رواية وقعت في حب عرباوي الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفى
رواية وقعت في حب عرباوي البارت الخامس
رواية وقعت في حب عرباوي الجزء الخامس
رواية وقعت في حب عرباوي الحلقة الخامسة
بعد مرور اسبوع كان صالح قاعد ودخلت عليه حور
حور عم الدنيا منور القبيله أقسم بالله
صالح بفرحه حوريتي وقام حضنها
حور يااااه يعبعال وحشني يراجل
صالح وانتي اكتر يابكاشه
حور فضلت تدور بعنيها علي فهد
صالح ب ابتسامه فهد سافر المدينه يابنتي راح يشوف اكل عيشه ويشتغل
حور بصدمه سافر المدينه…..
عدي ٥سنين وحور كبرت وبقي عندها ٢٥ سنه وبقت بتشتغل في شركه هي ودلال
اه دلال اتجوزت الدكتور جاسم وبقي عندهم فهد الصغير حور هي الي صممت تسميه فهد علشان تبقي علي طول فكراهم
انهار يابت فوقي متأخره علي الشركه جته نيله الي رقاااكي
حور صحيت بفزع وقالت هي الساعه كام
انهار صحي النوم الساعه ٨
حور احيه وفضلت تجري زاي المجانين
كريم في اي بتصوتوا لي
انهار بصوت علي خيبه اختك
كريم انهارده الجمعه اصحوا بقي دي مبقتش عيشه انا نازل اصلي
حور بغضب بقي كدا يا انهار
انهار طلما صحيتي امسكي الشقه ادعكيها ولو قدرتي تشيلي تحت السراميك شيلي الضيوف يقولوا عننا معفنين مثلا
حور لاء إزاي والحيطه اي ملهاش نفس يما
انهار والله انتي وذوقك كلك ذوق
حور يلهوي هتشل انا همشي
انهار بضحك زاي الأطفال عليكي واحده عليكي واحده وقفلت الباب وخرجت تتفرج علي المسلسل التركي
حور مبدهاش بقي ودخلت اخدت شاور ولبست لبس النضافه وفضلت تروق لحد صلاه الجمعه
عند فهد ايوة يا صالح عامل أي
صالح بخير يا حبيبي عامل أي في المدينه
فهد بخير خلي بالك من مُهره يابا
صالح في عيوني ياحبيبي
فهد لا إله إلا الله
صالح محمد رسول الله امسك يا حمزه
حمزه اقعد شويه يا خال المشوار بعيد من هنا للبيت
صالح انا اطمنت علي ابني وعليكوا مبروك عليكم المولود الجديد يا اوشا
عائشه حبيبي يخال تسلم
صالح سلام انا بقي ومشي
حمزه وعائشه اتجوزو وعندهم زين وجميله ورحمه تؤام
فهد راح علي العنوان بتاع حور وكان مشتاق انه يشوفها جدا وحشته بنت الاي وخبطت بشوق
انهار انتي ياخدامه افتحي الباب شوفي مين
حور يادنيا طفيتي شمعي ياناس كترتوا دمعي والعمر راح هدر وكتبت……… احيه وقفلت الباب بسرعه وطلعت تجري في الشقه زاي المجانين ودخلت اوضتها
انهار مين يابومه مين يابت
حور الكراش قصدي فهد
انهار الله يكسفك وراحت تفتح الباب
فهد انا اسف اني جيت من غير معاد
انهار تعالا يابني اتفضل البيت بيتك معلش الخدامه قصدي حور بتنضف ست بيت ربنا يحميها
فهد كتم ضحكتوا ودخل قعد
فهد بصي ياخاله انا جاي اطلب ايد بنتك حور علي سنه الله ورسوله
انهار يابني انت……
حور خرجت وقالت انا موافقه فين المأذون ودوني علي صحرت حبيبي ومسكت دراع فهد وطلعت تجري
انهار يابت اتقلي
حور بحبه ياما بحبه التلجه نطقت بعد ٥ سنين يجدعان لولولولولولولولولولولولي ستتني وحيات ابوك قرمط بيتمرمط في الشغل يافهد 🥲🥲
يله نسرعه الأحداث عملوا الخطوبه في الصحراء علي الطريقه العربويه وبنات بيرقصوا بطريقه البدو وحور اندمجت معاهم وفهد كان مع الرجاله وبيرقصوا بالخيل صالح دخل الاوضه وطلع منها عقد الماظ شكله حلو اوي وسمبل وخرج راح عند فهد
فهد اي دا يابابا
صالح دا هديه مامتك ل حور من ساعه م كنت لسه مولود وهي شايله العقد دا لعروستك
فهد مسك العقد وحضنه وقال الماظه كانت لبسه الماظه وهسلمها لاجمل جوهره في حياتي حوري….🦋🫶🏼♥️
تسريع الاحداث عدا سنتين وخلصوا كل التجهيزات وجه الليله الكبيره ليله الفرح
في القاعه كانت حور وفهد بيرقصوا علي اغنيه شعبيه
يابت اهدي بقي ونبيييي مصري بعود اجنبي صاروخ بشوفها بدوخ نورتي يابت وربنا كوكبي ياعين اجمل من الالماظه شفايفها حرز حيازه بمو”ت في امك مو”ت ياعود مظبوط انتي علي الفرازه البت دي تخصني متقربوش منها عشقاني بتحبني مستغناش انا عنها انا وانتي اجمل كابل دي حببتي سانيوره انا مش هقولك غير كدا عشقك
يا اموره😂♥️♥️♥️♥️♥️♥️🫶🏼🦋
الكل فضل يضحك علي خفه دم العرسان وبعدين روحوا علي بيتهم وبعد مرور ١٠ سنوات ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب عرباوي)