روايات

رواية وجع لا ينسى الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل الثالث 3 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسى البارت الثالث

رواية وجع لا ينسى الجزء الثالث

رواية وجع لا ينسى
رواية وجع لا ينسى

رواية وجع لا ينسى الحلقة الثالثة

دخل عليهم ادهم وكانت وراه كيان
اسيل اول ما شفتهم اتفجأت كانت فاكره انها عمرها ما هتشفهم تاني بعد اللي عمله ادهم علشان متبلغش عنهم انما ده كان متوقع بالنسبه لأسيل علشان هي بقت حفظاهم كويس
ادهم: الف سلامه عليكي
اسيل ببرود الله يسلمك
كيان ببرود الف سلامه عليكي يا بسكوته الا قوليلي اللي حصلك ده من ايه
بصتلها كيان بصه ناريه توصف كل المشاعر اللي متلغبطه جوها
احمد: معلش الصفقه مكملتش بسبب اللي حصل
فهد وهو بيبص ل اسيل: اكيد هيجي يوم وتكمل
اسر: ولا يهمك يا استاذ احمد بإذن الله نفق يوم تاني نتفق في ع كل حاجه
ادهم: يلا يا اسيل علشان اروحك الدكتور قال انك تمام وممكن تروحي دلوقت
فهد بغيره: نور مش هتتحرك من هنا غير معيا
كيان: ومين نور دي كمان يكونش اخترعتي لنفسك اسم جديد وانا مش عارفه
اسيل بغضب: وانتي مالك اصلا وبتوجه كلمها ل فهد شكرا انا مش عايزه حد يوصلني انا هروح لوحدي محدش قالكم ان صغيره
قرب عليها فهد ومسك درعها بغضب وصوت قاسي: علي الله تعلي صوتك تاني مره وانتي بتكلميني
الخوف ملي قلب اسيل بس كانت بتحاول تبين عكس الخوف اللي جوها وحولت تسحب درعها منه بس كان مسكه بقوه
فهد بنفس الغضب: مفهوم
اسيل بعند: لا مش مفهوم وانت مين اصلا علشان تمسكني كده ابعد عني
كان فهد لسه هيتكلم
اسر: فهد خلاص سبها ع رحتها
فهد كان لسه ع نفس الوضعيه
اسر بصوت عالي نسبيا: فهد بعد اذنك عايزك برا
فهد ساب دراع اسيل: رجعلك تاني
وطلع هو واسر برا الاوضه
كانت اسيل متعصبه من اللي بيحصل
كيان بسخريه: وده معجب جديد ولا حبيب القلب مش مالي عينك
اسيل: وانتي مالك اصلا متدخليش ف حياتي انتي فاهمه
دخلت حور ع صوت اسيل: في ايه اهدي مالك
اسيل بغضب: انتي كنتي فين كل ده
حور بتوتر وبصوت واطي: اسامه كان هنا
اسيل: نعم لا اكيد بتهزري
حطت حور اديها ع فم اسيل: اسكتي يا اسيل هتجميلي مصيبه وانا هربت منه بالعافيه اصلا
اسيل كانت حسه بالحزن ع صحبتها اللي هي كانت اول حد بيساعدها في كل حاجه من ساعه ما هربت
طبطبت اسيل ع كتف حور علشان تواسيها: متخافيش انا جنبك واي حاجه هنعديها سوا
حور بطمئنان: ربنا ميحرمنيش منك يارب
كيان: حلو الفلم الهندي ده
حور بنظره قرف: مين الاخت
اسيل بإلم: كيان اختي
حور نعم انتي كيان انتي ليكي عين تتكلمي كمان
كيان ومتكلمش ليه يا حبيبتي الحمد لله مش هربانه من حاجه
حور بعصبيه: وانتي مالك اصلا……….
وقبل ما تكمل كلمها قطعتها اسيل بتعب: خلاص يا حور
وسكتت حور لان حست ان فعلا اسيل تعبانه
احمد: طيب كويس ان اطمنت عليكي يا اسيل همشي انا علشان اشوف الشغل الف سلامه عليكي
اسيل: الله يسلمك شكرا جدا يا مستر احمد
احمد: ولو احنا عندنا كام اسيل
قربت حور من اسيل بعد ما مشي احمد: يا شيخه برده مش طايقه ولا نزلي من زور
اسيل: وانتي الصدقه ولا انا والله
كانت كيان بترقبهم بعنيها اللي كانت كلها غل ليهم
________________________
فهد بغضب: عايز مني ايه يا اسر
اسر: عايزك تهدي يا فهد انت بتكلمها كده ليه افهم يا فهد انها مش نور ونور ماتت واحنا دفنها
فهد بغضب اكبر: ودي نور وانا مش هضيعها من ايدي مره تانيه انت فاهم مش هخليها تضيع من اديا
اسر: طلامه كده يبقي متخسرهاش وحاول تحببها فيك مش تتعامل معها ع اساس انها نور انت كده هدمرها ودمر نفسك ومتنساش انها متعرفكش اصلا وان انت يعتبر دخيل في حياتها
فهد: اسر انا اتعامل معها بالطريقه اللي تعجبني وانا مش شايفها غير نور كل اللي شغلني دلوقت ادهم هي تعرفه منين ولا هو ايه بالنسبلها وكمان عايز يوصلها
اسر بفقد امل: ربنا يهديك يا صحبي
دخله الاتنين الاوضه وشافه حور و اسيل وكان ادهم وكيان معاهم
فهد: يلا قومي اجهزي علشان نمشي
ادهم: اسيل انا اللي هوصلها
فهد: وانت مين علشان توصلها
ادهم: جوزها
اتصدم فهد من كلمته
اسيل بعصبيه: تقصد كنت جوزي دلوقت لا
ادهم بعناد: هردك يا اسيل وهترجعي ليا تاني
اسيل: مستحيل انت بتحلم
ادهم: انا بحبك يا اسيل ومبحلمش
محسش فهد بنفسه الا وهو بيضرب ادهم بالبوكس تلات مرات وكان بيحوشه اسر
فهد: انت عارف لو قربت منها مش هيحصلك كويس انت فاهم
كيان: عجباك خودها وريحنا منها كده كده متلزمناش
كلام كيان نزل ع اسيل ك نار بتحرق قلبها
ادهم: ماشي يا فهد والله لوريك
ومشي هو وكيان واسيل كانت بتعيط من اللي حصل
حور: اهدي يا اسيل هما خلاص مشيه
قرب فهد منها بهدوء: ممكن تهدي
اسيل بعصبيه: ابعد عني انت كمان انا مش طيقاك ولا طايقه ولا طايقه الصنف ده كله ابعده عني بقي
فجأه ومن غير تفكير حضنها فهد كانت اسيل بتقاوم لغايه لما استسلمت وفضلت تعيط بحسره ع نفسها
فهد: هششش اهدي متعيطيش انا جنبك يا نور
بعدت اسيل عنه: انا مش نور انا اسيل ومغيرتش اسمي
فهد: بس انا شايفك نور
اسيل بغصب: لما اغير اسمي لنور هبقي اقولك
فهد بإبتسامه: انتي طلعتي لمضه جدا بصراحه
كانت اول مره اسيل تشوفه يبتسم من ساعه ما عرفته
وكانت ابتسامته تزيد من جماله جمال
اسيل: ما ابتسمتك حلوه اهي امال انت مكشر ليه
اسر: هو كده مكشر ده انتي لو كنتي شوفتي قبل كده كنتي هتكرهي نفسك
حور: يا ساتر يارب ليه كان زونبي ولا ايه
اسر: لا كان بياكل العيال الصغيره يا خفه
حور: وانت مالك ياض انا كلمتك
اسر: ياض كمان لا انتي كده خدتي عليك اوي
حور: هو انا اعرفك منين ياض انت علشان اخد عليك اصلا وبس بقي بوشك ده
اسر بص ل فهد: منه لله اللي كان السبب
فهد بنظره ناريه: ايه مش عجبك
اسر: يا عم عجبني خلاص
ضحكت اسيل هي وحور
اسر منكم لله يا عالم يا ظلمه
فهد: يلا علشان اوصلك
اسيل لا انا هروح مع حور
فهد: انا قولت يلا
وخرج بره الاوضه
اسيل: ماله ده هو افتكر انه خلفني ونساني ولا ايه
وفعلا ركبت اسيل هي و فهد ف عربيه فهد واسر وحور كانه ف عربيه حور
اسيل طول الطريق كانت ساكته وكانت حسه بخوف من ادهم واللي ممكن يعمله فجأه كسر الصمت
فهد: انتي فعلا كنتي متجوزه ادهم
اسيل بحسره: ايوه
فهد: وليه مكملتوش
اسيل وهي بتمسح دموعها: النصيب
فهد بعصبيه : يعني ايه النصيب
اسيل متكلمتش
فهد: بكلمك
اسيل: مش حبه اتكلم ف الموضوع
وصله بيت اسيل بعد ما اسيل وصفتله البيت
فهد تحبي اوصلك: لا شكرا
طيب انا هطلع معاكي علشان عايز اكلم ولدك
اسيل بستغراب: وتكلمه ليه
فهد كده عايزه ف حاجه
اسيل بجمود: انا هنا لوحدي وانا مش من اسكندريه اصلا انا من القاهره وجيت هنا علشان شغل
فهد حس ان في اسرار كتير هو لسه ميعرفهاش عنها ومكنش راضي يضغط عليها علشان حس انها تعبانه فعلا
وطلعت اسيل وهي حسه بحزن شديد من ظهور الاتنين اللي دمره حياتها للمره التانيه ف حياتها
وافتكرت
فلاش
نزلت وهي منهاره بعد ما شافت ادهم و كيان مع بعض
في يوم كان في اجتماع مهم ف الشغل واسيل نسيت الورق كله ف البيت وكان لازم ترجع تجيبه اول ما وصلت البيت لقت مفاتيح ادهم ع التربيظه استغربت انه رجع بدري من الشغل ولو رجع ليه مفيش لي حي وكان قلبها كان بيكدب اللي هي حسه بي ندهت ع اختها كانت اختها ف الاوضه
كيان بتوتر: ثواني يا اسيل
حست اسيل ان في حاجه غلط رنت ع فون ادهم وتصدمت طلع اللي بتفكر ف صح فعلا ادهم طلع بيخونها مع اختها حب عمرها اللي ديما كانت شيفاه سندها خنها مع اقرب وحده ليها ف الدنيا اختها
نزلت اسيل وهي منهاره وفجأه خبطتها عربيه واتنقلت للمستشفي رجليها اتجبست وكان في شويه خدوش بسيطه
حور: انتي كويسه انا اسفه بس انتي اللي كنتي ماشيه مش مركزه
اسيل بإلم من قلبها : ولا يهمك
حور: الدكتور قال ان ممكن تروحي عادي تعالي اوصلك لان لازم اسافر ع طول
كانت اسيل معندهاش مكان تروحه بعد اللي حصل حتي بيت ابوها هي مش مرحبه في (وهنعرف ليه بعدين)
حور: روحتي فين
اسيل: معنديش مكان اروحه
حور: ازاي يعني
اسيل: زي الناس
حور حست بإلم اسيل وفضلت السكوت لانها حسه بوجعها وانها ممكن تكون اتعرضت لضغط كبير زيها خلها تاخد الخطوه دي
بعد شويه حور: هخدك معيا وهشوفلك شقه جنبي بس بشرط
اسيل: قولي
حور: اعرف ليه خدتي الخطوه دي
باك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة العواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى