رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب البارت الثاني عشر
رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني عشر
رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الثانية عشر
بنلاقي مرام واقفه في اوضتها بتتصل علي حد منتظره رده
مرام: الووو اي يا زفته مش بتردي لي
….: في اي يا روما مالك
مرام: عدي جه يابت انهارد
…..: بتهزري فوريره وكون عندك
مرام: واطيه يابت يلا يختي مستنينك
….: اشطاااا
مرام: متنسيش تجبي عمو معاكي وخالتو والبت اسينات
….: حاضر هجبهم
(بعد مرور ساعه علي ابطالنا بنلاقي كل واحد بيعمل حاجه مرام وخديجه بيحضرو الغدا الاشكال والانواع وبنلاقي سيف الدين قاعد. يتفرج علي ماتش هو وادم وعدي نايم في غرفته)
ويرن جرس البيت تررررررن تررررررن
ادم: حاااضر
وبيروح يفتح وبيلاقي عمه وبناته ومراته
ادم: اتفضالو تعالو
محمد: يزيد فضلك يبني ابوك فين جوه بيتفرج علي ماتش ادخلو وبيدخلو
مرام: سيلاااااااا وحشتيني اوي يا حيوانه
سيلا: وانتي والله
اسينات: مش هينولني من الحب جانب ههه
مرام: سمسم تعال في حضن اخوك يافواز
بتطلع خديجه علي صوتهم بتبدا تسلم عليهم وبتقعد معاهم
خديجه: يامراااااااام
مرام: نعم
خديجه: يلا جهزي الغدا انتي والبنات
مرام: حاضر
خديجه: حضرلك خير وانت يا لطخ قوم صحي اخوك
ادم بتأفف: يووه اسمي ادممممم
خديجه: طيب يالطخ يلا
ادم: انا قايم احسن
بتبدا مرام وبنات عمها تحضير سفره
وبيدخل ادم يصحي عدي
ادم: ولااا ياعدي قوم يلا
عدي:……
ادم بيروح جنب ودنه: عدددددددددي
يقوم عدي لطشه قلم مخبرين: انت غبي يابني ودني اطرشت
ادم هو ماسك خده: هو الي انا خده ده قلم
عدي بضحك: ايوه عمك جه
ادم : ايوهه قوم يلا
عدي: تمام هغسل وشي والبس واجي
ادم: تمام يلا
علي جانب تاني عند بنات
مرام: سبحان الله مش عارفه بتحبو لطخين دول ازاي
سيلا: اما اشوفك انتي يختي با ابو قردان بتاعك
اسينات: علي رايك قال لطخ قال ده عسل يكفي عيونو
سيلا: وانا يكفي ضحكته وقفله عينو لما يضحك بياخد قلبي اخد
مرام: مخلااااص يختي راعووو في شجره هنا سنجل لسه
بيبدا يضحكو مع بعض ويحضرو سفره بعد ما انتهو من تحضيرها
مرام: ماما خلصنا تحضير سفره
خديجه: جهزتي العربيه بالي عصاير وشاي والقهوه وكده
مرام: ايوه
خديجه: تمام يلا ياجماعه بقا علي السفره
سيف الدين: يلا فين
خديجه بضحك علي سيف : في دريم بارك ياسيف
سيف الدين بحزن: بتتريق عليا ماااشي ليكي يوم يا ديجا يابنت محمد
خديجه بضحك: خلاص خلاص ههههه
وبيجمعو علي سفره وسيلا عنيها علي مكان الي هيجي منو واسينات علي ادم
مرام بضحك عليهم: ياما نفسي يجيلي الي احب ابص علي مكانو كده
سيلا: اقسم بالله لكون شمتانه فيكي
اسينات: عارفه لو مش امك كنت رميتك من شباك
سيف الدين: هو انتم بتشوشو في اي
مرام: ابدااا يا سيفو كلام عادي اكمنهم وحشني
خديجه: مش وقته بعد الاكل اكلمو لصبح
وبيجي عدي وادم
عدي بيروح يسلم علي عمه: الكبيرررر حبيبي وحشني والله
محمد: وانت كمان والله ياسيد العقيد والله
عدي بضحك: عقيد اي محسبوك عدي
محمد بضحك عليه: محسوبي زلطه
وبدا كل بضحك عينه جت عليها لقها عنيها عليه واول محست انو شفها نزلت عنيها فورا من خجلها هو ابتسم بسمه خفيفه كده
هبه بتمثيل الحزن: اي خالتك نسيت تسلم عليها مكنش العشم
عدي بضحك: انا قدر انساكي يا اول حب في حياتي ههههه
هبه: بس يابكاش حمدالله على سلامتك ياحبيبي ربنا يحرصك ديما يابني❤
وبيبدا يسلم علي بنات عمه
خديجه: يلا بقا نبدا الاكل بسم الله كده ومدو ايدكم كلو
ولسه هياكلو لقو جرس بيرن
مرام: مين رخم الي جاي دلوقت
عدي: مش عارف خليكم هفتح انا بيروح يفتح حااااضر مي لسه مكملش ولقي ده قدامه سيد النقيب مراد
مراد: سيد العقيد عدي انت اجازه
عدي: ايوه اي جايبك هنا
مراد: دي شقتي الي قدامكم وكنت محتاج بصله بس متوقعتش تكون هنا الايام دي
عدي: تعاله خش
مراد: مراد لا لا لا عوز بصله بس
عدي: خش يا مراد وحشني والله خش تعالي حماتك بتحبك
مراد بضحك ويغمز لعدي: وانا بموت في بنتها
عدي بضحك: اقسم بالله مهتتغير ادخل يلا
وبيدخل مراد مع عدي واول متشوفو مرام
مرام: يييييي انا قولت مين رخم جاي دلوقت كان لازم اعرف مين رخم في كوكب غيرك
سيف الدين بيزعقلها: مراااام عيب كده تعالي يبني
خديجه: تعال اتفضل كل معانا يلا
مراد: ميرسي والله
عدي: ميرسي اي يلا ياض قدامي
مراد: مش جعان يبني
عدي: مبنخدش رايك يلاااااا
بيقعد مراد ياكل وعينه علي مرام مشلش عينه من عليها
بتنتهي مرام اول واحده من الغدا وبتبدا توزع عليهم العصاير
مراد: تسلم ايدك وبياخد الكاس وبيلمس اديها بغلط
مرام: احم ولا يهمك
بيبدا يخلصو اكل وهضم بالعصير ويخرجو لصاله ويقعدو وتبدا البنات بلم الاطباق وتحضير الشاي والقهوه
عدي: نقلت امتي هنا
مراد: داخل علي اسبوع اهو
سيف الدين بضحك: اول منقل هنا اختك عملت عمايل في وحبسها
عدي: اكيد طولت لسانها عليك صح
مراد بضحك: ايوه
عدي: ياريتو اتقص زي ماهو اطول منها
بتجي مرام علي السيره
مرام: وماالو اقصلك منو متر يا عدي
عدي بضحك علي نرفزه اخته: لا شكرا
مراد بستفزاز: بس ممكن تقصلي اناا
مرام: بس يابابا روح نام
مراد بستفزاز اكتر: ما انا لسه صاحي
مرام: انا مااشيه
مراد بيضحك انو عرف يعصبها
ويبدا يكلمو
عدي: بعد اذنكم ارد علي الفون ده
بتروح ورا سيلا بتتفاجئ
يتاري شافت اي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)