روايات

رواية نجمة في الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد البارت الرابع عشر

رواية نجمة في الصعيد الجزء الرابع عشر

رواية نجمة في الصعيد
رواية نجمة في الصعيد

رواية نجمة في الصعيد الحلقة الرابعة عشر

نجمه صحيت لقت نفسها في نايمه جنب حمزه وهو حاضنها
نجمه بصراخ: عاااا
حمزه بخضه: اييه في ايييه
نجمه بصراخ: يحيوان يمتحرش ، ابعدد
حمزه بحده: بطلي شتيمه ..وكمل بخبث.. و لا مش هبعد انا عجبني النوم كده
نجمه بحده: ابعد علشان مزعلكش مني
حمزه قرب وشه من وشها وقال
حمزه بخبث: هتزعليني ازاى ، عندي فضول اعرف
نجمه بتوتر: طب ابعد طيب ، مش انت وعدتني خليك قد الوعد
حمزه بخبث: لا رجعت في كلامي وسحبت الوعد
نجمه بدموع: بالله عليك ابعد والله انا مش راضيه اعمل حاجه تزعلك ابعد بقا
حمزه بخبث: لا
نجمه ضحكت بشر

 

 

نجمه: انت اللي جبته لنفسك تعالا بقا
نجمه شدت شعره جامد
حمزه بحده: سيبي شعري يا نجمه هيطلع في ايدك وبطلي غباء
نجمه بحده: ابعد عني طيب الاول
حمزه بهدوء: طب سيبي شعري طيب
نجمه: لا ابعد انت الاول
حمزه بخبث: طب مش هبعد خلينا بقا كده
حمزه شد نجمه عليه بزياده وحضنها جامد
نجمه بتوتر: خلاص هسيب انا الاول ، بس احلف انك هتبعد
حمزه بمشاكسه: لا متسيبيش انا عجبني الموضوع دة
نجمه بدموع: عفكره انت قليل الادب ومشمحترم واللهِ
حمزه ضحك: مانا عارف ، انا سافل اصلا ومعداش عليا بربع جنيه تربيه
نجمه:…….

 

 

حمزه بمشاكسه: انا هقوم علشان بس هروح شغلي ، غير كده والله كنت مش هسيبك تقومي من هنا ، من حضني يعني
حمزه فك دراعته من حواليها وقام وهو بيضحك علي توترها
نجمه بتوتر: انا اصلا مش هرد عليك ، علشان انت قليل الادب
حمزه قعد ضحك ، نجمه راحت ناحيه الدلاب تطلع لبس لحمزه
نجمه بتوتر: طلعتلك لبس هدخل اجهزلك الحمام
حمزه هز راسه وهي دخلت وهو رتب السرير والكنبه اللي نجمه نامت عليها لحد مانعست
نجمه خرجت بصت لـ الاوضه وقالت
نجمه بغيظ: رتبت الاوضه ، بتصالحني كده يعني
حمزه بحنق: لا ياختي انا اصلا معملتش حاجه غلط علشان اصالحك ..كمل بحنيه.. عملت كده علشان بتتعبي من التنضيف والاكل تحت وتجهيز الحمام وبتطلعي لبس ، وبتنزلي الغدا وتطلعي غدا ، قولت اخفف عنك
نجمه بابتسامة متوتره: ربنا يخليك
حمزه بمشاكسه: وهتنامي جنبي علي طول ريحي نفسك بقا
نجمه بحده: لا طبعاً ، انا اصلا مش بكلمك علشان تبقي عارف انا لسه زعلانه منك
حمزه بحب: طب اصالحك ازاى
نجمه بتوتر: شيل حوار اني انام جنبك دا من دماغك
حمزه بضحك: لا كله الا دا
نجمه بغيظ: وانا مش هصالحك غير بدا

 

 

حمزه بمشاكسه: لا هعرف اصالحك بغيره
نجمه بحنق: ادخلي خد الشاور يا حمزه
حمزه ضحك ودخل
نجمه قعدت علي الكنبه وسرحت في طريقته معاها ، وقد ايه هو حنين وبيخاف علي زعلها وبيدور علي الحاجات اللي بتفرحها ويعملها ودمه الخفيف ، وانبهاره بكل حاجه بتقولها حتي لو كانت أقل من العاديه ، وإنها امبارح مش عرفت تنام غير لما جه
ابتسمت بحب وقالت في نفسها (سبحان مغير الاحوال ، دا واحد انا مكنتش عايزه اجي هنا علشان مش بطيقه ، الوقت بقيت بضايق لما يكون مش موجود ، وكنت مش بحب نكشه ليا ، الوقت انا اللي بضايقه علشان يرد عليا وينكشني ، شكلي وقعت اصلا)
حمزه كان خرج وهي لسه في سرحانها
حمزه بمشاكسه: اكيد بتفكري فيا
نجمه اخدت بالها أنه خرج راحت بصتله بحنق
نجمه بغيظ: انا مش بكلمك يلا بقا العب بعيد
حمزه بحنق: العب ايه ياختي ، انتي بتكلمي عيل في الشارع
نجمه بغيظ: اه يلا بقا وسع ، انا داخله اخد شاور
نجمه سابته ودخلت وهو واقف بيبصلها بحنق بعدين راح قعد علي الكنبه
شويه ونجمه خرجت وكانت حطه فوطه علي دماغها ورقبتها

 

 

نجمه بتوتر: أقف في البلكونه لحد ما اسرح شعري
حمزه بخبث: لا الجو برد في البلكونه وانا لسه واخد شاور
نجمه بغيظ: احنا في الصيف برد فين
حمزه بخبث: انا حاسسني بردان ، سرحي وانا قاعد
نجمه بغيظ: لا يا عسل عيب
حمزه بضحك: لا مش عيب ، دول حتي بيقولوا اني زي جوزك
نجمه بتوتر: طب اديني ضهرك طيب ، يا حمزه انا والله بأحُرج
حمزه بخفه: اسرحلك انا ، بعرف والله اعمل سنبله
نجمه بحماس: احلف بالله ، بتعرف تعملها ، دانا بقالي سنين بحاول اتعلمها
حمزه بخبث: تعالي طيب اسرحلك
نجمه بحنق: اه يا مشمحترم وتشوفني منغير طرحه لا طبعا ، اديني ضهرك يلا
حمزه بغيظ: محسساني هشوفك من غير هدوم مثلا
نجمه بتوتر: انت قليل الادب خالص عفكره ، عيب بص قدامك وخلاص
حمزه أداها ضهره بغيظ بعدين ابتسم علي براءتها
وهي قعدت تسرح
حمزه بحنق: اخلصي بقا بقالك نص ساعه بتعملي ايه

 

 

نجمه بتوتر: اسكت بقا بتنيل اسرح بعمل ايه يعني ..كملت بخفوت.. الله يسامحك جبت سيره السنبله ليه ، شعري اتلخفن
حمزه: كل دا ليه ، شعر البت ام شعر طويل وانا معرفش
نجمه بغيظ: اسمها الاميره ربانزل مش البت ام شعر طويل
حمزه بحنق: ايوا برضوا هو ولا مش هو
نجمه بغيظ: هو ازاى يعني ، كنت هجيبله طرحه تغطيه منين دا
حمزه ضحك علي غيظها
حمزه: طيب انتي اتاخرتي ليه
نجمه بحنق: خلصت هلف الطرحه وأقوم اصبر بقا
حمزه بضحك: طيب
شويه ونجمه خلصت
نجمه بغيظ: يلا
حمزه قام ونزلوا
تحت كان عز في الكليه و شيرين كمان و ميرنا كانت في اوضتها بتزاكر وقاعد معاها ساره و فريال و فاطمه وهدي قاعدين في الصاله و رضوان وإبراهيم كانوا في الاستراحه بيحلوا مشكله بين رجلين
واسر ومراد كانوا معاهم
حمزه بخفوت: هو الساعه كام البيت فاضي
نجمه بغيظ: الساعه 12 ياخوايا اتأخرنا عالفطار وكل حاجه بسببك
حمزه ببراءة: انا

 

 

نجمه بغيظ: لا انا انت بتعمل حاجه خالص
حمزه ابستم بخفه ودخلوا الصاله
نجمه بحب: صباح الخير
كلهم ردوا الصباح
نجمه بهدوء: هفطر حمزه واجيلكم
هدي بحب: روحي يا حبيبتي ربنا يهنيكم
نجمه مشيت هي وحمزه راحوا علي السفره ونجمه حضرت الفطار وجابته
حمزه بصلها بحب وهي بتاكل وقال
حمزه بخفه: لسه مخصماني
نجمه بغيظ: اه
حمزه بضحك: هصالحك بليل لما ارجع من الشغل
نجمه بغيظ: لا هفضل مخصماك
حمزه بضحك: لا ميهونش عليا قمري يفضل زعلان
نجمه ابتسمت من تحت تحت
حمزه خلص اكل وخرج راح الكليه ، ونجمه راحت الصاله قعدت معاهم شويه ، بعدين دخلت تعمل الغدا
عالساعه 4 حمزه خلص شغله ورجع علي الاستراحه عند مراد و أسر وابراهيم ورضوان
وعز خلص جامعه و رجع عالبيت هو وشرين

