روايات

رواية انا من جعلته قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم صباح سليم

رواية انا من جعلته قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم صباح سليم

رواية انا من جعلته قاسي الجزء السابع عشر

رواية انا من جعلته قاسي البارت السابع عشر

رواية انا من جعلته قاسي الحلقة السابعة عشر

يونس بغضب….رررررررقيييييه
رقيه بفزع استخبت في حضن ريان اكتر
ريان…..ايييه ياعم فيه ايه فزعت البت
اقترب منهم ب خطوات سريعه واخذ رقيه بعنف من احضان ريان وقال بتحزير
يونس….اياااك تعملها تاني أنت فااااهم
شدد قبضته على يد رقيه حتى تألمت بشده
رقيه بصوت خنوق على وشك البكاء
رقيه….ايدي يايونس
ريان….خلاص ياعم مش هلمسها تاني انت كده بتوجعلها ايدها
يونس….اتفضل ادخل ياريان

 

جلس ريان على الاريكه ويونس ورقيه مقابلين له
ريان….ممكن لو سمحت اتكلم مع رقيه شويه عاوزها في موضوع مهم
يونس…..تمام بس ايااااك تلمسها انا دلوقتي اسكتلك لكن المره اللى جايه ورحمت امي اندمك باريان
تركهم وغادر بغضب شديد تحت نظرات ريان المتعجبه
عند مراد
كان يجلس في حديقة منزله ودموعه تنساب بغزاره
مراد….مش قادر يارقيه مش قااادر محبكيش ليه اتجوزتيه هو ليه اشمعنا هو يعني انا حبيتك اكتر منه
عصام ….بس انت تقدر تاخدها منه يامراد
مراد بفزع….انت هنا من امتا
عصام….اهدا كدا وأسمعني كويس
مراد….خلاص ياعصام مش عاوز اسمع حاجه
نهض مراد وغادر المكان بسرعه هاربا من نظرات اخيه
عصام…..لو مكانتش لازماك فهي تلزمني انا يامراد
عند وعد….
كانت تجلس صامته محدقه في اللا شيئ تتذكر اوقاتها مع يونس وكيف كان يحبها بشده

 

فلاااااااش
وعد…..انا زعلانه منك يايونس
يونس….ليه ياقلبي.
وعد….ليه مش بترضا تمسك ايدي ولا نخرج كتير مع بعض حتى عمرك م حاولت تقرب مني وتقولي كلام حلو
يونس…..مقدرس ياحبيبتي انا كده بحافظ عليكي
وعد بزعيق….هتحافظ عليا من مين يايونس
يونس….من نفسي وليا ياوعد
وعد…احنا مكتوب كتابنا يايونس تعرف يعني ايه مكتوب كتابنا ولحد دلوقتي ممسكتش ايدي حتا
بااااااااااك
فرت دمعه هاربه على وجنتيها
وتذكرت اوقاتها مع حسام
فلاااااااش
وعد ….بحبك اوي اوي ياحسام
حسام…..لو كنتي بتحبيني صحيح كنتي وثقتي فيا ياوعد
وعد…..ياحبيبي انت عارف انا بثق فيك قد ايه

 

حسام….كدابه
وعد….خلاص ياحبيبي وانا بكرا هجيلك الشقه حد عندك وهثبتلك انا بثق فيك قد ايه
باااااااك
ظلت تبكي بشده
وعد….مش هسيبك يايونس لحد م تسامحني ونرجع زي الأول انا عارفه انك كنت بتغيظني بالبنت دي مش اكتر مفيش حاجه بينك وبينها هجيلك مره واتنين

بتغيظني بالبنت دي مش اكتر مفيش حاجه بينك وبينها هجيلك مره واتنين والف لحد متوافق نرجع لبعض
……..اوعدك يايونس هنرجع لبعض

 

عند ريان ورقيه
ريان….بعد 9 ايام اربعين بابا وماما يارقيه واحنا لازم نزورهم مهما كان دول امنا وابونا اللى ربونا يارقيه
رقيه بدموع…..حاضر ياريان هنزورهم بدعي ربنا دايما يغفرلهم اللى عملوه في حياتهم
ريان…..قوليلي يارقيه يونس اكويس معاكي
رقيه بخجل….كويس اوي ياريان اتغير معايا اوي وبقا بيحبني
ريان…متأكده
رقيه…ايوا
ريان….طب انا همشي دلوقتي وابقا اجيلك
اخذها بين احضانه وغادر بسرعه
ريان….هطير انا بقا قبل مييجي يقتلني
وضحكو الاثنان ثم غادر ريان
فتحت سالي باب غرفتها وجدت رقيه تودع اخيها
سالي….بتشاوري لمين

 

رقيه ممثله الفزع
رقيه….اه م م مفيش ح حاجه
تركتها وصعدت لأعلى ب ابتسامه خبيثه
سالي…..اكيد فيه حاجه غلط البنت دي على علاقه بحد قاطعها رنين الهاتف
سالي….ايوه ياماما
……………
سالي….يعني عاوزاني اعمل ايه بس ده بيحبها اوي ياماما وهيا على علافه بحد غيره
………….
هحاول اعرفه ياماما ده صديق الطفوله ومش هسيبه يضيع من ايدي
فلاااااااش
هعرفكو على سالي
سالي 29 سنه طويله إلى حد ما ناصعة البياض شعرها اصفر قصير جدا تتميز ب عيون واسعه باللون العسلي الفاتح تعيش مع امها واختها الا صغر بااااااااااااك

 

صعدت رقيه لأعلى وجدت يونس في قمة غضبه
رقيه……
يونس بغضب….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا من جعلته قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى