رواية حبيبي الشبح الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم Sos Khalil
رواية حبيبي الشبح البارت الثالث والخمسون
رواية حبيبي الشبح الجزء الثالث والخمسون
رواية حبيبي الشبح الحلقة الثالثة والخمسون
ياسمين طلعت تشوف صفاء فتحت
اوضتها لقيتها سايحه في دمها وواضح
إنها انتحرت
ياسمين بصريخ : صفاااااااااء وبعدين قالت بصوت عالي : يا جدوووووووووو يا جماعه
راحت جري علي صفاء وهى بتكتم دمها بقماشه : صفاء صفاء
حبيبتي قومي صفاء ليه عملتي كده يا حبيبتي كده حرام
كلهم دخلو الاوضه بخضه : في إيه واتصدمو لما شافو صفاء
جاسر جري عليها علي طول شالها : تعالو بسرعه نوديها
المستشفى جري بيها وكانت ياسمين جمبو ماسكة لصفاء
أيدها بالقماشه ركبو العربيات بسرعة وراحو على المستشفى
عند سامي وفاطمة
سامي بحب : ها شبعتي يا قلبي
فاطمه هزت راسها بتعب واتكلمت بصوت منبوح: آه الحمدلله شكرا يا سامي مش عارفه اقولك ايه
سامي : متقوليش حاجه يا عبيطه انتي انشالله هتبقي مراتي
عايزك تنسي يا فاطمه أنا عارف إن ده صعب عليكي علشان
مامتك بس قاطعت كلامو فاطمه بجمود
فاطمه بجمود : إنا كويسه يا سامي وبعدين هي تستاهل كل
أللى يجرا ليها علشان دي مش إنسانه أنا هنسي وهعيش
وهجيب أبويا زي ما جدي قال ونعيش سوا مع بعض أنا
وإنت من غير أي مشاكل وبعدين أللى غلط بياخد جزاءه
وهي مش غلطت مره لا دي غلطت كذا مره أنا هنسها زي
ماهي مكانت نسينا ومش بتفكر غير في نفسها خلاص
خلصنا مبقاش في منه
سامي طبطب علي أيدها : ماشي يا حبيبتي
بعد شويه تليفون سامي رن وكان يونس
سامي رد : الو
سامي اتصدم : إيه طب انا جي حالا وراح قفل
فاطمه بقلق : في إيه
سامي قام بسرعه : تعالي هقولك في الطريق
خرجو من المطعم ركبو العربية واتحركو
فاطمة بقلق : متقولي في اية يا سامي قلبي مش مرتاح
سامي بصلها ومش عارف يقولها إزاي : بصي هقولك بس خليكي هاديه
فاطمه : بتقول بقى يا سامي
سامي بتوتر : صفاء انتحرت وخدوها علي المستشفى انشالله هتبقي كويسه
فاطمه اتصدمت من كميه المصايب إللي قاعده تنزل على
دماغها وراحت قالت : صفاء اختي انا
سامي : عايزك تهدي إحنا هنروح وهنشوفها
فاطمه عيطت : ربنا يقومها بالسلامه يارب يارب أنا مليش غيرها هي إللي خدت الصدمه جامد لأن زي مانت عارف روحها كانت في ماما ليه كده بس يا ماما تعملي فينا كده ونبي يارب مش عايزه أشوف وحش في أختي يارب قوملهالي بالسلامه يارب
سامي طبطب علي أيدها وهو سايق : أهدي يا حبيبتي انشالله هتبقي كويسه اهدي
فاطمه : يارب يارب
بعد شويه وصلو المستشفى وسالو على مكان صفاء قالو ليهم
إنها في اوضته العمليات راحو علي طول لاقو العيله كلها
واقفه والجد قاعد ساند دماغه على أيده
فاطمه جريت علي ياسمين : في اخبار
ياسمين : لسه يا حبيبتي ربنا يقومها بالسلامة يارب
فاطمه : يارب يارب
بعد ساعتين
الدكتور خرج من اوضه العمليات
كلهم جريو عليه واولهم فاطمة بلهفه : ها يا دكتور أختي
عامله اية
الدكتور بأبتسامه : الحمدلله بقت زي الفل الجرح مكنش عميق هي اينعم نزفت كتير بس إحنا عملنا ليها الازم و نقلنها دلوقتي اوضه عآديه
فاطمه بلهفه: طب هنشوفها أمته
الدكتور : نص ساعة انشالله تكون بس فاقت من البنج
كلهم بفرحه : تمام يا دكتور
الدكتور بابتسامته : بعد اذنكم
كلهم : أتفضل
الدكتور مشي
وكلو فرح إن صفاء بقت كويسه
فاطمه بدموع فرح : الحمد لله يا رب الحمدلله
ياسمين حضنتها : الف حمدلله على سلامتها يا قلبي الحمد لله إنها بقت كويسه
فاطمه : الحمد لله يا ياسمين الحمدلله
تسريع الأحداث
بعد نص ساعه صفاء ابتدت تفوق
فاطمه كانت قاعده جمبها قالت بلهفه : حبيبتي
صفاء بوجع : آه أيدي وجعانى آوي
الجد بعصبيه : ماهو من الجنان إللي آنتي عملتيه في حد يعمل كده تنتحري يا صفاء عايزه تغضبي ربنا علشان واحده متستهلش اذا كان هي نفسها مفكرتش فيكو وفكرت في نفسها انسيها وعيشي حياتك يا بنتي بقى
صفاء بدموع : مش قادره يا جدو حاسه إن في هم كبير علي قلبي ومش قادره اصدق إنها عملت كده
الجد : لا صدقي إنك حقوده من صغرها من صغرها مكنتش بتحب تشوف حد أحسن منها بس أنا قولت لما تكبر مش هيبقي في الكلام ده بس طلعت غلطان بقت أسوأ من صغرها انسيها يا بنتي زي ماهي ما كانت نسياكو زمان دي كانت عايشه معاكو بالاسم بس هي خلاص هتاخد جزاها علي إللي هي عملتو ومتفكريش فيها أنا هبعت أجيب ابوكي وتعيشو معايا في بيتي فاهمه
صفاء مسحت دموعها : حاضر يا جدو
ايمن بهزار علشان يفك الجو : خلاص بقى يا صفاء قومي بقي بالسلامه كده وإحنا هنخرجك فسحها ترجعك طفله تآني وهنجبلك كل إللي انتي عايزاه مش كده يا جماعة
كلهم : كده
ايمن : أهو
صفاء بأبتسامه : حاضر يا ايمن
تسريع الاحداث بعد ت3 ايام صفاء خرجت من المستشفى
ورجعت البيت وايمن خرجها زي ما قال
وفي يوم كان قاعد يونس هو ايمن في الجنينه
ايمن : يونس أنا عايز أنزل مصر
يونس بأستغراب : ليه
ايمن : عايز اروح لصبا يا يونس علشان أعرفها هي وامها إللي قالو منصور
يونس : إنا كنت كمان بفكر في كده كنت بفكر أخد ياسمين وإنت ونروح
ايمن : خلاص هنروح بكره الصبح بدري
يونس : ماشي اطلع نام بقى علشان تصحي بدري
ايمن : ماشي تصبح على خير
يونس : وإنت من أهله ايمن طلع اوضته
يونس قال في سره : ربنا يستر من مشوار بكره ده
تآني يوم طبعا يونس قال للعيله علي الموضوع وهما وقفو
نزل ايمن ويونس وياسمين مصر
وراحو شقه يونس
دخلت ياسمين وقالت باشتياق : يااااه تصدق انها وحشتني
يونس بضحك : طبعا ماهي فيها كل الذكريات الزباله
ياسمين ضحكت : لا والله كانت ذكريات عسل
يونس ضحك
ايمن : مش يلا يا جدعان نخش ليها
ياسمين : ماتهدا يا عم ايمن إستني نأخد نفسنا وننام شويه وبعد كده نخش ليها
ايمن دخل الاوضه : ماشي إما نشوف أخرتها
بليل كلهم جاهزو وراحو شقه صبا خبطتو عليها
صبا فتحت وقالت بصدمه : يااااه ياسمين فينك يا بنتي وحشتيني آوي وراحت حضنتها
ياسمين حضنتها بأبتسامه : انتي اكتر يا حبي معلش بقي رجعت بيتي القديم وكنت عند اهلي اهل بابا وماما
صبا : آه يا حبيبتي كويس إني شوفتك دانتي وحشاني آوي
ازيك يا استاذ أيمن
ايمن بابتسامه باهته : ازيك انتي يا انسه صبا
صبا بأبتسامه : الحمدلله مين الاستاذ
ياسمين : ده يونس خطيبي ظابط مخابرات بردو
صبا : آه الف مبروك يا حبيبتي أهلا وسهلا اتفضلو
داخلو وقاعدو وصبا ندهت امها وخرجت بعصير
بعد ترحيب وكلام
ياسمين : بصي يا طنط عايزين نقولك علي حاجه
ام صبا بقلق : خير يا بنتي
ياسمين : انتي تعرفي حد اسمه منصور الديميري
ام صبا اتصدمت وبعدين قالت بتوتر : منصور
صبا بأستغراب : مين منصور ده يا ماما
يونس : إحنا هتحكي ليكو كل حاجه
حكو ليهم اللي حصل تحت صدمه صبا وامها
صبا قامت بعصبيه : نعم يعني منصور ده أبويا إزاي آنتو اتجننتو
ياسمين : هي دي الحقيقه يا ياسمين
ام صبا بدموع : طب هو فين
ايمن لآسف : مات منتحر من أسبوع
ام صبا بصدمه : إيه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)