 

 

في البيت
نجمه: خلصت الغدا روح يا عز ليهم الاستراحه قولهم علشان يتغدوا
عز راحلهم وقالوا جايين
علي السفره
رضوان قعد علي الكرسي الكبير وإبراهيم عالكرسي اليمين وفريال عالكرسي الشمال
وجنبهم هدي و فاطمه بعدين الشباب قعدوا و شيرين وساره قعدوا ونجمه وميرنا كانوا بيحطوا الاكل
خلصوا وقعدوا
عز بحب: تسلم ايدك يا فطومه
فاطمه بحب: مش انا اللي طبخت انهارده ، نجمه هي اللي طبخت
عز بضحك: تسلم ايدك يا نجوم
نجمه بابتسامة: ربنا يخليك
حمزه خبط عز في دراعه وقال
حمزه بخفوت: اسمها نجمه يا زفت علشان مزعلكش
عز بتكشير: ما ايه رأيك تحطها في برطمان ومنتكلمش معاها
حمزه بخفوت: لو كان ينفع كنت عملت كده ،
عز ضحك

 

 

مراد بحب: تسلم ايدك يا نجمه
نجمه بابتسامة: ربنا يخليك
حمزه قرب دماغه من نجمه وقال بصوت واطي..
حمزه بخفوت: نجمه قولي تسلم ، ربنا يخليك بتاعتي انا بس ، وبطلي تبتسمي
نجمه بغيظ: لا علشان انا مش بكلمك
حمزه ضحك: مانا قلتلك هصالحك بليل خلاص بقا
نجمه ابتسمت بخفوت
ساره بتكشير: راعوا أننا سناجل عيب كده
مراد بصلها: لا انا مش سنجل انا وقعت في حب أحدهم
ساره اتوترت وبصت في طبقها
اسر بخفوت: أحرجت البت حرام عليك
مراد بحده: ماسمهاش بت يا روح امك
اسر بخبث: ليه كات من بقيت اهلك
مراد ببرود: اه انت متعرفش
اسر بتوتر: طب كنت عايز اقولك حاجه
مراد بغيظ: قول ياخويا
اسر: انا طالب ايد اختك شيرين
مراد برق ومسكوا من أيده وقام
ابراهيم: رايح فين يا مراد انت وأسر
مراد: اكلنا يا بابا الحمدالله
رضوان: بالهنا والشفا

 

 

فوق في اوضه مراد
مراد دخل راح ضارب أسر بوكس
مراد بحده: وانت شوفت اختي فين وعرفت اسمها منين
اسر بوجع: يخربيتك ماهي بتقعد معانا علي السفره وبينادوا باسمها
مراد بغيظ: وانت لحقت حبيتها انت شايفها امتا اصلا
اسر: في الفرح بتاع حمزه
مراد: وانت عارف انها هتوافق
اسر ابتسم وافتكر امبارح لما شاف شيرين داخله هي وميرنا ، وميرنا قالتله انها موافقه
مراد بحده: انت كلمتها قبل كده
اسر بخوف: هما مرتين والله بس اول مره في الفرح كانت بترقص وانا قلتلها بطلي رقص وامبارح بس قولتها لو طلبت ايدك هتوافقي
مراد بحنق: ومكلمتنيش انا من الاول ليه
اسر بهدوء: افرض رفضتني
مراد بغيظ: طيب وانا مش موافق معندناش بنات للجواز
اسر بحنق: نعم ياخويا والله اخطفها واهرب بيها وماتشوفوها تاني
مراد بغيظ: برا ياض اطلع برا
اسر بعيد: طب موافق ولا لا
مراد: قول لبابا يا حيوان الاول

 

 

اسر بتزكر: ااه نسيت معلش هقولها بليل ، غور انت بقا هنزل اكمل اكل
مراد بصله بغيظ ونزلوا كملوا اكل
بليل في شقه حمزه
نجمه كانت قاعده في البلكونه بتصور النجمه اللي بتشوفها كل يوم حمزه دخل مش كلمته
حمزه بخفه: انتي برضوا لسه مخصماني
نجمه بغيظ: اه لما ترجع عن اللي في دماغك هكلمك
حمزه بخبث: لا
نجمه بغيظ: خلاص متكلمنيش
حمزه: جيبتلك حاجه حلوه
نجمه بحماس: وريني
حمزه بضحك: والله عندك انفصام مش انتي مبتكلمنيش
نجمه بغيظ: اه .. انا هشوف الحاجه الحلوه وخلاص
حمزه ضحك: طيب غمضي
نجمه غمضت فراح هو قرب منها كان بيفك الطرحه نجمه صرخت راح أيده علي بقها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى