روايات

رواية عشقي الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل السادس 6 بقلم ياسمين مصطفى

قاسم: يابنتي اي دا….. كل دا دم اكتميه بسرعه
بعدين قاسم راح وجاب علبه الاسعافات وبعدين شالها وقعدها علي رخامه المطبخ
وطلع علبه الاسعافات وكتم الجرح وقعد ينفخ فيه
قاسم:هووووف لسه بيوجعك…قولتلك من الاول هلمه مرضتيش….تعالي..هوووبا
عشق ب احرااج:احم..انت يا استاذ..مينفعش تشيلني كدا…و…
قاسم:افصلي بقا…لوكلوك لوك لوك..بالعه راديو..
عشق بدموع:متزعقش…
قعدها قاسم علي الكرسي وقال:هو انتي اي حاجه كدا بتعيطي عليها….خلاص بقا…
عشق بتمسح دموعها بضهر ايديها زي الاطفال:طيب….
قاسم وهو قايم يطلع:بصي انا هطلع فوق البس واروح الشركه….وهنادي لحد يعمل المطبخ…اكمل بتحذير…اياكي تروحي هناك…
عشق:هو انا ممكن اجي معاك الشركه واكملت بحزن ولا مش ممكن….
قاسم ببسمه:هطلع البس لو ملقتكيش جاهزه همشي واسيبك…
عشق بصحك وهي بتجري:لا انا هلبس قبلك…
قاسم وهو بيطلع:مجنونه…
دخلت عشق الاوضه وطلعت كل الهدووم….وهي بتقول بحيره
عشق:البس اي….البس اي…البس دول…لا…خلاص هلبس دي…لا بردوو وحشين…خلاص هلبس دول….
______بعد مرور ربع ساعه
نزل قاسم من فوق بطلته الرجوليه اللي بتخطف الانفاس…
قاسم بصوت عالي:عشق يااالا….
عشق بصوت عالي عشان يسمعها:خمس دقايق بس ياقاسم بيه وجايه….
قاسم:خمس دقايق بس
عشق:او اقل كمان
قاسم:ماشي
خرج قاسم برا الفيلا وراح عند الجراج وطلب من محمد البواب انه يجيب حد ينضف المطبخ….وراح قاسم عند الجراج وجاب عربيه.BMW…
قاسم:لما نشوف الخمس دقايق بتوع ست عشق…..
بعد مرور ساعه الا خمس دقايق….
خرجت عشق وراحت عند العربيه….
قاسم:هو دا الخمس دقايق ياهانم
عشق:قلبك ابيض ياكبير
قاسم:كبير….اركبي ياعشق اركبي ياحبيبتي…
دق قلبها من كلمه حبيبتي وركبت جانبه وساق هو بنفسه ورايح الشركه
عشق:انت ازاي واحد غني اووي كدا ومعندكش سواق…شكلك بخيل..
قاسم بضحك:بخيل اي بس….مبحبش السواقين بحب اسوق بنفسي…وبعدين بتحسديني ولا اي
عشق:لا ياقاسم بيه عيب عليك انت فهمتني غلط …انا مش بحسد انا بقر بس…
قاسم:يارتني فهمت الغلط ومعرفتش الصح…
عشق:ههه….
قاسم:انتي عندك كام سنه ياعشق…
عشق:20
قاسم:طفله يعني
عشق بغضب طفولي:انا مش طفله…
قاسم:خلاص يستي..طفله كبيره…ف كليه اي ياعشق..
عشق بحزن:مدخلتش كليه مع اني كنت شاطره جدا وجبت مجموع حلوو…تعرف كنت جايبه كام….كنت جايبه 97…..لكن بابا مرضاش اني ادخل كليه…..هو انت ممكن تدخلني كليه هنا….
قاسم:طبعا…
عشق بفرحه:بجد هتخليني ادخل كليه وكمان هنا…
قاسم:انا موافق واحنا لسه ف بدايه الدراسه….هنشوف هما محتاجين اي وتدخلي الكليه ياستي هاا عايزه تدخلي كليه اي..
عشق بحالميه:هندسه…
قاسم:تمام…وهتبقي اكبر مهنديه فيكي يامصر
عشق:شكرا جدا ياقاسم بيه….
قاسم:قاسم بس من غير بيه دي…
عشق بخجل:احمم مينفعش…
قاسم:عشق انتي النهارده هتبقي مراتي…يعني مفيش فرق بينا فااهمه….
عشق!حاضر ياقاسم….
قاسم بمشاكسه:مكنتش اعرف ان اسمي حلو كدا….
بصت  عشق علي الطريق بكسوف
__________♕
اما عدي ف صحي ك العاده….ونزل وقابل رسيل ف الاصانسير….
عدي بمرح:اهلا اهلا..الاصانسير نور والله..
رسيل ببسمه!بنورك يا استاذ عدي
عدي:عدي بس من غير استاذ مش احنا صحاب…بقولك اي…
رسيل:نعم
عدي:انتي ف كليه اي…
رسيل:كليه هندسه..
عدي:سنه كام…
رسيل:سنه اولي…
عدي:انتي عندك 20 سنه بس…
رسيل:لا عندي 23 سنه بس مكنتش كملت ف حبيت اكمل….
ونزل الاصانسير…قال عدي:تحبي اوصلك
رسيل:لا شكرا انا هاخد تاكسي…
ومشت هي وعدي قاعد يبص عليعا وهو سرحان….
عدي:معرفش بفكر فيكي ليه دايما…..بعدين ركب عربيته وبعدين راح ع الجهاز…..
__________
اما ف الشركه نزل قاسم وهو ماسك ايد عشق ودخلوا الاصانسير والكل بيبص لعشق ب دهشه لان المدير بتاعهم مجبش ست قبل كدا….وكمان ماسك ايديها زي ما يكون بيعرف الكل انها تخصه وان محدش يبصلها….
ف الاصانسير دخل قاسم وهو ماسك عشق
الاصانسير وقف فجأه عشق صوتت
عشق بهستيريا:هوو وقف لييه…..لاااا هخليه يتحرك ياقااسم….عندي فوبيا من الاماكن المغلقه……قاسم….
قاااسم كان عارف انه ازاي هيتخلص من خوفها فقال
قاسم:هعمل حاجه بس متزعليش لما نخرج…
اخدها  ف حضنه لان الواحد لما بيكون ف الحاله دي بيبقا محتاج حد يطمنه…
قاسم:بس….متخافيش انا معااكي…مفيس حاجه هتحصلك ابدا..خليكي واثقه فيا
مرت الدقايق وباب الاسانصير فتح وفاقت عشق من النوبه دي…وقالت ب اعتذار
عشق:اسفه والله اسفه….اعمل اي..عندي فوبيا من الاماكن المغلقه…..
قاسم:نبطل اسف وشكر شويه وعلي فكرا عادي يعني بعدين مسكها ومشت وعشق بتبص علي الستات اللي هناك وعلي الميكب الصارخ اللي هما حطينه واللبس المحزق والملزق وبعدين بصت لنفسها….
فضل قاسم ماسك ايديها لحد ما دخلو المكتب وبصت السكرتيره ل عشق….
دخل قاسم المكتب هو وعشق تحت نظرات السكرتيره اللي بتطق شرار….
جوا المكتب….
قعد قاسم علي الكرسي وفضل باصص لكميه الملفات اللي قدامه…وقال ل عشق…
قاسم:عشق..اقعدي عندك هنا او ف الاوضه اللي هناك دب لو بتحبي القرايه خدي اي كناب سلي نفسك بيه…..
عشق:لا انا هلعب ف الموبايل
قاسم:براحتك…
طلعت عشق الموبايل وبصت لقت قاسم شغال حامد بعدين طلعت الهاند فري وشغلت اغنبه اجنبيه “ديسباسيتو
وبدون اراده منها كانت بتهز اكتافها مع الاغنيه….رفع قاسم عينه يشوفها بتعمل اي….لقاها مندمجه مع الاغنيه وبتهز كتفها…
قاسم بضحكه:مجنونه….
ودق الباب ودخلت السكرتيره
ملك وهي بتبص ل عشق بقرف:قاسم بيه في واحد اسمه سليم الاسيوطي عايز حضرتك اسمحله يدخل
قاسم ف نفسه:هي حصلت يجيي هنا ابن الكلب دا….بعدين سمع صوته اللي بيكره وقال..
سليم:طبعا تسمحيلي ادخل مش كدا ولا اي ياقاسم…..اوبا اي المزه الجامده دي….
قام قاسم بسرعه وشد السماعه من ودن عشق وقال بصوت غاضب:ادخلي جوا الاوضه دي…بسسرعه
عشق بدموع:انت بتزعقلي ليه
قاسم بهدووء مصطتنع:ادخلي ياعشق قبل م اتغابي عليكي…
دخلت عشق الاوضه وف لحظه كان سليم نايم علي الارض من البوكس اللي اخده من قااسم….
قاااسم:الا مراااتي يا *** فاااهم
وف اللحظه دي دخل عدي
عدي بصدمه:اي دا قااسم حااسب…حااسب ياقاسم هتموته…قوم…
قام قاسم بغضب:اطلع برا ياسليم
سليم بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليا كدا….بعدين اعملها اي ما هي جامدهه
قاسم:سيبني عليه ياعدي سيبني عليه الكلب دا
عدي:امشي الوقتي ياسليم امشي…
خرج سليم من اوضه المكتب وخرجت وراه ملك السكرتيره….وقفلوا الباب
عدي:اتهد بقا يابني ضهري اتخلع…
قااسم:مسبتنيش لييه…كنت هموته
عدي:وتودي نفسك ف داهيه عشان واحد زي دا…
قاسم:انت لو كنت سمتعته بيقول اي علي عشق…..ينهار خليك هنا ياعدي اكيد عشق مبهدله نفسها عياط كا العاده….حسيها بنت اختي…
عدي:روح روح وانا هروح مكتبي…
قاسم:ماشي
خرج عدي وراح قاسم عند الاوضه الصغيره اللي عشق قاعده فيها…
خبط قاسم:عشق افتحي…مجاش رد…عشق
اضطر انه يفتح الباب بالمفتاح اللي معاه…وفعلا الباب اتفتح وياريته م اتفتح….
لقاها نايمه علي الارض وحوليها دم كتير…..
قااسم بصدمه:عشششق….
يتبع…….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى