رواية وردة الفهد الفصل الثالث 3 بقلم مريم محمد
رواية وردة الفهد الجزء الثالث
رواية وردة الفهد البارت الثالث
رواية وردة الفهد الحلقة الثالثة
ام ورد بدموع: الحقيني يابنتي صاحب البيت طردنا في الشارع وبيرمي حاجتنا
ورد بدموع: ازاي ده يا ماما و طلعت تجري بره الشركه
فهد: ورد مالك استني رايحه فين و طلع يجري وراها و مسكها من ايدها
فهد: مالك يا ورد
ورد بدموع: ماما ماما
فهد: مالها
ورد بصريخ: مش قادره اتكلم عايزه اروح
فهد: تعالي هوصلك
وركب العربيه و ورد ركبت بسرعه جنبو
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
وصلت ورد عند مامتها وطلعت تجري تحضنها و حاجتهم كلها كانت في الشارع
ورد بدموع: ماما انتي كويسه فيكي حاجه
قمر بدموع: اترمينا في الشارع يا بنتي عشان بقالنا خمس شهور مش بندفع الايجار
ورد بدموع: والله قولت لي يستنا شويه كمان
قمر: انا مش عارفه هنعمل اي دلوقتي يا بنتي
ورد: متخافيش يا ماما ربنا كبير و ارض الله واسعه
كل ده حدث قدام فهد
فهد: روحي اركبي يا طنط عربيتي دي و هتكلم مع ورد و هنيجي وراكي
ورد بدموع: روحي يا ماما
مامتها راحت و فهد و ورد واقفين
فهد: ورد
ورد: نعم
فهد: انا هخدكم عندي البيت
ورد: لا شكرا انا هشوف بيت
فهد: هتاخدي ايام عقبال ما تلاقي ف خليكي دلوقتي عندي و انا هشوف بيت و متقلقيش انا و عنر عايشين مع ماما و اختي (اه يا جماعه عمر و فهد عندهم اخت بنت لسه هتظهر مع الاحداث)
ورد: بس
فهد: من غير بس يا ورد تعالي دي كلها ايام
ورد: هشوف ماما و اقولك
فهد: طب انا هستنا هنا وروحي انتي العربيه كلمي مامتك
ورد: تمام عن اذنك وفعلا ورد راحت لمامتها و قالت لها و وافقت
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
تسريع الاحداث
في قصر الدمنهوري
فهد: اتفضلو ادخلو نورتو
ورد: شكرا يا مستر فهد
فهد: احنا مش في الشغل يا ورد قولي فهد عادي بلاش لقب
ورد: هحاول
فهد: تمام
مامت فهد نزلت من غرفتها علي الصوت
مامت فهد الهيا اسمها فريده: اي الصوت ده في اي
فهد: دول ضيوفي يا ماما
فريده: ضيوفك مين
فهد: قص لها كل شئ عن انهارده فقط
فريده بطيبه: تمام تعالي يا ورد انتي و الست قمر ادخلو غرفكم
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
صباح تاني يوم مليئ بالاحداث علي ابطالنا
قام فهد بكل نشاط مثل عادتو و دخل خد شاور و طلع لبس قميص ابيض و بنطلون ابيض و كوتشي ابيض و صفف شعره و رش عطره المميز
ونزل علي تحت
👇
تحت علي الفطار كانت ورد قاعده مع فريده و قمر و نزل فهد و عمر و اخت فهد الهيا اسمها قلب
فهد: صباح الخير
الجميع: صباح النور
قمر: اسفين يا ابني هنتقل عليكم
فهد: ايه الحضرتك بتقولي ده يا طنط انتي في مقام ولدتي
فريده بطيبه: تزعليني منك يا حاجه ام ورد بكلامك ده
قمر: حقكم عليا انا بجد اول مره اتحط في الموقف ده
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في حته اول مره نروحها
مجهول: فهد مين ده اليقف ضدي
هو: ””””’
المجهول: يبقا تخلصو عاليه حالا انا مش هستنا لما ابن الدمنهوري يعمل فيا حاجه ولا يكسب الصفقات
هو: تؤمر بحاجه تانيه يا باشا
مجهول: خلاص تقدر تمشي دلوقتي و هرن عليك بليل
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
عند فهد في الشركه رن جرس المكتب
فهد: تعالي يا ورد
ورد طرقت علي الباب و دخلت
ورد: تؤمر بحاجه يا مستر فهد
فهد: معاد اخر ميتينج امتي
ورد: الساعه سته يا مستر فهد
فهد: تمام عايز كل حاجه تبقا جاهزه قبل المعاد بخمس دقايق
ورد: تحت امرك يا مستر فهد
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
قبل معاد الميتينج بربع ساعه
فهد طلع بره مكتبه و قف عند مكتب ورد
فهد: ورد خدي ال cv ده و حطي الورق بالترتيب و مش عايز حاجه غلط يا ورد و ورقه تتحط مكان ورقه
ورد: بس مفيش وقت يا مستر فهد مش هلحق ده عايز وقت و تركيز
فهد ببرود: حاولي
خدت ورد ال cvبقلت حيله وقعدت علي المكتب تظبط الورق
(قبل معاد الميتينج بخمس دقايق)
فهد: ورد خلصتي
ورد: اه
فهد: هاتي ال cv و تعالي ورايا
دخل فهد ومعاه ورد و قعد في المقعد الرائسي لغرفة الاجتماعات و ورد علي يمينه
فهد فضل يتحدث عن العمل
فهد: افتحي يا ورد الcv
ورد: حاضر يا مستر فهد و فعلا فتحت الcv و فهد خدو
فهد: بص في و فضل يتحدث لحد ما فتح الورقه التالته و اتفاجاء انها محطوطه غلط وبص لورد بطريقه مرعبه خوفتها
بس قدر يكمل الاجتماع لحد ما خلص و الجميع خرج ولسه ورد هتخرج
فهد بصوت عالي: ورددد
ورد بخوف: ن ن ن ع م
فهد: قولتلك ركزي يا ورد
ورد: ولله كنت مركزه مش عارفه ازاي حصل كدا صدقني
فهد بهدؤ: خلاص يا ورد حصل خير روحي مكتبك
فعلا ورد راحط مكتبها و هيا تحمد ربها و فهد راح مكتبه
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
في قصر الدامنهوري
وصل فهد و معاه ورد
فهد: مساء الخير
الجميع كانو قاعدين قدام ال. Tv(شاشه)
الجميع: مساء النور
ورد: مساء النور
الجميع: مساء النور
قعدت ورد جنب ولدتها وفهد في وشها
عمر بغيره علي ورد: اممم يا فهد بعد كده ابقا سيب ورد اوصلها
فهد بغيره هو ايضا: لا انا هوصلها
عمر: لا سيبها متتعبش نفسك
فهد: لا متتعبش نفسك انت انا مديرها و هيا هتروح معايا انا
قلب بغمز: اي يا شباب انتو بتتخانقو علي مزه ولا اي
فهد بغضب: اخرسي يا بت انتي
عمر: ياريت فعلا تخرسي
قلب بضحك: خرست
ورد: شكرا يا عمر علي تعبك بس مش لازم خلاص هو مستر فهد مكتبو قريب مني و اقدر اشوفو وهو طالع و هنروح سوا
عمر بغيره: تمام
فهد بفرحه بداخله: تمام
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
تاني يوم فاق فهد علي رزع علي الباب
فهد بخضه: مين في اي
الخدامه بخوف: الحق يا بيه الست قمر فقدت الوعي من سبب الحصل
فهد فتح بخضه: حصل اي
عمر بعصبيه: هقولك انا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة الفهد)