روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء الرابع والأربعون

رواية تزوجت العمدة البارت الرابع والأربعون

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة الرابعة والأربعون

غزل….نعم انت بتقول اي
زياد…بقول ابات هنا
غزل…هنا ازاي حضرتك مستوعب بتقول ايه
زياد….انا قصدي اننا نبدل يعني إنتي تباتي ف شقتي وانا ابات هنا
غزل…ليه
زياد….أهلي جايين ومش عاوز اشوفهم انا مجهز هدومي وانتي خدي هدومك وحاجتك وبس
غزل…معرفش شوف حد تاني
زياد….معلش هتعبك معايا انا آسف بس بجد محتاج إني ابات هنا بدل شقتي علشان مش عاوز اشوفهم
غزل بغيظ….طيب هجيب حاجتي وانت جهز حاجتك علشان متخبطش وتقول نسيت لأن مش هفتح
زياد….تمام ثم دخل شقته جهز كل شيء
اغلقت غزل الباب وجهزت حاجتها قاطعها دق البااب
زياد…خلصت
غزل….خدت كل حاجة
زياد….اه

 

غزل….تمام ثواني هجيب الاكل بتاعي دخلت المطبخ اخذت اكلها ثم اخذت شنطها ودخلت شقته
زياد وهو يغلق الباب…اوووف الحمد لله ثم دخل لينام
ف الصباح
استيقظت غزل دخلت الحمام ثم خرجت ولبست دريس ثم اخذت هاتفها وشنطتها ونزلت
غزل للبواب….انا والاستاذ الي كان قبالي بدلنا الشقق ماشي
البواب…متأكدة ي هانم
غزل….اممم
البواب….تمام
غزل….اي احسن شبكة شغاله ف المنطقة دي
البواب….اتصالات
غزل…تمام ثم ركبت تاكسي وذهبت لشركة اتصالات
اشترت خط جديد ثم رجعت الشقة
غزل…الو ي شمس
شمس….دا الرقم الجديد
غزل….اه
شمس….تمام طمنيني عليكي
غزل….اهو كويسة
شمس…ديما كويسة يارب

 

غزل….يارب
شمس….عدي بيرن
غزل…طيب شوفيه ونتكلم بعدين
شمس…ماشي اغلقت مع غزل وردت علي عدي الو
عدي…اي ي شمس هنتقابل ولا لا
شمس…تمام عادي
عدي…ماشي نتقابل بالليل بقي الساعة7 ف كافية*****
شمس….تمام ثم اغلقت ورنت علي غزل
غزل….قالك ايه
شمس….اننا نتقابل وكده
غزل….خلي بالك
شمس….ماشي
غزل…انا نقلت
شمس….نقلتي منين
غزل….الشقة
شمس….ازاي
غزل….واحد كان ساكن ف الشقة الي قبالي راح قال نبدل الشقق وكده
شمس….طب ليكون حاطط حاجة كاميرات كده ولا كده
غزل….دورت ف كل حتة قبل ما انام
شمس….حلو طب هو كويس الراجل ده
غزل…ده شاب ومعرفش كويس ولا لا

 

شمس….طيب متحتكيش بيه
غزل….اكيد لا هحتك بيه بتاع ايه
شمس…قصدي متدلوش فرصة يحكي وكده علشان مش يتمادي
غزل…اكيد طبعا انا ناقصة وجع دماغ
شمس….تمام هتعملي ايه دلوقتي
غزل….هنام
شمس…تمام نامي وانا هعمل اكل ل بابا واكلمك ولما انزل اقابله هتواصل معاكي
غزل….تمام ي حبيبتي
شمس…ماشي ي قلبي باي
غزل…باي ثم اغلقت وذهبت ف النوم
عند فارس
عدي….الشركة نورت
فارس….هتقابل شمس امتي
عدي….بالليل
فارس….تمام
عدي….تلفونها متفتحش
فارس….لا تلاقيها جابت خط جديد

 

عدي….اممم ممكن
فارس….انا كده اطمنت إنها مش هتعرف تسافر بره مصر
عدي….اممم انا مش فاهم دماغك بصراحة
فارس….ولا انا كل الي اعرفه إني عاوزها معايا
عدي….اممم اخبار جنات اي
فارس….معرفش
عدي….مش بتكلمها
فارس….لا بترن ومش برد
عدي….جنات حامل
فارس….نعم
عدي….ايه
فارس….حامل ازاي انا ملمستهاش
عدي….امال ازاي متجوزها
فارس…اتجوزتها علشان اريحها اني معاها علشان متأذيش غزل مش اكتر
عدي….لا والله
فارس…والله من ساعة ما غزل نسيت وانا اتعلقت بيها حرفيا ومش قادر المس وحدة غيرها
عدي….لولولولوي اقسم بالله حبيتها
فارس بسرحان….اممم حبها كان مستحيل بالنسبالي بس حبيتها فعلا

 

عدي…اممم هو انت قربت منها ليه واعتبرتها مراتك
فارس….ساعتها كنت عاوز اكشفها اذا بتمثل إنها نسيت علشان تحببني فيها وف الاخر تغدر بيا بس طلعت مبتمثلش من ساعتها وانا حبيتها ومش قادر بقي علي بعدها
عدي….يولا علي العموم جنات مش حامل ولا حاجة
فارس….بتخترع ليه بروح ا.مك
عدي….هههه ماشي يعم انا همشي
فارس….متنساش تقولي هتتقابلو فين
عدي….عنيا ثم رحل
جاء الليل
جهزت شمس نفسها ونزلت حتي تقابل عدي
شمس…معلش لو اتأخرت
عدي….عادي انا لسه جاي اتفضلي اقعدي
جلست شمس بتوتر
عدي…تشربي اي
شمس….لا مش عاوزه
عدي….لا ازاي قولي بس تشربي اي
شمس….عصير مانجا

 

عدي…تمام هروح اطلب وارجعلك
شمس…تمام
رجع عدي وجد فارس يجلس مع شمس
عدي…..يابني انت مش صابر
فارس….فكك ها تعرفي اي عن غزل
شمس…معرفش حاجة
فارس….شمس انا ماسك نفسي بالعافية قولي الي تعرفيه
عدي…اهدو ي جماعة ثم أتي العصائر اشربو وريحو اعصابكم
فارس….يلا قولي
شمس ببرود….معنديش حاجة اقولها
فارس…شمس بهدوء قولي غزل فين
شمس….قولت معرفش ثم قاطعهم رنين هاتف شمس بأسم غزل
فارس….ردي وافتحي الاسبيكر
شمس…مش هرد
وضع فارس يده فجيبه واخرج مسدس….اخلصي
شمس بخوف…..والله اصرخ والم عليك الناس
فارس…ميهمنيش يلا ردي
ردت شمس وفتحت الاسبيكر….الو

 

غزل…..الو ي شمس عاملة ايه
شمس….تمام
غزل….قابلتي عدي
شمس وهي تنظر لهم بخوف…..ااه
غزل….مال صوتك
شمس…مفيش
غزل….انتي معاه ولا مشيتي
شمس…لسه
غزل….طيب لما تمشي قوليلو
همس فارس ف اذن شمس وقال….قوليلها خليكي معايا هو مشي
شمس….غزل
غزل….اممم
شمس….خليكي معايا هو مشي
غزل….مشي راح فين
شمس…..بيكلم حد
غزل…..طيب استني اشوف مين بيخبط
شمس….تمام
ذهبت غزل وفتحت الباب وجدت ثلاث رجال
غزل….نعم لم يردو عليها ازاحوها ودخلو
غزل بصوت عالي….انتو ازاي تدخلو كده اطلعو بره
فارس….ف حد معاها

 

شمس….لا هي لوحدها
عدي….دي بتزعق بتقولهم اطلعو بره
شخص…هو فين
غزل….هو مين
الشخص وهو يقترب منها….انتي تعرفيه
غزل….معرفش حد والله
كاد الشخص ان يمسكها لكن جرت غزل لغرفتها واغلقت الباب ثم امسكت الهاتف
غزل…..شمس ناس دخلت عليا وبتكسر ف الشقة ي شمس
فارس…غزل انتي فين
غزل….فارس
فارس…..اخلصييي قولي انتي فين
غزل ببكاء…. ان انا معرفهمش
شمس ببكاء….غزززل
كسر الشخص الباب وامسك يديها وجرها خلفه
غزل بصراخ….فاااارس متسبنيش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى