رواية انا والعملاق الفصل السابع 7 بقلم فيروزة
رواية انا والعملاق البارت السابع
رواية انا والعملاق الجزء السابع
رواية انا والعملاق الحلقة السابعة
بوووم وقع سند من علي السرير ….قام سند بسرعه …وافتكر كل احداث الحلم المجنون ….وافتكر أنه قبل ما ينام كان بيفكر يتجوز …علشان ينسي شمس ….
سند دموعوا نزلت غصب عنه حاس بذنب رهيب من مجرد
حلم حاس أنه ظالم ….. والمظلومين هم نفسه وشمس وسندس…..
سند قام وطلع البلكونه يشم شويه هواء ….وبعدها غير هدومو….
وطلع من البيت وسندس نايمه ….
فضل سند ماشي ومش عارف يروح فين ولا يعمل ايه كل اللي سند بيفكر فيه الحلم ….وشمس ….
.
.
.
.
.
.
سند وصل عند المستشفى….
وطلع اوضه شمس …وخبط علي الباب ودخل ….
وقاعد جنبه علي السرير ….
سند بحزن ….شمس انا عمري ما كنت اتخيل اني اتعلق بحد للدرجه دي ولا عمري كنت افكر اني ممكن اعمل كده واني
معملش حاجه غير اني افكر فيكي …..بقالي سنه بقنع نفسي
اني بطلت احبك ….سنه كامله وانا بحاول في كل لحظه
اطلعك من دماغي قبل قلبي بس مش عارف ….عارفه يا شمس انا نسيت شغلي وحياتي ومراتي وابني من ساعته ما شوفتك امبارح …..حسيت الدنيا وقفت بيه ….حسيت اني مش عايز غيرك ….واني كنت عايش تاديه واجب وخلاص ….كنت تايه واني لما شوفتك رجعت للحياه من تاني قلبي بدء ينبض بس بحبك ….عارف انك مش هتردي..
بس أنا هفضل معاكي وجنبك بدل اليوم سنين …..هفضل اجيلك وهفضل استنه حبك وردك عليه ….الحب يعني شمس العملاق ….. فاكره الكلمه دي ….انا فاكر ….فاكر وكأنه امبارح ..اي حاجه حصلت بينا محفوره في قلبي قبل عقلي ..
انا هكلمك عن نفسي وحياتي كل اللي عايزه منك ….تسمعيني….واليوم اللي هبطل اجاي فيه ….هيكون
بسبب الياس أو الموت …..انا هخرج وهجيلك كل يوم في نفس المعاد ….سته بدقيقه هكون قدام عينك …..مش عايزك
تحبيني …..انا عايزك بس تسمعيني وده كفايه لقلبي …..
(اسوء حب لما يكون من طرف واحد بيكون عذاب )….
سند واقف وكان لسه هيخرج من الباب بس لف لشمس ….شمس بطلي تفكري في الماضي ….شوفي المستقبل يمكن يكون عوض ربنا ليكي ..نهايه الصبر جبر …
انا عارف انك هتضحكي من جواكي عليه لاني مش عارف
انسا الماضي ….بس والله غصب عني ..سلام …..هيجيلك
قبل ما اروح البيت علي ثمانيه……
.
.
.
.
.
.
خرج سند وروح علي البيت كانت الساعه جات عشره …
داخل لقه سندس لسه نايمه ….خبط علي باب الاطفال ….
سند ….سندس ….يا سندس …ممكن تطلعي حابب نتكلم شويه ….
.
.
.
.
بعد مده قاعد سند مع سندس ….
سندس بهدوء عكس المتوقع ….انا موفقه يا سند …
سند باستغراب….علي ايه …
سندس بابتسامه حزينه ….علي جوازك……
سند بابتسامه قرب منها وحضنها….. متزعليش مني يا سندس كلمه طلعت مني في وقت حزن ….
سندس بابتسامه….بجد يعني انت مش عايز تتجوز عليه …
سند بابتسامه….لا ….
سندس بابتسامه….طيب كان مالك ….
سند بابتسامه حزينه ….هحكيلك ….
سندس بابتسامه….هسمعك ….
سند حكي لسندس كل حاجه من الاول لحد الحلم لحد الصبح …
سندس بحزن ….. يعني انت حبيتها لدرجه دي …حبيتها اكتر مني ومن ابنك ….حبيتها لدرجه انك عايزها حتي لو مش عايزك …
سند بحزن ….حبيتها لدرجه تخوف ….بس بحبك يا سندس حب عشره حب بس من نوع مختلف غير حب شمس …وبحب ابني ….اسف يا سندس ….اسف اني بظلمك ..اسف ….
سندس حضنته…..متاسفش…..انا بحبك وعايزك تبقي مبسوط حتي لو مع غيري ……هكون فرحانه علشانك ….
سند بابتسامه حنونه…..وانا كمان بحبك وعمري ما فايوم هظلمك ….انتي ام ابن …..
سندس بابتسامه حزينه …..هتفضل معايا …..
سند بابتسامه حنونه….هتفضلي انتي وابني ليكم مكانه محدش هيقدر يدخله أو ياخدها …..اطمني….
سندس بابتسامه….بطمن بوجودك ….
سند بابتسامه….سندس لو حاسه بظلم انا ممكن
سندس حطت أيدها علي بق سند ….اوعي تنطقاها …..انا هفضل جنبك لحد اخر يوم في عمري ….
سند بابتسامه حنونه…..وانا عمري ماهتخلي عنك ….
سندس بابتسامه….وانا معاك دايما ….
.
.
.
.
سند راح العياده وعلي ثمانيه كان وصل المستشفى….وراح
علي اوضه شمس ….خبط ودخل لقه …..شمس قاعده وماسكه كتب وساكته ….
سند بابتسامه…..بتقري ايه ….
شمس رفعت عينها بصت علي مصدر الصوت ….وبعدين نزلت عينها للكتاب تاني ….
سند بابتسامه…..النظره من عينك حياه …..هتكلم حتي لو هتسمعيني وبس …..
سند بابتسامه حنونه……اول مره شوفتك فيها حسيت بفرحه غريبه ….ولما قربت منك وسمعتك وانتي بتتكلمي كنت عايز امد ايدي عليكي …..بنت بالجمال ده بس لسانه طويل ….
وبعدها مشيت بس فضلتي في دماغي ….وتاني مره حسيت
اني عايز اشوفك تاني ….وتالت مره حسيت اني نفسي افضل
شايفك طول الوقت ….وحبيت لسانك الطويل ….
سند ساكت شويه ….
سند بابتسامه حنونه….شمس ….ردي عليه لو رديتي عليه هبطل اديقك ….وهبطل اجيلك ….
سند بابتسامه…..لو مرديتش يبقي انتي عايزني اجيلك كل يوم …..
شمس بحزن ….روح لمراتك وابنك ….
سند بابتسامه…..انتي اتكلمتي ولا انا بتهيقلي…..
شمس بحزن …..قوم روح لمراتك وابنك …..
سند بحزن ….بس انا بحبك ….
شمس بحزن …..وانا مقدرش احبك….
سند بحزن …..اديني فرصه ….
شمس بحزن ….روح لمراتك وابنك….وانا اخر يوم ليه هنا ….
وقمت شمس طلعت شنطه من الدولاب وبقت تلم حاجتها…
سند وقف بسرعه وقرب منها …..رايحه فين ….
شمس بدموع…..هرجع لحياتي …..وانت شوف حياتك ….
سند ماسك أيدها ….شمس انا بحبك ….
شمس بالأيد التانيه ضربته بالقلم …. سيب أيدي وروح للي تحبك…..
وخرجت شمس وسند فضل وقف مكانه من الصدمه …
.
.
.
.
.
.
.
من هنا بدايه جديده …. لحياه مختلفه….
كل واحد راح في طريقه ……
بعد خمس سنين…..
دكتور سند ….
سند بابتسامه حزينه ……نعم يا عوض ….
عوض
سند
.
.
.
.
.
بعد خمس سنين….
شموسه تعالي لحضن
شمس بضحك
البارت انتها بس الحكايه لسه بس بتقرب من النهايه …..
الحب جنون …..الحب فرصه ….الحب هدف….
بس لما تبقي بتحب من طرف واحد بتبقي وحيد حتي لو كل الناس حواليك ….حزين حتي لو كل يوم في فرح ….تايه حتي لو الكل بيقولك انا معاك …..دايما دايما عايز حبيبك
وبس ….
سند حب شمس اكتر من نفسه …
شمس حبت يونس ومات ….
سندس لقت الاهتمام والحب مع سند …..وحابه تكمل حتي لو بيحب غيرها اهم حاجه يكون بيحبها ……
خلينا دايما عارفين أن الحب مراحل …..
اول مرحله …. الاكتشاف….
تاني مرحله ….لفت الإنتباه….
تالت مرحله ….الاهتمام ….
رابع مرحله …. الاشتياق…..
خامس مرحله ….اللهفه….
سادس مرحله …. الشوق….
سابع مرحله …..الخوف ….
ثامن مرحله …..القلق ….
تاسع مرحله …..الغيره…..
عاشر مرحله …..العصبيه….
اخر مرحله …..الحنيه ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا والعملاق)