رواية أحببت ملتزمة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت الرابع عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الرابع عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الرابعة عشر
في صباح يوم جديد في منزل زين محمد”””
هدى_تعالى يا مهند اتفضل
مهند_يزيد فضلك
زين لاحظ انه بدأ يطبع من كلام أميرة
هدى_زين بص مين هناك؟
“”زين بص ولقى زينب جات””
هدى_مش قولتلك مفاجأة.
زين ابتسم ابتسامة مزيفة
زين_امم مفاجأةةحلوة
زينب بابتسامة _وحشتني جدا يا زين
وحضنته زين اضايق جدا من تصرفها دايما بيقارن ما بينها وبين اميرة واحدة عندها حياء كانت بتضايق لو لمس ايديها بس والتانية متعرفش يعني اي الحياء! شتان ما بينهم
زين وهو بيبعدها عنه_ اه اتفضلي يا زينب اقعدي
زينب_ثانكس
مهند_والله واحشني جدا يا يوسف
يوسف ابتسم_ وانت يا مهند واحشني جدا بس الشغل شغلنا وبعدنا عن بعض
مهند_فعلا يلا خير
زين_ مهند كنت عايزك في موضوع ضروري
مهند_ اتفضل
زين_على انفراض
“”_مهند طلع مع زين الجنينة”””
زين_فاكر لما جيت عندك وقولتلي ان اميرة اتوظفت جديد في قسم الحسابات
مهند_اكيد فاكر
زين_ بص اميرة شغلة حلو جدا وبنت يعتمد عليها بس ارجوك يا مهند متتعبهاش في الشغل… يعني قصدي وديها قسم اكثر راحة
“”مهند لاحظ اهتمام زين””
مهند_ماشي اكيد اللي تشوفه بس مش فاهم انت مهتم كده ليه؟
زين اتوتر_ عشان ي يعني ا اميرة ي يعني ك كانت ش شغالة عندي وكده ف ليها معزتها الخاصة
مهند_ لا متخافش عليها انا كده كده شايلها في عينيا
“”زين غار جدا من كلامه واتمنى لو يخليه ميشوفش تاني عشان ميبصش على حبيبته”””
زينب_زييين زيييين عايزاك
زين بضيق_حاضر دقيقتين وجاااي
________________💙📻
*”””في منزل اميرة احمد”””
اميرة_ بما ان النهاردة اجازة وكده يعني ف انا حابة اخرج لوحدي شوية تسمحلي؟
احمد_ لوحدك؟ بس انا هقلق عليكي
اميرة_متقلقش عليا انا بميت راجل يلا بقى وافق
احمد_ماشي روحي
ملك_ تروح هي وانا لا انا الاسبوع الجاي خارجه هااا.
احمد_مش هسلك معاكم انا عارف
______________💙📻
“كوبري قصر النيل”
_اميرة ممكن نتكلم شوية
“اميرة بصت جنبها بسرعة واكتشفت انه صوت محمود”
اميرة بضيق’_ نعم يا محمود عايز اي؟
محمود_قولت لوحدينا تعالى نبعد شوية عن هنا
اميرة بنفاذ صبر_لما نشوف اخرتها
“””ابتعدت كثيرا عن النيل”””
اميرة_احكي؟
محمود_ هو انتي مش ناوية توافقي عليا
اميرة_لا وله هنوي
محمود_طيب ممكن اعرف السبب؟
اميرة_انت عارف كويس
محمود_بس ده كان زمان واللي حصل حصل
اميرة_لا اللي حصل زمان هيحصل بعد الجواز انا مش ناسيه معاملتك ليا
محمود_طيب اديني فرصة
اميرة بتحاول تضايقه
اميرة_لا انا كده كده قريب هتجوز متتعبش نفسك
محمود بعصبية_تتجوزي مين على جثتي
اميرة باستهزاء_ يبقى انت هتموت الاسبوعين الجاايين
محمود_وانا لسه هستنى الاسبوعين الجاايين انتي لو مبقتيش ليا مش هتبقي لحد غيري
اميرة_يعني اي يـ
“مكملتش كلامها كان محمود مبنجها وخطفها””
____________💙📻
“”في منزل اميرة احمد'”
احمد_يعني مجتش عندك يا رضوى.
رضوى_لا والله لو جات هقولك
احمد بيأس_تمام يا بنتي تسلمي
بسمة_اي طمني؟
احمد_للأسف لا
بسمة ببكاء_يا حظك يا بنتي مبتلحقيش تتهني يا ضنااايا
ملك ببكاء_استاذ مهند الحقنا اميرة بقالها م الصبح مرجعتش وتلفونها اتقفل وشكلها اتخطفت واحنا ملناش غيرك
مهند بصدمة_يعني اي اتخطفت ؟ اميرة انتي متأكدة؟
زين اتخض_اي ؟؟؟؟ اميرة اتخطفت
“”زين مستناش مهند يكمل كلامه وطلع بسرعة جاب عربيته وراح يدور على اميرة”””.
زينب بعصبية_حد يفهمني اي الموضوع اي علاقة زين باميرة؟
هدى_اهدي بس يا حبيبتي وانا هفهمك بعدين
زينب_لا دلوقتي
مهند_انا هستأذن يجماعة
في الوقت ذاته يسمع يوسف رنين هاتفه”.
يوسف_الو
ملك ببكاء_يوسف استاذ يوسف
يوسف_ اهدي يا ملك في اي؟
ملك_اختي اختي مش لاقينها
“””
يوسف فهم ان اميرة اختها”””
يوسف_اميرة انا مكنتش اعرف انها اختك
ملك_ساعدني لو سمحت
يوسف_ اكيد
“يوسف بلغ في كل حته وبدا يدور عليها
“””زين رن بمروان وحكاله اللي حصل “”
زين_مش بمكن ابراهيم
مروان_لا ابراهيم في السجن
زين_انا قلقان عليها جدا يا مروان
مروان_متقلقش هنبدأ في البحث عنها
زين_ماشي سلام
“””زين برضوا مكنش مطمن لسه قلقان بدأ يدور عليها بنفسه…””””
مهند_مصطفى لازم تلاقيها انت فاهمني
مصطفى _حاضر يا فندم هعمل كل جهدي وان شاء الله نلاقيها
مهند_ان شاء الله
____________💙📻
“”في منزل اميرة احمد””
بسمة_ طيب شكوها بالدبوس ولا بنجوها
ملك بنفاذ صبر_هي فارقة يا امي
“””الباب خبط””
“”ملك فتحت الباب”””
يوسف_ملك
ملك_ استاذ يوسف انت جيت
يوسف_روحي البسي يا ملك وتعالي بسرعة محتاجينك في القسم
بسمة بخوف_قسم ليه عملت اي؟
يزسف_متقلقيش يا امي هي بس اقرب واحدة لأميرة فا محتاجين نعرف منها شوية معلومات ممكن توصلنا لاميرة
ملك_ثواني هلبس واجاي
“”ملك لبست ادناء كاشمير وخمار اسود””
ملك_انا جاهزة
يوسف_تعالي العربية تحت
“”ملك ويوسف ركبوا العربية واتجهوا لقسم الشرطة”””
__________💙📻
“”في قسم الشرطة””
كان مهند موجود وبيتكلم مع ظابط المباحث صاحبه مصطفى “””
يوسف_ملك جات
مصطفى_تعالي يا ملك اتفضلي
ملك_يزيد فضلك
مصطفى_هسألك اسئلة وانتي هتجاوبي عليها؟
ملك_ماشي
مصطفى_ اي سبب خروجها من البيت؟والنهارده اجازتها زي ما فهمت من مهند
ملك_ “قصت عليه ما حدث”
(( اميرة_ بما ان النهاردة اجازة وكده يعني ف انا حابة اخرج لوحدي شوية تسمحلي؟
احمد_ لوحدك؟ بس انا هقلق عليكي
اميرة_متقلقش عليا انا بميت راجل يلا بقى وافق
احمد_ماشي روحي ))
مصطفى_امم فهمت ، اي الامكان اللي بتحب تروحها في الاجازات؟
ملك_ شارع الالفي في وسط البلد ،، ومدينة نصر سيتي ستار وهايبر في ٦اكتوبر ومول العرب وكورنيش النيل
مصطفى_ لما خرجت كانت الساعة كام؟
ملك بتذكر_متهيألي لما كنت ماسكة الفون كانت الساعة ٦المغرب
مصطفى_ في العادة بترجع بدري ولا متأخر لما بتخرج؟
ملك_بدري عشان اهلي ميقلقوش على ٩او٨مثلا
مصطفى_ يبقى نبعد كده
سيتي ستار لان المكان هياخد وقت من الجيزة للقاهرة
وكمان نبعد هايبر لان الطريق هياخد حوالي ساعتين
مش قدمنا غير اتنين شارع الالفي وسط البلد وده مستحيل حد يتخطف فيه لانه كله زحمة وناس وكمان في قوات خاصة هناك لانه قريب م التحرير .
ومفيش غير كورنيش النيل!؟ ولازم نبدأ ندور هناك.
_____________💙📻
في مخزن قديم جدا… تحديدا في مصر القديمة يجلس محمود على الكرسي وامامه اميرة مقيدة بالحبال …وها بدأت تفوق من البنج””””
محمود_ مساء الخير يجميل فوقتي
اميرة بتوهان_انا فين؟
محمود بابتسامه خبيثة_انتِ هنا معايا وليا انا بس
اميرة الرؤية بدأت توضح عندها_مح محمود يحيوان انت ازاي تجبني هنا
محمود بضحك_ ده انا ابن عمك برضوا
اميرة بعصبية انت أزبل واحد عرفته خسارة تربية عمي فيك
“”محمود اداها قلم “”
محمود بعصبية_اياكِ تتكلمي كده تاني !! انتي سامعة
اميرة ببكاء_ انت مريض نفسي
محمود باستهزاء _ده مش موضوعنا دلوقتي انا جبتك هنا لغرض ولازم اخده
اميرة بعد فهم_ غرض اي؟
محمود_هفهمك!
“””وبدأ يقرب منها””
____________💙📻
“””عند زين في العربية “”
زين ببكاء_يارب احميها من كل شر … انا لا حول لي ولا قوة الا بك يا ارحم الراحمين يا جبار
“””بدأ يدعي الله عزوجل بأن يرجع اميرة سالمه, بعدما يأس ولم يجدها “””
_________💙📻
“”كورنيش قصر النيل الساعة الثانية عشر ليلا””💙📻
مصطفى_ زي ما انت شايف محدش هنا يعرف حاجة عنها الوصول ليها بقى مستحيل خصوصا ان هنا مفيش كاميرات مراقبة بس هنحاول بكرا باذن الله وان شاء الله نلاقيها
مهند بعصبية_ان شاء الله اي انت هتلاقيها والنهارده؟؟؟؟
مصطفى_ يا استاذ مهند اهدى بس خير ان شاء الله
ملك ببكاء_ يعني اي؟ اختي راحت خلاص
يوسف محاولاّ تهديتها_ لا متقوليش كده ان شاء الله هترجع
ملك ببكاء_ونعمة بالله
“”في منزل زين محمد””
هدى بخوف_زين مرجعش كل ده يارب رجعهولي بالسلامة
محمد بعصبية_كله بسبب اميرة دي لعنة وحلت على العيلة
زينب_ممكن بقى اعرف اميرة مين دي؟
محمد_ واحدة كانت شغالة مع زين وزين اتعلـــ….
هدى مقاطعة_ اتعلم منها ازاي يتقي ربنا في اهله واتعلم منها ازاي يقرب من ربنا كفايا افتراءات على البنت يا محمد انت فاكر كويس مين اللي رجعنا لبعض اميرة نفسها في وقت مازين كان مش حابب وجودنا
محمد_فاكر فاكر بس ده مش مبرر ابدا
هدى_لو سمحت الموضوع انتهى مش عايزة كلام تاني
زينب_بس يا حماتي!
هدى_زينب انتي شايفة ان ده وقته
زينب_ لا انا اسفة
“”فـي الوقـت ده زين دخل البيت”””
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)