رواية عشقي الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى
رواية عشقي الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى |
رواية عشقي الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى
قاسم بصدمه:عشششق…
راح لها بسرعه وبعدين اشتالها ومشي ف الشركه تحت استغراب المهندسين
وساق بسرعه للمستشفي…..
وصل المستشفي بسرعه جامد وزعق…
قاسم:عاايز تروولي ودكتورهه فورا…..
دكتور ميار:هاتو ترولي بسرعه….بصت لقاسم خير ان شاء الله…
دخلت الدكتوره واتأكدت من شكوكها وعطت ل عشق حقنه….
قاسم بقلق:هي كويسه…
الدكتور ميار:اه ياقاسم بيه هي كويسه جدا بس..احمم..
قاسم بقلق:خير…مالها
الدكتوره:قاسم بيه…المدام عندها سيوله بتجيلها كل اول شهر…
قاسم:اشمعني كل اول شهر…
الدكتور في نفسها:هو دا غبي دا ولا اي..
قاسم بعد ما فهم:اااه تمام…اتفضلي انتي…شوفي المطلوب وانا هعمله….
الدكتوره:محتاجه هدوم زي ما حضرتك عارف مينفعش تروح كدا وحضرتك بردوو محتاج تغير
قاسم:اتفضلي انتي…
الدكتوره:عن اذنك
مشت الدكتوره واتصل قاسم علي عم محمد البواب….
محمد البواب:الوو اتفصل يابيه
قاسم:هي مراتك لسه ف الفيلا
محمد:ايوا يابيه..
قاسم:طيب ياعم محمد ركز معايا….قولها تطلع الاوضه اللي جنب اوضتي هتلاقي هناك هدوم…تجيب هدوم طويله محتسمه ياعم محمد….خد اي عربيه من عندك وهاتهوملي علي مستشفي الجوهري.
محمد بقلق عليه:انت كويس يابيه
قاسم:ايوا ياراجل ياطيب انا كويس…اعمل بس اللي قولتلك عليه…
محمد:حاضر يابيه…مسافه السكه واكون عندك..
قفل قاسم مع عم محمد وراح لاوضه عشق وكانت عشق بتبص ف الارض بخجل…ماهو الموقف محرج اووي الصراحه…
قاسم وهو مبتسم ل خجلها….:ها عامله اي دلوقتي
عشق:احم انا كويسه
قاسم بمشاكسه:ينفع كدا تخضيني عليكي…عكيتي القميص..
عشق:ينهاار ابيض…اسفه جدا والله دي حاجه مش ب ايدي
قاسم:مش كفايه اعتذارات بقا…
وفضل يتكلم معاها عشان يخرجها من مود الكسوف اللي هي فيه
ولكن قطع حديثهم رنه موبايل قاسم وكان عدي اللي بيتصل
قاسم:شويه وراجعلك
خرج من الاوضه ورد علي صاحب عمره اللي قال بخوف علي صاحبه
عدي:قاااسم انت كويس…جرالك حاجه…انا جايلك فورا انت ف مستشفي اي…
قاسم بضحك:خد نفسك الاول
عدي بغيظ:يعني انا قاعد الخوف بياكلني عليك وانت بتضحك…المهم انت كويس
قاسم:مفيش حاجه يبني عشق تعبت بس شويه واخدتها وروحت علي المستشفي…خليك عندك انت عندك شغل الصبح بدري انا اصلا كدا كدا هروح اهوو
عدي:طيب الحمد لله انكوا بخير…
قاسم:روح انت ونام كويس بكرا هيبقي يوم صعب علينا كلنا…
عدي:ماشي تصبح علي خير..
قاسم:وانت من اهل الخير…
وقفل مع عدي ولسه هيدخل لكن لقي اللي بينده عليه وكان عم محمد
عم محمد:قاسم بيه….قااسم بيه..
لف قاسم واخد منه الشنطه و
قال: شكرا يا راجل يا طيب روحي انت بقى وخد بكره اجازه
عم محمد: ربنا يكرمك يا باشا….
قاسم: وخد العربيه معاك
عم محمد: حاضر يابيه عن اذنك
مشي عم محمد ودخل قاسم مره ثانيه الاوضه
قاسم:بصي ياعشق خدي الهدوم دي وغيري ف الحمام وانا هستناكي برا عشان نروح…
عشق:تمام….
بعد دقايق خرجت عشق من الاوضه..
قاسم:هتقدري تمشي
عشق:ااه هقدر ام….لكنها قطعت كلمها بسبب الدوخه
مسكها قاسم قبل ما تقع وقال:بس ياعشق بس ياحبيتي…هووووبا
عشق بخجل:نزلني يااقااسم الناس بتبصلنا…
قاسم:هو فيه حد ليه عندنا حاجه…
عشق:لا.
قاسم:يبقي خلاص…
واخدها وروح القصر….
_____
ما بقا ف حي القاهره عند مكان بيت عشق القديم
سيد قاعد ع القهوهه هو ومحموود
محموود:معرفش يا اخي الراجل دا جايب القوه دي كلها منين دا عطاني بونيه حسيت اني هطير…اه والله زي ما بقولك
سيد:ال ******** عملالي فيها الشريفه وهي مقضياها مع الرجاله وحطت راسي ف التراب…..وغير كدا الواد منعرفش نوصله….مكنش ليه شكل…ولا حد من اللي معاه…كلهم لابسين قناع مستخبين زي اللي عيهم حكم…….هجيبها ازاي انا دلوقتي
محمود بخبث:انا عاارف هجيبها ازااي….الواد اللي شغال عندي اخد رقم العربيه اللي البت بنتك ركبت فيها….هروح لواحد صحبيمن بتوع المرور واعرف العربيه دي لميين
سيد…:اما انت طلعت ذكي بصحيح….عفارم عليك….هجيبهت واغسل عاري ب ايدي…
محموود:هتطلق منه وهتبقي بتاعتي
_______
احمد وهو بيكلم ابنه:والله يابني زي ما بقولك كدا….جه واحد لابس قناع واخدها بعد ما عطي ل محموود حتت علقه،يحلف بيها العمر..
حسام بحزن:يعني خلاص راحت مني يابابا
احمد بحزن علي حال ابنه:قولتلك من الاول متعشمش نفسك ع الفاضي هي رفضااك من الاول…انساها يابني وعيش حيااتك…
حساام:حااضر يابابا هحاول
احمد بيغير الموضوع:هااا قولي هتنزل مصر امتي….
حسام:شهرين تلاته كدا يابابا….
احمد:تيجي ب السلامه يابني اكلمك وقت تاني اكيد مش فااضي…
حسام:انت تتصل ف اي وقت يعجبك يابابا…
احمد:الله يخليك يابني…يالا مع السلامه بقا
حسام:مع السلامه يابابا
قفل حسام مع ابوه وقال:مكنش لازم اعشم نفسي انك هتكونر ليا يا عشق…ربنا يفرحك ويهنيكي معاه….مينفعش افكر فيكي وانتي علي زمه رااجل تاني…
“لا راجل ياحسام
___________♕
اما بقا عند قااسم وصل الفيلا
ومسك عشق ودخلوا الفيلا وقال
قاسم:ممكن كتب الكتاب يتأجل يومين لما تخفي
عشق:لا بلاش ناخد ذنوب اكتر من كدا…الساعه لسه 12 الضهر…وكتب الكتاب الساعه 8 يعني لسه بدري
قاسم:مااشي ياستي….وانا موافق…اطلعي استريحي شويه…
عشق:حاضر…وانت كمان غير هدومك..
قاسم ببسمه:طيب….تحبي اشتالك تاني ولا اي…
عشق بخجل:لا انا هطلع لوحدي…
قاسم:هوووبا….واشتلها وطلع بخفه ع السلم كأنه شايل ريشه…
عشق بخجل:الله مينفعش كدا كل شويه تشيلني
قاسم:اي بس م انا بريحك…
عشق:ماشي ياسيدي..شكرا..تصبح علي خير
قاسم بخفوت:وانتي من اهلي..
_______
اما بقا عند سليم الاسيوطي صحا علي صوت…تليفونه…
سليم بغضب:اي ياغبي….اي بتتصل عاايز اي
……:سليم بيه ال 3 مصانع الام بتوع الخشب اتحرقوا….. ومش عارفين نطفي النار
سليم بصدمه: اييييه
وقام لبس بسرعه واخد عربيته وراح للمكان ال 3 مصانع جنب بعض…..
قعد ع الارض وهو بيردد: بيتي اتخرب…. بيتي اتخرب…. هنتقم منك ياااااقاااااسم…. اكيد انت اللي عملتهاا…… هقتلك يااااقاسم….
…….: هههه ايوا يابيه قاعد زي الولايا اهوو وبيندب حظه….. دا الخساير معديه ال 50 مليون جنيه…
قاسم:عشان بعد كدا بعرف ان الله حق بياخد فلوس الغلابه وبيعمل بيها المساريع دي وبيبص علي حاجات مش ليه…..
فلوسك هتوصلك دلوقتي مع السلامه…..
_____________________
الساعه 8 جه وقت كتب الكتاب وصل المأءون ومعاه عدي صاحبه ف اوضه عشق
عشق:شكرا ياقاسم ع الفستان الجميل دا
قاسم:م كفايا شكر بقا…امسحي الميكب دا…
عشق:ليه دا انا مش بحط منه…
قاسم:عايزه تحطي منه مع نفسك ياعشق ف اوضتك لكن تحطيه قدام رجاله لاا….
عشق:حااضر وجابت منديل ومسحت الميكب….
قاسم:كدا احلي علي فكرا…بعدين مسك ايديها ونزلوا تحت وكتب المأذون كتابهم وسمعت جملته الشهيره ف قلبها دق جامد
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير….
وهنا اعلن الاحداث ان عشق الجمال بقت حرم قاسم ارسلان الجوهري……….
يتبع…….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة