رواية احببت عنيده الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء
رواية احببت عنيده البارت الحادي عشر
رواية احببت عنيده الجزء الحادي عشر
رواية احببت عنيده الحلقة الحادية عشر
نور بعياط وقلق : بابا ماله
الدكتور : الحمد الله لحقنا في اخر لحظه
مكرم:: هو حصله ايه
الدكتور:: جلطه في القلب وربنا ستر. وضغط كان عالي
سلمي بعياط هي ونور:: بقا كويس صح
الدكتور:: اهدا ايوه بقا احسن بس لازم يرتاح خالص وبلاش شغل كتير . والاحسن بلاش شغل لان استاذ عاصم كبر ومحتاج راحه
مكرم بحزن:: باذن الله
عز:: طيب هو ينفع ندخل
الدكتور:: لا وباذن الله باليل لما يفوق هيتنقل في اوضه عاديه
نور بخوف:: لا انا عايزه اشوف بابا
الدكتور:: صدقيني صعب يعدي بس وقت ونطمن عليه وكلكم تدخلوا بعد اذنكم .. ومشي
…..
تسريع الاحداث
مكرم فضل يهدي مور وعز يهدي سلمي لحد ما عده الوقت والدكتور نقلوا الاوضه العاديه ودخلوا يطمنه عليه وبعد نقاش كبير مين يقعد معا مكرم صمم عشان نور وسلمي كانه تعبانين جدا
مكرم: كده توجع قلبي عليك
عاصم ابتسم:: الصفقه تمشي زي ما هي
مكرم بضيق:: ياعم انت في ايه ولا ايه لما تقوم بالسلام وسيبك من شغل دا دلوقتي خالص المهم صحتك بناتك محتاجينك
عاصم ابتسم:: بلاش الاتفاق دا يا مكرم انا قلبي مش مطمن
مكرم بستغراب:: هو دا سبب تعبك
عاصم:: مش بالظبط بس نور تعبت ياما وخايف اكون باذيها. اصلا ايه نجوزهم بالغصب زي الافلام بالعكس ممكن نكون احنا كده بنوجعهم اكتر
مكرم ابتسم:: اللي تشوفه بس دا كان مجرد اقتراح كنت ترفض لكن متتعبش نفسك لحد تنجلط ربنا يديك الصحه وتفرح بيها هي وسلمي
عاصم ابتسم براحه : يارب ويهديلك سليم وعز
مكرم:: ياريته كان زي عز
……….
عدت الايام
عاصم بيتحسن لحد كطلع من المستشفي
عاصم:: انا عايز اكل الشغل اكل كده
نور:: لا لا انسا الشغل خالص
سلمي::: انت ترتاح كده وتحط رجل علي رجل
عاصم :: والشغل والصفقه انتم بتهزرو اكيد
سلمي:: ابدا والله وبعدين انا ونور قرارنا قرار كده هيفرحك
عاصم بستغراب:: ايه
نور:: انا وسلمي. هنستقيل من شغلنا ونمسك ليك الشريكات
سلمي:: واي حاجه تقف معانا الباركه فيك وعمو مكرم
نور وغمز ليها:: وعز ياختي
سلمي اتكسفت:: انتي رخمه
عاصم ضحك:: انتم بتهزرو صح
نور ابتسمت بحب:: ابدا يا بابا انت فعلا لزم ترتاح تعبت كتير عشانا وجه الوقت اللي ترتاح
عاصم:: دا كان تعب بسيط
نور:: كان هيضيعك مني لا يا بابا احنا خلاص قرارنا
سلمي:: عشان خاطري يابابا
عاصم:: مش هتقدرو دا في صفثه كبيره
نور لسه هتتكلم فون سلمي رن
سلمي بكسوف: دا عز وجريت
نور ضحكت:: هبله بس تعرف يا بايا عز انسان محترم ماسبناش ابدا هو وعمو مكرم
عاصم:: وسليم جه برضو
نور بضيق:: اكنه بيعمل الواجب اللي عليه وخلاص
عاصم ابتسم :: الدكتور اللي عالجني لو تسالي عنه انه مشهور جدا في العالم كله
نور بفرحه:: اها من حسن حظك انه نزل مصر كان برا
عاصم:: وكان مسافر تاني وسليم اللي رراجعو عشاني
نور بصدمه:ايه
عاصم:: سليم شخص غامض ومتعرفيش هو ايه بس جدع صدقيني
نور:: المهم دلوقتي انك ترتاح يا حبيبي
……
تاني يوم
مكرو وعز جم عشان يطمنه عليه
مكرم:: حمد الله علي سلامتك
عاصم:: الله يسلمك
عز: عامل ايه دلوقتي يا عمي
عاصم:: الحمد الله احسن بكتير
عز:: انا اسف بس الصفقه لازم تتم
مكرم:: هو دا وقته
نور:: انا وسلمي هنمسك شغل مكان بابا
عاصم:: تاني يا نور
سلمي:: طب لحد ما تتحسن وعز هيبقا معانا وعمو مكرم
مكرم:: لو كده انا معنديش مانع
عز:: ولا انا
عاصم:: ام نشوف اخرتها
سليم دخل: السلام عليكم
عاصم:: وعليكم السلام اهلا يا ابني اتفضل
عز ومكرم بصوا لي بعض بستغراب
نور وسلمي زيهم بالظبط
سليم سلم عليه وقاعد: عامل ايه حضرتك دلوقتي
عاصم:: الحمد الله احسن بفضل ربنا
سلمي بهمس لي عز:: مش غريبه ان سليم يجي
عزبهمس:: سليم لو بيعز حد بيطمن عليه
سلمي:: او جي يضايق نور
عز: مظنش نور بصلها وساكته
عاصم:: نور شوفي سليم يشرب ايه
نور:: ليه
عاصم بصله لحده:: نور وبص لي سليم تشرب ايه يا ابني.
سليم بنظرت استهزء لي نور: اعملي قهوة
نور ابتسمت: حاضر.. وقامت بعد وقت
نور:: اهي
سليم اخدها وبيشرب فجاءه وسه احمر وفضل بكح:::
نور من جواها:: يكش الشطه تو’لع فيك
نور ابتسمت بشر:: ايه مالك
عز وبهمس لي سلمي:: شكلها حطتله حاجه
سلمي ابتسمت:: ماتستبعدش
عاصم:: مالك يا ابني انت كويس
مكرم:: وشك احمر كده ليه مالك
نور:: شكله مش قد القهوة اعملك عصير ليمون
سليم غمض عينه جامد وفتحه:: انا تمام ورجع شرب من القهوة تاني وبص لي نور بغضب وتوعد
نور تنحت::
عاصم ومكرم بصوا ليهم وتاكدو ان في حاجه
مكرم بيأس من جواه:: مش هيعقلوا ابدا
سليم:: انا عارف ان مش وقته بس. الصفقه انت عارف مش انا وبابا وعز وحضرتك دا وفد من برا كمان وانا قولت ل عز يفتحك في الموضوع بس محروج منك
نور:: عندو ذوق وبيحس وعموما انا وسلمي هنمسك شغل الفتره دي
سليم بصلها من فوق لي تحت:: ودا ازاي اصلا
نور:: زي سكر في شاي
سليم بص لي عاصم:: حضرتك موافق علي الكلم دا
عاصم:: احم نور شاطره وذكيه هي وسلمي وعز هيفهمهم كل حاجه
مكرم:: وانا معاهم برضو متخافش المهم انت تقوم بالسلامه وتتحسن اكتر
نور بصه لي سليم بغيظ::…
سليم بصلها:: تمام بكره تكوني في شركه بدري انتي وبص لي سلمي وحضرتك
سلمي:: حاضر
نوؤ بغضب:: انت بتتكلم معنا اكننا شغالين عندك كده ليه
سليم تجاهلها وبص لعاصم: حمد لله علي سلامتك يا عمي بعد اذنك
وسلم عليه ومشي
نور:: شايف يا عمو اسلوبه ازي
عاصم:: حطه ايه في القهوة يا نور
نور بصتله بتوتر:: انا ابدا
عاصم:: عيب دا في بيتك
نور بغيظ:: يستاهل انسان متكبر وشايف نفسه واول نا دخل عمال يبصلي بقرف
مكرم:: اهدو يا جماعه المهم دلوقتي ياريت تتعاملوا كويس مع بعض لان دا هيبقا شغل مش خلافات شخصه … وقام.. يلا يا عز
عاصم:: رايح فين
مكرم:: لازم ترتاح وبكره موال. كبير وبص لي نور… هو اسلوبه صعب بس معلش وباس راسها
سلمي بهمس لي عز:: انا خايفه من بكره
عز ابتسم:: متخافيش هبقا معاكي ودا اخويا وانتي هتبقي مرات اخو وغمز
سلمي ابتسمت بكسوف
…
بعد وقت مكرم وصل بيته
امل:: عاصم عامل ايه دلوقتي
مكرم: الحمد الله بقا احسن فين سليم
امل:: مجاش من الصبح
مكرم:: هو بيختفي كتير كده ليه
امل:: اكيد شغل
مكرم:: كنت هبقا عارف. ربنا يستر مش مطمن
امل بخوف:: يارب
…..
عند سليم واقف قصاد حد وبيبتسم بسخريه
سليم: اتمنا يكون الاستضافه عاجباك
… انا لحد دلوقتي مش فاهم انت ناوي علي ايه
سليم ابتسم: خير شبهك بالظبط تخيل بقا
… هتندم
سليم: تؤتؤ تؤ الكلمه دي انت مش قدها صدقني
……
تاني يوم في شركه
سليم:: هو ايه اللي مش فاهمه انتي لو حم’اره هتفهمي
عز:: سليم براحه مش كده
سلمي: عادي هي مش مستوعبه كلامك
نور:: انت شرحك مقرف اصلا
سليم بسخريه:: واللهي حبه اشرحلك ازاي ..وبستهزء … ايه احب فيكي وانا بشرح
نور بصتله بغيظ::لا حب في امك امك اوله بيك
سليم::
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)