رواية نبض قلبي لك الفصل التاسع 9 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت التاسع
رواية نبض قلبي لك الجزء التاسع
رواية نبض قلبي لك الحلقة التاسعة
” أنا مَاتغيّرتش مع حد، دَه تصحيح مسار “•
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
الساعة 12 الضهر فاق خالد من النوم وكان رقبته وجعها اوي
خالد بوجع….. اه اه يا رقبتي اتكسرت ولا ايه
وقام قعد و طقطق رقبته وجاب ازارة المية اللي في العربية ونزل تحت غسل وشه
وعدل هدومه خالد كان لابس جلابية زي الصعايدة
وراح خبط علي الباب
ريهام كانت نايمة وصحيت علي الخبطت عدلت نفسها وشعرها هي مش محجبة
وراحت فتحت الباب وكان خالد
خالد بإبتسامة…. صباح الخير
ريهام بإحراج…. صباح النور
خالد ابتسم…. چهزي نفسك علشان نروح للكبير
ريهام… حاضر
خالد لسه مبتسم… وكمان سيبي العيال في واحده دلوجتي جاية تنضف البيت التاني وهتاخد بالها منهم
ريهام بصتله بقلق. ..
خالد….. متجلجيش عليهم بس انتي اجهزي
ريهام…. تمام حاضر
خالد… يحضرلك الخير انا مستنيكي في العربية
ريهام…. تمام
ومشي خالد ودخلت ريهام غسلت وشها ولبست طقم من اللي كانت واخدهم في الشنطة وخرجت وكانت الست موجوده مع خالد…
خرجت ريهام…. اسمعي يا سعاد الست ريهام جريبتي عايزك تنضفي الدار بتاع امي الله يرحمها كويس تمام والعيال تاخدي بالك منهم تمام.
سعاد…. تمام يابيه
خالد….. يلا روحي خدي العيال جعديهم في الجنينة وانا هروح انا وست ريهام عند الكبير وجايين بسرعه تمام
سعاد… من عنيا يا بيه حاضر
خالد.. يلا يا ريهام.
ريهام ركبت ورا وخالد ركب ومشيوا الاتنين وريهام كانت قلقانه علي ولادها
خالد بتحذير…. اسمعي يا ابله قدام. الناس انتي جريبتي وجايتي اهني علشان حصل ظرف وكنتي مسافره مع جووزك القاهرة اكتر من اجده ومتقوليش
ريهام بستغراب….. مش انت قولتلي هتقول للكبير حكيتي
خالد…. مانا هقوله حكايتك فعلا بس الاختلاف ان انتي جريبتي علشان محدش يضايقك انا يعتبر ليا كلمه اهنا
ريهام بهدوء…. حاضر
خالد وصل البيت وكان عامل زي القصر ريهام تنحت فيه ونزلت من العربية وشافته بوضوح اكتر ومكنتش مصدقة ان في بيت بشكل والكبر ده
خالد ابتسم… ولسه لما تشوفيه من جوا تعالي
البواب…. خالد بيه
خالد… الكبير جوا
البواب…. جوا ياب يا بيه وكان ينظر للريهام اللي قلقت
خالد… تعالي يا خيتي
اخدها خالد وهي مشيت وراه ودخل البيت اللي دايما مفتوح
خالد لشغاله…. البيه فين
الشغاله… في المكتب يا بيه
خالد راح ناحية المكتب وخبط عليه واستني لما سمع الاذن ودخل وقال… تعالي يا ريهام
ودخلت ريهام وهي خايفة وشافت شاب محافظ علي شكله وجسمه ورياضته ولبس جلابية كمان
الكبير….. مين دي يا خالد
خالد بهدوء وثقة… دي بت عمي يا كبير وجوزها مات واهل جوزها تطردوها وعمي ومراته مايتين من زمان وهي خالتها اخدتها علي القاهرة عاشت هناك واتجوزت كنت بس عايز استسمح حضرتك هي هتجعد اهني في البلد
الكبير بصلها من فوق لتحت…. بس مش انت عمك فتحي
خالد بثقة…. كان ليا عم تاني بس ميت من عشرين سنه
الكبير….. اه وهتجعد فين بجي
خالد.. في دوار امي فتحته وهتجعد فيه
الكبير…. وناوية تشتغل ولا انت اللي هتصرف عليها
خالد….. لا هي مسؤاله مني هي وولادها وانا هصرف عليها
ريهام كانت هتتكلم لكن نظره خالد خرستها
..
الكبير…. اه تمام ولادها كان واحد
خالد…. اتنين يا كبير
الكبير…. ها سبها تسمعني صوتها ووتكلم. اسمك ايه وعندك كام سنه
ريهام بتوتر….. اسمي. ريهام وعندي. 23 سنه
الكبير…. ها ريهام اسمك حلو
ريهام… شكرا
الكبير…. ماشي يا خالد خليها تجعد وتعرفها التفاصيل واصول البلد
خالد….. حاضر بعد اذنك
الكبير…. مع السلامه
خالد مشي هو وريهام وركبوا العربية….. ليه مقولتش اني عايزة اشتغل
خالد…. مش هتقدري علي الشغل هنا يا في الارض يا شغاله وانتي كده شكلك علي بعضك لا تستحملي ده ولا ده بصي لو علي الشغل خليني اشوفلك حاجه بسيطة وبس بعد فتره مش دلوجتي علشان ميشكش في حاجه
ريهام… سكتت وبعدين.. قالت…. بس. كده انا بكلفك. كتير
،خالد… ملكيش دعوة بعدين. نبقي نشوف
ريهام بتصميم…. لو انت مصمم علي رايك. لازم تكتب.كل حاجه هتجبها وهتصرفها عشان هدفعها يا كده. يا ما مش قاعدة وهمشي
خالد بصلها نظراته..
ريهام بتصميم….. متبصليش كده لاني مصممه. علي رايي وانا واعرف اني واحده عندية اوي كمان
خالد ابتسم…. تمام ماشي اللي انتي عايزه
ريهام سكتت لما وافق وصلوا البيت شافت ولادها في الجنينة بيلعبوا نزلوا من العربية وراحت ليهم. تطمن عليها خالد… انا داخل اغير خلاجاتي وجاي
ريهام…. تمام
ودخلت عند سعاد تساعدها
سعاد… لا يا ستي سيبي اللي في ايدك انا هخلص. كل حاجة متتعبيش نفسك
ريهام بهدوء….. هساعدك مفيهاش حاجه دي انا بحب انضف اسمعي الكلمة
وبعد اصرار وفقت وخالد خرج وراح للعيال شافهم بيضحكوا ابتسم… ماما راحت فين.
مالك قال…. لاحت كده. وشاور بإيده
خالد طبطب علي راسه وراح ناحية البيت وشافها. بتروق معها
خالد… بتتعبي نفسك لييه
ريهام…. انا بحب انضف واشغل نفسي
خالد سابها علي راحتها… العيال بره انا ماشي خدوا بالكم
ريهام…. حاضر
وخرج خالد وهما فضلوا ينضفوا
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عاصم رجع القاهرة وهو حزين اوي انه ملقهمش فضل تلات تيام يدور ومفيش حد
رح عند حماه وسلم عليه وعلي يوسف
كمال بحزن…… ربنا يعتركم. فيهم يابني
عاصم بحزن…. يارب ياعمي.
كمال… بقولك يا عاصم. مراتك ظبطت الاوضتين اللي فوق انا قولتلها تجعدوا معايا
عاصم برفض… شكرا ياعمي ب
كمال قاطعة….. مراتك قالتلي بص ايه رايك تسيب البنات هنا علشان يذاكروا كويس
عاصم برفض…. معلش يا عمي انا ولادي محبش يباتوا بره المكان اللي قاعد فيه بعتذر جدا بس انا مش موافق فوق يذاكروا زي ما هما عاوزين انا مش ممانع لغاية ما لقي مكان بس عارف اني هتقل عليكم
يوسف… عيب يا راجل الكلام ده انت اخويا ووفاء اختي متقولش كده
كمال…. مفيش خروج لو المكان مكفي وحلو وفر الفلوس علشان عيالك اطلع استريح مراتك فوق
عاصم….. شكرا يا عمي بعد اذنك
كمال بحب…. مفيش شكرا بين الاب وابنه وانا بعتبرك ابني روح ربنا يوفقك و يوقفلك ولاد الحلال يارب
عاصم ابتسم… ربنا يخليك يارب ومتحرمش منك ابدا بعد اذنك
كمال.. اذنك معاك يابني
عاصم. طلع وهو فرحان ب اهل مراته الكرما طلع لمراته وبناته
بناته اول ما شافوه جريوا عليه وحضنوه
وهو كمان…. وحشتنوني اوي اوي
نور وكارما…. وانت كمان يا بابا
وفاء خرجت علي الصوت وحضنته وقالت… عملت ايه
عاصم. قعد بتعب…. ملقتهمش يا وفاء
وفاء بحزن…. ربنا مش هيسبها يا عاصم يمكن تجي هنا
عاصم… مستحيل هتخاف تجي انتي جبتي العفش
وفاء… ايوه اول ما نضفت الاوضتين اخدت يوسف وجبت عربيه وكام راجل كده شالوا العفش ونقلوه وبعدين رجعنا نجيب باقي الحاجة والاوضتين كبار بس. برده مكملوش حطيت الباقي عند ابويا تحت
ويوسف فرش السريين بتوع كارما ونور في اوضة وانا وانت في اوضة تانية
عاصم…. ليه تتعبي اخوكي يا وفاء كنتي استني لما اجي
وفاء… لا تعب ولا حاجه احنا اسرة مع بعض يا عاصم مفيش بنا تعب
عاصم…. دفع كام علي كده
وفاء…. ولا جنيه
عاصم…. ازاي يعني
وفاء بتردد… بعت غوشتين من اللي عندي ودفعت وقولتلهم انك سيبلي فلوس وكمان فلوس دروس ولادك
عاصم بحزن… ليه وفاء.
وفاء لبناتها…. ادخلوا اوضتكم
وبعد ما دخلوا…. فلوسي فلوسك يا عاصم وانا مستحيل اسمح لحد انه يكسر عينك حتي لو اهلي وانا عارفه انهم مستحيل يقولوا كلمه تضيقك بس علشان انت متضيقش ومحدش يكون ليه حاجه عندك احنا ستر وغطاء علي بعض وعلشان دروس العيال متتأخرش دفعتهم وانت ابقي جبلي الاحسن منهم يا سيدي
عاصم باس راسها وقال…. تسلميلي يابنت الاصول
وحضنها وفاء…. بحب…. ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يا ابوه العيال
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)