رواية أحببت ملتزمة الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت الثامن عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الثامن عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الثامنة عشر
اميرة ابتسمت وقفلت الظرف
وفتحت الفون بتاعها وطلعت رقم زين وكتبتله رسالة
“عارف الجو ناقص اي؟
زين فتح تلفونه وشافها
زين_اي؟
اميرة _نتلم ناقص نتلم ونام
زين فضل يضحك جامد ونام
“””في منزل زين محمد”””
محمد_والله ما حد ضيع الواد زين غير اميرة
هدى_برضوا تاني هنتكلم على بنات الناس
محمد_يووه مش بقول الصراحة
هدى_نام يا محمد ربنا يهديك بكرا هنروح خطوبة مروان صاحب ابنك
محمد _مروان مين؟
هدى_مرواان الظابط
محمد بتذكر_اه ايوه هو هيخطب مين؟
هدى_الممرضة اللي كانت في المستشفى اللي اسمها رضوى صاحبه اميرة
محمد_كل اصحاب وقرايب اميرة قادرين زيها
هدى_يا محمد انت حاطط البت في دماغك ليه
محمد_خايف على عيالي منها اصل دي واحدة مش من مستوانا واكيد طمعانه في فلوس زين ولا يوسف
هدى_زين خطب زينب وسمع كلامي معنى كده انه مش عايزها …و يوسف من زمان مش بيحبها
محمد_عندك حق
هدى_انا دايما على حق بس انت اللي مش واخد بالك
“”في منزل اميرة احمد””
ملك_ماما انا واميرة بكرا رايحين خطوبة صحبتنا رضوى
بسمة_اه الممرضة؟
ملك_ايوه هي
بسمة_وعلى كده هتاخد مين؟
ملك_هو احنا اللي هنتجوزه انا مالي
بسمة_ يبت بستفسر
ملك_مروان الظابط
بسمة_ظابط مش كان جيه لواحده فيكم يا خيبة
ملك بنفاذ صبر_ماما انا مش بحب مروان ولا اميرو وبعدين هو بيحب رضوى احنا هناخده عافية
بسمة_هو ده اللي انا وخداه منك لسااان يا ام نص لسان
ملك قامت راحت على اوضتها … وطلعت التلفون رنت بأميرة
اميرة بنوم_السلام عليكم
ملك_وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته انتي نايمة ولا اي؟
اميرة_اه كنت بس انتي صحتيني
ملك بضحك_يلا فدايا اسمعي هتلبسي اي بكرا؟
اميرة_هو ده اللي شغلك يتافها
ملك_الله الاناقة برضوا
اميرة ضحكت_ انا بكرا لما اخرج من المستشفى ان شاء الله هاجي على البيت وهلبس الخمار الكاشمير
ملك_اشمعنا؟
اميرة_زين بيحبه ….
ملك_نعم
اميرة_قصدي انا بحب لونه اوي
ملك_انتي قولتيلي؟ يعني مكنش زين من شوية
اميرةبخجل_يبت اتلمي
ملك_حاضر سكت اهو
اميرة_وهلبس عليه الفستان الاسود الواسع الهادي ده
ملك_امم رضوى كانت عايزانا نلبس زيها بترتر
اميرة_ملكك مينفعش يبقى ملفت للنظر احنا مختمرات ترتر اي مينفعناش
ملك_عارفة عارفة انا برضوا قولت كده انا هلبس الخمار الاسود على الفستان الابيض
اميرة_عال عال اهم حاجة يكون سادة؟
ملك_سادة والله
اميرة_اذات اتفقنا اييييي الفستان الابيض السادة بنفسه
ملك_بشكله
اميرة_وكمان بتاعي وبتقوليلي؟ الفستان ده مش هيتلبس على جثتي
ملك_ولو قلت لزين ان انتي لابسه الخمار الكاشمير عشانه
اميرة_ هتلبسيه المره دي
ملك_سلام يعسل
اميرة_سلام يا استغلالية
🪸
في صباح يوم جديد
هدى_يوسف البس البدلة الرمادي هتبقى تجنن !
يوسف_انا فكرت كده برضوا هاتيها
هدى_اسمهااان زين على وصول جهزيله البدلة السودا
اسمهان_حاضر يا هانم
هدى_محمد لبست البدلة
محمد_جاهز اصلا
هدى_لسه حلو زي ما انت
محمد_لسه زي ما انتي قمر
يوسف_احم احم انا واقف يجماعة مش كدا
هدى ومحمد الاثنين ضحكوا على كلام يوسف
“”في المستشفى””
زين_اميرة جاهزة؟
اميرة_اه بس انا هروح لوحدي بتاكسي عادي
زين_هو انتي شايفاني عبيط وله اي ؟ عشان اسيبك لوحدك تاني مستحيل
اميرة ضحكت_حاضر يسيدي هنركب تاكسي سوا
زين_ كده ماشي
“””زين ركب جنب السواق وأميرة ورا”””
“”في منزل اميرة احمد””
ملك_جايااا متناميش على الباب اوي كده
اميرة_يحيوانه انا بنام ع الباب
ملك_وبتشخري كمان عندك اعتراض
اميرة_ههينك
بسمة_بس فضايح متتخانقوش قدام الباب
اميرة_بس اي القمر ده يملك
ملك بابتسامة_حلوة؟ بجد
اميرة_جامدة يولا …وماما أجمد
بسمة_احلفي
اميرة_والله يماما
بسمة_كنت عارفة اصلا الخطوبة مش هتحلى من غيري
ملك بنفاذ صبر_ هي وبابا جايين ليه؟
اميرة_خايفين علينا انا عرفاهم
ملك_يلا خمارك اهو يقمر وفستانك قدام نص ساعة بالظبط
اميرة_قصدك ساعة
“”بعد ساعة الا ربع'””
ملك_ماشاء الله اللهم بارك اي الحلاوة دي
“””اميرة لفت بالفستان بفرحة”””
اميرة_بجد حلوة للدرجة؟
ملك_تتحسدي من جمالك
اميرة_نفختيني
يلا بينا
🪸
“”في منزل زين محمد””
زين_اي رايك؟
هدى_لو فيه حاجة توصفك أكثر من كلمة جميل كنت قولتهالك
زين بفرحة_ احلى ام في الدنيا اصلا … ماما
هدى_نعم؟
زين_هتسامحيني لو ضايقتك في مرة
هدى_اكيد هزعل جامد وهاخد على خاطري فترة بس في الاخر مفيش اغلى م الضنا فا هصالحك
زين_ ومفيش اغلى منك
هدى_فيه حاجة؟
زين_لا لا ابدا كله في وقته
“””في قاعة للحفلات”””
“”يدخل زين بهيبته وجماله رغم التعب اللي باين عليه ويوسف بجانبه “”
مروان_نورتوني
زين_تسلم الف مبروك
مروان_الله يباىك فيك
يوسف_الف مبروك
مروان_الله يبارك فيك
زين يمسك بالعصير وعندما بدأ في الشرب ثقبه كله مرة اخرى!!!!!
عندما رأى اميرة تدخل القاعة وكأنها حورية من الحوريات
اميرة بخضة_حاسب
زين_أحاسب اي بقى ما انتي توهتيني بجمالك ده
اميرة وشها بقى كله احمر من كثر الخجل وراحت لرضوى🤏🏻
اميرة_مباارك يجميلة
رضوى_بارك الله فيكي
ملك_دي اي الجماال ده احنا كده نغير منك
رضوى بضحك_ هو في احلى منك يبت
اميرة_مبارك يا مروان
مروان_الله يبارك فيكي يا اميرة بس اي الجمال ده
“”رضوى داست على رجله بغيظ'””
مروان_قصدي نورتونا
مروان بيهمس لرضوى_ اي القطة بتغير من اولها وله اي؟
رصوى_قسمابالله يا مروان لو ما لميت الدور واتلميت لكون لاغية الخطوبة كلها
مروان_خلاص يا وحش الكون متهدديش بس عشان انا بخاف
“”رضوى بصتله وضحكت”””
اميرة_رضوى طالعة جميلة ما شاء الله
زين_انتي اجمل
اميرة_زززين
زين_ اي زين اي الحق يتقال
اميرة_ صبرني يارب
يوسف_ بس ماشاء الله اللهم بارك انتي طالعة جميلة اوي يا ملك
“”””ملك بصتله وبرقت””
يوسف_قصدي يعني يعني شبه الحوريات
ملك_انت بتقول اي؟
يوسف_مبقولش مبقولش متركزيش معايا
“ملك صحكت على منظره واتكسفت اوي من كلامه””
“”رضوى ومروان لبسوا الخواتم وكله بدأ يسقف ويهنيهم وهنا زين وقف ومسك المايك وقال قدام القاعة كلها””
زين_”احم احم مساء الخير اولا حابب اهني اجدع واحسن صاحب ليا مروان صديق الطفولة وحابب اعلن اني فسخت الخطوبة من زينب وده عال عال يعني مش حاجة تزعل “”
“”اميرة حست ان قلبها طاير م الفرحة “””
زين كمل كلامه_ وحابب اعترف اعتراف صغير كدهون
“”اميرة ضحكت عشان عارفة انه بيقلدها لان كدهون دي كلمتها'””
زين كمل كلامه_ من ٩شهور تقريبا كان ميعاد الانترو فيو وعندي meting صادفت بنت في التاكسي وحصل ما بينا مشدة بس الموضوع عدا وكده وروحت الشركة وبدأت استقبل البنات اللي جاية تقدم على وظيفة وكان من ضمنهم البنت اللي حصلت ما بيني وبينها مشدة تتخيلوا شكلها بقى اي دلوقتي ؟
“” الناس اللي في القاعة كلها ضحكت””
زين_ رغم اللي حصل بس حابب اقول انها اجمل ملاك شفته اليوم ده ولحد دلوقتي مشوفتش في جمالها
“”اميرة كانت مصدومة وبتبكي “””
زين_ اشتغلت سكرترتي الخاصة لمدة ٣شهور تقريبا مدة قليلة بس هي قدرت تخطف قلبي فيهم قدرت تغيرني وتقربني من ربنا قدرت تدخل الحب على قلبي بعد ما كنت رافض احب او افكر في الجواز حتى … حصل مشاكل وبعدنا ولما سألته بعدت ليه قالتلي مش عايزة اغضب ربنا وعلاقتنا محرمة شوفتوا بنت اجمل من كده انا بصراحة مشوفتش اجمل منها واحترمتها بعد كلامها جدا بس كان تاعبني فراقها في الةقت اللي غابت فيه تميت حفظ القرآن فيه بعدين صادفتها تاني حسيت كأن روحي ردت فيا لما شوفتها عارفين “مفيش الطف و اجمل من إن انت تحس بأن وجودك خفيف و إن الوقت ف وجودك ونس”,. وهي كانت بتحسسني بده
وعلفكرا مُش كِفاية شخص يحبك علىَ قد مَـ كفاية يكون مُريح ، وجميل
يفهمك ، يتفقّدك ، يَحتويك ، يِستوعبك ، ويقدّرك .
والأهم من ده كُله ميخذلكش
وهي كانت بتعمل كل ده ف انا حابب دلوقتي وقدامكم اطلب ايد البنت اللي خطفتني وردت فيا الروح من تاني عايزها تبقى حلالي
وبعدين على صوته وهو بيقول'”” موافقة تتجوزيني يا اميرة؟
“”مفيش رد”””
زين اتكلم تاني_ موافقة تبقي زوجة صالحة لاولادي؟ونحفظهم القرآن بالتلاوات العشرة ونسميهم جميلة ويوسف؟
اميرة ببكاء في اللحظة دي ردت_ موافقة
موافقة ابقى ليك العمر كله
زين_ يبقى مفيش احلى من العمر في وجودك
“””بسمة اطلقت زغروطةة سمعت القاعة كلها…ملك ويوسف وقفوا ومروان ورضوى بدأو يسقفوا “””
“”زين ادا الخاتم لامه تلبسه لاميرة وطلع الدبلة بتاعته امه لبستهاله لان حرام يمسك ايديها وهي كذلك.”””
“”طبعا محمد مكنش مبسوط ابدا بده ولا هدى بس ساكتين عشان الناس””
“””مروان طلع بوكس كان شايله لرضوى وادهولها””
“”رضوى فتحته ولقت فيه خمار””
رضوى_اي ده؟
مروان_ انا حابب تكوني ذات الخمار عشان مش حابب اشوفك في النار! وعايزك معايا في الجنة
رضوى_بس مين قالك اني لو مش لابسة خمار مش هدخل الجنة؟
اميرة_ربنا اللي قال في بداية سورة النور قال تعالى
{سُورَةٌ أَنْزَلْنَاهَا وَفَرَضْنَاهَا }
من سورة النور- آية (1)
يعني اي أية فيها فرض وقال تعالى
{ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ }
من سورة النور- آية (31)
“”خمرهن””
لان الخمار ستر للبنت وعفة وبتساعد الشباب يغضوا بصرهم وكمان اي بنت بتقلدها بيبقى في ميزان حسناتها
وكمان الخمار فرض زي الصلاة وانتهى “””
لو حابة يا رضوى نتكلم في الموضوع ده فا بعدين عشان الناس
صلّو عَلى مْن تَدخلُون
بشَفاعتِه دَار السلام🤍🦋
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)