روايات

رواية نجمة في الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد البارت الرابع

رواية نجمة في الصعيد الجزء الرابع

رواية نجمة في الصعيد
رواية نجمة في الصعيد

رواية نجمة في الصعيد الحلقة الرابعة

حمزه دخل البلكونه لقاها قاعده بترسم
حمزه بهدوء: هو حضرتك مش سامعه الخبط دا كله
نجمه اتخصت ومن الخضه وقعت الرسمه والألوان ادلقت
نجمه بصراخ: يخربيتك في ايه انت دخلت هنا ازاى .. تنحت وبصت علي الرسمه وقالت
نجمه بصراخ: اللوحه عاااا
نجمه بعياط: دي باظت
حمزه بيأس: بتعيطي ليه طيب ؟؟
نجمه بعياط: يا بني ادم بقولك اللوحه باظت بقالي اكتر من 5 ساعات برسم فيها ، دي كنت هقدمها للكليه تبعي
حمزه: طيب خلاص متعيطيش ارسميها تاني
نجمه بزعيق: ارسمها تاني ازاى يعني وهي بتترسم وقت الغروب والغروب مشي ، اجيب انا غروب منين الوقت
حمزه بصرامه: صوتك
نجمه بصراخ وعياط: هو كل حاجه صوتك صوتك في ايه انا زهقت ، وبعدين بيعلي من كلامك
سعديه: خلاص يا نجمه مش تعيطي حقك عليا
نجمه وهي بتمسح دموعها: اللوحه باظت يا سوسو هروح انا بكره الكليه بأيه
حمزه في نفسه(سوسو !! انتى في ايه ولا في ايه يا شيخه يخربيتك)
حمزه: هاخدك الاسطبل وهتلاقي هناك مناظر حلوه وارسمي الخيل اللي هناك ايه رأيك تنفع ولا لا ؟؟
نجمه بتفكير: تنفع بس الالوان ادلقت .. وهي هترجع تعيط تاني: كله باظ كله باظ
حمزه: هاخدك تشتري الالوان كده تمام
نجمه بضيق: بجد شكرا جدا .. وبصوت واطي(بس مانتا السبب)
حمزه بهدوء سبقها ومشي
سعديه: طيب يلا ننزل لاحسن وقت الحاجه فريال قلقت عليكي
حمزه ونجمه: يلا
نجمه وهي خارجه من الاوضه باستغراب: ايه دا الباب مكسور ليه
حمزه رد: اصل حضرتك خبطنا كتير وانتي ولا ايه وعمتي قلقت عليكي ، و انا كسرت الباب
نجمه بكسوف: احم لما برسم مش باخد بالي بحاجه
سعديه: ولا يهمك حُصل خير
نزلوا تحت ..
الجده بقلق: كنتي فين يا نجمه مش بتردي ليه
نجمه: ابدا يا ستو كنت قاعده في البلكونه برسم ومش اخدت بالي من التخبيط
فاطمه: طيب تعالي يا حبيبتى علشان تأكلي .. شكلك هفتان يا حبه عينى
نجمه بحب: حبيبتي يا فطومه حاسه بيا .. قوليلي بقا عامله اكل ايه ؟؟
فاطمه بضحك: عامله بط و ورج عنب وو
نجمه بعيون بطلع قلوب: ورق عنب؟؟ ، حطي قدامي طبق صغنن بقا علشان لو شفت الحله او طبق كبير هتحشر فيهم ومش هتعرفوا تطلعوني
الجده بضيق: بتخاف تتخن يا فاطمه علي أساس انها بتتخن اصلا
فاطمه: وه تتخني فين دانتي مفكيش لحمه
نجمه بضحك: لحمه ايه بس يا فطومه ، دا صحابي هيموتوا ويبقوا زيي كده
فاطمه بضحك: لا هتاكلي يعني هتاكلي ، اجعدوا يلا علشان احضرلكم الوكل
نجمه بحب: تعالي بس اساعدك في الاكل الاول وبعدين ع السفره انا هبهرك من نفسي
فاطمه بحنيه: لاه انتي ارتاحي ، اكيد تعبتي من السفر والأرض انهارده
نجمه بضحك: لاه هحضر الوكل معاكي يعني هحضره
الجده بضحك: هتتعبي معاها يا فاطمه دي دماغها ناشف
نجمه بضحك: شوفتي اسمعي منها هي صح
فاطمه بضحك: طيب يلا
كل دا وحمزه مستغرب هي لحقت تصاحب امه امتا وتقولها يا فطومه كده !
علي الاكل
الحاج رضوان: كلي يا نجمه ورك البطه دا
