رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي
رواية حورية في عالم الوحوش البارت الثاني
رواية حورية في عالم الوحوش الجزء الثاني
رواية حورية في عالم الوحوش الحلقة الثانية
في المستشفي 🤔
اسد قعد علي الكرسي وبدأ يفكر مين البنت دي واي اللي حصلها من ساعة تقريبا ..
فلاش باك .
في الطريق الزراعي …
اسد في العربية بتاعته بيتكلم في التليفوون ..
اسد بضحك/ خلاص يا ابني والله قربت اوصل اهووو ..
حسن بحدة / اتاخرت اوي يا عم الرخم ..انا مش قايل لحد انك جاي النهاردة من السفر . سايبها مفاجاه وكدة كلهم هيناموا اصلا قبل ما توصل بالسلامة
اسد /ما خلاص يا حسن انا جاي اهوووو.. ما أنا كنت لازم اروح عند عن مسعد قبل ما اجيلكم .
اي ده 😳😳😳…
وفجاه سمع صوت واحدة بتس*غيث و عمالة تصووت جامد
اسد / اقفل دلوقتي يا حسن وهكلمك بعد شوية .. .
وقف عربيته و طلع مسد*سه و نزل من العربية وبدأ يتبع صوت الصريخ و كان بيمشي بين الزرع واتفاجاه لما شاف
بنت مربو*وطة ومغم عليها وواقعية علي الزرع
وشاف ولدين وهما بيحاولوا يعتد*وا عليها
اسد بعصبية اول ما شافهم جري عليهم وضر”ب واحد بالمسد*س في أيده وجري علي التاني يضر*به بالبوكس
واتكلم بحدة /والله ما هسيبك يا ولاد. .. بتتشطروا علي واحدة ست ..ما انتوا شوية …
سيد / اوعي يا عم .. وضرب اسد بالبوكس في وشه واخد صاحبه وطلعه يجروا ..
اسد قام من مكانه جري و قرب من البنت وبص عليها ولقي رأسها بتنزف جامد.
اتكلم بقلق /انتي يا بت ..اوعي تكوني موتي ..شكلك هتوديني في داهية .هو يوم اسود من أوله انا عارف
باك ✨🎊
اسد وحط أيده علي وشه بتعب
اسد / يا ربي .تلاقي حسن قلقان دلوقتي اوي عليا
يارب الزفتة اللي جوا دي تفووق علشان امشي انا زهقت منها ..أو تموت علشان مدبسش
_____________________________________________
في فيلا كبيرة …
حسن قاعد في الجنينة قلقان اوي وييفكر في اسد وعمال يرن عليه و لقه حد من وراه جيه و غمي عينيه ..
حسن بفرحة: اوعي يا اسد بطل سخافة … هو انت يا نور
نور بضحك: اسد !! غريبة يعني .انت بتفكر فيه ليه دلوقتي … وبعدين مش برضو هو مسافر
حسن بقلق: لا يا اختي ما هو قالي أنه جاي النهاردة من السفر . ..بس اوعي تقولي لحد في البيت ..احسن تبوظي المفاجاه
نور بسعادة : ده بجد يا حسن
ده احلي خبر انا سمعته في حياتي ..انا اسد وحشني اووي ..انت مش متخيل انا كنت هموت واشوفه اوي
حسن بكسرة / بعد الشر عليكي يا نور …عموما هو جاي
في الطريق باذن الله مش هيتاخر ..بعد اذنك انا داخل ارتاح جوة
وفعلا حسن طلع اوضة ومسك موبيله فضل يرن علي اسد بس لقه أن تليفونه بقي غير متاح …
حسن بغيظ: افففف بجد منك يا اسد ده انت مستفز بجد .وكمان قافل موبايلك
طب لما تيجي لو ملعبتش نيشان في وشك مبقاش انااا
_______________________________________________
في المستشفي. ..
الدكتور خرج ..
الدكتور / اسد باشا ..المدام نقلناها أوضة عادية بس لسه مافقتشي .ممكن حضرتك تدخل تطمن عليها
اسد بص حواليه بستغراب .يشوف لو الدكتور بيكلم حد تاني /. نعععععم انت بتكلم مين يا دكتور
الدكتور بحدة / هكلم مين يعني يا فندم .هو في غيرك واقف معايا يعني …عموما اتفضل اقعد جنبها لحد ما تفوق ..بعد اذنك وسابه ومشي
بصله بستغراب / اي الدكتور المتخلف ده ..قال مراتي قال هو انا طايق أهلها اصلا علشان تبقي مراتي
انا قولت هو يوم منيل اصلا .. ودخل قعد جمب حور
اسد بصوت واطي / انت اي حكايتك بقي يا حاجة .
وقرب منها ومسك ايديها
انت عارفة انك وقعتيني في مصيبة النهاردة ..بس شكلها مصيبة زي القمر .. شكلك حلو يا بت الايه
وفجاه حور بدأت تحرك راسها و ايديها ..
حور بصوت ضعيف/ انا فين ..اه يا راسي ..راسي بتوجعني اوي ليه كدة
اسد قرب منها وحط أيده علي وشها / حمدالله علي السلامة يا قمر ..علي مهلك علشان الجرح اللي في راسك كدة
حور فتحت عينيها واسد اتصدم من لون عينيها اللي كان لونها عسلي صافي
رد عليها بدون وعي / لا ده انتي القمر بجد بقي ..
حور برقة وتعب/ اه حاسة أن دماغي وجعاني اوي …بس انت مين وانا هنا ليه
اسد / طب اكيد دماغك هتبقي وجعاكي ما هي مفتوحة
هو انت غبية ولا ايه
حور استغرب طريقته / انت مين
اسد /انااااااا
فاجأه دخلت الممرضة ومعاها الدكتور وظابط ..
ممرضة تانية / ..ده استاذ اسد جوزك يا مدام .وعلفكرة كان قلقان اوي عليكي وقلب المستشفي كلها علشانك
اسد بارتباك و بص للضابط. /. اي ده . لا هو في حاجة غلط علفكرة جوزها ايه
الضابط بمقاطعة / ياريت نقعد نتكلم مع المدام علشان نفهم اي اللي حصل بالضبط يا استاذ
حور بخوف/ تعرفوا مني ايه ..انا مش فاكرة اي حاجة خالص ..هو انا بعمل اي هنا؟ .. ما حد يرد عليا
و حطت ايديها علي وشها بدأت تعيط جامد .
الدكتور بتفهم / بعد اذنك يا فندم ياريت حضرتك تتفضل برا المريضة مش جاهزة لاي استجواب .. وحضرتك معاه يا استاذ اسد
وفعلا خرج اسد والضابط برا ..
______________________________________________
في الاوضة ..
الدكتور / ممكن تهدي بقي يا مدام ..و نتكلم مع بعض شوية ومتخافيش مني خالص .. وفعلا بدأ حور تهدي شوية ..
الدكتور / هاا قوليلي بقي انت مثلا اسمك اي
حور بقلق / انا … وسكتت وفضلت تفكر ومكنتش فاكرة اي حاجة عنها ولا حتي اسمها
الدكتور / اي روحتي فين ..انا بس بسالك عن اسمك
حور بدموع / انا مش فاكرة اي حاجة خالص
انا مش فاكرة حتي اسمي اي .. وبدأت تدمع
الدكتور/ طيب ارجوكي اهدي شوية ..
وبعدها بحوالي عشر دقايق خرج الدكتور …
اسد جري عليه وقاله بخوف / خير يا دكتور مالها حصلها اي … طمني عليها
الدكتور / المدام عندها فقدان مؤقت للذاكرة .. ومش قادرة تفتكر اي حاجة و منهارة جوا للاسف
اسد بصدمة / نعععععم يعني اي مش فاكرة حاجة خالص …
بدأ يتكلم في سره / يا نهار مش فايت انا كدة لبست فيها العمر كله ولا اي ..طب الضابط ده اعمل معاه ايه ده مش بعيد يفتكرني انا اللي عملت فيها كدة
الدكتور /. ..يا استاذ اسد انا بكلم حضرتك ..انت لازم تدخلها وتطمنها هي خايفة جدا و عمالة تعيط
اسد بتردد / أيوة طبعا .مراتي ولازم اقف جنبها في شدتها بعد اذنكوا
الضابط / أيوة بس احنا كنا محتاجين نتكلم مع حضرتك علشان نفهم اي اللي حصل للمدام .. علشان التشخيص بتاع المستشفي قال انها محاولة اعتداء
اسد حب يهرب من السؤال وعمل نفسه متعصب / طيب وانا بقي هرد عليك و اجاوبك علي اسالتك ولا ادخل لمراتي اطمن عليها واهديها .بعد اذنك يا حضرة الظابط
و قدر اسد يتهرب من الضابط اللي كان شاكك فيه.
ودخل الاوضة عند حور لقاها قاعدة بتعيط ..جري عندها وقعد قريب منها وكان متعصب اوي
اسد / بت أنتي كفاية عياط ولا والله .. ارزعك كف
اتفاجاه بحور حضنته جامد ..
اسد / 😳😳😳😳😳😳
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية في عالم الوحوش)