رواية جحيم ابن عمي الفصل السابع 7 بقلم شروق أحمد
رواية جحيم ابن عمي البارت السابع
رواية جحيم ابن عمي الجزء السابع
رواية جحيم ابن عمي الحلقة السابعة
عند فيروز رنت عل اخوها مؤمن
مؤمن.. مالك يانن عيني عملك حاجه اللي اسمو جبل
فيروز بعياط.. انا محتاجاك جمبي يامؤمن
مؤمن.. اشش اهدي انا جيلك مش هتاخر
بعد ساعه
مؤمن.. في ايه يبنتي
فيروز حضنت اخوها وفضلت تعيط.. جبل يامؤمن فكرني بنت وحشه وعملت كدا بمزاجي
مؤمن.. اي ياجبل الكلب اروح اموته واريحك
فيروز بعياط. سيبو براحته خلي فاكرني وحشه بس هيندم لما يعرف ان كل د حصل مليش ذنب فيه
مؤمن.. اشش اهدي انا جمبك ويستي نا جاي اقعد عندك يومين حته اسليكي
فيروز.. بفرحه.. بجد يامؤمن.
مؤمن.. بجد يحبيبت قلب مؤمن
فيروز حضنت اخوها
ومؤمن كان بيخطط لحاجه
عند جبل.
حمزه صحبه.. لحد امتي هتفضل تعذ*بها
جبل.. لحد ماارتاح
حمزه.. نت لي مصر تخليها تكر*هك
جبل.. عشان انا كرهتها
حمزه.. بطل كدب شويه لو بتكدب علي نفسك اكدب بس انا فاهمك يصحبي
جبل.. سيبك من الموضوع قولي عملت اي ف حكايه الصفقه
حمزه.. زي منتا متوقع خدناها من منير
جبل.. يستاهل كل اللي بعملو فيه
حمزه.. اي الحكاية يصحبي
جبل.. ولا حاجه انا همشي بقا
حمزه.. ماشي ياجبل امشي
عند فيروز.
كانت بتعمل اكل لامؤمن اخوها
سمعت الباب اتفتح عرفت ان جه جبل
جبل.. ايدا مؤمن عامل اي
مؤمن بدون نفس.. الحمدلله
جبل.. مالك
مؤمن.. مفيش حاجه فيروز
فيروز.. اي يحبيبي
مؤمن.. ان طاالع اوضتي
فيروز.. يخلص الاكل وهندمك
مؤمن.. ماشي يحبيبتي
وطلع عل اوضته كلم حبيبته
مؤمن.. اي يحبيبي
ملك.. انا زعلانه منك يامؤمن
مؤمن.. ونا اقدر ازعل القمر مالك يحبيبي
ملك.. انت لي سافرت
مؤمن.. قولتلك عشان احمي اختي من الكلب اللي اسمو جبل دا
ملك.. امم ماشي
مؤمن.. اي طيب مش هتسامحيني
ملك بضحكه.. سامحتك
مؤمن.. يااا اخيرا
ملك.. امتي هتجي تتقدملي بقا يامؤمن
مؤمن.. قريب يحبيبي
ملك.. انا بابي جيبلي عريس يامؤمن وجاي يشوفني
مؤمن بغضب وبصوت رجولي.. وهو مين بقا ونتي ازاي توافقي عل حاجه زي دي
ملك.. مؤمن متتعصبش انا زي زيك
مؤمن.. ملك اقفلي اللي عايزا تعملي اعملي انا قولتلك لما اخلص جامعه
ملك.. منا مش ذنبي يامؤمن
مؤمن.. طيب ياملك
ملك.. طب هتعمل اي
مؤمن.. انا لو جيت واتقدم ابوكي هيرفضني دا انا حتي لسه مشتغلتش
ملك.. انا عايزك انت
مؤمن.. ونا مبحبش حد غيرك وعايزك بردو
ملك.. طب شوف وقولي
مؤمن.. ماشي يحبيبي
وقفل معاها واتنهد.. ياترا اعمل اي
عند فيروز
فيروز… مؤمن يلا الاكل جهز
مؤمن.. مش عايز اكل
فيروز بخضه.. مالك
مؤمن.. ملك متقدملها عريس
فيروز.. يلهوي طب هتعمل اي
مؤمن بحزن.. مش عارف
فيروز.. طيب اهدي كل حاجه هتتحل
مؤمن.. انا خارج اتمشي شويا
فيروز.. طيب
وخرج مؤمن
فيروز.. يارب ريح بالو
جبل نزل كان لابس ترنج
جبل.. مال مؤمن
فيروز مردتش عليه
جبل اتعصب ومسك ايدها جامد.. ردي عليا
فيروز غمضت عينها بألم.. تعرف ياجبل نت اكتر شخص بكر*هو خلتني اكر*ه كل الرجاله يخي
جبل.. منتي اللي شما*ل
فيروز نفضت ايدها منو.. تسلم
ومشيت دخلت اوضتها وفضلت تعيط
عند مؤمن
كان ماشي ومكنش مركز
وفجاه خبط ف بنت
مؤمن.. مش تحسبي
البنت.. انا اسفه
مؤمن.. بعد اي
وسبها ومشي
البنت فضلت تعيط
مؤمن رجعلها تاني.. هو نتي بتعيطي ليي
البنت.. عشان نت زعقتلي
مؤمن بستغراب… هو نا اعرفك
البنت.. عادي ممكن نبقا صحاب انا نور
مؤمن.. لا وشكلك مجنونه
نور.. بعد اذنك
مؤمن.. استني انا اسف
نور بضحكه تخطف القلب.. ولا يهمك
مؤمن.. تيجي نتمشي ونتصاحب
نور.. مفيش مشكله
وفعلا اتمشو وتصحابو
عند منير
منير.. يعني اي الصفقه هو اللي كسبها
وليد.. انا اسف ياباشا بس جبل بيه هو الي كسبها
منير بعصيبه.. اطلع برهه
قبل ميخرح وليد
منير.. قولتلي ان مراته اسمها فيروز مش كدا
وليد.. ايوه
منير..طب امشي انت دلوقت (وكمل بشر) انا لازم ادمرك ياجبل واخليك تقول حقي برقبتي وهتشوف لما مراتك تبقا خا*ينه قدام عينك وضحك بشر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم ابن عمي)