رواية حياة الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا فريد
رواية حياة الصقر الجزء الرابع عشر
رواية حياة الصقر البارت الرابع عشر
رواية حياة الصقر الحلقة الرابعة عشر
جميلة.. ا ايه اللي بتقولو ده ااانت بتخرف يا سامر
سامر بعصبية.. بخررررف اااايع و زفتتتت ايييه ابن اخوكككي دمرررر اختىىىىى و رحمة ابويا ما هسيبو ابن ******
و قفل سامر السكة في وش جميلة و الغضب عميها أما جميلة قعدت بى قهره على الارض و حطت اديها على راسها.. ب بنتى يعني ان صقر عمل فيها كده تبقا بنتى. لا لا اكيد مش بنتى اكيد في حاجة غلط
أما عند حياة
حياة.. تحبيه
بسمة بفرحة.. بحبوا دى كلمة قليلة قولي بعشقه بموت فيه بجد انا اسعد واحدة في الدنيا كلها
حياة بابتسامة بهته.. كل في الاول كده تلقى بيمثل عليكى و بعد ما يوصل لى هدفه ها يرم**يكي بلاش تتخدعي بى كلمو و الوش البرئ اللى لبسوا صدقيني كله كدب و كلام ( يا خسرت غزل البنات اللى جبتو ليها يا سامر 😂)
بسمة بابتسامة.. بس سامر غيرهم كلهم ده العشق يا بنتى
حياة .. هو اسمو سامر
بسمة بابتسامة.. اه و بيشتغل ظابط. . ثانيه واحدة ها شوف مين على الباب
حياة مسكت ايد بسمة بخوف و رجاء
بسمة بابتسامة.. متخفيش يا قلبي و بعدين هو اي حد يخبط يتفضل على طول اكيد لا نامى و ارتحي شوية
و ذهبت بسمة تفتح الباب
بسمة بابتسامة.. وحشتني
سامر.. هى فين
بسمة.. جوها بس اهد بلاش تخليها تشوفك بالشكل ده البنت ميت**ه من الخوف لى وحدها
سامر.. ماشى
بسمة بابتسامة .. تعال وراي
و في غرفة حياة
بسمة بابتسامة.. حياة فى حد عايز يشوفك
حياة انكمشت في نفسها و نظرة بخوف.. ح …. حد ….. مين ….. انتى قولتى…… انكي مش ها تخلي يخدني
بسمة.. اهدى انا معاكي مش هو والله العظيم ما هو اللى جاه
حياة بخوف.. اومال مين
سامر .. انا يا حياة
حياة.. سامر
و تجري حياة على سامر و اكنها بى تتخبه بى حض**نه
حياة بى عياط.. دمرني يا سامر…… ابن خالك دمرني ا انا والله العظيم ما اذيتو في حاجة علشان يعمل فيا كل ده صقر اعت**داء عليااا
بسمة حطت اديها على بوقها بصدمة و خرجت ( علشان تاوة بى راحتها😂) سامر ده كله اكنه متكتف يوم ما يلقي اختو يلقيها بالشكل ده حتى ملامحها مش باينة الوجه الورم شفي**اف”*ها اللى ادمرت مطرح الض**رب شعرها ك*”دم**ات حقيقي سامر كان يتمنا الم**وت لم شافها بالشكل ده كسروها كسروها بى معنى الكلمة
حياة بعياط.. مش عايزة ارجع لي يا سامر مش عايزة اكمل مع البنادم ده ابوس ايدك انجدني منو ابوس ايدك ( حياة كانت ها تقابل ايد سامر بس سامر سحب ايدو و حض**نها)
سامر بى دموع متحجرة.. كفاية مش عايز اشوفك كده والله ل جبلك حقق منهم ولاد**** بس اهدى
حياة مش قادرة تتكلم.. دمروني انا انتهيت يا سامر .. ح …. حتى ابويا باعن**ي….. ا افتكرت انو ها ينقذني طردني و قال بنتى مات**ت…. موتني بى الحية و انا معملتش حاجة… ه … هو اللى خطف***ني والله العظيم انا ما هربتش ما تخلينيش ارجع لي يا سامر علشان خاطري ….. لو رجعت لي الحق**ير ده ها م**وت نفسي
سامر.. ششش…. انا مستحيل ارجعك لي ابن*** لو على موتي
حياة.. بجد
سامر.. وحياتك ما ها ترجعي…. انتى بتثقي فيا اطمني ( و يقول من غير اي تركيز) اطمني يا قلب اخوكي طول ما انا عايش مستحيل تتجبري على اي حاجة مش عايزها
حياة طالعت من حض**نه.. بجد يا سامر
سامر.. بجد يا حبيبتي
اما عند حنين بعد مرور وقت
طارق.. رايحة فييين
حنين.. ها فتح الباب يعني ها كون رايحة فين
طارق و هو بينظر لى حنين.. بى البس دهههه
حنين.. اه طب بص يا طارق علشان نبقا على نور كده ملكش دعوة بيااا يا طارق مش انت كل اللى همك البت و ان*تق**مك مني خلاص سبنى اهبب اللى عايزة يكش او**لع في نفسي
طارق.. ليه متجوزة سوسن…… روحي على اوضك يلاااا
حنين.. ماشى يا طارق ماشى
و مجرد ما فتح طارق الباب لقا بوكس في وشو
صقر.. اااه ااانت اتجننت بقا تخ**طف اختى يا ابن الك**لب
طارق.. ااه خط**فت مين انت اتجننت انا مخ**ط**فتش حد اختك جت بى رضاه
صقر.. حنييين ياااا حنين
و نزلت حنين طبعا بعد ما غيرت هدومها
حنين و هي على السلم.. ايه الصوت ده ايه اللى بيحصل هنا
الجد.. انتى كويسة يا حبيبتي الحي**وان د
حنين ببرود.. هو مش المفروض أن يكون في احترام لى صاحب البيت و بعدين ايه اذكي دى هو في واحد ياذى مراتو
الجد.. قصدك ايه
حنين مسكت يد طارق بقوة.. قصدى ان مفيش حد بيخ**طف مراتو…… يعني انا و طارق اتجوزنا و بى رضيا
صقر كان ها ي ض ر ب حنين لكن طارق مسك يد صقر بقوة و جبروت
طارق بى شماتة.. لا عاش ولا كان اللى يرفع ايدو على مدام طارق الدمنهوري انت هنانتني و سكت بى مزاجي لكن تمد ايدك على مراتى اهو ده اللي مستحيل يحصل طول ما انا عايش و اتفضلوا من غير مطرود لأننا عايزين ننام
الجد .. ح
حنين.. نورتنا في ال شوية دول بس حقيقي عايزين ننام
الجد بى حزن و قهر.. كان عندى ولادين ماي*تين دلوقتي بقوا تلاتة يا خسارة تربيتي فيكي
حنين.. تعيش و تفتكر اتفضلوووا من غير مطرود….. اه صحيح يا صقر كما تدين تدان ابقا سلملي على امك
و مشي صقر و جدو من عند حنين و هوم يتمنوا ال**موت على الكسفة دى أما حنين ذهبت على غرفتها
فلاش
حنين كانت صغيرة و بتلعب و عدت من جانب غرفة سعاد ( اه صحيح اكيد هوم اغني ابو صقر كان بى يسافر و الجد كمان)
سامح بصوت واطي.. احنا مش ها نخلص بقا يا سعاد
سعاد.. نخلص من ايه يا سامح و بعدين هو انا ضر**بتك على ايدك. انت اللى جيت لحد عندى و بعدين راعي انى ام ابنك يا عيني
سامح .. و ايه اللي يثبت
سعاد.. احنا ها نصتعبط مانت عارف و انا عارفة ان امين مستحيل يكون اب
سامح .. و المطلوب
سعاد.. تكتب لى صقر نص ثروتك انا عايزة أمن مستقبل ابنى و متخفش محدش ها يعرف
سامح.. طب و زينات و حنين
سعاد.. زينات الدواء اللى ب ديهولها بيخليها في دنيا تانية و حنين كده كده ها تتجوز والله العظيم صقر ابنك و بعدين هو مش انت عملت التحليل و اتاكد
باك
حنين بالعياط.. كما تدين تدان كما تدين تدان يا صقر….. اللى عملتوا في حياة اترد فيا في نفس الوقت حسبي الله ونعم الوكيل فيك و في جدي و امك حسبي الله ونعم الوكيل ذنبها ايه المسكينة
فلاش
حنين.. ايوة يا ماما
زينات.. انتى فين يا حنين و قفله تلفونك ليه يا بنتى
حنين.. معلشي بس كنت مشغوله شوية… هو مالوا صوتك حسه انكى بتعيطى
زينات.. مفيش بس خوفت عليكى
حنين.. يا ماما
زينات.. خ
حنين.. وحياتي عندك ل تقولي مالك
زينات.. صقر…. صقر اع**تدا على حياة
حنين.. صقر صقر مي
زينات.. ابن عمك
حنين بعصبية.. ازااااى يعملللل كدههه ازاي
زينات.. والله حاولت انقذها انا و جميلة بس حبسوني و حبسو جميلة
حنين.. طب يا امى اقفلي دلوقتي
باك
أما عند صقر و جدو
صقر.. الو
الحق يا صقر بيه المصانع اتحر**قتت**ت
صقر بعصبية.. ااااانت بتقول ايه و انتواااا كنتوووو فين هاااااا
و احنا ذنبنا ايه يا بيه
صقر.. غور
الجد .. في ايه يا صقر
صقر.. المصانع اتح**رقتت**ت
الجد.. يعني ايه….. يعني اااايه اتح**رقتتت …. يعني شقا عمري اللى بنيتو سنين راح يعني كل اللى حلتي راح
و وقع الجد من الصدمة
أما عند سامر
كله تمام يا سامر بيه عملنا زى ما حضرتك امرت
و يلتفت سامر بفرح .. عفرم عليكم يا رجاله
حضرتك تومر بى حاجة تانى
سامر كاتب شيك .. اصرف الشيك ده
انت بتشتمني يا بيه
سامر.. بشتمك ايه بس ده حقك انت و الرجاله
و
سامر.. و بعدين معاك بقا خد الشيك و ما توجعش قلبي
ربنا يخليك لينا و للناس الغلابة و ينصرك
سامر.. دى احلي دعوة اهم شي ان ينصرني يلا اتكل على الله
و ذهب عبد العزيز
سامر.. دى بس البداية يا عيلة القناوى
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة الصقر)