رواية عشقي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى
رواية عشقي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى |
رواية عشقي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين مصطفى
في صباح يوم جديد في شقه عدي……
صحت رسيل قبل عدب وراحت خدت دش وجابت لبسها ولبست وحضرت الفطار بعد ما قرت المعوزتين…. لانها حرفيا خايفه جدا… من سبب وهمي……. وصحي رعد وحس بصوت ف المطبخ ف عرف ان هي…. راح اخد دش ولبس لبس الشغل…. لانه رايح ع الشركه…
عدي وهو بيحضنها من ضهرها:القمر بيعمل ايه…
رسيل بخضه:ليييه ياعدي ليييه…
عدي وهو بياكل خياره:ههه…عسل وانتي مخضوضه يابت يارسيل والله….بقولك ايه….
رسيل:نعم…
عدي:اي الاحترام دا…..انتي راحه فين…
رسيل:هروح عند عشق
عدي:من بدري كدا….
رسيل:اكيد الاستاذ قاسم مش فاضي ومن واجبي ان انا اروح ازورها مش كدا ولا لأ…واكيد استاذ قاسم عنده شغل…..يالا نفطر بعدين نروح….
عدي قعد يفطر:خدي دي..
رسيل ب كسوف:بعرف اكل لوحدي علي فكرا….عدي هو احنا ممكن نسيب الشقه دي
عدي بمكر:ليه…
رسيل:والنبي ياعدي….انا مش هقدر اقعد فيها اكتر من كدا….
عدي:طيب هنشوف الموضوع دا بعدين…
واكلوا وبعدين خرجوا من الشقه قاصدين قصر الجوهري…..
_””_________________”_____
اما في قصر قاسم……
صحي قاسم علي صوت جرس الفيلا…..هتقولوا ازاي هيسمع وهو فوق…..لانه موصل جرس الفيلا ب الدور الاول بردوو….ف بالتالي يسمع الجرس في اي حته في الفيلا…
نزل قاسم….وفتح الباب بعد ما لبس تيشرته….لقاهم عدي ورسيل.
قاسم بنوم:تايز ايه ياعدي الصبح كدا….
عدي:والله اسألها…..هي قالتلي انها لازم تييجي….لازم متسبش ثاحبتها ابدا……وبعدين يالا احنا عندنا صفقه الاسبوع الجاي…دي صفقه العمر…….ودخل راسه من تحت دراع قاسم….اي ياقاسم… انت جايب ستات ف البيت ولا اي…….مش عايز تدخلنا….
قاسم:عدي….ادخل قبل ما اقتلك…..
وفعلا دخل عدي ودخلت وراه رسيل….
وطلع قاسم لفوق….ولقي ان عشق لسه نايمه…..كتب لها حاجه ف ورقه وبعدين لبس ونزل….واخد عدي معاه…ومبقاش غير رسيل بس….دخلت رسيل المطبخ وحضرت فطار لعشق….
وبعد دقايق صحت عشق وشافت الورقه اللي قاسم كتبها ليها…
وابتمست بعد ما قرأتها “حبيتي عشقي…..انسي اللي حصل امبارح خالص….مكنتش عايز امشي….بس صحبتك رسيل دي جدعه جدا….. اوعي تخسريها… مفارقتكيش من امبارح…… عشان كدا انا ببقا مطمن وانتي معاها…. افطري كويس…. باي ياعشقي…”
ونزلت عشق تحت لقت رسيل بتعمل الفطار….وهي مندمجه جدا…..
عشق بجعزه:رسيييل…
YOU’LL ALSO LIKE
رسيل بخضه:يخص عليكي ياعشق….كنت هعملها علي روحي….
عشق بضحكه:الفاظك بقت بيئه اووي….ها بتعملي اي…
رسيل:بحضرلك الفطار….
عشق:طيب تعالي اساعدك….
رسيل وهي بتحضنها:بقيتي كويسه….
عشق:اه ياحبيبتي خلاص…انا نسيت كل حاجه…
رسيل:طيب الحمد لله….وعملوا الفطار سوا وبعدها….فطروا وغلسوا الاطباق وفضلوا قاعدين مع بعض بقا…….
_____”_________♕”””””_______♕__
اما بقا في شركه الجوهري…..وتحديدا في مكتب قاسم….
قاسم:ها يا عدي…..عايز كل الورق اللي يخص الصفقه دي….الصفقه دي يستحيل تخرج مننا…
عدي بثقه:ههه…تخرج مننا ازاي بس يابوص..دا انا العقرب وانت قاسم الجوهري…
الباب بيخبط….
قاسم:احم..اتفضل..
مدام ملك:قاسم باشا فيه واحد عايز يقابل حضرتك اسمه مراد الاسيوطي….
قاسم بحده:خليه يتفضل…
عدي:ودا عايز اي دا..
قاسم:هااه…خلينا نشوف البلاوي دي…
دخل مراد بكبرياء واتكلم….
مراد:احم….انا مراد الاسيوطي…عايز حضرتك ف كلمه علي انفراد
عدي وهو بيقوم:طيب استأذن انا…
قاسم:اقعد ياعدي…انت رايح فين….كمل وهو بيبص لمراد…عدي صحبي وشريكي واخويا واكتر من الاخوات اتفضل……عايز اي يا ابن سليم
مراد قعد:انا مراد معتز الاسيوطي…..مش ابن سليم الاسيوطي
قاسم ب استغراب:دا ازاي دا….انا اعرف ان انت ابن سليم الاسيوطي……معتز الاسيوطي دا كان صااحب بابا اوي…كان بيفضل عندنا دايما هو ومراته….
مراد بدموع:احم…ما هو اللي قتل اهلي…..بص حضرتك…انا هديك الصفقه…هديك كل المعلومات اللي عمي عارفها…..وبص لعدي وقاله اسف مكنتش اعرف ان انت عدي…العقرب….عمي سليم شغال في صفقات كتير….بيتاجر في كل حاجه….مخدرات تلاقي….تجاره بنات تلاقي….اي حاجه تلاقيها….حجات توصله لحبل المشنقه…..
عدي بشر:والله وجه اليوم اللي هسجنك فيه ياسليم…
مراد:فضل معيشن اكتر من 15سنه في ظلم…..دا حتي انه قتل تؤامي مسبهاش معايا…ومش كدا وبس لا……دا قتل امي….كنت شايف كل حاجه من شاشه الكمبيوتر….شايفه وهو بيقتلها…..وكان حاطط المسدس علي ابويا…وهيقتله بس الحكومه جت….واخدوا جثه امي وابويا اخد تؤامي وهرب….وفضل طول السنين دي يوهمني انه….انه ابويا…لكن انا كنت فااكر وعارف كل حاجه….اصريت اني ادخل شرطه……عشان انتقم منه…هو مفكرني اني داخل شرطه عشان اساعده ف شغله الشمال دا……..انا عايزمنك خدمه واحده بس….وهو انك تلاقي ابويا…..ابويا…نفسي اشوفه ولو لمره واحده بس….نفسي اشوف تؤامي وحشتني اوووي…
قاسم وهو بيفكر ف حاجه:تؤامك دي بنت ولا ولد…
مراد ب ابتسامه:تلاقيها بقت انسه كبيره دلوقتي…..
قاسم:ماشي….خليك ف اللي انت بتعمله…واوعدك اني هلاقي ابوك في اقرب وقت…وقاسم الجوهري لما بيوعد مبيخلفش….بس عندي سؤال…عمك كان عايز يقتل ابوك ليه……
مراد:كان جدي الله يرحمه ويسامحه بقا….كان كاتب لابويا الورث الاكبر….وانت عارف ان الفلوس بتعمي…… خلي بالك من مراتك….معرفش هو عرف منين انك اتجوزت…
قاسم:مرراتي…..وديني وما اعبد لوفكر يقرب لها هقتله….
عدي: طيب اشرب القهوه….قاسم بعدين
وفعلا شرب مراد القهوه ومشي بعد ما ودعهم…
عدي:انت مش ملاحظ حاجه…
قاسم:لا ملاحظ…..انه شبه عشق اووي…..
عدي:طيب انا هاخد الفنجان دا واحطه ف كيس وانت حاول تجيب شعر من شعرها عشان نتأكد من شكوكنا…
قاسم:واخيرا هوقعه….بس الواطي بيفكر في مراتي….طيب اعمل اي….انقبها..ايوا صح هو دا الحل..
ودق الباب تاني..
مدام ملك:استاذ قاسم فيه واحد اسمه طاهر عبد الله….عايز حضرتك ف موضوع خاص….
قاسم:خليه يتفضل….
وفعلا دخل طاهر….
طاهر:احم…قاسم بيه عايز حضرتك ف موضوع شخصي شويه…
قاسم:عدي…..عدي صحبي واخويا اتفضل….ارحمني يارب…اتفضل اقعد
طاهر:بس كدا حضرتك من غير مقدمات…..انا عايز اطلب ايد الانسه عشق اخت حضرتك….
قاسم بعصبيه:نعععععم…..انسسسه….
عدي وهو بيمسكه لانه عايز يموته..:اهدي ياصاحبي اهدي….
قاسم بغضب:اهدي ازاي والبيه جاي يضرب مراتي…..وبعدين نفض ايد عدي وراح مسكه وضربه بوكس….
قاسم:شوفتها فييين….انطق…..
طاهر بوجع:ف الكليه…..
قاسم وهو بيديله بوكس تاني:وكلمتها….انت اصلا بتبصلها ليه…
طاهر:اااه….اومال هتجوز ازاي…وبعدين مش لابسه دبله ف ايديها….
قاسم بعصبيه:سيبني ياعدي….سيبني….بيقول هتجوزها تاني…..
عدي:اطلع برا يابني هيقتلك…..
وفعلا طاهر سمع كلام عدي وخرج بسرعه جدا….
قاسم بعصبيه:اضحك…..اضحك ل تمووت…
عدي:هههههههههههه…..انت شكلك عامل كدا ليه…..
قاسم:انا مروح….
عدي بجديه:قاااسم…اهدي….اتكلم معاها ب الراحه….
وخرج قاسم وراح فيلته…..
________________’_____________
وفي نفس الوقت في فيلا قاسم
رسيل:انا زهقانه اووي…
عشق:وانا اكتر منك…..
رسيل:عندكوا هنا سماعات…..
عشق:اه تقريبا ف اوضه المزيكا….هتعملي اي يا مجنونه….
رسيل:هنرقص…..
عشق:يخربيتك….انا مبعرفش….
رسيل بغمزه:ياولا…يالا يابت متتكسفيش….وفعلا قامت عشق وراها وشغلت اغاني….
عشق بضحكه:لا انتي مجنونه….
رسيل:هههههه….محدش واخد منها حاجه….
وفعلا عشق استجابت لها وانسجمت مع الاغنيه وفضلت ترقص ولا اجدعها رقاصه……..
رسيل:كل دا ومبتعرفيش…..اومال لو كنتي بتعرفي كان اي اللي حصل….هنزل اجيب حاجه نشربها….وانتي كملي لما اجي…
وفعلا انسجمت عشق ف الاغنيه مره تانيه….ونزلت رسيل تجيب حاجه يشربوها لكن دخل قاسم….
رسيل في نفسها:احييييييه احييييييه…….الباب عازل للصوت ومش هتعرف انه هناا……وايه يعني مش جوزها….
رسيل:احم…هو فين عدي…
قاسم:برا مرضاش يدخل…
رسيل وهي بتاخد شنتطتها من ع الكرسي:طيب استأذن انا….
قاسم:عشق عامله اي…
رسيل:ميه فل وعشره….يالا سلام…
ومشت رسيل وروحت هي وعدي….اما هو ف طلع يدور عليها ملقهاش…لكنه سمع موسيقي جايه من اوضه الموسيقي…
وراح هناك…
قاسم:يعني بدور عليكي وان……..وكمل ينهار ابوكي اسود
……..:……………
يتبع…….
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة الجزء الثاني من رواية عشقي : اضغط هنا
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة الجزء الثاني من رواية عشقي : اضغط هنا