نجمه بحب: ربنا يخليك يا جدو بس انا مش بحب البط والله .. بص لافيني طبق ورق العنب الكبير دا
الحاج رضوان: اتفضلي يا حبيبتي
حمزه بتريقه: مش كنتي خايفه تتخني من شويه
نجمه بضحك: لا نفسي هفتني عليه .. وبصوت واطي(وبعدين بطني نفسها فيه ازعلها يعني ؟؟)
حمزه بصلها وهي بتاكل وضحك من تحت لتحت
الجده بضحك: كل مره علي كده حتي هناك
فاطمه بضحك: ما تسيبوها تاكل بجا
الحاج رضوان: بالهنا والشفا يا بنت الغالي
نجمه بحب: الله يخليك يا جدو
حمزه بخفوت: انتي مش حافظه غيرها ولا ايه
نجمه بخفوت زيه: بصراحه هي والله يكرمك والله يسترك وكده
حمزه بضحك: يسترك ويكرمك !!
نجمه بجديه: وحشين ؟؟؟
حمزه بضحك: لا خالص
نجمه بضحك: كنت عارفه انهم فُله
حمزه ضحك بخفوت وهي كمان
أكلوا في جوا عائلي كله ضحك في ضحك
بعد الاكل
حمزه: بقولك يابابا
الحاج رضوان: جول يا حمزه
حمزه: هاخد نجمه اشتري ليها الوان علشان الوانها ادلقت و هوديها الاسطبل ترسم لوحه هتقدمها للكليه بتاعتها
الحاج رضوان بخبث: طيب يا ولدي متعوجوش برا
حمزه بهدوء: حاضر
نجمه نزلت من فوق
نجمه: اروح يا جدو ؟؟
الحاج رضوان: روحي يابتي
نجمه قالت لجدتها ومشيت معاه ركبوا العربيه
حمزه بخفه: مش هتجيبي شويه حاجات لزوم الطريق؟؟
نجمه بضحك: انا اللي هنزل اجيب ، ولا نعمل زي الصبح
حمزه بضحك: لا هننزل سوا تعالي يلا
نجمه مشيت معاه ودخلوا
حمزه بخفه: هاتيلي من اللي تجبيه لنفسك
نجمه بابتسامه: حاضر
نجمه من جواها كانت مبسوطه أنه بيعاملها كويس مش زي الاول
جابت نجمه الحاجات وركبوا العربيه
نجمه: تعالي بقا نقسم كل حاجه بالنص
حمزه بضحك: تعالي
نجمه: انا شيتوس وانت شيتوس انا صان بايتس وانت صان بايتس انا بريك وانت بريك انا جيلي كولا وانت لا ……
حمزه: انا جيلي كولا لا ليه بقا
نجمه: علشان بحبها اكتر منك وبعدين انا اللي تعبت وجبت
حمزه: لا طبعا ، مش قولتي كل حاجه بالنص
نجمه: ما تخليك جدع وتتنازل عنها
حمزه: لا
نجمه برجاء: خليك خدع واتنازل ، انا بقالي كتير مش لاقياها في السوبر ماركت اللي عندنا
حمزه: طيب هتنازل .. بس كده ليا عندك تنازل عن حاجه
نجمه بجديه: طيب اختار من اللي قدامك ماعدا المارشملو و الجيلي كولا
حمزه: لا مش قصدي هنا .. حالياً مش عارف هي ايه خليها لوقتها
نجمه: اشطا
قضوا الطريق ضحك وهزار ورخامه شويه من حمزه علي نجمه ووصلوا المحل تبع ادوات الرسم وجابوا اللي نجمه محتاجاه
روحوا وراحوا علي الاسطبل
حمزه: ها هتقعدي فين ولا هتعملي
نجمه وهي بتشاور علي مكان: بص انا ممكن اقعد هنا اشطا وهرسم بقا الخيول دي مع بعضها
حمزه: تمام
لفت نظرها حصان اسود جميل
نجمه: وهرسم دا لوحده ، حساه مختلف عنهم
حمزه وهو بيبص للحصان اللي بتشاور عليه: اه دا فرستي اسمها رهوانه هي انثي على فكره مش حصان
نجمه: رهوانه اسمها جميل
حمزه: وهي جميله .. يلا هتبدائي انتي وانا هطلع وهطمن عليكي شويه كده
نجمه: تمام
حمزه مشي ونجمه قالت (هو مشي ليه ماكان يفضل قاعد ، في ايه يا نجمه مانتي كنتى مش بطيقيه)
نجمه كانت بترسم قامت وقربت من رهوانه ولسه هتحط أيدها عليها …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى