رواية ملكت الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد
رواية ملكت الفهد البارت السابع عشر
رواية ملكت الفهد الجزء السابع عشر
رواية ملكت الفهد الحلقة السابعة عشر
معتز: نتي تقصدي اي بطريقه كلامك دي واتعصب
سلمي: مقصدش اصل الشغل برضو في برفان حريمي
معتز: علفكره نا كنت في الشركه بجد
سلمي: انا مالي كنت فيها مش فيها دي حاجه مش بتاعي
معتز:..
سلمي: بعدين انا همشي من هنا امتي
معتز: ..
سلمي: بتكلم نا
معتز:..
سلمي: راحت مزعقه في ودنو
سلمي: معتااااااازز
معتز: حط ايدو علي ودنو أهه ودني
سلمي: اي كنت فين
معتز: الله يهديكي ودني اطرشت وماسك ودنو
سلمي: ما انت الي كل شويه تسرح اعملك اي يعني
معتز: تقومي مصوته في ودني اي دا
سلمي: معلش حقك عليا
معتز: ولا حقي ولا حقك عاوزه اي
سلمي: بقول همشي من هنا امتي بقي
معتز: لي
سلمي: مش عارفه ولله نا من رأي نقضي السنادي مع بعض هو اي
معتز: فكره حلوه بس نا كدا هكون مت منك
سلمي: انت برضو الي هتموت لا بجد همشي امتي بقي
معتز: بصي الاول تعالي اقولك حاجه ماشي
سلمي: ماشي
معتز: انا كنت في الشركه و** حكالها بقي
سلمي: يلهوي كل دا حصل
معتز: شوفتي
سلمي: هي واحده وسخ*ه وبعدين انت بتحرقها لي حرام عليك
معتز: هو انتي مش كنتي بتشتميها حالن
سلمي: اهه بس انت بتقول أن القهوة كانت سخنه ف زمنها اتحرقت
معتز : تستاهل حد قلها تلمسني
سلمي: راحت مسكت كتفو وشعرو زيها
معتز: استغرب وقالها انتي بتعملي اي
سلمي: لا مبعملش
معتز: امال دا اي
سلمي: لا بجرب بس المسك
معتز: شدها من وراه لأنها كانت وراه بتلعب في كتفو وشعرو
سلمي:اهه هتوقعني حاسب
معتز: متخفيش يختي واي الي كنتي بتعمليه دا
سلمي: مفيش
معتز: متلمسنيش تاني يسلمي ماشي انتي لو زيها كنت ضربتك حالن لكن انتي زي مبتقولي مش وسخ*ه زيها ف متلمسنيش تاني فاهمه
سلمي: حاضر وقالت بصوت واطي نا هلمس يعني ابو الهول ولا توت عنخ امون اي دا
معتز: سمعتك يحماره
سلمي: انا حماره يبومه
معتز: انا بومه يوش البرص انتي
سلمي: دا انا يلي شبه فردت شراب ستي دي انضف من شكلك يمعفن
معتز: انا اه يا ام شعر بايظ يمعفنه
سلمي: انا وحطت أيدها ع شعرها بص لنفسك يبابا وابقي اتكلم انا شعري احلي من شعرك
معتز: انا امم طب اسكتي بقي وكفايا كدا وبعدين انتي متعلمه الكلام دا منين
سلمي: عادي كنت بسمع الناس بتشتم بعضها
معتز: مش اي حاجه تسمعيها تقوليها
فاهمه
سلمي: ماشي طيب انت اتعلمتو منين
معتز : لا دا دي شتايم اطفال إنما نا بقي متعلم كل حاجه متقلقيش ومش لازم تعرفي متعلمهم منين
سلمي: طب علمني حبه
معتز: اعلمك اي هو درس دي شتايم يعبيطه يعني كدا عيب ومتشتميش تاني ماشي
سلمي: دا انت غلس
معتز: ربنا يسامحك
سلمي: بقولك اي
معتز: اي
سلمي: هو انت فطرت
معتز: لي
سلمي: عادي
معتز: لا
سلمي: انا فطرت 😛
معتز: انتي عبيطه انا مفطرتش عشان رحت الشركه
سلمي : يعيني يبني خلاص تعالي افطرك
معتز: لا هتموتيني
سلمي: متخفش نا مش زيك تعالا بس ونا ولله هأكلك والأكل هيعجبك ولله
معتز : ماشي
وراحو وسلمي دخلت المطبخ عملت اكل ومعتاز كان واقف جنبها وبيساعدها حبه
سلمي: خلصت
معتز: اخيرا
سلمي: اه
معتز: طب يلا وشالو الاكل وحطو ع السفره
سلمي: يلا قول رأيك بقي
معتز:بسم الله…. اي دا يعع
سلمي:بصتلو اي وحش
معتز : اه
سلمي: خلاص متكلوش
معتز: يعيني انتي عملتي كدا لي 😂 انا كنت بهزر معاكي تسلم ايدك الاكل جامد
سلمي: حبيبي الله يسلمك بس انت بومه برضو فيها اي لو قولت من الاول يعني
معتز: امم بومه سلمي ولله لو سمعتك بتشتمي تاني لهلبسلك الطبق دا في وشك
سلمي: ماشي يعم ماشي في اي خلاص
بعد شويه: معتز خلص الاكل كلو
سلمي: هو حلو بجد
معتز: ايوا ولله تسلم ايدك
سلمي: طيب
سلمي: بقولك اي
معتاز: اي
سلمي: انا عاوزه اطلع ممكن
معتز: تطلعي فين
سلمي: اطلع برا
معتز: ودا لي إن شاء الله
سلمي: يعني بلعقل كدا نا بقالي يومين بلبس هدومك والبناطيل مش بتيجي عليا بتوقعني بفضل لبسه قمصان وبتبقي مش مستوره ف افضل كدا يعني
معتز: اه انتي كدا عجباني
سلمي: مهو نا مش هفضل قاعده كدا نشتري لبس بس ولله متخفش مش همشي وربنا
معتز: حد قالك أن انا خايف
سلمي: يبني يحبيبي يروحي يقلبي يزفت انت مش هفضل قاعده نا كدا وقامت وريتو القميص عامل ازاي
معتز: خلاص ماشي خلاااص
سلمي: ماشي هاا هروح نا ومين
معتز: هبعت معاكي الحراس وتجيبي الي عوزاه كلو ماشي
سلمي: حراس حراس مين لا لا نا مش هروح مع حراس
معتز: قولتلك متخفيش ولله مهخليهم يلمسوكي حته ولا يبصولك
سلمي: ايوا بس نا مش عاوزه اروح مع الحراس
معتز: مهو نا معنديش بنات اوديكي معاها اعمل اي
سلمي: خلاص تعالا معايا بس سيب الحراس هنا
معتز: لا نا تعبان من كتر الشغل بقولك اي خلاص مش لازم قولتلك انتي كدا عجباني ومفيش حد بيجي ف خليكي
سلمي: لا تعالا معايا عشان اقعد معاك
معتز: لا ذكيه منتي كدا كدا قاعده
سلمي: لا ممكن لو انت جبت الحراس بتوعك معايا انا اتوهم وامشي واسيبهم
معتز: فكر وقالها ماشي هاجي بس مش هنتاخر ماشي + حته لو جبتي هدوم ابقي البسي قمصاني معاهم عادي
سلمي: هييي حاضر
معتز: هطلع انام وبعدين هشوف هنعمل اي
سلمي: ماشي
1:00 بليل
معتز صحي لقي الوقت أتأخر نزل تحت
سلمي: كانت نامت هي كمان وهي بتتفرج
معتز: نزل لقاها نايمه شالها حطها فوق ع سريرو
سلمي: صحيت وهو بيحطها
معتز: اي يستي الي نيمك تحت
سلمي: بصت ع الساعه زعلت لما لقيتها اتاخرت ومش هتعرف تنزل
معتز: اي
سلمي:…
معتز: معلش ولله نمت اعمل اي
سلمي: انت كداب يمعتز وقلتلي انك هتيجي معايا ونمت
معتز: معلش بقي هعوضها في يوم تاني
سلمي: ولا تاني ولا تالت خلاص مش عاوزه حاجه
معتز: براحتك ونا الي كنت هقعد من الشركه بكره واخرجك
سلمي:بجد
معتز: بجد بس خلاص بقي
سلمي: لا مش خلاص لسه بدري وهنروح صح
معتز: هشوف
سلمي: بصتلو بترجي
معتز: خلاص ماشي
عند امنيه وأسد
اسد: دخل
امنيه: قامت اهلا
اسد:اهلا تعالي
امنيه: نعم
اسد: قالها ادخلي المطبخ وأما اقولك اطلعي اطلعي ماشي
امينه: حاضر ودخلت
اسد: خله الحراس تطلع الشنط علي فوق
بعد شويه الحراس طلعتهم وخرجو
اسد: اطلعي
امنيه: طلعت في اي
اسد: مفيش
امنيه: ماشي
اسد: بصي تعالي فوق
امنيه: لا في اي وهي مش مطمنه
اسد: متخافيش تعالي
امينه: طلعت
اسد: بصي الشنط دي كلها فيها لبس ليكي تمام
امنيه: كل دا
اسد: اه لي
امنيه: بس شكلو غالي وكتير اووي
اسد: ميغلاش عليكي انت مرات اسد السيوفي المهم عشان تلبسي الي يعجبك خديه والي ميعجبكيش ترميه
امنيه: لي هما مش بفلوس اكيد هيعجبوني
اسد: ماشي ولو محبتيهومش ومريحوكيش عاوزه تلبسي لبسي عادي تمام
امنيه: حاضر
اسد: ادخلي البسيهم ووريهملي ممكن
امنيه: حاضر ودخلت
امينه فضلت تلبس وتقلع تلبس وتقلع لغايت م تعبت خالص لأنهم كتير ولسه مخلصتش
اسد: معلش كفايا كدا والي قولتلك تلبسه هنا تلبسيه والي بره بره تمام
امنيه: حاضر
اسد: انتي ملبستيش منهم لي
امنيه: انت مش قلتلي لو مريحوكيش البسي هدومي
اسد: اه
امنيه: معلش بقي نا مرتاحه في دا
اسد: تمام ( فرح انها بترتاح في هدومو بس مبينش )
امنيه: كلت
اسد: لسه
امنيه: خلاص يالا
اسد: ماشي انتي مكلتيش صح
امنيه: اه لي
اسد: مفيش يلا عشان ناكل وخلاص
بعدين اسد عارف انها تعبت من اللبس ف طلب اكل من بره
بعد شويه
امنيه: في حد بيخبط
اسد: عارف متطلعيش
امينه: حاضر
اسد طلع وجاب الاكل وحاسب ودخل
امنيه: مين
اسد: دا الاكل
امنيه: انت طلبت لي كنت عاوزه نا الي اعمل
اسد: المره الجايه الحق عليا اني مرضتش اتعبك
امنيه: تمم+ شكرا ليك بجد
اسد: العفو يلا
امينه: يلا
بعدين قعدو ياكلو سوا
بعد شويه خلصو
امنيه: أههه
اسد: في اي انتي كويسه
امنيه: ايوا بس بطني وجعتني من الاكل
اسد: معلش
امنيه: انت كلت
اسد: ايوا يلا عشان هنام
امينه: حاضر
اسد: خدها وطلعو فوق
امينه: اسد
اسد: نعم
امنيه: ممكن سؤال ولله بس متتعصبش لو هتزعق وتتعصب خلاص ولله
اسد: مقتلتوش يا امنيه سبتو
امنيه: انت عرفت منين
اسد: ملكيش دعوه
امنيه: انا ولله مش خايفه عليه هو ولله انت الي هتتحبس ولله لكن هو حيوان ولله العظيم انا مش بعمل كدا عشان بحبو ولله
اسد: خلاص الحوار خلص ومتخفيش حته لو كنت موتو مكنتش هروح في حته ولا هيحصلي حاجه والي فات مات لو انتي عاوزه تفضلي في الي فات يبقي متتكلميش معايا
امنيه: حاضر ولله خلاص مش هتكلم في خالص حاضر
اسد: ماشي
امنيه: اسد
اسد: نعم
امنيه: انا عارفه أن اسفه مش هتصلح حاجه بس بجد انا اسفه + شكرا ليك انا مش هنسي خدمتك دي بجد
اسد: هو مش الحوار خلص والعفو وكمان خدمت اي انتي نسيتي يختي انك مراتي
امنيه: اه معلش بس برضو شكرا
اسد: خلاص بقي العفو وخلاص نا دماغي هتفرقع و تعبان وعاوز انام
امنيه: معلش من اي
اسد: مش عارف
امنيه:خلاص تعالا
اسد:اجي فين
امنيه: تعالا نام علي رجلي ولله لو مش ارتحت قوم
اسد: لا
امنيه: طب بس تعالا ولله مش هتخسر حاجه جرب
اسد: حاضر وراح نام علي رجليها
امنيه: فضلت تلعب في شعرو وبتقرا قرآن علي دماغو عشان الصداع يروح
اسد: كان مغمض عينو وسامعها
امنيه: كانت عماله تبصلو وبتبص لملامحو هي عارفه انها غلطانه لان لو واحد غيرو كان زمانو عامل حاجه غير كدا وقتل أسر وقتلها هي كمان هي اه مش متقبله أنها مراتو بس في الاول والاخر مراتو
اسد: نام
امنيه: اسد
اسد:..
امنيه: اسد
اسد: نعم
امنيه: مفيش
بعدين اسد نام تاني وامنيه نامت هي كمان
7:00
اسد: قام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)