رواية صغيره الاسر الفصل الرابع 4 بقلم ولاء مدحت
رواية صغيره الاسر الجزء الرابع
رواية صغيره الاسر البارت الرابع
رواية صغيره الاسر الحلقة الرابعة
اسمهان: حبيب ماما انت كمان وحشتني اوي مبتسالش عليا انا وايمان ليه يااسر
اسر: انا اسف ياماما بس واللهي معرفش مكانكم سامحيني القرده ايمان عامله ايه انا مش فاكرها خالص انا سايبها وهي ١٣سنه
اسمهان: ياااه دا بقت في كليه طب وكبرت وبقت عروسه عندها 21سنه
اسر: ياااه كبرت القرده الصغيره
اسمهان: انا لازم اقابل ابوك يا اسر عمك رجع تاني وكمان خاطف جدتك صفصف امي وانا عاوزه اعرف مكانها
اسر: تيته صفصف انا فاكر انها ماتت عايشه ازاي
اسمهان: هو الي قالي كده لما جالي
اسر: لا مينفعش عشتك انتي وايمان لوحدكم لازم تيجو تعيشوا معانا في البيت
اسمهان: يابني مينفعش وكمان مش عارفه ايمان هتوافق ولا لا
اسر: طب يلا بس نشوف انا هاجي معاكم وناخدها وناخد حاجتك علي البيت بتاعنا
ومشوا الاتنين راحوا علي بيت اسمهان
بس ملقوش ايمان في البيت لسه فاضلها نص ساعه
قعدت اسمهان تتكلم هي واسر عن الي فات
اسمهان: ايه ده انا نسيت اعملك حاجه تشربها هقوم اعملك علي ما ايمان تيجي
اسر: ماشي ياماما
ايمان فتحت الباب ماما ماما انا جيت يا حببتي
لقت اسر في وشها قعدو يبصوا لبعض
ايمان: انا حاسه ان انا عرفاه ايه ده هو قلبي بيدق كده ليه اهد كده هتفضحنا
اسر: الملاك الي شوفتها في الكليه هي ايمان يالهوي علي القمر
فاقوا الاتنين من سرحنهم علي صوت اسمهان انتي جيتي يا ايمان
ايمان: ايوه يا ماما بس شكل في ضيوف
اسمهان: دا مش ضيف يا حببتي دا صاحب بيت
ايمان في بالها صاحب بيت هي الوليه دي هتتجوز واحد اصغر منها ولا ايه 😂
ايمان: ايوه مين يعني قريبنا ده
اسمهان: تعالي بس ياحببتي سلمي
ايمان قربت وقفت قدامه قلبها بيدق جامد ملمحه مش غربيه عليها حاسه انها عارفه كويس حد قريب منها انا ايمان
اسر: اسر ابراهيم ابن عمك فاكراني وبيمد ايده
ايمان: اسفه مش بسلم اذيك يا اسر عامل ايه
اسر: الحمدلله يا قرده انتي كبرتي اوي
ايمان: انت لسه فاكر الاسم ده 😂😂😂
اسر: ودي حاجه تتنسي احنا كنا صحاب اوي قبل منسيب البيت صح
ايمان في بالها صحاب قالتله اه صحاب واخوات صح 😂😂
اسمهان: دلوقتي يا ايمان في مشكله حصلت ولازم نسيب البيت ونروح نعيش مع اسر وعمك في البيت
ايمان: ايه لا طبعا قصدي يعني ليه ايه الي حصل وازاي هنسيب بيتنا وحياتنا هنا
اسمهان: انا عمري محكتلك احنا نسبنا بيت ابوكي ليه ودلوقتي انتي كبرتي ولازم تعرفي كل حاجه
ايمان: انتي قولتلي ان عمو اسماعيل مش موافق علي ان اكمل تعليمي علشان كده جبتيني هنا صح
اسمهان: مش بالظبط كده عمك اسماعيل بعد ماابوكي مات الله يرحمه طلب يتجوزني وانا موافقتش خطف امي ورجعهالي ميته 😭😭
كان عاوزك تتجوزي ادهم ابنه علشان الورث علشان كده خدتك وهربت سامحيني يا حببتي ان خبيت عليكي
ايمان: ايه ازاي دا كل حصل يا ماما ومتكلمتيش معايا وشايله دا كله في قلبك
اسر: ماما اسمهان اهم حاجه عندها مصلحتك وخايفه عليكي
ايمان: طب انتي عرفتي طريق اسر منين يا ماما
اسمهان: عمك ابراهيم لما انا سبت البيت اداني عنوان الشركه بتاعته الي هنا وانا كنت شايله الورق لوقت العوزه ولما عمك جه امبارح خفت وقولت لازم اشوف حد يقف معايا وروحت هناك قابلت اسر وهو قالي هيتصرف وقالي لازم نروح نعيش معاهم علشان عمك طايش وممكن يعمل اي حاجه طلما عرف مكنا
ايمان: ماشي ياماما انا اروح معاكي اي مكان
اسر: طب كويس يلا يا ايمان جهزي حاجتك
اسمهان: ايمان عاوزه قاقولك حاجه هتفرحك تيته صفصف لسه عايشه عمك قالي كده امبارح لما جه
ايمان: بجد يا ماما طب هي فين ها قولي يا ماما عارفه مكنها
اسمهان: اهدي ياحببتي انا لسه معرفش مكانها
اسر: اطمنو يا جماعه ان شاءالله هعرفلكم مكانها
يلا بقا علشان منتاخرش
ايمان دخلت الاوضه تجهز شنطتها وقفلت الباب ووقفت وراء قالت ياااه بعد السنين دي كلها رجعت تدق ياقلبي تاني انا كنت مفكره دا حب الطفوله والمراهقه بس كبر معايا انا مش عارفه هعيش معاه ازاي في بيت واحد
اسمهان من بره: يلا يا ايمان خلصتي
ايمان:
حاضر جايه اهو
اسر طلع يتكلم في التلفون وكلف واحد يراقب عمه اسماعيل علشان يعرف مكان صفصف
خلاص جهزو شنطتهم ولبسوا ونزلوا ركبوا العربيه
اسمهان: اركبي انتي يا ايمان قدام انا هقعد وراء
ايمان: ايه لا طبعا قصدي اركبي انتي يا حببتي قدام انا برتاح وراءه اكتر
اسمهان: ماشي اركبي
ايمان ركبت وطول الطريق خايفه تبص في مرايه العربيه واسر كل شويه يبص عليها في المرايه لحد معنيهم اتقبلت مع بعض وكل واحد قال في نفسه
ايمان: ياااه انا مش عارفه هعيش معاك ازاي وانا خايفه اتكشف في اي وقت ياتري اتجوزت ولا خطبت ولا بتحب
اسر: ياااه الملاك ده هيقعد معايا في بيت واحد
ايمان: استغفر الله العظيم
اسر: استغفر الله العظيم
وركز اسر في الطريق ووصلو قدام بيت اسر ونزلوا من العربيه داده فاطمه فتحت الباب
اهلا اهلا اتفضلوا
اسر: كلهم جوه ياداده
داده فاطمه: ابراهيم بيه جوه هو مامت حضرتك
وسلمي لسه مجتش من بره
اسر دخل الاول وقاعدهم في الصالون علي ميقول لابوه وامه
اسر: السلام عليكم
رد ابراهيم وسعاد: وعليكم السلام ياحبيبي حمد لله على السلامه
اسر: بابا معايا ضيوف عاوزين حضرتك
ابراهيم: ضيوف مين يا اسر
اسر: تعالي معايا وانت تعرف
وراحوا كلهم لغرفه الصالون لقو واحده ست كبيره قاعده ومعاها بنوته محجبه ولبسه لبس واسع وشكلها برئ بتبص للغرفه
وتتامل فيها
ابراهيم: اسمهان مرات اخويا
ياتري ايه رد فعل سلمي وسعاد؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره الاسر)