روايات

رواية ملكت الفهد الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد البارت الثالث

رواية ملكت الفهد الجزء الثالث

رواية ملكت الفهد
رواية ملكت الفهد

رواية ملكت الفهد الحلقة الثالثة

مقبلش ان حد. يسرق الروايه حتي لو افكارها شبيها لروايه تانيه معلش (الي جاي 🔥🔥تابعو)
مليكه: كانت حطهه ايديها ع ودنها من صوت البرق وبتعيط وكانت خايفه والاوضه كانت ضلمه راحت متسحبه عند فهد
فهد: كان نايم وسامع صوت حد. بيعيط بس مداش اهتمام
مليكه : حطيت ايدها علي فهد وبتهزو براحه وبتقول
مليكه: فهد فهد يفهد 😭😭
فهد: اممم نعم
مليكه: كان صوت البرق بيعلي راحت معيطه جامد بصوت عالي فهدد
فهد: نعم في اي وقام
مليكه: انا شهقه خايفه😭
فهد: من اي 🤨
مليكه: بتعيط جامد من الخوف راحت قالتلو من البرق انا خايفه ونبي وقفو ولله مش هلبس هدومك تاني ولله اسفه وجات صوت برق راحت صوتت جامد
فهد:اتخض انا مالي هو انا الي عمله
مليكه: ونبي وقفه بقي انا خايفه 😭
فهد: يبنتي دا شتا وانا مالي شتا من عند ربنا واستغل دا وراح قلها عشان تبقي تسمعي الكلام
مليكه: ولله مش هعمل حاجه غلط تاني ولله وهسمع الكلام اسفه ولله 😭
فهد: كان كاتم ضحكتو منها بس قال بغضب مصتنع وبتصحيني لي
مليكه: انا اسفه وراحت قايمه نامت ع الارض
فهد:..
مليكه: نامت وهي حضنه نفسها وبتعيط وخايفه
ومعرفتش تنام
فهد: عمل نفسو نايم وهي راحت نامت جمبو ومسكت فيه جامد من الخوف
فهد: كان عارف انها هتيجي جمبه بس متكلمش
الصبح: فهد قام لقها نايمه في حضهو وماسكهه فيه
فهد: راح مقومها وقالها
فهد: هوانتي مبتحرميش طب منتش نايمه هنا تاني يلا
مليكه: اسفه ولله مش هعمل كده تاني بس عشان كنت خايفه والبرق مش راضي يوقف
فهد: راح ماشي وسكت
مليكه نزلت دخلت المطبخ وفهد كان بياخد حمام وبيعمل الروتين بتاعو
مليكه في المطبخ
هانم: صباح الخير يبنتي
مليكه: راحت باستها صباح النور يماما
هانم: عامله اي انهارده
مليكه: بطفوله كويسه بس نا زعلانه من فهد
هانم : معلش يقمري هو مش هيزعلك تاني بس عشان انتي لسه جديده
مليكه: حاضر انا بسمع الكلام اهو
هانم: شاطره انا هعمل الاكل زي امبارح وانتي وديه وخلاص ماشي
مليكه: بس انتي بتتعبي خالص يماما
هانم: يهون التعب عشان عيونك يقلبي
مليكه: يعني اي
هانم: يعني انا بحبك كتير
مليكه: وانا وراحت حضنتها
فهد نزل وكان قاعد لقي حد بيخبط راح نادي لمليكه تفتح
مليكه: حاضر
مليكه: مين
الشخص انا معتاز
مليكه: معتاز مين
معتاز: افتحي ونادي فهد يبت انتي
مليكه: فتحت بت مين انا اسمي مليكه يولاا
معتاز: اي القمر دا ماشي يست مليكه وولا ماشي نادي بس فهد وقوليله معتاز حبيبك وهو هيفهم 😂يقمر انتي
مليكه: حاضر
معتاز : تسلميلي يجميل وراح مديها بوسه في خدها ودخل
مليكه: ييعع هو دا اي وهي مش حبت معتاز
معتاز : اما تكبري هتعرفي
وبعدين فهد سمع صوته
فهد: انت اي الي جايبك هنا يحيوان
معتاز: اي موحشتكش ولا اي
فهد: اطلع بره يبن ال***
معتاز: ميصحش كدا يفهد بيه قدام القمر دي
فهد: اانت بتتكلم علي مين
معتاز: معقول برضو متعرفش مين القمر الجامد الي جمبك دي
فهد: عرف انها مليكه وقالها تطلع فوق
مليكه: حاضر
معتاز: خليكي يقمر وراح مسكها
فهد: ايدك يبن ال**
معتاز: راح سبها وقال
معتاز: اعصابك يفهد بيه انت مش شايفها ولا اي
فهد: اتعصب وراح مديله بلبوكس ومليكه كانت واقفه
معتاز: راح ردله البوكس بس جامد عشان هو شايف وفهد مش شايف
مليكه: كانت بتعيط 😭
بعدين معتاز قال
معتاز: ولله منا سايبك يفهد وهخدها منك زي الي قبلها وهتشوف يفهد يا انصاري ولله لهندمك ومشي
فهد: يلا ي ***
بعدين لقي وشو بيجيب دم
مليكه: فهد فهد انت بتجيب دم
فهد: راح زقاها ع الارض جامد وقلها ابعدي عني عشان معملش حاجه تزعلك
مليكه: اهه حاضر بس انت متعور وهي بتعيط 😭😭
فهد: ملكيش دعوه مهو كلو بسببك 😡😡
مليكه: انا مش عملت حاجه ولله وهو الي راح عمل حاجه بره
فهد: عمل اي
مليكه: ..
فهد: عمل اي انطقي ش 🤨😡
مليكه: رراحت مقربه منو واديتله بوسه ع خدو وقالت
مليكه: عملي كدهو
فهد: راح مسك وشها جامد وبغضب وقال
فهد: متعمليش كدا تاني وملكيش دعوه بيه انتي فاهمه ولما حد يجي هنا متنزليش انتي فاهمه
مليكه : ااهه حاضر حاضر 😭😭
فهد : سابها
مليكه: قالت بخوف منو انت لسه وشك متعور يفهد
فهد: قولتك ملكيش دعوة
مليكه،: حاضر
وهانم جيت
هانم: اي دا يبني مين الي عمل كدا
فهد: مفيش يداده لو سمحت هاتيلي علبه الاسعافات من هناك واعمليلي الجرح
هانم: حاضر يبني
مليكه كانت واقفه
بعدين فهد قال انتي يزفت
مليكه:..
فهد: انتي يمليكه
مليكه: نعم
فهد رديتي يعني
مليكه: اصل تيته قالتلي الي يقولك يزفت مش تردي عليه وانتي اسمك مليكه بس والي يقولك يمليكه رودي
فهد: تيته مين يبت انتي ونتي هتحكيلي قصه حياتك اخلصي عاوز افطر
مليكه: انت بتاكل كتير حاضر
فهد: انتي مال اهلك هو من بيتكو
مليكه : لا بيتك انت
فهد: اخلصي
مليكه: راحت وجابت الفطار وفطر وهي مش كلت
بعدين فهد اتصل ع اسد يجيله
اسد: ايي يبني مجتش لي
فهد: مش جاي انهارده انا بقولك اي تعالا القصر ومتروحش انهارده
اسد : حاضر جاي اهو
بعدين اسد راح ودخل
اسد: اهلاااا بصوت عالي
فهد: ادخل يعبيط تعالا
اسد: اي دا مين الي علم عليك 😂😂
فهد: اتلم عشان مدكش واحده زيها بس هخليها اضعف
اسد: ااحم معلش 😂😂وكان عمال يضحك
فهد: ااسد خلاص عشان مطردكش
اسد: حاضر وونعمه الصحبيه يصحبي 😂😂
فهد : نادي لمليكه عشان تعمل ل اسد حاجه يشربها
فهد: مليكه مليكه انتي يابت
مليكه: ننعم
اسد : اي الجمال دا وراح مسلم عليها وقال اهلا انا اسد
مليكه : سلمت عليه بفرحه وانا مليكه
اسد : اي القمر دا انتي عثل انا صاحب الجدع الي قاعد دهو تعرفيه
مليكه: بضحك اه 😂😂
اسد: تتعالي اقعدي معيا حبه
مليكه: مماشي
اسد: اانتي في سنه كام
مليكه: مش عارفه بس نا بتعلم وبعرف اقرأ واكتب
اسد : اامم
مليكه : ووانت
اسد: لا انا كبير خالص لا بس انتي قمر وجامده 😉♥
مليكه : يعني اي جامده
اسد: اما تكبري هبقي اقولك
مليكه: ههو لي كل ما اسأل يقولولي اما تكبري هبقي اقولك لي
اسد: عشان انتي لسه صغننه
مليكه: بزعل لا
فهد: كان قاعد كل دا وعلي اخرو وراح مزعق مره واحده جامد اووي وقال
فهد: ممليكههههههه اطلعي فوق اسد انت هتتصاحب عليها واطلع بره
اسد: اانت ** وراح قايل لمليكه هجيلك تاني يقمري
مليكه: ماشي ي اسدي باي
اسد: باي قبل ما الفهد يكولنا 😂😂❤
مليكه: اي دا هو ممكن يكلني 😳😹
فهد: راح مزعق فيهم وقالو اطلع بره يا اسد
اسد : مشي بسرعه 😂😂
فهد: اانتي يبت انتي
مليكه: نعم
فهد: ننعمالله عليكي اي الي كنتو بتعملو دا
مليكه: كنت بتعرف ع اسدي
فهد: ننعم يروح امك اسدك وراح شدها من شعرها
مليكه : ااهه انت وحش بجد ومش حلو زي اسد اسد حلو ومش بيشد شعري ومش بيعاقبني
فهد: مسمعش صوتك هو انا مش قولتلك متكلميش حد انتي مبتسمعيش الكلام ولازم تتعقبي
مليكه: لا لا ولله بسمع ولله اسفه مش هعمل كدا تاني
فهد: شدها لغايت المخزن الي في القصر وكان ضلمه ومليان ادوات تعذيب
مليكه: لا وونبي سبني نا بخاف ونبي ولله مش هعمل كدا تاني
فهد: كلمه كمان وهضربك مسمعش صوتك
مليكه: اسفه مش مش هعمل كدا تاني شهقه 😭😭
فهد: رراح مدخلها وربطها وقال انتي هتنامي هنا انهارده
مليكه: كانت عماله تعيط وتصوت عشان حد يلحقها بس المخزن كأنو صحرا وعازل للصوت
مليكه: تعبت من كتر الصويت والعياط راحت نامت
6:30 بليل
قامت والدنيا كانت ضلمه جدا
مليكه : انا اسفه ولله مش هعمل كدا تاني يفهد
مليكه: متسبنيش يفهد هنا لوحدي ونبي شهقه يفاااهددد 😭😭
هانم كانت قلقانه عليها لان فهد قالها انو بعتها تخرج حبه
فهد: كان قاعد بيكلم حد والملف بتاع مليكه قدامو من ساعت ما اتولدت لغايت دلوقت
فهد: ماشي يعني متأكد انها ملهاش دعوه بيه
الحارس: ايوا يباشا ولله هي كانت عايشه مع جدتها وماتت وبعدين هو جه وخدها وجوزها لحضرتك
فهد : ماشي سلام
الحارس: قفل
بعدين: فهد قرر ينزل ويشوفها تاني لانو نزل ومسمعش صوتها قبل كدا ولقاها نامت
فهد: دخل وسمع صوتها وهي بتقول
مليكه : ييفهد ونبي مش تسبني مش هعمل كدا تاني ولله انا اسفه تعالا خدني ونبي انا خايفه
فهد: كان بيقرب منها
مليكه: حست بحد بيقرب منها وعماله تزعق وتنده لفهد وهي حضنه نفسها
مليكه : مش تقرب ولله لو قربت هخلي فهد يموتك
الشخص : بيقرب
مليكه: وونبي سبني ونبي فهد قالي متكلميش حد ونبي 😭
مليكه : ييفهدد انا اسفه ونبي 😭
بعدين : الشخص قرب منها خالص والنور اشتغل
مليكه : حضنتو جامد ووفضلت تعيط فهد انا اسفه ولله مش انا الي كلمت اسد ولله هو الي سلم عليا مش هعمل كدا تاني
فهد: ببرود اهدي
مليكه: لا ونبي متسبنيش هنا تاني 😭هسمع الكلام ولله مش هكلم حد بس مش تسبني انا اسفه 😭😭
فهد: حضنها وقال
فهد: اهدي بقولك
مليكه : سسكتت
فهد: فضل يمسح علي شعرها وحس أنها نامت
مليكه: اغمي عليها
فهد: عمال يصحيها ويضربها ع خدها بخفه مليكه
مليكه :..
فهد: عرف ان اغمي عليها شالها وطلع بيها فوق
فهد : يداده هانم يداده هانم
هانم: نعم يبني مليكه مالك هي فيها اي هي كويسه
فهد : هاتيلي كوبايه مايه لو سمحت
وطلع بيها لفوق في اوضته وحطها ع السرير وو..
(ملحوظه فهد ذكي جدا وعارف كل مكان في قصرو بس هو اعمي تمام)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى