاليه وهم يرتدون ملابسهم فحقا كلا منهما كان كالفارس الوسيم .
خالد بابتسامه /الف مبروك ي اخر العنقود ربنا يتمملك علي خير يارب.
جاسر بابتسامه/حبيبي ي خالد ويسعدك ي حبيبي يارب .
عاصم بابتسامه/مشاء الله عليكم ربنا يحميكم ي اخواتي .
خالد بابتسامه /اللهم امين يلا زمان المعازيم بدوا يوصلوا .
****************.
في فيلا المرشدي …
قد بدأت المعازيم تتوافد فكانت الفيلا يتلألأ بها الاضواء الساحره .
في الاسفل …
كانوا يقفون العرسان وهم ينتظرون ملكات اليليه لينظروا الاعلي ليخطفوا نظارتهم حقا لكل منهما جمالها الخاص البراق كانوا ينزلون وهم ينظرون إليهم بعشق قد تخطا كل الحدود .
ربيع بابتسامه/خالد عشق دي مش بس حفيدتي دي حته من قلبي خالي بالك عليها .
خالد وهو يقبل رأسها بعشق /اطمن ي جدي دي في عنيا مش بس قلبي .
ربيع بابتسامه/وانت ي جاسر اوعا تفتكر أن تقي ملهاش أهل انا ابوها وجدها وكل حاجه ي عني لو فكرت تزعلها هنشوف مني وشي التاني .
جاسر بابتسامه/عجبك كده بقا معاكي حصانه اطمن ي جدي دي في عنيا وروحي وقلبي .
خالد بابتسامه عاشقه /معقول الجمال ده بقا ملكي مش مصدق ي عشق .
عشق بحب وهمس /صدق ي روح عشق انا خلاص بقيت حاجه ملهاش أراده اانت بقيت المتحكم الوحيد في قلبي وفي كل حياتي بحبك ي خالد بحبك .
خالد وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي روح خالد .
جاسر بابتسامه وغمزه /بس ايه الحلاوه دي ي تقي قمر مشاء الله.
تقي بابتسامه/قمر علشان بقيت مرائتك وعلي ذمتك ي جاسر بحبك ي جاسر بحبك .
جاسر بابتسامه/وانا بعشقك ي روح جاسر .
************************.
في غرفه عشق وخالد .
كانت تقف عشق وهي تمسك ضحكاتها علي مظهره .
عشق بابتسامه /ايه ي خلود ي حبيبي مش هندخل ننام بقا .
خالد بغيظ/بقولك ايه خليني هنا انا لو دخلت جوه مش ضامن نفسي .
عشق بابتسامه وهمس /لدرجه دي ملهوف عليا ي خالد.
خالد وهو يقبلها بعشق /اكتر مما تتخيلي ي عشق ده حلم سنين طويلة بس كفايه انك معايا وفي حضني وبقيتي علي ذمتي مش عايز حاجه تاني من الدنيا خلاص .
عشق بدلع ودلال/طب ممكن حبيبي ينزل يجبلي العشاء من تحت هموت من الجوع ي خالد .
خالد وهو يقبلها بعشق /عنيا ي روح خالد .
*******************.
بعد فتره ..
كان يسير خالد الي الداخل لينصدم من شكل الغرفه التي تحول الي شكل رومانسي للغايه لينظر بهيام لتلك الحوريه التي تقف أمامها بقميص نومها الاحمر فحقا كانت كالحوريات .
خالد بصدمه /هو انا دخلت اوضه غلط ولا ايه.
عشق وهي تحتضنه بدلع ودلال/لا ي روحي مش اوضه غلط هي اوضتك ي سيد الرجاله وحبيبتك عشق مساعده تكون في حضنك دلوقتي .
خالد بصدمه /عشق انتي بتتكلمي بجد طب والااااا.
عشق بابتسامه /مفيش اللاااااا ولا حاجه خالص ده كان اختبار وانت نجحت ي روحي كان لازم اعرف انا ايه بالنسبه الك وعرفت اني مرائتك وحبيبتك مش مجرد جسم جميل وخلاص ي خالد بعشقك ي خالد بعشقك .
خالد بسعاده لا توصف وهو يخلع جاكيته /اه ي عني دي لعبه منك طب اتحملي بقا ي روحي .
ليحملها بعشق وجنون ليبدوا اول ليله بينهم كزوج وزوجه ❤️❤️❤️🌜🌜.
*****************
في غرفه جاسر وتقي..
كانت ترقص تقي باحترافيه علي تلك الموسيقي العاليه لتقع في أحضانه وهي تاخذ أنفاسها .
/كفايه كده ي جاسر مش قادره .
جاسر وهو يقبلها بعشق /علي فكره انا مطلبتش ترقصي انتي تعبتي النهارده كتير مكنش لازم .
تقي بابتسامه وعاشقه /انا من هنا ورايح مش هعمل حاجه في حياتي غير اني اسعدك وبس ي جاسر .
جاسر وهو يحملها بخبث /طب ايه رايك تيجي احكيلك حدوته .
تقي بضحك /ههههه ماشي ي سيدي .
****************.
في غرفه خالد وعشق …
كانت تنام عشق علي صدره اما هو فكان يحتضنها بتملك ..
خالد بسعاده /يااااااه انا عمري مكنت احلم ان الي بفكر فيه يبقا حقيقه يعشق طول عمرك في عقلي وقلبي ي عشق من وانتي صغيره والحمد لله بقيتي ملكي وحته من قلبي الف مبروك ي تقي بقيتي مراتي رسمي .
عشق بخجل شديد/الله يبارك فيك ي حبيبي .
خالد بابتسامه /بقول للقمر ليه تحبي نسافر فين نقضي شهر العسل .
عشق بحماس /الغردقه بعشقها ي خالد بعشقها .
خالد بابتسامه/ي بختها عنيا ي سي عشق انتي المري وانا عليا التنفيذ .
عشق وهي تقبله بسعاده/ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
خالد وهو يعتيلها ويقبلها بكل شغف وجنون/بحبك ي عشق بحبك .
عشق بخجل وهمس /وانا بعشقك ي روح عشق .
*****************.
في أحدا اوتيلات الغردقه الفاخمه.
كانوا يسيرون وهم يحتضنوا بعضهم البعض بعشق وجنون .
عشق بغيظ وغيره /نفسي اجيب كل واحده من البنات زي من شعرها منزلوش عنيهم من عليك ي خالد .
خالد بابتسامه/سيبك منهم ي حبيبيتي هما بيبصوا للقمر الي قاعد جنبي الي خاطفه كل الأنظار وانا غيران عليها موت .
عشق بابتسامه وعشق /انا بقيت مكتوبه علي اسمك ي خالد بقيت متحرمه علي راجل تاني حتي أنه يبوصلي بحبك ي خالد بحبك .
خالد وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي روح خالد استني جدي بيتصل .
/الو ايوه ي جدي ايه حاضر هرجعلك علطول اهوه سلام .
عشق بقلق /فيه ايه ي خالد .
خالد بابتسامه/متخافيش ي نور عيني ده صفقه مهمه اوي ل جدي كان مستنيها من مده والعملاء جاين ولا زما اكون معاه قوم يلا علشان ننزلوا مصر.
عشق بابتسامه ورجاء /وحياتي ي خالد خليني هنا لحد ما تخلص وترجع أن شاء الله اخر النهار .
خالد بابتسامه/هسيبك هنا ازي بس ي حبيبتي مينفعش ي حبيبتي.
عشق برجاء وتوسل /علشان خاطري ي خالد علشان خاطري وهستناك ترجع .
خالد بابتسامه/هعمل معاكي ايه مبعرفش ارفضلك طلب غلش العموم هرجعلك بليل متأخر باذن الله خالي بالك من نفسك .
عشق بابتسامه وسعاده /امرك ي حبيبي .
******************.
في غرفه تقي وجاسر..
كانت وقف تقي أمام المراه ليحتضنها جاسر من الخلف وهو يقبل عنقها بحب .
/مبروك ي عروسه مبسوطه ي تقي .
تقي بابتسامه وسعاده لا توصف /مبسوطه يااه ي جاسر دي كلمه قليله اوي علي الي حاسه بيه انا هعيش طول عمري اسعدك وبس ي جاسر .
جاسر وهو يقبلها بعشق /بعشقك ي تقي بعشقك .
******************.
علي الطريق في سياره خالد ..
كان يعود إلي الغردقه بعدما عاد من نصف الطريق لنسي اوراق مهمه ..
/ي عني عجبك العطله دي كان لازما تنسي الورق هي ناقصه عطله بس يلا خليني اشوف عشق هههه وحشتني الشويه دول بنت اللذينه ..
***************.
في غرفه عشق وخالد ..
كانت تخرج عشق من الحمام وهي تلف جسدها بفوطه لتنصدم من تلك النائم علي السرير عاري الصدر لتتحدث بحده وارتباك .
/رامي انت بتعمل ايه هنا ودخلت هنا ازي .
رامي بنظره خبيثه/وحشتيني ي شوشو .
خالد وهو يفتح الباب لينصدم من ذلك المشهد .
رامي بنظره خبيثه/ايه ي عم الي رجعك علطول كده ده انا وعشق حبييتي لسه في أول السهره .
خالد بوجع ومراره/علشان كده صممتي انك تقعدي مش كده .
عشق بدموع والم /خااااالد ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)