رواية خيالك معايا دايما الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين أشرف
رواية خيالك معايا دايما البارت الثالث
رواية خيالك معايا دايما الجزء الثالث
رواية خيالك معايا دايما الحلقة الثالثة
-بغيظ وغيرة ابقى خلي بالك من مراتك
= افندم !!؟
– مقصدش حاجه ياعم وبص لوعد وقال بهمس ليها اصل الي عنده قمر كدة يخبيه ويخلي باله منه كويس ولا اي
“واقفه متغاظه منه اوي وشديت مصطفي عشان ننزل ”
– يلا يامصطفي
= اهدي يابنتي بنتعرف على الرجل فيه اي !؟
– مفيش يامصطفي هنزل وابقي أنزل ورايا
“سبته ونزلت مش عايزة افضل في مكان هو فيه ، رغم أن كان واحشني بس لا ومش هحن لي تاني ، كفايه الي حصل اوي كده ”
°°افتكرت يوم كنا سوا فيه °°
كان في شقتهم وقولت اشوفه منزلش نفطر ليه طلعت اخبط عليه
– يويو انت يابني افتح اوعاا تكون لسه نايم
= اي يابنتي حد يخبط على حد كده
– اه انا المهم أنجز هموت من الجوع
= وانا طيب هلبس ونزل اشطا
– اشطا بس بسرعه بالله
= ياستي حاضر انزلي متوقفيش كده
” بعد شويه كان خلص لبس ونزلنا فطرنا تحت على البحر في مكان مفضل بنحب نقعد فيه ”
– بصي هروح مشوار كده ونرجع نتقابل تاني باليل
= مشوار اي يايوسف !؟
– بتوتر يابنتي مشوار تبع الشغل قومي يلا شوفي هتعملي اي هتنامي تقرائي كتاب
=بشك متأكد طيب أنك مش مخبي حاجه عليا
– بت بلا متأكد بلا مش متأكد قومي ياحبيبتي يلا
– طيب ماتزقش كده
“قومنا مشينا واحنا طالعين واقعت على سلم ”
– اعا اعا اه رجلي يالهوي
كنت لسه هكمل باقي سلم ماسكني قبل ماقع تاني
=بالهفة وخوف انتي كويسه رجلك بتوجعك منين
– اهدا محصلش حاجه بتوجعني وجع بسيط وبعدين لو مكنتش مسكتني كنت موت فعلا ههههه
= بعد الشر عليكي وانا موجود جمبك دايما انا سندك يابت
– حبيبي يايوسف ياقمر انت
= قلبه يابت قومي يلا
“سندني لحد فوق وفتحلي الشقه دخلت قعدت على كنبة وهو طلع وبعد شويه نزل بكريم احط منه عشان رجلي وقفل الشقه عليا وودعني ومشي”
°°فوقت من سرحاني على صوت مصطفى °°
– انتي يابنتي سرحانه فيه بقالي ساعه بنادي
= مخدتش بالي وسرحت سوري
– ماشي بس حاسس فيه حاجه مش طبيعيه بقالي فترة
– انا كويسه مفيش حاجه
= كويسه عليا يابت فيه اي مالك من يوم ما اسمه اي ده ظهر وانتي متوترة ومضايقه هتخبي عليا يعني
- بص هو طيب لما نرجع هحكيلك عشان الشغل دلوقتي
= تمام براحتك بس لو فيه حاجه احكي وانا هتصرف احنا اخوات
- حاضر يامصطفى ويلا سرع شويه كده هنتاخر هههه
”وبعد وقت وصلنا المستشفى الي هي بتاعت مصطفى اصلا ، دخلت اشوف شغلى وبالمناسبة انا دكتورة الأورام
كنت بمر بالصدفه وداخله اسلم على زمليتي في قسم الاطفال ”
خبط على باب وسمحت الي بدخول
- دكتورة غادة ازيك طب اجيلك وقت تاني نتكلم
= الحمدلله ياكتورة وعد انتي عامله اي تعالي انا خلاص خلصت
“لسه هرد لقيت الطفل الي كان مع يوسف ، بصيت ليه كويس اه هو والله وبصيت على مامته شكلها جميل وباين عليها انها محترمه وحنونه على ابنها ، اضايقت جداً وجيت أخرج غادة ندهت عليا وهما خلاص كانوا خارجين ”
– الولد اتكلم وهو خارج معاها ايه ده الحقي ياماما فيه دكتوره كمان وجي ناحيتي
= بحب اطفال جداً فضحكتله ونيست همومي اصلا
= هو انتي اسمك ايه
- اسمي وعد وانت
= اسمي سيف ياقمر
- اسمك حلو ياقمر انت
مامته اتكلمت يلا ياحبيبي عشان نلحق نروح لبابا
- حاضر ياماما وجه ليا كلام باي ياوعد
= رديت بزعل باي ياسيف
” قعدت مع غادة شويه وبعدين خرجت اشوف المرضى ،وبعد وقت أخيراً خلصت قولت لمصطفي همشي وهو يجي لما يخلص ”
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند يوسف
“قاعد زعلان ومضايق من نفسي جداً، وبفكر اني خلاص كده ضاعت مني ، اتجوزت وسبتني انا بس عايزها تعرف اني لسه بحبها ، وكان غصب عني الي حصل زمان مكنش بأيدي اقولها اني تعبان ، ولو فضلت كانت لحظت عليا بما انها دكتورة، مش عارف اعمل ايه بجد انا تعبت يارب مليش غيرك ، افتكرت حاجه يوم ماتكلمت مع ملك قالتلي رغم الي عملته فيها لسه بتحبك ، يعني فيه فرصه أننا نرجع ،بس ازاي وزفت ده معاها بس اكيد لو اتجوزت مش هتكون لسه بتحبني ، انا بجد تعبت واحترت بس برضو مش هسكت غير ماعرف مين ده ”
بعد تفكير قررت ارن اطمن على سيف
– سيفو حبيبي عامل اي
= الحمدلله يابابا انت فين
– في البيت ياحبيبي مش انت مع ماما انا قولتلها تجيبك عندي
– ماهي قالتلي
– طيب ياحبيبي انا مستنيك اديني ماما
– ازيك يامدام سارة
– الحمدلله يااستاذ يوسف
– طيب هبعتلك الوكشن وهتيلي سيف يقعد معايا لحد باليل
= تمام وشكرا ليك جدا انك مهتم بيه وكملت بزعل من بعد موت محمد
– مفيش شكر سيف بقي جزء من حياتي ربنا يرحمه وخليكي قويه عشان سيف
– يارب حاضر سلام
“قفلت معاها وافتكرت وصيه محمد ليا واحنا في المستشفى”
– بتعب يوسف عايز اقولك على حاجه بما انك الحمدلله خفيت وقربت تخرج
= قول يا محمد فيه اي !؟
– سيف ابني الي كلمتك عليه يايوسف خلي بالك منه مراتي وامي ملهمش حد غيري وانا خلاص رايح عند ربنا ابقي اسأل عليهم ياصاحبي
= في عيوني بس متقولش كده هتبقي كويس وبعدين انا معاك اهو وانت بطل وهتخف وهتبقي كويس باذن الله
– متضحكش عليا يايوسف خلاص نهايتي قربت بس خلي بالك منهم احنا متعرفناش في ظروف كويسة بس الحمدلله انا راضي وبشكر ربنا أن جبني المستشفى دي عشان اقابلك
– اهدا بس ومتقلقش هتبقي كويس
= خلاص انا ههدا خالص انا فرحان يايوسف انا بحبك خلي بالك منه والجهاز صفر
فوقت من سرحاني على خبط على باب قومت فتحت
متوقعتش أن وو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيالك معايا دايما)