روايات

رواية فرعون الفصل الثالث 3 بقلم لوجي أحمد

رواية فرعون الفصل الثالث 3 بقلم لوجي أحمد

رواية فرعون الجزء الثالث

رواية فرعون البارت الثالث

رواية فرعون الحلقة الثالثة

اخ”لعي هدومك وهو ينظر لها نظرات ح”يوانيه بدون رحمه
ملوك بتقول ايه انت عقلك ضارب وهي تص”رخ وتحدفه بالاشياء الموجوده في الاوضه
جابر مس”كها بش”ده من درعها وقالها خبر ايه يابت انتي انا شاريكي من ابوك يعني دلوقتي تعتبري من املاكي
ملوك وهي تحاول تفلت من ايده بس ما فيش فايده من المحاولات.
ملوك ابعد عن وسبني يابيه عايزه امشي من هنا وديني لابويا ولاخواتي
جابر وهو يح”ذفها من يده على الس”رير ليه دخول الحمام زي خروجه أعقاي كده واسمعي الكلام احسن ليكي انتي واهلك
ويبدا في خ”لع ملابسه ملوك اول ما شفته بيخ”لع هدومه جالها حاله من الصرع وبدات تص”رخ
وجرت علي الباب بتحاول تفتحه لكن للاسف الباب كان مقفول
طبعا نرجس مراته كانت بره وسمع كل ده لكن ما تقدرش تعمل حاجه ما باليد حيله
بس كانت صعبانه عليها ملوك ونرجس خدت نفسها ودخلت الاوضه قعدت على الس”رير ولميت رجليها ودفست راسها في رجليها وبدات ترتعش وخايفه

 

جابر وهو يحلق بيده على ملوك هتروحي فين يا حلوه ما فيش مفر من هنا تسمعي الكلام وتبقي شاطره بدل ما تيجي بالغ”صب
ملوك طبعا كانت رافضه ان هو يلم”سها وبدات تجري في الاوضه منه لحظت طبق فاكهه محطوط وعليه س”كينه
شده السك”ينه من على الطبق وقالت له لو ق”ربتلي هم”وتك يا اما هم”وت نفسي ابعد عني وسيبني امشي من هنا انا عايزه اروح لاهلي
جابر ما همهوش اللي هي قالته
ولا فرق معاها لان هي حجمها صغير قوي بالنسبه لجابر
تعتبر عروسه لعبه بالنسبه ليه علشان كده كان واخد كلامها بااستهزاء وما همهوش اي حاجه
بس قبل ما ينق”ضى عليها باب الاوضه خبط

 

طبعا ملوك استغلت الفرصه ان الباب بيخبط وبدات تص”وت وتقول الحقوني يا ناس الح”قوني خاط”فني الح”قوني
لكن جابر ح”ذفها بطبق الفاكهه وقال لها اخ”رسي مش عايزه اسمع
صوتك بس طبعا الطبق ما جاش فيها الطبق جه في الحيطه وهي قعدت في جنب في الاوضه خافت منه فسكت
جابر رد بكل عصبيه وقال مين
وداد . انا امك يا جابر افتح
جابر في حاجه ياما ولا ايه خير
وداد بقول لك افتح يا ولدي يبقى تفتح
جابر حاضر ياما هتجيب حاجه من خلقاتي استر بها نفسي وافتح لك
هو كان لسه لابس هدومه ما خل”عهاش كلها بس الغريبه ان هو خ”لع الجزء اللي فوق وبقى ع”ريان
شد ملوك من يدها جامد وقالها اسمعي لو عايزه يتكتب لك عمر جديد انت واهلك تنفذي كلامي بالحرف
قسما بالله ان سمعت صوتك تقري الفاتحه على ابوك وعلى اخواتك وعلى اهلك كلهم الليله يباتوا في قبرهم
ملوك.. وهي تهز راسها ودموعها نازله حاضر هسمع الكلام
تنامي على الس”رير وتتغطي وراسك ما تتكشفش ولا حته تبان منك
ملوك مش فاهمه حاجه من اللي هو بيقوله بس طبعا ما فيش وقت لانه امه واقفه على الباب وما حدش فاهم ايه اللي بيحصل جابر
سمعتي انا قلت ايه يا بنت المركوب

 

ملوك.. لو عملت كده همشي من هنا
جابر اخ”لعي العبايه بتاعتك وارمي”ها علي الارض ونفذي اللي انا بقول لك عليه واوعدك ان انا هسيب اهلك عايشين
ام هنا خبطت تاني وقالت له ما تيلا يا جابر في ايه
ملوك فعلا خ’لعت العبايه بتاعتها وحذفتها على الارض ونامت على الس”رير واتغطت بالملايه جامد ما كانش في حاجه منها باينه خالص
جابر هنا فتح لامه الباب
وداد في ايه سنه عشان تفتح لي
جابر قلت لك بس استري نفسي ياما والبت دي كمان بتحاول تستر نفسي وداد وهي تنظر على الس”رير لقيتها فعلا نايمه ومتغطيه وبصت على الارض خلقتها مرميه على الارض
وداد ولما كله تمام يا ابن بطني ليه الص”ريخ ده كله النجع كله سمع بينا وسمع صوتها وصوتك
جابر طبيعي ياما ابنك راجل وسيد الرجاله

 

وداد وهي بتحاول تتعمق في الاوضه اكتر لكن جابر وقفها وقال لها انزلي ياما انزلي وانا شويه وجايه وراكي
وفعلا وداد نزلت وجابر قفل باب الاوضه
وشد الملايه من على الس”رير ووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرعون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى