رواية ملاكي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيللي ياسر
رواية ملاكي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيللي ياسر |
رواية ملاكي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نيللي ياسر
ملاك: انت ايه اللي جابك هنا
ادهم: انا..كنت جي اطمن عليكي وعلى زينب
ملاك بسخرية: طب هتطمن علي زينب وقولت ماشي لاكن تتطمن عليا انا..مش مصدقه
ادهم: ما عنك ما صدقتي
ملاك: طب اطلع بره…انا لوحدي وانت معايا في الاوضه
ادهم: وفيها ايه ده انتي حتي هتبقي مراتي كمان كام ساعه ومش هنقعد في اوضه واحده بس..لا ده احنا هنقعد في سرير واحد كمان ( أبتسم بسخرية)+
ملاك وهي تبتلع ريقها بتوتر: ااا..انت قليل الأدب..وانا مش موافقه اصلا
ادهم: اخرسي يا بت
ملاك بصدمه: نعممممم
ادهم: بقولك اخرسي…ابو شكلك
ملاك بغيظ: سمعتك علي فكره
ادهم ببرود: انا قاصد انك تسمعي ( وخرج وسابها)
ملاك بخنقه: اعاااااا… هيجنني..بني ادم بارد
ادهم وهو بيفتح الباب : سمعتك علي فكره
ملاك بتقلده بغيظ: انا قاصده انك تسمع
« ادهم مقدرش يمسك ضحكته وضحك بصوت عالي وملأك لدقائق حست أنه ممكن يكون طيب بس كشرت وراحت قفلت باب الاوضه ورجعت سريرها تاني وهو راح اوضته اللي في المستشفى ونام بعد تعب تفيكر في ملاك»
????????????????????????????عند اميره????????????????????????????
« اميره صحيت من النوم واتصلت بحازم تاني بس برضو مقفول..وده خلاها تقلق عليه جدا .. وبعدين راحت قفلت باب الاوضه بتاعتها ورجعت تاني تتصل بحازم وقررت أنها مش هتخرج من الأوضه طول اليوم لغايه لما امها تحس بقيمتها وكمان ولا هتاكل ولا هتشرب ( غلبانه البنت دي????) وبعد شويه الباب بتاع اوضتها خبط»
اميره بانفعال: قولت سبوني لوحدي
كامل: انتي عبيطه دي اول مره حد يخبط عليكي
اميره بكسوف: احم.. نعم يا بابا
كامل: مش هتفطري
اميره: لا مش عايزه
كامل: طيب انا رايح الشغل وامك كمان راحت خلي بالك من نفسك واقفلي باب الشقه كويس
اميره: هو في فطار ايه
« بس كان الرد عليها انها سمعت صوت باب الشقه بيتقفل جامد .. عرفت أن أبوها خرج..خرجت بره الأوضه وفطرت وبعدين دخلت اوضتها تاني تتصل بحازم اللي برضو موبايله مقفول..»
????????????????????????????عند جمال????????????????????????????
جمال: مصطفى انا لقيت حل
مصطفى: ايه هو
جمال: انا مش هخطف ملاك
مصطفى بغضب: نعم..انت بتقول ايه مفيش الكلام ده احنا اتفقنا أن انت تخطف ملاك وبعدين تطلب من ادهم انك تشاركه وأنه يدفعلك مبلغ كبير وبعدين ترجعله ملاك وبعد لما يديك الحاجه اللي انت عايزها انا هاخد ملاك بره مصر واتجوزها مش ده اللي حصل..مش ده اتفاقنا
جمال: ملاك بقت ملك ادهم السويدي..عارف يعني ايه ادهم السويدي..يعني لو قربت منها انا او انت مش هنبقي علي وش الأرض..انت فاهم
مصطفى بخنقه: بس انا عايزها
جمال: صدقني الخطه بتاعتي دي لو نجحت ممكن تاخد ملاك منه بس برضاها
مصطفى: ازاي
جمال:*******
مصطفى: هي فكره حلوه بس انت متأكد أنها هتنجح
جمال: اكيد
مصطفى: طيب انا ماشي يا جمال بيه
جمال بجمود: اتفضل
????????????????????????????عند حازم????????????????????????????
« حازم صحي من النوم وبعد شويه لاحظ أن موبايله مقفول فتحه…واتصدم لما لقي مكالمات كتيرررر جدا من اميره وقلق عليها يكون حصلها حاجه..واتصل فوراً
حازم بتوتر: ا..
اميره مقاطعه: حازم انت فين يا حازم بكلمك كتير مش بترد عليا ..مش انت قولتلي لما اروح هكلمك
حازم: اصل..
اميره بغيظ: شوف كنت سهران فين لغايه دلوقتي وبعد لما رجعت بيتك وفطرت و هيصت بتكلمني انا دلوقتي..شكرا اوي
حازم: يا بنتي انا…
اميره بدموع: لو عايز تبعد ابعد عادي انا هحترم قرارك ده
حازم: انتي عبيطه
اميره بسخرية: هه..وكمان بتشتمني.. اومال لو كنا اتجوزنا كنت هتعمل فيا ايه.. الحمدلله أن ربنا كشفك علي حقيقتك
حازم: يا اميره اسمعي…
اميره: انت فطرت… طبعاً وانا اللي علي لحم بطني من الصبح
حازم: اميره…
اميره ببكاء: انا هبعد اتمني تشوف حد غيري يستاهلك بس كل اللي عيزاك تعرفه مفيش واحده هتحبك زي..باي يا مستر حازم
حازم بغضب وصوت شديد: اخررررررررررسي انتي ايه بلاعه واتفتحت..عماله لوك لوك لوك لوك ايه مش بتفصلي دي التلاجه بتفصل…عايز اتكلم..نفسي أتكلم..وكل لما اجي اتكلم..تزني..انا رجعت امبارح بلبل ونسيت افتح الموبيل بس كده
اميره ببكاء أطفال: اااااااااااع…انت بتزعقلي لايه دلوقتي
حازم: اميره..أهدي خلاص
اميره: مش كفايه اللي انا فيه
حازم بتوتر: في ايه يا اميره
اميره: امبارح ( حكت ليه اللي حصل)
حازم: متقلقيش انا هتصرف قريب اوي
اميره: بس دلوقتى في موضوع اهم
حازم : ارغي
اميره: انا جعانه دلوقتي اوي..الو…الو..يا حازم
اميره: قفل في وشي ابن عيون ملونه ده
????????????????????????????عند ملاك????????????????????????????
« ملاك صحيت من النوم بس مرحتش اوضه زينب علشان زعلانه منها وكده…وفضلت قاعده في اوضتها حتي مفطرتش وبعد شويه الباب خبط»
زينب: يعني زعلانه مني
« ملاك مقدرتش تمنع نفسها وجريت عليها حضنتها وهي بتعيط وبعد شويه بعدت»
ملاك: انتي لايه قومتي من السرير انتي لسه تعبانه
زينب: مين قال كده انا كويسه..انتي كويسه
ملاك بدموع وصوت مبحوح: لا مش كويسه انا قلبي بيتقطع
زينب وهي تحتضنها: بعد الشر عليكي يا ملاك يا بنتي
ملاك بدموع: انتي بترميني في النار يا تاتا
زينب بصدمه: انا..ده انتي روحي حد بيوجع روحه
ملاك: اومال تسمي ايه بجوازي من ادهم
زينب: بصي يا بنتي..انتي تعبتي في حياتك كتير وممكن ربنا يكون بيعوضك بادهم..وانا بعمل الصح .. يعني لو ادهم خير ليكي اكيد هيبقي عوض من ربنا..ولو شر ليكي ف لا يكلف الله نفساً إلا وسعها..يعني في الحالتين ربنا بيحبك سواء لو ادهم عوض أو ابتلاء من ربنا ليكي بس انا حسه أن ادهم هيكون عوض..عوض كبير أوي من ربنا علشان انتي تعبتي كتير في حياتك وربنا اكيد باعتلك ادهم علشان يريحك
ملاك وهي بتمسح دموعها: تفتكري يا زوزو
زينب وهي بتبوس رأسها: اكيد يا روح زوزو
ملاك بتوتر: بس انا خايفه
زينب: من ايه يا ملاك
ملاك: من ادهم..انا بخاف منه اوي يا تاتا
زينب بضحك: هههه..في حد يخاف من جوزه
ملاك: متقوليش جوزي بس يا تاتا
زينب: لايه يا ملاك هو مش انتي وافقتي خلاص
ملاك بخبث: لا انا لسه عندي شروط
زينب: شروط ايه؟
ملاك بأبتسامه نصر: هقولك
????????????????????????????عند اميره ????????????????????????
« الباب بيخبط»
اميره: ايوه ..مين
شخص: انا الديلڤري بتاع اوردر البيتزا
اميره: احنا مطلبناش حاجه يا اسطاا اصلا
شخص: حضرتك في حد طلب اوردر بأسم حازم كامل وبعت العنوان علي هنا..وكمان حاسب بالڤيزا
اميره وهي بتفتح الباب: بجد…طب هات بقي( أخدت البيتزا وقفلت الباب بسرعه»
اميره: هييح..يعني انت يا حازم لقتني جعانه ف طلبتلي اكل
« موبيل اميره رن وكان حازم»
اميره بفرحه: الو
حازم: الاوردر وصل ولا لسه
اميره بضحكه: لا وصل وباكل اهو
حازم: بالهنا و الشفا يا روحي
اميره: حازم ممكن أسألك سؤال
حازم: اتفضلي
اميره: انت لايه مطلبتش بيتزا چامبو وطلبت وسط
حازم بغيظ: اميره…النهارده أجازه علشان كده هاجي اخدك ونروح المستشفى نطمن علي ملاك وزينب هتخرج النهارده قدامك ساعه وتكوني لبستي تمام .. ( قفل السكه)
اميره: هو الواد ده نرفوز كده لايه بس بحبه( وكملت اكل)
????????????????????????????عند سهير????????????????????????????
سهير: جمال…ممكن اتكلم معاك شويه
جمال وهو بيطفي السيجارة: يا نعم
سهير: هو..هو انت محتاجني في ايه
جمال: ايه السؤال الغريب ده
سهير: يعني..ممكن ترد
جمال: انتي مراتي واكيد بحتاجك
سهير: جمال احنا مش بنتكلم خالص ولا بساعدك في شغلك…ولا..ولا حتي بتلمسني..ف مش محتاجني
جمال: مفيش طلاق يا سهير
سهير: انا تعبت يا جمال أرجوك سيبني بقي
جمال: مستحيل انتي بتاعتي انا ومش هسيبك
سهير: يا جمال اسمعني…
جمال بحده: سهير!! … انا قولت كلمه ولو فتحتي الموضوع ده تاني مش هيحصلك كويس ( خرج وسابها)
????????????????????????????عند حازم ????????????????????????????
حازم في الموبيل: يا أميره انا واقف تحت البيت بقالي ساعه
اميره: والله بلبس الكوتش
حازم: طب انجزي
« نزلت اميره لحازم وكانت لابسه سلوبته كيوت وجميله لونها اسود وتيشيرت ابيض تحتها وكوتش ابيض وكانت شبه الأطفال اوي وهي سايبه شعرها الطويل علي ضهرها»
حازم: كل ده يا أم….
« قعد يضحك عليها»
اميره وهي بتضربه في كتفه: هو انا كل لما البس حاجه وانت تشوفها عليا تقعد تضحك
حازم: يا بت انتي طفله
اميره أيديها في وسطها: اه انا طفله
حازم بحب: بموت فيكي اصلا علشان شخصيتك الطفوليةدي
اميره بكسوف: طب يلا علشان منتأخرش
????????????????????????????عند ملاك????????????????????????????
« اميره وحازم وصلو المستشفى وحازم قابل ادهم جوه المستشفى اميره سلمت عليه ومشيت علي اوضه ملاك»
اميره وهي تحتضنها: كوكي.. وحشتيني وحشتيني وحشتيني اوي
ملاك بدموع: وانتي كمان وحشتيني اوي
اميره وهي تنظر في وجهها: مالك يا ملاك
زينب: شوف مين جه..بقي متسلميش عليا يا بت انتي
اميره وهي تحتضنها: عامله ايه دلوقت يا زوزو وحشتيني اوي..
زينب: الحمدلله يا حبيبتي
ملاك: اميره انا عايزه اتكلم معاكي
اميره: ايه اللي حصل يا ملاك
ملاك: بعد لما انتي مشيتي*****
« عند حازم وادهم»
حازم: انت بتتكلم بجد
ادهم: ايوه والمأذون في الطريق
حازم: طب وهي متعرفش حوار عمها ده
ادهم: لا و مش لازم تعرف
حازم: انا مش مصدق أن جمال ده يطلع عم ملاك
ادهم: انا برضو مكنتش مصدق
حازم: طب وهي موافقه
ادهم بخنقه: لا مش موافقه
حازم: يعني هتتجوزها غصب عنها
ادهم:_____
حازم: لا ادهم رد عليا
ادهم: هو ده الصح ليها
« موبيل ادهم رن وكان المأذون ادهم كنسل علشان عرف أنه وصل وراح جابه ودخل اوضه ملاك بس اتصدم لما شافها لابسه فستان أبيض شيفون وطرحه بيضه كان شكلها بيوصفها..بيوصف ملاك »
حازم: مبروك يا ملاك
ملاك بحزن: الله يبارك فيك
زينب: مبروك يا ولاد وعقبالك يا اميره وعقبالك يا حازم
« اميره وحازم بصو لبعض وضحكو بس ادهم لسه مركز مع ملاك و ملاك كانت مكسوفه من بصاته ليها »
المأذون: طب مش يلا هنكتب الكتاب
ادهم: اه يلا
« قعدو كلهم وقبل ما الشيخ يبدأ كتب الكتاب ملاك وقفت»
ملاك: بس انا عندي شروط
ادهم وهو بيقف قدامها: أول حاجه إسمها طلب علشان انا محدش يشرط عليا تاني حاجه طلبات ايه دي كمان
ملاك: اول حاجه كل واحد هينام في اوضه
أدهم: احسن
ملاك: تاني حاجه لو مرتحتش هطلق
ادهم: انتي عبيطه يا بت
ملاك: بص يا شيخ اهو بيشتمني من أولها.. انا مش عايزاه
حازم: براحه يا ملاك
اميره: خلاص يا مستر ادهم
زينب: يلا يا شيخنا أبدا كتب الكتاب
« وفعلاً الشيخ بدأ يكتب الكتاب»
الشيخ: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
اميره: لولولولولولولي ????????????????مبروك يا كوكي
زينب وهي تحتضنها: مبروك يا حبيبتي الف مبروك
زينب: مبروك يا ادهم
ادهم: الله يبارك فيكي يا زينب
حازم: مبروك يا صحبي الف مبروك يا صغنن
« ملاك واميره غصب عنهم ضحكو وادهم ضرب حازم »
حازم: خلاص حرمت والله
زينب: طب العرسان مش هيروحو بقي
« ملاك اول ما سمعت زينب اتوترت جدا واتكسفت كمان»
ادهم: مع السلامه يا زوزو باي يا حازم باي يا اميره
« ملاك كانت بتسلم علي اميره وزينب وعيط »
ادهم: مش يلا بقي
ملاك بتوتر: يلا
« ادهم خدها وطلعو بره المستشفى وركبوا العربيه واميره خدت زينب الشقه بتاعتها وطلبت من أبوها تبات معاها وفعلاً باتت وحازم راح يشوف عمار»
♥️♥️♥️♥️♥️♥️في عربيه ادهم♥️♥️♥️♥️♥️♥️
« ملاك طول الطريق ساكته وباصه من الشباك وبتفرك أيديها بتوتر و ادهم ملاحظ توترها بس قرر ميتكلمش وبعد مده وصلو الڤيلا بتاعت ادهم ملاك بمجرد ما شافت الڤيلا انبهرت من جمالها ڤيلا أقل ما يقال عنها تحفه فنيه بس باهته مفيهاش فرح أو ضحك وكمان البودي جارد كتير جدا»
ادهم وهو بيفتح لملاك الباب: انزلي
ملاك وهي بتنزل: ده بيتك
ادهم: لو عندك مانع
ملاك: هه
« ادهم شاور ليها تمشي وهو كان ماشي وراها وبيتفرج عليها وهي بتتفرج علي القصر بانبهار ودخلت ملاك القصر بس من جوه حزين جدا كل حاجه باللون الاسود حتي العفش الناس اللي شغاله في القصر كل واحد واقف في مكان زي التماثيل والشغلات نفس الوضع فاقت من شرودها علي صوت ادهم اللي بيرج البيت»
ادهم: خدو أجازه اسبوع وكل واحد هيوصلو فلوسه ..10 دقائق وملقيش حد قدامي…يلا
« في اقل من 10 دقائق الناس كانت مشيت ومفيش غير ملاك وادهم ملاك كانت متسمره مكانها وخايفه..لحد ما ادهم اتكلم وقطع شرودها»
ادهم: اطلعي
( ملاك طلعت من غير كلام علي سلم الڤيلا وفضلت ماشيه لغايه لما ادهم وقف قدام باب اوضه باين عليها شيك كده وفتح الباب وملاك دخلت وكانت هتقفل الباب بس ادهم دخل وراها وهي اتخضت جامد اوي»
ملاك: ب..بعد..أ.. أذنك.. أخرج
ادهم وهو بيقرب: أخرج ازاي ده انهارده دخلتنا
ملاك: انا شرطي..اقصد طلبي انك متقربش مني
ادهم: مين قالك اني وافقت
ملاك بدموع وهي بتبعد: يعني ايه
( ادهم قلع الچاكت وقرب منها لدرجه انه سامع ضربات قلبها ونفسه في نفسها وقرب من رقبتها باسها ورجع بص في عنيها واتكلم)
ادهم: ***
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح