رواية تزوجت العمدة الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الخامس والأربعون
رواية تزوجت العمدة البارت الخامس والأربعون
رواية تزوجت العمدة الحلقة الخامسة والأربعون
شمس بدموع….هنعمل ايه
فارس….ما تقولي هي فين
شمس….ف اسكندرية
فارس….تعرفي ساكنه ف انهي منطقة بالظبط
شمس….اه واعرف العمارة هي قالتلي العنوان بظبط
فارس….كويس يلا
شمس….يلا اي
فارس….هنسافر انجزي
شمس…..حاضر هقول ل بابا امسكت هاتفها وقامت بالإتصال بوالدها ووافق
عدي….وافق
شمس…ايوة
عدي…قولتيلو اي
شمس…قولتله اني هروح لغزل علشان محتجاني وكده
عدي…تمام يلا
شمس…يلا
في اليوم التالي
عند غزل
غزل….انتو مين
الرجل وهو يشير المسد.س عليها….هو فين
غزل….هو مين انا مش من هنا ومعرفش حد والله
الرجل….امال قاعدة ف شقته ليه
غزل….انت قصدك علي الي اسمه زياد
الرجل…الله ينور عليكي
غزل….ف الشقة التانية جه وقالي نبدل فا بدلنا
الرجل….ليه
غزل…قال علشان ميشفش اهله
الرجل….اممم تمام ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال برقم الووو عاوزك تروح تدور ف الشقة الي قبالها
الرجل2….تمام
بعد وقت رن هاتف الرجل…ها
الرجل2….لقيته ي باشا شكله كان هيخلع
الرجل….هاتو وتعاله
الرجل2….حاضر ي باشا
الراجل….سعيد
سعيد….نعم ي باشا
الرجل…وصلها بيتها
سعيد….حاضر اتفضلي
مشت غزل معه بصمت ثم ركبت السيارة
بعد وقت وصلت شقتها
غزل….حسبي الله ونعم الوكيل انا كنت حاسه إنه مش جاي من وراه خير ثم نامت
بعد مرور ساعات وصلو كلا من فارس وشمس وعدي اسكندرية
شمس….العمارة دي هي قالتلي رقمها
فارس….تمام
البواب…عاوزين مين ي بيه
فارس….ولما ناس طلعو وخدو بنت مسألتهمش ليه
البواب….انتو تبع البنت
فارس…ايوة
البواب….والله ي بيه حاولت بس انا مش قد الناس دي
فارس….عاوزين مفتاح شقتها
البواب….هي رجعت ي بيه وكويسة
فارس….بجد لم يستمع لباقي كلامه ودخل العمارة وخلفه شمس وعدي ثم اخذو المصعد
دق فارس الباب….غزززل افتحي غزززل
شمس….هرن عليها
شمس… مش بترد
عدي….اوووف انا مش فاهم هي عملت اي علشان يحصل كده دا يدوب يوم واحد قعدت فيه هنا معتقدش عملت اعداء ليها يعني
شمس….مبتنزلش اصلا ثم قاطعهم فتح الباب
غزل….ف ايه
اقتربت منها شمس بلهفة ودموع….غزل انتي كويسة
غزل…ايوة ثم رفعت اعينها وجدت فارس ينظر لها
غزل….اتفضلو تشربو اي
فارس….جعان عاوز أكل
غزل….تمام ف اكل جاهز
فارس….ماشي
ذهبت غزل المطبخ وحضرت لهم الطعام ثم دخل لها فارس
فارس…..انتي كويسة
غزل…امممم
فارس….متأكدة
غزل….ايوة
فارس….احكي الي حصل
غزل…مش مهم
فارس…لا مهم قولي حصل اي
غزل…مفيش
فارس….غزل قولي بقي
غزل بدموع….فكروني تبع الراجل الي كان ساكن قبالي
اقترب فارس منها واخذها ف حضنه…. اهدي ومتبكيش
غزل وهي تمسح دموعها…..تمام
فارس بحنيه…روحي ارتاحي وانا هحضر الاكل
غزل….لا انا خلصت
فارس….لا روحي واغسلي وشك
غزل…تمام
أنهي فارس وغزل الطعام ووضعوهم علي السفرة
شمس….غزل اي الي حصل
غزل….كان بسبب الزفت الي كان ساكن قبالي
شمس….الي بدلتي معاه
غزل…اممم
فارس…بدلتي معاه ايه
غزل….الشقة
فارس…لييه
غزل….هو طلب وقال إنه مش عاوز يشوف اهله وبتاع علشان ف مشاكل
فارس….كنتي رفضتي ازاي يعني تبدلو
غزل….الي حصل
فارس….طب حد لمسك
غزل…لا
فارس…فاكرة المكان الي حطوكي فيه
غزل….امممم
فارس….فين
غزل….ليه
فارس….قولي فين
غزل….مش لازم موضوع وخلص
فارس….كان ممكن يعملو فيكي حاجة
غزل…معملوش حاجة
فارس….يعني ايه
غزل….يعني الحوار انتهي
فارس….طيب شلتي هدومك من الشنط
غزل….لا
فارس…حلو ادخل هات الشنط ي عدي
غزل….لا
فارس….ليه
غزل…فارس افهمني
فارس…ممكن ترجعي وبعدين نتفاهم
غزل….لا
فارس…ليه غزل انا مش هطلقك مش قولتي انك مش عاوزة تاخدي لقب مطلقة
غزل….عادي
فارس…لا انا بحبك ومش هطلقك
عدي….اووه اتكلمو بعيد طيب ف هنا طفلة
شمس بغيظ….طفلة مين
عدي…انتي
شمس…مش طفلة
عدي….هههه ماشي ي ستي
فارس….قومي نتكلم جوه
قامت غزل ودخلت غرفتها
غزل….متحاولش ي فارس خلاص حوارنا خلص
فارس….بالعكس ده لسه هيبدأ
غزل….ازاي ده
فارس….هنبدأ من الاول وننسي الي فات صدقيني عملت كده علشان متأذكيش
غزل….بس انت ظلمتها
فارس….طب اعمل ايه ابويا مش راضي بيها معرفش ليه بس عرفت
غزل….عرفت اي
فارس….عرفت أنها مش نصيبي
غزل….انت عندك مطلق الحرية لو عاوز تكمل معاها عادي
فارس….من ساعة الي حصل ومش بشوف وشها وقبلها كمان لأن مكنتش طايقها لما ضربت عليا نار وفكرك انا مروقتهاش لما عملت كده لا روحت عندها وادبتها بس هي استفزازية ومش بتوب
غزل….يعني ايه
فارس….يعني ملمستهاش والفترة الي كنتي ناسية فيها قربتني منك ف هيا لاحظت ف كانت بتعمل اي حاجة علشان تخرب علينا واليوم الي روحتلها فيه وانتي جيتي ورايا اتاريها كانت بتمثل إنها تعبانة وانا اصلا طلقتها واكيد هترجع لعيلتها
غزل…..تمام
فارس…اسف إني قربت منك لما كنتي ناسية
غزل….كنت بتتاكد ناسية ولا لا صح
فارس….اممم ده السبب الي قربني منك اصلا وحبيتك
غزل….نعم
فارس….ايه ايوة حبيتك الفترة دي ظهرلي غزل الحنينة والطيبة والي بتسامح و ده حببني فيكي
غزل….اه علشان كده سوقت فيها
فارس….لا والله مش علشان كنتي طيبة مانتي افتكرتي اهو ورجعتي غزل القديمة الي بتخطط وتكدب
غزل….نعم
فارس….اه كده هونت عليكي تسبيني وانا بتوجع
غزل….تستاهل
فارس…اممم طب مش عاوزة تقولي حاجة
غزل….هسامحك ي فارس لان ياما الناس بتغلط وبيسامحو بعض عادي بس لو اتكررت كون مستعد انك تنساني
فارس….مش هنقعد ف البلد اي رأيك نقعد هنا ف حته حلوة لحد ما اظبط الدنيا ونبني بيت لوحدنا
غزل…بجد
فارس….اه وهشوف لو هبنيه هنا كمان
غزل…تمام
فارس….سامحتي خلاص
غزل….اممم
فارس….الحمد لله تعبتيني ي شيخة
غزل….كده معملتش حاجة من الي كنت هعملها
فارس….نعم ياختي دانا كنت هتعفرت لو مكنتش طولتك
غزل…ما تتعفرت
فارس….ماشي ي ستي تعالي نطلعلهم
غزل….يلا
فارس…متجيبي بو.سة
غزل….لا واتلم ثم خرجت
فارس….اتلم ! اتلم ايه انتي مراتي ثم خرج خلفها
عدي….اي
فارس….فل
عدي….ضحك عليكي وكل بعقلك حلاوة اخس
غزل….اممم جوزي ملكش دعوة
عدي….دلوقتي جوزك اممم طيب ياعم براحتك
فارس….عيل غتت هتتجوز امتي ياض
عدي….وانت مالك قاعد ع نفسك وانا معرفش
فارس….ايوة شوفلك وحدة تلمك
عدي بهيام….ياريت
فارس…..ههههه يلا اخلع من هنا
عدي….اخلع فين
فارس….وصل شمس ومشفش وشك
عدي….وانت
فارس….لا انا ومراتي هنقضي شهر العسل هنا
عدي بغمزة….الله يسهلو
فارس….شيل عينك من علينا والدنيا هتمشي تمام
عدي….طب والله انت الي حسود
فارس….طب يعم شكرا يلا بره بقي
عدي….ماشي يلا ي شمس دي عالم مش بيطمر بيها حاجة
شمس…يلا
فارس….يلا ابقي روح انت الشركة بكره خلص كل حاجة
عدي….لا يلا بالسلامة ياخويا ثم رحلو
غزل….لذيذ عدي
فارس….يشيخة
غزل….اممم
فارس….بحبك
غزل…،،،،،
فارس….عادي ان شاء الله مع الوقت هتقوليها
غزل….انا كمان حبيتك
فارس….بجد
غزل….رغم إني مكرهتش غيرك
فارس… الله يخليكي مش يلا
غزل….يلا ايه
فارس بغمزة….ننام
غزل…طبعا ثم جرت دخلت الغرفة واغلقتها بالمفتاح
فارس….غزل متهزريش
غزل…مبهزرش ي عنيا نام عندك علي الكنبة انت مفكرني هنسي الي عملتو صبرك عليا هوريك الويل ي فارس مهران
فارس…بت افتحي الباب ده
غزل….لأ
فارس….منك لله ي عدي انت وعينك
غزل….هههه يلا باي ي حبيبي
فارس….ماشي ي غزل ليكي يوم
بعد مرور خمس سنوات بخير
شمس اتخطبت لصديقها
عدي اتجوز زميلته ف الشركة وخلف بنت سماها مرام
غزل خلفت ولد سمته تيام
مسك فارس العمودية من بعد والده
النهاية
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)