روايات

رواية فكرة زواج الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية فكرة زواج الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية فكرة زواج البارت السابع

رواية فكرة زواج الجزء السابع

رواية فكرة زواج
رواية فكرة زواج

رواية فكرة زواج الحلقة السابعة

كريم يغضب وهو بيبص عليهم بقرف:يابجحتك يجد وانا الي كنت جاي انصحك بس باين الكلام معاك م هيجيب نتيجة …ولسة هيخرج بص لمازن الي باصص ببرود :حط الكلمة دي حلقة في ودنك يامازن هتندم وساعتها صدقني هتخسر كتير وهيبقي متاخر اوي وعقبال مااليوم ده ييجي ملكش كلام معايا
مازن بصله ببرود وشاور للبت تخرج وكريم خرج بغضب وغيظ من بروده بس هو عمل الي عليه معاه
_________________________________________________ببعد اسبوع
محمود بغضب:يعني اي سافرت بقالها اسبوع
مازن ببرود:يعني سافرت بقالها اسبوع الفلوس الي اديتهملك تجيبهم
محمود:يعني استسلمت
مازن بضحكة شر :م مازن الشافعي الي يتنازل علؤ حاجة هو عايزها البت دي متستهالش كل الفلوس دي فهاخدها منك
محمود بتوتر:بس انا صرفتهم يامازن بيه
مازن بصله وطان متوقع يقول كدة وقام يضرب فيه وقال بغضب وهو بيخرج:الفلوس تجيلي قدامك يومين يااما هقتلك وضحك بشر وخرج
____________
احمد بهدوء:لين ممكن تفهميني
لين بصتله بعدم فهم
احمد كمل :اي الي حصل للينا ولمامتك واي دخل ابوكي
لين بدأ الحزن والدموع تتجمع عليها بوجع وقالت بوجع:م عايزة اتكلم في الموضوع ده
احمد مسك ايديها بحب وقال: فهميني لو سمحتي هترتاحي
لين بصتله وهي بتفتكر اختها وضعفها وبدات تحكي بدموع محبوسة ووجع: في يوم جه بابا وقال للينا في حد عايز يتجوزك افتكرنا انه عريس عادي بس لما جه انصدمنا ده اكبر من ابويا نفسه سمعتهم وهما قاعدين انهم باعو اختي للراجل ده لما دخلت قولتلها انصدمت وكانت حالتها حالة خرجت بغضب ليهم وزعقت بس هي ضعيفة من اول مااقالت كدة خدت ضرب انا حشتها ماما كانت بعيد كانت بتخاف علي نفسها لحد ما رضيت باامرها واستسلمت ليهم وفعلا اتجوزو …وبدأ دموعها تنزل: كان بيضربها ويعذبها كان مسبش حاجة غير وعملها فيها وهي مكنش قدمها حل انها تسكت لانها من عدتها هادية بتخاف وفي يوم جالنا فون انه هي في المستشفي..واكملت بكسرة ونبرة وجع: الدكتور خرج وقالي طالباكي وهو علامات الحزن عليه ..دخلت ملامحها م باينة كانت مدمرة من كل حتة حضنتها وانا بطمنها انها هتكون بخير بس هي هزت راسها بلا وقالت بصوت ضعيف: متبقيش زيي متبقيش ضعيفة زيي خليكي قوية….حضنتها وانا بقولها لا هتبقي كويسة وهتبقي قوية معايا ..لقتها ابتسمت ووشها نور وبدأ الاجهزة تصفر مكنتش حاسة بنفسي يااحمد وفعلا محتستش بنفسي ووقعت ومصحتش غير بعديها بيومين كان عانل العزا يوم واحد بس متخيل كنت كل اما اشوفه اقرف …لحد اما امي ماتت للاسف وصتني اني متطردهوش من البيت اضطريت اعيش معاه لحد ماانت شايف بس انا غير لينا انا عندي اموت ولا امشي كلامه عليا …واكملت وهي بتمسح دموعها بغضب: وانا م هسيبه في حالو غير لما ادمرو وارجع حق اختي منه
احمد حضنها بحزن :انا اسف بجد اسف اني كنت بعيد اسف علي الي عملته اسف علي كل حاجة
لين بعدت عنه ودخلت اوضتها بجمود وقفلت الباب
_واتصلت علي حد
لين بجمود:في اخبار جديدة
*مازن بيه راحله وضربو
لين:اي السبب
*الفلوس مازن بيه عايز الفلوس الي دفعها في حضرتك
لين ضحكت ببرود:كنت متوقعة يبقي كدة نقول لمحمود بيه باي هخلص شغلي بسرعة…واكملت بجمود:اي حاجة تحصل تقولي مفهوم ..وقفلت وبصت للفراغ :خلاص هانت كلها يومين يابشاوات

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فكرة زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى