رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول
رواية غلطه دفعت تمنها حياتي البارت الثالث
رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الجزء الثالث
رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقة الثالثة
وفي الوقت ده مسكت الموبيل من أيدها
وقولت ليها بمدوع
صباح_ طيب اقولوا أنا عايزه اطلق ليه
مي _قوليلي ليه الحقيقه انك مش بتحبي وانهارده يا صباح وبعدها رجعنا الفيلا ولقيت
زياد واقف فرحان وبيقولي
زياد _اتاخرتوا ليه انا بقالي ساعه قاعد مستنيكم ليكم مفاجاه عندي حلوه قوي احنا
مسافرين
مي _ بجد يا زياد ما تعرفش اني بجد انا بحبك ازاي انت احن اخ في الدنيا انت مش جوز اختي انت اخويا
زياد _ والله وانتي يا مي ما تعرفيش انتي غاليه عندي ازاي مالك يا صباح فيكي ايه
وانا كنت بحاول اقولها بس مش عارفه
مي _ فيكي حاجه يا صباح اصل شكلك متغير
صباح _طلقني يا زياد انا مش عايزه اعيش معاك
واتفاجات لما لقيتها بتقولي
مي _ هو انتي ايه يا شيخه يعملك ايه تاني عشان تحبيه حرام عليك من اللي انتي بتعمليه فيه ده
زياد _استني انتي يا مي في ايه يا صباح عملتلك ايه عشان عايزه تطلقي
صباح _معملتش ليا اي حاجه
بس انا مش بحبك
زياد _بعد كل اللي بعمله معاكي ده ده انا مش بتمنى اي حاجه في الدنيا غير ان ربنا يكرمني عشان اسعدك
مي _ اتكلم معاها ملوش لازمه انا لو منك تطلقها بجد انا مش طايقاكي واوعي تفتكري اني هرجع عايش معاكي
تاني بعد اللي حصل ده ، والغريبه أنه رد عليها
وقال
زياد _اوعي تقولي كده يا مي على فكره قلبنا مش بايدينا وهي عندها حق هي مش عارفه تحبني تكمل معايا ليه انتي طالق يا صباح
مي _امشي اطلعي بره انا مش طايقه اشوف وشك
زياد _ بره فين يا مي الفيلا دي بتاعتها انا مسافر يا صباح مش هرجع تاني مصر ، وبعدها مشي
ومش قالت
مي _ زياد زياد استني رايح فين
صباح _ اللي كنت مخططه دي عمره ما هيحصل زياد عمره ما هيتجوزك لو كنت انا غلطت زياد عمره ما هيغلط
مي _ اخرسي بقى لان انا مش طايقه اسمع صوتك خالص
صباح _ اللي كنت خايفه منه خلاص اهو حصل مبقاش عندي حاجه في الدنيا خاف عليها امشي اطلعي بره يا مي ومش عايزه تشوفي وشك هنا ثاني
مي _ هو انتي بتقولي ايه طيب ما انا ممكن اروح واقول ل زياد على كل حاجه
صباح _ ما بقاش فارق كتير امشي اطلعي بره مش عايزه اشوفك تاني وبعدها خرجت وكلمت
امجد
امجد _ خير يا مي عايزه ايه مش اديتك الفيديوهات اللي كانت معايا بس اوعي
تعملي بيها حاجه
مي _ انا متصله بس اعرفك ان اللي هيشوفها زياد واوعدك ان ما حدش ثاني هيشوفها بس انا عايزه الغي وشك مش عايزه وشك يبان خالص
امجد _ انتي اكيد اتجننتي لا طبعا اوعي
تعملي الحركه دي
مي _ بقولك ايه انا خلاص شكلي كده خسرت كل حاجه ومش هسكت الا لما اروح واعرف زياد بكل حاجه واتجوز زياد
امجد _ انتي فاهمه لو الفيديو ده هو شافه هيعمل فيا ايه لا طبعا زياد عارفني
مي _يحصل اللي يحصل يا امجد انا مش هسكت الا متجوز زياد واخد الفيلا بتاعتها وبعدها كلمت
زياد وقالت ليه
مي _ الو ازيك يا زياد عامل ايه على فكره انا سبت ليها الفيلا بعد ما انت ما مشيت على طول انا لا يمكن اقعد معاها الشخصيه دي
زياد _ ملوش لازمه يا مي دي برده اختك مش ذنبها ان هي مش عارفه تحبني
مي _ انا لازم اقابلك دلوقتي حالا عندي كلام مهم لازم تعرفه
زياد _ معلش يا مي مش هقدر خليها يوم ثاني
مي _ مافيش يوم تاني بقولك لازم اشوفك
هي مش من حقها الفيلا ، وفي الوقت
ده جه واحد راكب موتوسيكل واخد الموبيل
من علي ودنها ينهار ابيض
وبعدها اللي اخد الموبيل كلم امجد
الراجل _ ازيك يا امجد بيه عامل ايه الموبايل معايا وكله تمام
امجد _ حلو قوي الكلام ده هاتلي الموبايل بقى وتعالى ليا على المكتب وليك الحلاوه
وبعدها أنا كنت قاعده عامله اعيط ولقيت
مي داخله تقولي
مي _ حلوه قوي الشغل اللي انتي عملتيه ده هو انتي فاكره ان الحاجه على الموبايل وبس انا شايلاها في اماكن ثانيه يا حبيبتي ، وانا قومت
وقفت وقولت
صباح _ وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا موبايل ايه اللي انتي جايه تتكلمي عليه
مي _ اعملي عبيطه يعني مش انتي اللي خليتي حد ياخد الموبايل مني
صباح _ ابدا والله ما عملتش كده وكويس ان هو راح وانا واثقه ان انتي معكيش حاجه
مي _ طيب قعديني معاكي في الفيلا هنا طيب
صباح _ بعد ما خليتي زياد يروح مني لا طبعا امشي اطلعي بره
مي _ من امتى يا صباح وانت بتحبي زياد انت طول عمرك بتكرهيه ومتجوزاه اصلا غصب عنك
صباح_ وحبيته وانت استكثرتي عليا كده اختي بدل ما تقف جنبي وتقول ليا خلاص اللي انتي عملتيه ده غلطه ولا يمكن ترجعيلها ثاني بتساعدني ان انا اعمل حاجه غلط افرضي
ان كان زياد مشاني من البيت كنت
هعمل اي دلوقتي
مي _طيب خلاص انا انا غلطت حقك عليا قعديني معاكي بقى
صباح _ بجد مش هعرف يا مي ابص في وشك تاني امشي اطلعي بره لو سمحت
واتحولت مي بعصبيه وقالت
مي _ والله ما هتعرفي انا هعمل فيكي ايه يا صباح وهتشوفي اني هجيب الفيديوهات تاني وهروح وديها لزياد ، وبعدها راحت مكتب امجد
امجد _ كويس انك جيتي والله كنت لسه هكلمك علشان خاطر تيجيلي خدي موبايلك اهو اصل احنا ما بنقبلش الحرام
مي _ كنت واثقه ان انت اللي عملت كده طب اتنين فيديوهات عشان خاطري
امجد _ بجد انتي عارفه ان انا حسيت ان انا انسان خسيس قوي مش عشان بعمل حاجه غلط عشان سلمتك اختك
مي _ بقولك اي احنا اخوات حرين في بعض
ملكش دعوه انت
امجد _تعرفي اول يوم جيتي في المكتب هنا وفضلتي تتكلمي وعايزه تعرفي صباح مالها انا كنت فاكرك بتحبيها جدا بس طلع من جواكي كره وغل ليها
وبدأت صباح تفتكر يوم ما راحت مكتب امجد
#فلاش باك
امجد _ مساء الخير يا استاذه اسماء قالتلي انك اخت صباح وعايزاني خير في ايه
مي _ هو انا عايزه اعرف هو ايه اللي حصل بالظبط هو حضرتك رفدت صباح اصل حالتها النفسيه وحشه جدا هو في حاجه حصلت هنا في الشغل
امجد _ واضح ان انتي بتحبيها بقى ولا هي اللي بعتاكي ليا تعملي الحوار ده
مي _ والله صباح ما تعرفش ان انا هنا بس انا حابه اعرف هو ايه اللي حصل بالظبط
امجد _ واضح ان انتي اذكى منها بكتير وشكلك حلو جدا مافيش اختك وهمتني ب اسم الحب
لحد ما جوزها رجع وبعدين قالتلي لا انا مش هطلقك
مي _ انت بتقولي ايه لا يمكن صباح تعمل الكلام اللي انت بتقول عليه ده
امجد _ طيب ولو انا وريتك بنفسك بقى ساعتها هتقولي ايه وبعدها وراها الصور اللي كنت بعتها
ليه وبعدها الفديو
مي _ انا مش مصدقه ان انا شايفاه بعنايه ده معقول دي صباح
امجد _ واكتر من كده كمان تفضل الفيديو الوحيد اللي صورته لها لما حسيت ان هي نويه
تغدر
مي _ ارجوك اوعى تعمل حاجه بالفيديو ده على فكره الصباح غلبانه جدا
امجد _ كل اللي انا عايزه منها انها تبعد عني خالص وتنساني وملهاش علاقه بيا
مي _اوعدك انا هخليها تعمل كده بس انا عايزها الفيديو ده ممكن وبعدها اخدت الفديو
#رجوع
امجد _ ولما اخذت الفيديو قولت لا يمكن تعمل حاجه عشان اختها فيه انما اللي انتي عايزه تعمليه ده لا يمكن يحصل ابدا
مي _ انا لسه متجوز زياد والحاجه الوحيده اللي تخليني اجوزه هو الفيديو ده ارجوك اديه ليا وانا هخفي شكلك خالص
امجد _ هو ايه اللي حصل دلوقتي اشمعنا يعني انت عايزه تتجوزي زياد اليومين دول ما كان قدامك على طول
مي _ اظن ده شيء يخصنا ولو انت مش ادتني الفيديو انا هروح واقول لزياد على كل حاجه وهخليه ويجي ويتخانق معاك
امجد _ومن ناحيتي انا هقوله صباح دي اشرف من الشرف انا عمري ما شوفت عليها حاجه واختها غيرانه منها وعايزاها انها تبهدل حياتها
غوري بقي من هنا وبعدها مشيت ودخلت اسماء
اسماء _ ليه عملت كده مع ان عمري ما كان قلبك عامل كده من ناحيه واحده
امجد _ صباح باين عليها غلبانه وانا استغليت نقطه ضعفها هي بجد كانت مخنوقه جدا ومحتاجه اي حد يخش حياتها
اسماء _بقولك ايه يا امجد الغلط غلط والصح صح انا شغاله معاك قد ايه عمرك شوفت شعري
امجد _ عندك حق بس بتعملي حاجات كثيره غلط تخيلي بقى ان هي عملت حاجه واحده غلط بس هي من جواها كويس
اسماء _طيب هو انت ناوي تعمل ايه دلوقتي
امجد _ حاولي تعرفي مكان صباح انا لازم اروح واشوفها وفعلا عرف مكاني ولقيته
جاي ودخل اقعد وانا نزلت قابلته
ولقيته بيقولي
امجد _ ايوه كده بقى انا فهمت الفوله كلها
صباح _هو انت عايز مني ايه تاني هو انت ليك عين تيجي هنا بعد اللي انت عملته امشي اطلع بره مش طايق اشوف وشك
امجد _ طيب ممكن تقعدي يا صباح انا عايزه اتكلم معاكي شويه والله العظيم انا مش عايزلك مشاكل على فكره انا اللي اخذت موبايل اختك علشان ما تروحش توري الحاجه لزياد
صباح _ لا والله كثر خيرك انا مش عارفه اشكرك ازاي مين اللي ادها الحاجه من الاول
امجد _ انا والله العظيم انا حقك عليا وانا اسف اوعدك ان انا هخرج من حياتك ومش هتشوفيني ثاني
صباح _ بعد ايه بعد حياتي خلاص ما راحت انا بجد حبيت زياد وبدات ان انا احس بيهم ولما اتغيرت بعد عني
امجد _ انتي لازم ترجعي ليكي كده
بجد لو بتحبي
صباح _هعمل ايه وخايفه يعرف الحقيقه اكيد مش هيسكت
امجد _ عايزه اقولك ان ربنا قبل توبتك انا عمري ما كنت كده كنت واحد مش شايف الا نفسه وبس بس انا دلوقتي بجد عايز احلك مشكلتك
وفي الوقت ده دخلت مي وقالت
مي _ الله الله حلو قوي اللي بيحصل ده مش كده راسمين الدور مع بعض انتي وهو
صباح _هو انتي ايه اللي حصلك انتي بجد ازاي بقيتي وحشه كده
مي _ انا بقيت وحشه انا هبقي وحشه
ومش هسيب الفيلا تروح مني
والفلوس اللي مع زياد مهما أن حصل وقربت
عليا وكانت عايزه تعمل فيا حاجه لولا مسكها
امجد
مي _ سيب ايدي ما هو انا مش عارفه اقول لزياد الحقيقه واخذ الفيلا فانا هاخدها بطريقتي
امجد _ اهدي بس مينفعش كده وبعدها
طلب ليها مستشفي والدكتور قال
الدكتور _ للاسف لازم تفضل هنا هي
مبقتش في وعيها ومش عارف لو خرجت
ممكن تعمل اي
امجد _ يعني هي فعلا مبقتش طبيعه
صح يا دكتور
الدكتور _ للاسف اه وانا واثق انها لو فضلت
هنا هتكون احسن
صباح _ ارجوك يا دكتور طب انا عايزه اخش اطمن عليها ومش هطول والله
الدكتور _ للاسف هي اخذت حقنه مهدئه ونايمه مش هينفع تشوفيها وكان أمجد جه ليه
تلفون وبعد شويه علشان يرد عليه
وبعدها جه وقالي
امجد _ يلا بينا يا صباح احنا لازم نمشي دلوقتي
صباح _ امشي فين واسيب اختي انا لا يمكن اعمل كده
امجد _ هرجعك ليها تاني يلا بينا وبعدها اخذني ووداني المطار وقالي انا عرفت ان زياد مسافر دلوقتي ادخلي ليه واتكلمي معايا
صباح _ انا خايفه قوي يا امجد
امجد _ اخلصي مافيش وقت وبعدها دخلت
وفعلا لحقت زياد واول لما شافني قالي
زياد _ ايه ده صباح انتي ايه اللي جابك هنا ومالك شكلك عامل ليه كده
صباح _ عايزاك تسامحني يا حبيبي بجد انا غلطت في حقك والله العظيم انا اسفه والله العظيم انا بحبك جدا
زياد _ ما بقاش ينفع يا صباح خلاص
صباح _ ارجوك تديني فرصه ثانيه بجد انت لو بعدت عني انا ممكن يجرالي حاجه ارجوك
خليك جمبي
زياد _ هو في ايه بالظبط انتي من امتى وانت كده
صباح _لما حبيتك بجد انا حبيتك قوي
وعايزك جمبي وبعدها حضني وخرج معايا
بس من بعدها امجد مشي وباع شركته
وسافر وفضلت مي في المستشفي
وكنت بروح اطمن عليها وبقيت
عالطول بصلي وبعدي ربنا يغفرلي ذنبي
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطه دفعت تمنها حياتي)