روايات

رواية عشق خالد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الجزء التاسع

رواية عشق خالد البارت التاسع

رواية عشق خالد الحلقة التاسعة

في شركه خالد…
كان يجلس خالد وهو ينظر إليها بغيظ شديد ليهمس .
/عشق ايه الي بتعمليه ده .
عشق بنظره خبيثه/ايه ي روح عشق جوزي حبيبي وعايزه بوسه عادي ي عني .
فيروز بغيظ شديد/ايه المسخره دي ي خالد .
عشق بحده وغيظ/خالد اسمه خالد بيه فاهمه ولا لا واتفضلي من هنا معندناش شغل بينا وبينك يلا .
فيروز بغيظ شديد/انت موافق علي كده ي خالد .
عشق بخبث ومكر/خالد حبيبي هيرفض لعشقه طلب .
خالد بسعاده وهمس /يلهووي علي الرقه والدلع ي ناس ده انا ابقا جاحد لو رفضت ي عشق حياتي كلها .
فيروز بغيظ شديد/والله انا مستغربه انت ازي واحد في شكلك كده تتجوز دي الي شبه عبده موته .
عشق بغيظ شديد/واضح أن جه الوقت المناسب لتنفيذ كلام ام فله .
فلاش باك…

 

عشق كانت خارجه من الشقه وباين عليها الغيظ وقفتها ام فله بقلق .
/عشق ي بنتي مالك ورايحه كده فين .
عشق بغيظ /متغاظه ي ام فله فيه بنت كده بتلف علي خالد وانا بصراحه مش هقدر اسكت .
ام فله بابتسامه/جدعه ي بت انتي لو فيتي الدنيا كلها مش هتلاقي زي خالد بس اسمعي بقا استفيزيها اقلبي الطربيزه عليها هاتيها من شعرها ي بت خليكي واعيه وناصحه فهماني.
عشق بنظره خبيثه/فهمتك ي ام فله .
باك ….
عشق بغيظ شديد/انتي قولتي ايه ي حلوه .
فيروز بغيظ /الي سمعتيه وممكن اقول اكتر من كده كمان .
خالدبغيظ /كفايه كده ي عشق .
عشق وهي تتدفعه بغيظ /خليك انت بعيد عن خناقه الستات دي تعالي بقا ي حلوه .
لتنقض عليها عشق ليتشابكوا بالأيدي تحت صدمه خالد مما يحدث .
*******************.
في القسم …
خالد كان واقف بغيظ ان الموضوع اتطور لدرجه دي ووصل للقسم .

 

خالد بضيق /ازي الموضوع اتطور كده ي كمال .
كمال محامي خالد /انا اسف ي افندم فيه حد من العملاء طلب البوليس أن شاء الله كل حاجه هتنتهي وهندخل والموضوع هيتقفل .
******************.
من داخل مكتب الظابط …
كان قاعد بيبص عليهم بصدمه شكلهم بنات ناس .
الظابط باستغراب /انا عايزه افهم بقا ازي سيدات اعمال زيكم يوصلوا للدرجه دي خليتوا ايه للولاد الشوارع .
عشق بغيظ شديد/انا كنت بدافع عن خالد جوزي الي الحربايه دي عايزه تاخده مني .
فيروز بغيظ/احنا في شغل ي متخلفه مش عارفه ازي واحده شيك وابن ناس زي خالد يتجوز واحده سوقيه زيك .
عشق بغيظ شديد/انا سوقيه ي بنت بياع الكبده انتي خالد ده بعيد عن عنيكي .
الظابط بحده /رجب دخلي استاذ خالد .
خالد بجديه /مساء الخير ي افندم .
الظابط بتفحص /ماله ي عني ماهو راجل زي بقيه الرجاله مش نسخه من توم كروز ولا حاجه علشان الي عملينه عليه ده كله .

 

خالد بغيظ /من فضلك ي حضره الظابط عايزين ننهي الموضوع ده .
الظابط بجديه /اتفضلوا أمضوا علي الصلح ده .
******************.
في شقه خالد .
اول ما دخلوا جريت عشق واستخبت تحت الطربيزه وهي خايفه .
خالد بغيظ /وانتي فاكره انك كده هتستخبي مني حرام عليكي انا كنت عايزه اخلص الاجتماع ده في لمح البصر وارجعلك جري .
عشق بابتسامه واسف وهي تقبل يده /انا اسفه ي حبيبي اسفه بس غيرتي عليك مخلتنيش افكر خصوصا اني عرفاها كويس وعارفه أنها مش كويسه بس خلاص انا فعلا اسفه .
خالد بابتسامه وسعاده/ايوه خلينا كده في الكلام الحلو ده بس قوليلي ممكن اعرف ايه الي غيرك كده .
عشق بابتسامه ساحره/ايه الي اتغير اني عرفت قيمتك ي خالد عرفت انك بقيه ليا السند والحماية والعشق والحب عرفت انك ذهب والباقي فضه انت الوحيد الي قدرت تغير عشق المسترجله لواحده بتحب وتعشق بحبك يا خالد بحبك وبقولها من كل قلبي.
خالد وهو بيحنضنها بتنهيده عاليه اخيرررا ارتاح .
/اه ي عشق اه كنت مستعد ادفع عمري كله واسمع الكلمتين دول .

 

عشق وهي مصدومه /معقول ي خالد حبتني اوي كده في اليومين .
خالد ابتسم /اليومين دول انتي في روحي وكياني من سنين طويله اووووي من وانتي لسه صغيره كنت دائما شايفك بتاعتي كنت متابع كل حاجه عنك كنت مراقبك حكايه أن جدي يقترح عليا دي كانت حجه انتي بتاعتي من زمان اوووي عمري مكنت هسيبك لغيري ي عشق انتي عشق خالد ❤️.
عشق وهي حاطه راسها علي صدره بدموع فرح .
/اسفه ي حبيبي اسفه اني تعبتك اوي كده بس خلاص انا بقيت ملكك ورهن اشارتك انا بحب اوي ي خالد .
خالد وهو يحملها بخبث /طب ايه بقا هنقضيها كلام ولا ايه انتي وحشاني بشكل مش طبيعي .
عشق بابتسامه /طب ممكن اطلب اخر طلب.
خالد وهو يقبلها بعشق /طبعا اؤمري ي حبيبتي.
عشق بابتسامه /انا عايزه دخلتنا تكون في البلد عايزه اعتزر ل جدي وعايزه نعمل فرحنا الي متعملش ي خالد .
خالد بنظره خبيثه/حرام عليكي ي شيخه ولهفتي عليكي دي اتحكم فيها ازي ده انا هموت عليكي بس خلاص ي نور عيني الي تشوفيه ايه رايك ننزل نتعشاء بره علشان تشوفي المفاجاه .
عشق بسعاده/يلا بينا ي حبيبي .
*******************.

 

من أمام اليخت المحبب لقلب خالد واسمه عشق كانت واقفه عشق بانبهار وفرحه .
/ايه ده ي خالد ده علشاني .
خالد بابتسامه ساحره/ده يخت عشق عندي من سنين سميته علي اسمك علشان كل ماشوفه افتكرك مع اني عمري منسيتك ابدا ي عشق .
عشق وهي بتعيط بفرحه /معقوله ي خالد كل ده علشاني معقول انا كنت غبيه لدرجه دي ومضيعاك من ايدي .
خالد وهو يقبلها بعشق /كله باوانه ي حبيبتي تعالي بقا علشان محضرلك برنامج وهم هيعجبك اوي متيجي ندخل هنا وخلاص ي بنت الناس .
عشق بضحك /ههههه بعينك ي ابن المرشدي مش هتاخدني كده بالساهل يلا بينا .
خالد بغمزه /يلا ي عسل .
******************.
من أمام شركه خالد.
كانت داخله تقي للشركه مسكها جمال بحده .
/الله الله ده الموضوع بجد بقا مش تقويلي انك اشتغلتي هنا كنا نيجي نبارك .

 

تقي بغيظ وارتباك /انت ايه الي جابك هنا مش باجي ارقص في الكباريه وبتاخد من ورايا قد كده عايزه ايه تاني .
جمال بحده /مش انا الي عايز ي روح امك ده ناس علووي اوي عايزين ملف مهم من مكتب خالد المرشدي وهتااخدي نص مليون جنيه اظن مبلغ يعيشك ملكه انتي وامك .
تقي بصدمه /بتقول كام نص مليون جنيه.
جمال بنظره خبيثه/شوفي بقا وهو ملف هتجبيه من مكتبه بسيطه اهيه الورقه دي فيها كل التفاصيل فرصتك ي تقي .
*****************
في مكتب خالد .
دخلت تقي المكتب لتتفاجي ب جاسر قاعد علي مكتب خالد ..
تقي بابتسامه مرتبكه /ايه ده جاسر باشا عندنا.
جاسر بابتسامه/ايوه ي ستي انا مستنيكي من بدري اتاخرتي ليه .
تقي بارتباك /معلش ظروف قولي انت عامل ايه .
جاسر بابتسامه/انا كويس جدا علي فكره انا خدت اجمل واحلى قرار في حياتي احنا هنتجوز ي تقي .
تقي بارتباك شديد/انت بتقول ايه ي جاسر بالسرعه دي .
جاسر بابتسامه/ايوه ي حبيبتي هو فيه احلا من السرعه في الحلال انا طول عمري مكنتش عايز اعتمد علي فلوس جدي أو خالد واكون انا المسؤول عن بيتي ومرائتي من فلوسي والحمد لله لقيت شغلانه محاسب في بنك خلاص ي روحي مينفعش نستنا اكتر من كده .
*****************.
في اليخت .
كانوا يرقصون علي انغام الموسيقي الهادئه .
عشق بسعاده /ياااه ي خالد حاسه بسعاده وكاني ماسكه النجوم بايديا .
خالد وهو يقبل يدها بعشق/النجمه اهيه بين ايديا وفي حضني .
عشق بسعاده /انا خلاص مش عايزه حاجه غيرك من الدنيا بحبك ي خالد بحبك وهفضل احبك طول .
خالد بعشق دائم لسنوات /وانا بعشقك ي روح قلب خالد ي عشق حياتي كلها ❤️❤️❤️
*******************

 

خالد وعشق وهما داخلين الشقه بسعاده وفرح سمعوا صوت صراخ من شقه ام فله ليسيروا الي الداخل بفزع .
ام فله وهي بتعيط وتصرخ .
/الحقني ي خالد ي ابني فله اغما عليها مش عارفه مالها .
خالد بفزع /أن شاء الله خير ي ام فله عشق انزلي افتحي العربيه .
عشق بخوف /حاضر ربنا يطمنا عليها يارب .
ليأخذوا فله الي المستشفي .
********************.
في جنينه فيلا المرشدي .
كان قاعد عاصم وهو مضايق من القضيه الي رفعتها امينه ب ضم فرح.
نور وهي قاعده جنبه بحزن /انا اسفه ي عاصم انا السبب لو مكنتش دخلت في حياتك مكنش كل ده حصل .
عاصم بابتسامه باهته /اوعي تقويلي كده تاني فاهمه ولا لا انتي روحي ده هي عقربه زي السم تلاقيها عايزه قرشين لما خالد يرجع هو الي بيعرف يتفاهم مع الاشكال الي زيها كده .
نور بابتسامه وهمس /طب عندي ليك خبر حلو اوي هيغير مودك انا حامل .
عاصم بصدمه وفرحه ولخلبطه /بتقويلي ايه بجد ي نور ولا عايزه تبسطيني وخلاص .
نور وهي بتضحك علي منظره /ههههه لا والله ي روحي بجد اوووي مش مصدقه ي عاصم اني هشيل منك طفل جميل ربنا يخليك ي حبيبي .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/ربنا يخليكي ليا ي روحي ويباركلنا في ابننا ي حبيبتي.

 

*******************.
في المستشفي …
كان واقف خالد وعشق وام فله أمام غرفه الكشف .
عشق بخوف شديد/اطمني ي ام فله أن شاء الله هتبقا بخير .
ام فله بقلق ودموع /انا مش عارفه ايه الي حصلها بقالي فتره كده نفسها مسدوده وخاسه وعلطول بتعيط مش عارفه مالها .
خالد بقلق /معلش ي ام فله مانتي عارفه البنات في السن ده ممكن تكون حاجه مضياقها .
عشق بخوف /خالد هرد علي جدي بيرن من بدري لحسن يقلق .
خالد بجديه /تمام حبيبتي روحي .
ليخرج الدكتور ليندفعوا إليه خالد وام فله .
ام فله بدموع وخوف /طمني ي ابني علي بنتي .
الدكتور بجديه /مبروك ي جماعه المدام حامل .
ام فله وهي تلطم علي وجهها بصراخ /ي فضيحتك ي فتحيه مين دي الي حامل .
خالد بضيق /شكرا ل حضرتك ي دكتور .

 

ام فله بدموع ووجع/اكيد الواد الي كانت بتكلمه في التلفون وبتقولي ده احنا بنحب بعض وهيجي يخطبني اه شرفك راح ي فتحيه ي نهارد اسود ده رافت جاي بعد بكره .
خالد بحده /خليه يرجعلها خليه يكسر عضمها علي عملتها دي .
ام فله وهي تركع تحت قدم خالد بتوسل وترجي .
/ابوس ايدك ي خالد استر عرضنا ي ابني رافت مش بعيد يقتلها ده غير أعمامها الصعايده دول يدبحوني انا وهي ابوس ايدك ي خالد ي ابني استر عرضي متفضحناش .
خالد بصدمه /انا مش فاهم انتي قصدك ايه.
ام فله بدموع /اتجوز انت فله .
خالد بصدمه قاتله /ايييه ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى