روايات

رواية ملكت الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد البارت الرابع عشر

رواية ملكت الفهد الجزء الرابع عشر

رواية ملكت الفهد
رواية ملكت الفهد

رواية ملكت الفهد الحلقة الرابعة عشر

اسد:فتح الباب لقا أسر بيتح*رش ب امنيه وامنيه بتقاوم بس أسر قطع هدومها
اسد:راح مسكو زقو وفضل يضرب في لغايت م وشو جاب دم كلو والحراس طلعو
اسد:محدش يدخل استنوا
الحراس:حاضر يا اسد باشا
اسد:قلع الجاكت والقميص بتوعه ولبسهم ل امنيه ومشي هو بلبنطلون بس
اسد :أمرهم ياخدوا أسر ع القصر ولو هرب منهم مش هيرحمهم
وبعدين راح ع القصر وامنيه قالتلو
امنيه:ااناا…
اسد:مسمعش صوتك عشان وأقسم بالله لو سمعت نفس منك مش هخليكي تعرفي ولا تمشي ولا تتكلمي ولا تعرفي تعملي حاجه انتي فاهمه
امنيه:بخوف ححاضر
امنيه:قالتلو اسدد الحقني واغمي عليها

 

اسد:كان عارف انو هيغمي عليها ومداش اي ردت فعل
وبعدين نزل وركبو ووصلو نزل شالها وطلع بيها علي فوق وأمر الخدم كلهم يمشو كلهم وميرجعوش الا ب أمره
الخدم مشيو وهو طلع امنيه علي فوق وفضل يفوق فيها مفقتش رش ميه مفاقتش
اسد:نا اساسا مش عاوزك تفوقي لان لو فوقتي ولله العظيم لهندمك بيقول بشر.
اسد:قلعها الهدوم ولبسها قميص من بتوعه وشاف ازاي أسر اتحر**ش بيها
اسد لبسها ونزل ع المخزن السري بتاع القصر
اسد:دخل لقي أسر صاحي
اسد:اهلا ب أسر الوس*خ
أسر:احترم نفسك يبتاع
اسد: مش أسر بيه برضو أنا هقولك البتاع دا يبقي مين وهيعمل فيك اي
أسر:ههه هتعمل اي يعني دا انت مش راج*ل
اسد:طب متيجي نشوف أنا راجل ولا لا
أسر:هتعمل اي

 

اسد:تؤ متسبقش الأحداث يشاطر
أسر:😖
اسد:كل دا كان بيتكلم ببرود اعصاب عكس النار الي جواه
اسد:الاول أنا ابقي اسد السيوفي يروح *امك وابقي خطيب الهانم الي انت **يبن***** اسد مرضاش يقوله انو متجوزها
أسر:😲ااااسد بيه السيوفي
اسد:انت هتمئ مئ هنا بروح *امك اه اسد السيوفي
أسر:دي امنيه يباشا انت تعرفها منين وبعدين دي **
اسد:دي اشرف من الي جابو عيلتك ي وس*خ
أسر:بستفزاز مهو بصراحه نا مبقاش صابر كل السنين دي وانت تيجي تاخدها وخلاص
اسد:لا عندك حق
أسر:شوفت بقي بقولك اي هتديني كام ونا اسبهالك
اسد:هديك فوشك وقالو دي ملك اسد السيوفي يعني الي يقربلها بموتوا يروح** امك أما بقي هديك كام وتسبها متقلقش نا مش هسيبك عايش عشان تسيبها انت كدا كدا هتسيب الدنيا كلها
أسر:لا لا ونبي سبني دي واحده*** سبني ونبي

 

اسد:لو سمعتك بتشتمها تاني ولله لخليك تتمني الموت
أسر:يباشا ونبي ولله العظيم مكنت اعرف انها ملكك وربنا
اسد:واديك عرفت يروح *امك
أسر:لسه بيتكلم لقي اسد نازل فيه ضرب
أسر:معرفش يتكلم من كتر الضرب
اسد:فضل يضرب فيه ويقول
اسد:بقي تلمس حاجه ملك السيوفي يبن الكل*ب أنا هوريك
أسر:يبشا ونبي خلاص
اسد:دا عند ام*ك يالا عارفها
أسر:انا اسف ولله يبيه
اسد:فضل يضرب فيه وكل ميفتكر انو لمسها بيتجنن
اسد فضل يضرب فيه واخر مزهق راح جاب حبل وفضل يخنق فيه بس مش عاوز يموته قال إن لو موته مش هيرتاح برضو
أسر:بيموت أهه هموت هموت

 

اسد:لا متخفش نا هخليك تتمني الموت بس
أسر: هموت أنا عاوز اشرب ميه ميه
اسد:مش هتاخد نقطه حته وراح جاب كوبايه ميه وكبها قدام عينو وقالو مش هخليك تدوقها حتهه
أسر:انا اسف ونبي ولله مكنت اعرف ولله
اسد:اسف دي يروح امك ت** انت فاهم
اسد:اخر مزهق منو بقي راح خله الحراس يفضلو يضربو فيه بكل قوتهم بس ميموتهوش محدش هيموتو غيره
الحراس:حاضر يباشا
اسد:طلع فوق لقاها صحيت
امنيه:اول مشافته قامت وقالت
امنيه: انا اسفه ولله ي اسد ولله العظيم
اسد:ببرود نعم انا ياما حزرتك منو زنتب مكنتش بتسمعي وبتقلي ادبك واسفه دي مش هترجعك زي الاول في نظري انتي دلوقت واحده .. وسكت مرضاش يقول

 

امنيه:واحده وسخ*ه ي اسد واحده باعت نفسها واحده بتاع فلوس صح أنا كدا في نظرك 🥺
اسد:ببرود ولله أنا مقولتش حاجه شوفي بقي نفسك انتي
امنيه:يا اسد انا اسفه ولله ططب اضربني أو موتني أو احبسني أو عذبني بس متسبنيش كدا
اسد:ببرود ههه لو عذبتك مش هتستحملي وحته لو عذبتك دا هيرجعك زي الاول في نظري مثلا
امنيه:اكيد لا بس بس ع الأقل حته ونبي تطلع غضبك فيا ونبي 🥺🥺
اسد: ابعدي عني
امنيه:انا اسفه
اسد:قولتلك اسفه دي مش هترجع الي فات بزعيق
امنيه:ححاضرر 🥺
اسد:اطلعي برا
امنيه:لا ونبي متسبنيش
اسد:مسبكيش اه مسبكيش أنا ياماا حذرتك من أسر يا زفت انتي وياما قلتلك انو مش كويس وبتاع نسوا**ن بس انتي مبتسمعيش لكلام وعنديه ومبتصدقيش الي بقولهولك شوفي اخرت عنادك عمل اي

 

امنيه:أنا مكنتش اعرف ولله أنا كنت بحبو 🥺
اسد:متقوليش كلمه بحبو دي عشان مقطعش لسانك انتي فاهمه وتحبي مين دا واحد وس*خ بس خلاص
امنيه:حاضر خلاص اي انت عملت في اي 🥺
اسد:الكل خير وميخصكيش
امنيه:يعني اي لا عملت في اي حرام عليك🥺
اسد:حرام عليا اه مهو لو حرام عليا مكنتش سبتك وكان هي… وسكت
امنيه:هي إي يا اسد كان هيضيعني بس مش كدا مش كدا متقتلوش اقتلني نا أنا الي روحت ومش سمعت الكلام 🥺
اسد:فضل يقرب منها وهي تبعد لغايت ملزقت في الحيطه
اسد:انتي لسه بعد دا كلو ومش عوزاني اقتلو انتي اي يشيخه ايههه
امنيه:انا اي ونبي سيبو ططب موتني نا 😭
اسد:كمان بتدافعي عنو اه اقتلك تمام
اسد راح ماسك رقبتها وفضل يضغط عليها لغايت موشها احمر
اسد: اموتك طب وامك
امنيه:ملكش دعوه
اسد:تاني بتعاندي فضل يضغط ع رقبتها وهي بتكح

 

امنيه:أههه هموت
اسد:سبها شوفتي
امنيه:انت عاوز مني اي
اسد:أنا بكرهك
امنيه:خلاص طلقني يا اخي انت بتكرهني ونا بكرهك سبني بقي
اسد:ههه اسيبك اسيبك دا اي دنا هندمك بس استني
امنيه:أنا عملتلك اي سبني
اسد:مش هسيبك ولو مطلعتيش براا ولله العظيم هتشوفي حاجه اخليكي تكرهي صنف الرجاله كلهم
امنيه:يا اسد ونبي سبني نا اسفه🥺🥺
اسد:بزعيق اطلعي بره
امنيه:مش هعرف
اسد :لي اجبلك استاذ أسر يطلعك يروح ام*ك
امنيه:أنا أنا مش هعرف عشان لبسي
اسد:ميهمنيش اطلعي برا انشالله حتهه الحراس يكملوا الي أسر مكملهوش
امنيه:لا لا ونبي 🥺

 

اسد: بزعيق اطلعييي برااا بقولكك
امنيه:ححاضرر 😭 وخلاص هتطلع
اسد:ولا اقولك خليكي انتي هنا ونا الي همشي
امنيه:لا متسبنيش هنا لوحدي ونبي😭 امنيه كانت عماله تفكر أن ممكن الحراس تعمل فيها حاجه
اسد:اوعي
امنيه:مسكت ايدو ونبي يا اسد
اسد:بقولكك اوووعييي
امنيه:ححااضرر😭
اسد طلع وراحح **
عند ملكيه وفهد
فهد:يلا بينا يملاكي
مليكه:يلا بينا يفهدي
وطلعو راحو الملاهي
مليكه:اول موصلو الله
فهد:يلا مش هتنزلي ولا اي
مليكه:لا يلا هنزل
ونزلو مليكه فضلت تختار تركب انهي
مليكه:هركب دي

 

فهد:ماشي يالا
اسد خلها تركب هي كانت عوزاه يركب معاها بس هو موافقش
مليكه:خلصت ونزلت
فهد:هااا عاوزه اي تاني
مليكه:امم عوزاه العب دي قصدها ع اللعبه الي هيا بتمسكي الدبدوب بلمساكه ولو طلعتيه خديه
مليكه:فضلت تحاول تطلع معرفتش قالت لفهد خد جرب
فهد:فضل يطلع لغايت ما جابو شنطتين منهم والبنات كانت بتبص لفهد بأعجاب
مليكه:هي البنات البومه دي عاوزه منك اي
فهد:😂😂 عاوزه تكون زيك كدا مراتي
مليكه:لااااا أنا بس وراحت داست علي رجلو وقالت
مليكه:لو عرفت انك كلمتهم يفهد هزعل منك
فهد:أهه رجليه يعبيطه اهه واكلم مين انا معايا القمر كلو
مليكه:امم بحسب
فهد:تعالي عشان تأكلي
مليكه:حاضر

 

وطول مهما ماشين البنات بتعاكس في فهد ومليكه مخلياه يشيل الشنط وهي ماشيه جمبو اووي
بعدين:كل شويه حد يجي لمليكه عاوز دبدوب من الي معها ومليكه تديله
فهد:كان عارف هما عاوزين اي كفايا يملاكي كفايا
مليكه:لا حرام لو حد عاوز حاجه اديلو عشان ربنا يحبني
فهد:امم طيب بس نا طلبت منك حاجه ونتي مش اديتهاني
مليكه:اي
فهد:أما نروح هبقي اقولك
مليكه:طيب
فهد:خدها وراحو علي مطعم كبير وفخم وشكلو غالي
مليكه:الله
فهد:بطلي انبهار حبه
مليكه:حاضر بس دا كبير وشكلو غالي
فهد: متقلقيش دا بتاعي وشوفي انتي عاوزه اي ونا اجبهولك من قبل متطلبي
مليكه:بجد
فهد:بجد ودخلوا

 

(ملحوظه فهد بيشتغل في كل حاجه تجاره ،معرض عربيات وازياء وكل حاجه ودايما ناجح ومفيش حد ميعرفهوش هو وأسد)
مليكه: دخلو وهي مكنتش عارفه اي الحجات الي في المنيو دي
فهد:اطلبلك نا وطلب حاجتين زي بعض واكلتو المفضله
عند سلمي ومعتاز
معتز:اقتليني أنا قدامك اهو
سلمي:ابعد يمعتز ابعد بقي 😭
معتز:مش هبعد
سلمي:كانت خايفه وكانت ماسكه السلاح وايديها بتتهز
معتز:متقتليني
سلمي:ولله لو قربت خطوه كمان هموتك
معتز:ماشي همم اقتليني وراح مقرب
سلمي:راحت ضغطت علي السلاح وضربت معتاز بس الرصاصة جيت في دراعو
سلمي:رمت السلاح وجريت عليه وبتعيط لي كدا انا مكنتش عاوزه اضربك بس انت الي اجبرتني
معتز:انتي كمان حماره في الضرب
سلمي:انت حيوان انت الي خلتني اعمل كدا انا اسفه وعماله تعيط
معتز:ماسك دراعو اسكتي بقاا أنا ممتش وحسابك معايا يزفت انتي بس اقوم بس
سلمي:أنا أنا مالي انت الي خلتني اعمل كدا
معتز:اه منا عارف دنا هخليكي تعملي حجات كتير بس استني
سلمي:انت لسه هتتكلم قوم الجرح جاب د*م كتير
معتز:هموت

 

سلمي:لا ونبي كدا هتخليني ادخل السجن 🥺
معتز:انتي عبيطه امال ازاي دكتوره ما الرصاصه في دراعي اهي
سلمي:صح بس انت نزفت كتير وممكن يغمي عليك بسبب فقدان الدم
معتز:ماشي المهم متودنيش المستشفي عشان لو روحت هيقولولي مين عمل كدا وساعتها هقول انتي
سلمي:لا لا خلاص مش هوديك في حتهه
معتز:ماشي اههه
سلمي:اي
معتز:انتي حماره متقومي تجيبي دكتور
سلمي:ونا موجوده
معتز:أنا من رأي أننا نقعد حبه صح
سلمي:لا لا
معتز:.. اغمي عليه
سلمي:يلهوي معتز معتااز فوق

 

سلمي قومتو وخلت الحراس يجيبولها الي هتحتاجو بس مدخلتش حد منهم لأنها قاعده بقميص معتز بتاخدهم من ورا الباب
سلمي:طلعتلو الرصاصه وكان قدامها الفرصه أنها تهرب بس اختارت متسبهوش ليموت من قلت العنايه بلجرح
معتز:كان حاسس بشويه الم
سلمي:لفتلو الجرح وقعدت جمبو وعلقتلو محاليل وديتلو حقن
بعد ساعه
سلمي:همم اقوم اشوفو
سلمي راحت تشوفو لقيتو سخن أوي قاست حرارتو لقتها عاليه هي كانت متوقعه دا
سلمي:الله يحرقك يمعتز اعمل اي نا حالن
سلمي:صح أنا هعملو كمدات واديلو حقنه
سلمي عملت كمدات بس السخنيه منزلتش فضلت تعمل في كمدات برضو
معتز:كان احمر حبه من السخنيه وكان عمال يتكلم
سلمي:اسكت بقي ونت شبه فردت شراب ستي دي انضف منك ولله الصراحه انت مزز بس بومه وقليل الادب
معتز:وهو نايم فردت شراب مين يمعفنه
سلمي:الله يهديك يشيخ حتهه وانت نايم اي دا
معتز: بدأ يقول
معتاز:مش نا الي عملت كدا نا مليش زنب ولله 😢 يفهد

 

سلمي: اي دا معتز معتز انت يبني فوق
معتاز:..
سلمي: معتز
معتز: كان عامل زي الطفل البريء غير الحقيقه
سلمي:اسكت بقي وفهد اي أنا مش فاهمه حاجه
سلمي:فضلت تفوق في مفقش
معتز:متسبنيش
سلمي:راحت مسكت ايدو وقالتلو مش هسيبك بس اسكت بقي صدعتني
معتز:نام بعدها
بعد نص ساعه
سلمي:اخيرا نزلت
سلمي:كانت بتتاوب بس فضلت جمبو ومسكه ايدو وسابت الكمدات برضو عشان تنزل خالص
3:00 الفجر
معتز:قام وكان تعبان والجرح كان وجعو ولقي سلمي نايمه جمبو وماسكه ايدو وفي كمدات علي دماغو وبدأ يفتكر كل حاجه
معتز: أهه ايدي

 

سلمي:كانت نايمه ع ايدو لانو كان ماسكها
معتز: راح قايم بهدوء وشالها براحه عشان ايدو حطها ع السرير
معتز:طلع البلكونه وقلع نص القميص الي سلمي قطعتو
(ملحوظه سلمي مقلعتش لمعتز الهدوم هي قطعتو من دراعو بس كلو )
معتز:قلعو وراح وقف في البلكونه حبه بس من غير هدوم كان لابس بنطلون بس
بعد شويه دخل لقاها لسه نايمه قعد قدامها وفضل يراقبها في هدوء
معتز:كان عمال يفكر ان هي كان قدامها الفرصه أنها تمشي وتهرب بس مهربتش لي
معتز:قام بعد ساعتين ونزل تحت
الحراس:معتز باشا انت كويس
معتز:اه لي
الحراس:اصل احنا سمعنا ضرب نار فوق وطلعنا نشوف في اي الانسه الي فوق مردتش تدخلنا احنا اتخانقنا معاها بس هي مرديتش قالت إنها مش لبسه هدوم مستوره ف مرضناش ندخل زي ما امرتنا يبيه هي قالت إن حضرتك اخدت رصاصه في دراعك

 

(ملحوظه معتز كان قايل للحراس أنهم يندوها ب انسه بس محدش يكلمها ولا حته يبصلها )
معتز:ماشي وبعدين أمر الحراس أنهم
يروحو ل ام سلمي ويقولولها أن سلمي سافرت ضروري وهترجع بعد كام يوم
معتز:عمل كدا عشان عارف انها هتفضل قلقانه عليها
بعدين طلع فوق تاني
بس لقاها صحيت
معتز: كان بيكح😤
سلمي: قامت حاسب حاسب وراحت جابتلو كوبايه ميه
معتز:شرب وقالها شكرا
سلمي:بزعل العفو
سلمي:أنا أنا
معتاز:اخلصي عاوزه اي
سلمي:انا مقصدش بس انت الي خلتني اعمل كدا وتستاهل

 

معتز:ولله علفكره أنا ممكن اروح ابلغ عنك حالن
سلمي:طب منا عملتهولك اهو وبعدين صح لو انت بلغت أنا كمان هبلغ انك خطفتني وخليت حراسك…
معتز:روحي الباب قدامك بس دا لو عرفتي وغير كدا نا ليا ناس كتير اوي هناك ف لو عرفتي بقي تعملي حاجه اعمليها
سلمي:انت حيوان يمعتز ومفيش حاجه بتطمر فيك علفكره أنا كنت ممكن اهرب عادي وامشي بس اختارت اني اعالجك
معتز:بقولك اي نا مجبرتكيش انك تقعدي كنتي عاوزه تمشي امشي
سلمي:دي غلطتي فعلا بس لي نا امشي حالن
معتز:مسك ايديها تمشي فين الفرصه مبتجيش غير مره يحلوه وكانت قدامك بس انتي الي سبتيها إنما دلوقت مفيش خروج من القصر دا الا ب اذني
سلمي:يعني اي
معتز:يعني انتي مش هتمشي من هنا غير أما أنا اقول غير كدة شوفي اطخن حيطه فين واخبطي نفسك فيها
سلمي:هو مش انت خدت حقك مني عاوز اي تاني سبني بقي
معتز: اسيبك اه دة في الحلم حقي لسه مخدتوش ونا أما بحط حاجه في دماغي مبسبهاش

 

سلمي:مخدتش اي انت بعد دا كلو وبعد م اهنتني وزلتني وخليت كلابك انت عارف وخلتني اكره نفسي وكرهتني في كل الرجاله وجي تقولي لسه مخدتش حقك يشيخ تك كسر حوقك
معتز:طب بقولك اي اسكتي بقي بدل ما اي اكمل الي كلابي عملو زي مبتقولي
سلمي:الله يحرقك يشيخ منك لله نا مش مسمحاك ولله
معتز:مش عاوزك تسامحيني
سلمي:يمعتز سبني أنا ورايا شغل وبيت وأمي
سلمي: ونبي بقااا وزعقت
معتز:…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى