روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس 5 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الفصل الخامس 5 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الجزء الخامس

رواية تزوجت أعمى البارت الخامس

رواية تزوجت أعمى الحلقة الخامسة

وكاد اسد أن يصعد إلى غرفته مرة اخري ولكن سمع صوت
_ …… : انا جيت
سمع اسد الصوت فلم يصدق نفسه
_ اسد : مين
_ ……..: والله يعني عشان غبت كام شهر متعرفش صوتي
_ اسد : سيلا
_ سيلا : اه
_ اسد : تعالي يا حبيبتي وحشتيني
_ سيلا : ايه يا عم لو كنت وحشتك كنت اطمنت عليا بقالك حبة حلوين ولا اكنك تعرفني
_ اسد : معلش يا حبيبتي انا اسف بس لو عرفتي انا اهملتك ليه هتعذريني ومش هتزعلي
_ سيلا : تمام.

 

فين بابا
( سيلا خالد السيوفى اخت اسد فتاة جميلة تتميز بعينيها الرمادي وشعرها الاسود الكثيف طيبة القلب ومرحة وطيبه جدا تعشق اسد ووالدها تبلغ من العمر ٢٠ عاما )
_ اسد : فوق في غرفته
_ سيلا: تمام هعملها له مفاجأة
صعدت سيلا الي غرفة والدها
_ سيلا بصوت عالي : خالد وحشتني
_ خالد : لم يصدق نفسه سيلا حبيبتي وحشتيني عامله ايه وجيتي امته
_ سيلا : ايه ايه براحه يا خوخه
_ خالد : انا مش قلت لك معنتيش تقولي الاسم دا
_ سيلا : ماشي يا خوخه معنتش هقوله
طمني يا خوخه عامل ايه ومكناس بتتصل عليا ليه اه
_ خالد : والله يا بنتي كنت مضغوط وحصلت حاجات كتير اوي في غيابك
_ سيلا : تمام بس انا هروح انام دلوقتي وابقي تخليك تحكيلي بعدين اصل انا هموت وانام
_ خالد: بعد الشر يا سوسو روحي نامي يلا
_سيلا : حبيبي يا خوخه باي تصبح على خير
_ خالد : وانتي من أهله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

في الاعلي في غرفة اسد
ذهبت سيلا الي غرفة اسد قبل أن تذهب الي غرفتها
ودخلت دون أن تطرق الباب
_ سيلا : اسد
لم يكن اسد في الغرفه وكانت موج هي اللي في الغرفة لكن كانت نائمة
_ سيلا : مين البنت دي وراحت تصحبها
بس اصحي وقعدت فتره علي اما صحت موج
_سيلا : يالهوي نومك تقيل اوي
وصحيت موج
_ موج: انتي مين
_ سيلا : انتي اللي مين
_ موج : انا موج مرات اسد
_ سيلا : مرات مين هو اسد اتجوز امته
_ موج : من فترة مش كتيرة
انتي مين

 

_ سيلا : انا سيلا اخت اسد يا عسل انا اول مره اعرف ان اخويا زوقه عسل كدا
_ موج : ميرسي انتي اللي عسل
_ سيلا : لا انا كدا هتغر في نفسي
بصي انا هروح انا عشان عاوزه انام ولما اصحي لينا كلام سوا اشطا
_ موج : اشطا
وذهبت سيلا الي غرفتها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في غرفة سيلا
_ سيلا : الأوضه لسه زي ما هي بس نفسي ايامي معاها ترجع بس مينفعش هي السبب في كل اللي حصل
وأخذت سيلا شاور ونامت
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في غرفة اسد وموج
ذهبت الخادمه الي الغرفة حتي تعطي لموج الطعام

 

طرقت الخادمه الباب
_ الخادمه: ممكن ادخل
_ موج : اتفضلي تعالي
_ الخادمه : اتفضلي يا موج هانم الاكل اسد باشا طلب مني اعملهولك
_ موج : اولا اسمي موج بس مش موج هانم وانا مش جعانه
_ الخادمه: بس يا هانم انتي لو مكلتيش انا هتاذي
_ موج : انا قلت ايه اسمي موج بس ومتقلقيش محدش يقدر يعملك حاجه
_ الخادمه: بس العين متعلاش عن الحاجب برده
وفي هذا الوقت اتي اسد
_ اسد : موج هانم كلت
_ الخادمه : حضرتك هي مش راضيه تاكل
_ اسد والله طب روحى انتي
مكلتيش ليه حضرتك وقال بخبث ولا مستياني اجي واكلك
_ موج : والله انا مش مستنيه حد بس انا مش جعانه
_ اسد : والله هتاكلي غصب عنك انتي ليكي دواء المفروض تخديه بعد الاكل
_ موج: انا مش جعانه
_ اسد بعصبية : مسك ايدها والله غصب عنك هتاكلي
_ موج : اه ايدي سيبها
_ اسد : هسيب بس هتاكلي
_ موج : اه

 

واكلت موج واخدت الدواءوخلد كل من اسد وموج الي النوم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الصباح
استيقظت موج لقيت اسد بيلبس
_ موج : انت رايح فين
_ اسد: رايح الشركة
_ موج : تمام
_ اسد : موج هو انتى لسه زعلانه مني
_ موج : لا
_ اسد : موج دي مش طريقتك في الكلام
_ موج : ازاي يعنى
_ اسد : موج انا اسف سامحيني وهعملك اي حاجه انتي عايزاها
_ موج : اي حاجه
_ اسد : اه
_ موج : عاوزه ادخل الكليه
_ اسد : هو انتى فى الكليه

 

_ موج : امال
_ اسد : ماشي وانتى جايبه كام بقا
_ موج :٩٨ ٠/٠
_ اسد : ما شاء الله
وانتي عاوزه تدخلي كلية ايه
_ موج : هندسه
_ اسد : تمام
هتفطري هنا ولا تحت
_ موج : تحت
_ اسد : تمام يلا
وحمل اسد موج ونزل
وهو نازل
_ سيلا بتصفير : اوبا يا عيني على الرومانسيه
_ اسد : يا بت رجليها مكسوره
_ سيلا : بجد
بس انت مش ملاحظ إن انت اتجوزت من ورايا
_ اسد : كل حاجه جات بسرعه معلش يا سوسو
وفي هذا الوقت جاء مراد
_ مراد : انا جيت يا اهل البيت
سيلا هو انتي جيتي ، جيتي امته
_ سيلا : جات امبارح

 

_ مراد : عامله ايه ليكي وحشه
_ سيلا ببرود : كويسه الحمد لله
_ اسد : سيلا انتي بتكلمية كدا ليه
_ سيلا : ولا حاجه
_ موج : يلا يا جماعه عشان نفطر
_ سيلا : يلا
وقعدوا يفطروا
_ اسد : يلا يا مراد
_ مراد : يلا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الشركة
دخل اسد الي مكتبه
طلب اسد السكرتيره
_ اسد : اعملي قهوة
_ السكرتيره: حاضر
وبعد فتره انت السكرتيره بالقهوة
_ السكرتيره: اتفضل حضرتك
_ اسد : تمام

 

_ايه مواعيد اليوم
_ السكرتيره: في كمان ساعه اجتماع مع الوفد الأمريكي
_ اسد : تمام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في مكان آخر
……. : عرفت حاجه عنه تاني
……… : اخته رجعت من السفر ومراته بقت كويسه
…….. : والوفد الألماني
……… : ماله
……… : احنا لازم نشاركهم احنا مش هما
…….. : وجهز الخطه الجايه عشان فيها موته ولازم ناخد الحلوه منه اصلها عجبتني
……… : تمام
* *
يا تري ايه اللي هيحصل مع اسد وموج
وليه سيلا بتعامل مراد ببرود وايه اللي حصل بينهم
ومين اللي سيلا بتتمني أيامها ترجع معاها وهي السبب في ايه
ومين اللي بيخطط لقتل اسد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت أعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى