رواية عشق خالد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الثامن
رواية عشق خالد البارت الثامن
رواية عشق خالد الحلقة الثامنة
في شقه خالد ..
كان يجلس بحزن شديد وضيق لتلك الكلمات التي تفوهت بها والتي اخترقت قلبه بلا رحمه ليحدث نفسه بحيره.
/هتعمل ايه ي خالد شكلك هتفشل في المهمه دي واضح انها مش هتحبك بسهوله وانت كرامتك فوق أي شي ي ولد المرشدي شكل حكايتنا هتنتهي كده ي عشق ليرا طرقات علي الباب ليفتح ل ام فله .
خالد بابتسامه/اتفضلي ي ام فله .
ام فله بقلق /مالك ي ضنايا فيه ايه احكيلي ده انا امك برضه .
خالد بتعب شديد/تعبان اوي ي خالتي جبل علي قلبي هيموتني مش عارف اعمل .
ام فله بابتسامه /عشق مش كده تصدق انا اتكلمت معاها كلمتين بس وحاستها بنت غلبانه اوي صدقني ي خالد البت دي محتاجه حد جنبها يبقا في ضهرها شكلك اتحرمت من الحنان والحب كتير ي خالد صدقني ي ابني خليك معاها .
خالد بابتسامه باهته /انا معاها ي خالتي نفسي هي الي تكون معايا .
ام فله وهي تربت على يده بحنان/أن شاء الله ي ضنايا كل حاجه هتتعدل وهتبقا انت وهي زي روميو وجوليت كده .
خالد بابتسامه /يسمع من بوقك ربنا ي خالتي .
**********************.
صباحا ..
كانت تفتح عشق عيناها وهي تنظر حولها لتغطي نفسها سريعا لتتحدث باستغراب.
/هو راح فين الزفت ده .
خالد بحده وهو يرمي الاكياس بجانبها /هقطعه لسانك ده قريب إن شاء الله امسكي لبسك .
عشق وهي تتفحصه بلهفه /بجد كويس انا مش عارفه اتحرك خالص .
خالد بقوه وثبات/انا جوزك علي فكره وفيه حاجه كمان انتي تقدري تنزلي الشركه بتاعتك من النهارده .
عشق بلهفه /بجد ي خالد هروح شركتي .
خالد بقوه وثبات/ايوه بس بشروطي حتي لبسك انا الي هحدده .
عشق بزهق /اوووف ماشي ي خالد ماشي .
خالد بنظره خبيثه/قومي اعمليلي الفطار ونضفي الصاله يلا .
عشق بغيظ /حاضر ي سي السيد بس اتفضل بقا علشان اغير هدومي .
خالد ببرود/ماشي .
*********************.
في فيلا المرشدي ..
في غرفه عاصم ..
كانت تجلس نور في احضان عاصم بشرود ليقبلها عاصم بحنان .
/مالك ي روحي ساكته ليه كده .
نور بحزن /اختي عشق وحشتني ي عاصم وقلقانه عليها اوي خالد عصبي وهي كمان .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/بس الي انتي متعرفهوش بقا أن خالد بيحبها من زمان اوي ومستحيل ياذيها .
نور بابتسامه وسعاده /حبيبي ي عاصم بجد ريحتنى.
عاصم بغمزه وابتسامه/طب ايه مش هتريحيني انتي كمان ولا ايه.
نور وهي ترتمي في أحضانه بدلع ودلال/طبعا ي روح نور …
*********************.
كانت تجلس وهي تمسح الارضيه بغل وغيظ .
/ماشي ي خالد ماشي .
خالد ببرود /نضفي كويس عايزها انضف من وشك .
عشق بغيظ /هو انا هفضل عايشه في الشقه المقرفه دي زي الخدامين كده .
خالد بحده /هو ده الي عندي وكفايه اوي الي عملتيه .
فله جاره خالد بابتسامه /اتفضل ي استاذ خالد عملتلك الكيكه الي بتحبها .
خالد بابتسامه ساحره/من يد منعدمها ي فله اكيد جميله زيك .
فله بخجل شديد/ميرسي .
عشق بغيظ وغيره /تحبوا الخدامه تعملكم اتنين ليمون لا والله اتننين ليمون واجيب بيتزه نطري القعده ي عني واعتبروني مش موجوده .
فله بغيظ شديد/عن اذنك ي خالد .
عشق بغيظ شديد/شوف بقا لو هنفضل موجودين هنا البنت دي متتدخليش هنا تاني انا بشوفها ودمي بيفور .
خالد وهو يشرب قهوته /طبيعي دمك يفور لأنها فرسه .
عشق بغيظ وغيره /فرسه انت زوقك زفت في الستات .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /اكيد علشان كده اختارتك .
عشق بزهق /اوووف طب انا خلصت كل حاجه ممكن توصلني الشركه في طريقك .
خالد ببرود /تمام البسي ويلا .
عشق وهي تنظر الي تلك الملابس بضيق /انا مش فاهمه ده فستان البسه ولا اعوم فيه ايه كل الوسع ده خليني البس لبسي الله يخليك .
خالد بحده /لبس ايه ي ام لبس لبسك ده الي عملك شبه الرجاله بالظبط ده لبس حشمه وفي نفس الوقت شيك.
عشق بزهق /ي عني عايزني اقابل العملاء بتوعي كده ي خالد .
خالد بحده /يولعوا العملاء دول انتي كل الي يهمك جوزك وبس اعقلي كده بدل قسما بالله ارجع في كل الي قولته .
عشق سريعا بلهفه /لا خلاص خلاص مش هتكلم هسكت اهوه .
خالد بحده /يبقا احسن برضه يلا اتفضلي .
********************.
في فيلا المرشدي ..
علي مائده الافطار..
ربيع بابتسامه /منوره ي عروسه ربنا يهنيكم يارب ي ولاد عقبال الي في بالي يارب .
عاصم بابتسامه/أن شاء الله ي جدي .
نور بابتسامه/جدي هما كويسين ارجوك طمني عليهم.
ربيع بابتسامه /اطمني ي ضنايا هما بخير بيلعبوا قط وفار.
امينه حماه عاصم بحده /طبعا قاعد بتاكل مع عروستك ومش همك هو ده حبك ل سما بنتي الله يرحمها انت غشاش ي عاصم وانا مش هسكت .
ربيع بحده /حديد ايه ده ي ست امينه حفيدي لعمل حاجه عيب ولا حرام ده اتجوز علي سنه الله ورسوله بنتك الله يرحمها .
امينه بحده /ماشي ي ربيع باشا بس القانون في صفي انا هاخد فرح لاني مش هسيبها تتربا مع مرات اب .
عاصم وهو يحتضن فرح بتماسك ليهتف بحده /انا مش هسيب بنتي انتي فاهمه ولا لا انتي من امتا كانت بنتك الله يرحمها بتهممك اصلا علشان تهمك بنتها امشي من هنا بالذوق احسالك .
امينه بتوعد شديد/ماشي ي عاصم هتشوف.
نور ببكاء وحزن /انا اسف ي عاصم انا السبب انا السبب .
عاصم وهو يقبل يدها بحنان /لا ي يروحي مش انتي السبب متخافيش ي قلبي محدش هياخد بنتنا مننا ابدا ..
*********************.
في شركه عشق ..
كانت تسير وهي ترا نظرات الجميع الذين ينظرون إليها بصدمه من هيئتها لتسير الي مكتبها لتحلقها سوزي بابتسامه .
/حبيب قلبي الي وحشني نورت شركتك ي قمر .
عشق وهي تمسكها بغيظ /اهلا ب صحبتي كده ي سوزي تبلغي خالد بكل حاجه.
سوزي بغيظ /بصراحه بقا انا كان لازم اعمل كده خالد ميستهلش كده ي عشق دي كانت هتبقي فضيحه .
عشق بغيظ وغيره/مشاء الله حساكي خايفه اكتر من مني علي ابن عمي وجوزي.
سوزي بنظره خبيثه/ايه ده ي عشق انتي اعترفتي خلاص أن خالد جوزك .
عشق بارتباك شديد/طب ماهو جوزي سواء رضيت أو لا قوليلي هي رانيا فين .
رانيا بابتسامه /موجوده ي مدام عشق نورتي الشركه بس كنت عايزه استأذن حضرتك اني هسيب الشركه .
عشق باستغراب /ليه ي رانيا .
رانيا بجديه /جوزي طلب مني كده وانا مقدرش ارفضله طاعه الزوج واجبه وبصراحه هو فعلا مصاريفنا علي القد بس برضه ده طلبه وانا لازم انفذه وربنا يسهلها من عنده .
عشق بشرود /بسهوله كده ي رانيا ده انتي بتحبي شغلك اوي .
رانيا بابتسامه /بس بحب جوزي اكتر ي مدام عشق بصراحه الست لما تتجوز راجل بجد بيعاملها كأنها ملكه بيخاف ويغير عليها تبقا غبيه لو فرطت فيه .
/انتي مش متجوزه طرطور ي هانم مش هتخرجي كده ي عشق علي جثتي .
/الي باين منك ده مش من حقي اشوفه غير لما تبقا في بيتي .
/انتي هتخرجي بتلبس الي انا اختاره ي عشق ياما قسما بالله مافي خروج انا مستحملش حد يشوفك كده .
كانت كلماته ترن في عقلها وقلبها تتضع تلك المقارنه لتبتسم بخفه لترا أن رامي مجرد نحاس أما خالد فهو الذهب الخالص ❤️❤️❤️.
لتسير الي الخارج في مقابله لابد منها لإنهاء كل شي .
*******************
في شركه خالد ..
في مكتب ..
كان يمسك هاتفه بحيره فهو يريد أن يطمئن عليها لكن كرامته تمنعه قلبه وعقله في صراع .
/ي ترا ي عشق هترجعي تاني ولا خلاص هكون انا الي طيرت من العش وعمرك مهترجعي ي عصفوره حياتي اه بحبك ي عشق بحبك .
تقي بابتسامه/خالد بيه خالد بيه .
خالد بانتباه /تقي نعم فيه حاجه.
تقي بابتسامه/انا اسفه حضرتك بس بقالي كتير بنده علي حضرتك الفايل الي حضرتك طلبته.
خالد بعدم تركيز/خلاص سبيه وروحي انتي .
تقي بابتسامه/تحت امرك ي افندم .
ليرن هاتف خالد ليرد ليصعق مما يسمع .
/بتقول ايه طب انا جاي حالا اه منك ي عشق مصممه تكسري قلبي .
ليسرع الي الخارج بوجع ومراره.
*******************.
في أحدا المطاعم الفاخمه..
كانت تجلس عشق مع رامي .
رامي بابتسامه /مصدقتش نفسي لما كلمتيني ي عشق وحشتيني اوي.
عشق بحده /بس انت موحشتنيش خالص ي رامي تخيل رامي كل الي بينا انتهاء ده إذا كان كان فيه بينا حاجه اصلا .
رامي بصدمه /ي عني ايه ي عشق انتي بتهزري صح .
عشق بحده /اولا اسمي مدام خالد المرشدي ثانيا بقا انت عارف ان الهزار عمره مكان من طبعي ابعد عني ي رامي لانك لو قربت مني ساعتها انا بنفسي الي هطلب من خالد يوديك وراء الشمس فاهم ولا .
لتقف عشق ليمسك رامي يدها بحده لتصفعه بغضب جحيمي.
/لو فكرت تمدها تاني هقطعها مش حشره زيك الي يمس ممتلكات خالد المرشدي حيوان .
لتخرج عشق تحت نظرات من يراقب كل مايحدث بسعاده لا توصف ليطمئن أنها غادرت بسيارتها ليسرع سريعا الي شركته بقلبا يصرخ فرحا عشقا ❤️❤️.
*****************.
في شقه خالد ..
كانت تجلس عشق وهي تمسك هاتفها .
/لا خلاص مش قادره عايزه اسمع صوته وحشني معقول ي عشق بالسرعه دي اه ي خالد .
لتمسك هاتفها لياتيها الرد سريعا .
/افندم .
عشق بابتسامه /صوتك بيقول انك مبسوط .
خالد بابتسامه عاشقه /وصوتك كمان بس ي ترا ايه السبب .
عشق بابتسامه /وحشتني ي خالد الكام ساعه الي غبتهم عني حساهم سنين كسبت الرهان ي خالد ووقعتني في حبك فوقتني من كل الي كنت فيه كنت ضائعه من غيرك ي خالد .
خالد بفرحه وسعاده /انتي بتتكلمي بجد اوعي تتحركي انا جيالك طاير .
فيروز بدلع ودلال/مستر خالد ازيك .
خالد بزهق وضيق /استاذه فيروز هو اجتماع حضرتك دلوقتي اسف نسيت اتفضلي هكون مع حضرتك حالا .
فيروز بدلع ودلال/وانا مستنيه .
خالد بضيق /معلش ي عشق شويه وهكلمك سلام .
عشق بغيظ شديد وغيره /فيروز كمال اه ي بنت الجزمه دي بت شمال الي لمها علي خالد طيب ورحمه امي لوريكي النجوم في عز الضهر .
لتسرع الي النزول الي الشركه ..
***************.
في شركه خالد .
غرفه الاجتماعات ..
كان يجلس خالد مع فيروز وبعض رجال الأعمال لتسير عشق بنظره خبيثه .
/هاااااي .
فيروز بغيظ شديد/عشق المرشدي انتي ايه الي جابك هنا .
عشق وهي تجلس علي قدم خالد بمكر .
/توتو انتي متعرفيش أن خالد يبقا جوزي حرام اتصدمتي صح خالود حبيبي هات بوسه .
خالد بغيظ ورفع حاجب/افندم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)