رواية غرام الصقر الفصل التاسع 9 بقلم أمنية ابراهيم
رواية غرام الصقر البارت التاسع
رواية غرام الصقر الجزء التاسع
رواية غرام الصقر الحلقة التاسعة
في صباح اليوم جديد حيث تشرق الشمس علي القاهرة معلنا يوم جديد مليء بلمفاجأت علي أبطالا
في قصر الصقر
استيقظ صقر من النوم ليجد نفسه يحتضن غرام أعد بعض من الوقت يتأملها وبعدها طبع قبل علي جبينها دخل الحمام يأخذ حماما دافئا وخرج بعض وقت وهو يرتدي بدلة سوداء وقميص أبيض وبنطلون أسود وصرح شعره بطريقة جزابه ورش من البرفن الخاص به ولبس ساعه Fossil الاغل عالميا سوداء اللون ولبس حزاء اسود ونزل من القصر
واتجه لسيارته ال BMW ليستقلها الي شريكة الصقر
دخل صقر الشركه بخطوات ثابتة واستقل المصعد إلي الدور العلوي ليدخل مكتبه وهو لا يبالي بنظرات الموظفات التي تحمل إعجاب كبير لزلك الصقر الوسيم للغايه
دخل مكتب صقر يتحدث في الهاتف
صقر ببرود : عاوزك تجبلي لبس حريمي وتبعتوا علي القصر
وقفل السكه من غير ميسمع رد من الطرف الآخر
صقر : أدخل
سيف : أنا لزمن اعرف انت اتجوزت غر..
صقر بغضب : وأقسم بالله يا سيف الكلب لو اسمها اتنطق تاني علي لسانك لكون اطعهولك فااااااهم
سيف : خلاص يا عم فاهم طب قول
صقر : بص يا عم أنا هحكيلك
*******************************
في قصر الكينج
الكينج : أنا عاوزك ترقبلي غرام وأمه وأختها وكل المعلومات عنهم تكون عندي تعرف بيروحو فين وبيجو منين وبيعملوا ايه كل حاجه انت فاااااهم
خالد : فاهم يا كينج
في غرفت نزار صحي نزار من النوم دخل الحمام وطلع لبس بدله من اللون الكحلي وقميص أبيض وبنطلون كحلي وحذاء أسود ولبس ساعة من اللون الأسود أحدث المركات الألمانية ورش من عطرة الجزاب ونزل ركب سيارته من أحدث انواع السيارات
*******************************
في شقة ولدت غرام وأختها الصغيرة ملاك حيث استيقظ ملاك علي رنت هاتفها
ملاك بنوم : الو يا زفته في حد يصحي حد دلوقتي
سما بمرح : مش أنا عملت يبق في
ملاك : والله انتي معندك دم أنا مسدقت خت الإجازة علشان انام تقمي انتي تصحيني عاوزه ايه يا سما الكلب
سما : كنت عاوزه اعرف هتروحي الحفله بتاعت بليل بتاعت التخرج
ملاك : بصي أنا نفسي اجي بس ماما مش هتوافق
سما : ليه
ملاك : علشان انتي عارفه الحفله هتبق بليل متأخر وفيها شباب
سما : ياسيتي احن ملنا بشباب احن ريحين علشان نبسط وكمان الشلا كلها هتبقى موجوده يلا وفقي بأ
ملاك : أنا عارفه ماما مش هتوافق
سما : هو انتي لزمن تقولي علي الحفله قولي أنها حفله عند وحده صحبتنا وخلاص
ملاك : بس انا مش بحب اكذب علي ماما
سما : والله الحفله هتبقى حلوه وكلها اغاني وحاجات جميله برحتك بس انا عنفسي هروح وكمان الولد الحكتلك عنوا هيبقى موجود وانا عاوزه اوريهولك طب والله يا ملاك لو مجيتي لزعل منك
ملاك : خلاص هشوف وبأ اكلمك بليل
سما : ماشي سلام
ملاك : سلام
قفلت ملاك السكه مع سما وقعدت تفكر ازاي هتقنع ولادتها
********************************
عند صقر وسيف
سيف : طب متقلها الحقيقة الخلتك تجاوزها يا صقر
صقر : لا مينفعش غرام لو عرفت الحقيقة هتموت وانا مش مستعد اضحي بيها كفيا الحصل زمان وانا مش بعد كل التعب ده ابوظ في الاخر تعب ٥ سنين انت فاهم يا عني ايه خمس سنين وانا عايش الحياة ديه أنا مستحيل أقول حاجه لغرام لأ مستحيل غرام تعرف حاجه
سيف : طب هي كده بتكرهك يا صقر
صقر : مش مهم تكرهني أحسن متموت وانا الاكره نفسي في الاخر
سيف : خلاص برحتك يا صاحبي
صقر : طب أنا ماشي عاوز حاجه
سيف : طب والاجتماع مع العميل الألماني
صقر : لا أنا لزمن اروح أحضر انت الإجتماع وبعد ميخلص تعلالي البت علي شان في شويت ملفات عندي في المكتب في البيت عاوزين يتراجعوا
سيف : خلاص ماشي
في الحظ ديه حد خبط علي البابا
صقر : أدخل
دخلت السكرتيرة هيدي : صقر باشا العميل الألماني وصل وهو دلوقتي في غرفة الاجتماعات
صقر : خلاص روحي إنتي يا هيدي
خرجت هيدي وبعدها خرج صقر وسيف صقر رجع القصر ودخل سيف غرفت الاجتماعات
*******************************
في شقة ام غرام
ملاك بمرح : ايه يا رورو الجمال ده لا
أخف لحسن العريس يطلبك انتي ويسبني
نرمين : اخلصي عاوزه ايه
ملاك : هو انا مينفعش اعاكس الجمال ده غير لم يكون في حاجه
نرمين : بت مش عليا الحبتين دول
ملاك : طب اوعي بس لم اسعدك في الفطار
ووقفت ملاك جنبها تساعدها في إعداد الفطار
ملاك : ماما
نرمين : لا
ملاك : هو ايه اللا
نرمين : طلم عمال تعملي الحبتين دول يبق عارفه أنها حاجه أنا مش هوافق عليها
ملاك : لا وانبي يا ماما وفقي ماما أنا عاوزه اروح الحفله بتاعت التخرج
نرمين : مش أنا قلت كده برضو
ملاك : يعني موفقه
نرمين : لا مش هتروحي يا ملاك
ملاك بزعل : ليه بس يا ماما دا أصحابي كلهم موجودين وسما كمان ريحه
نرمين : انتي عارفه الحفله هتبدق الساعة كام وعارفه كمان أنها هتبقى كلها شباب صح
ملاك : يا ماما أنا مالي بشباب أنا ريح مع أصحابي
نرمين : لا يا ملاك
ملاك بزعل : علي فكره يا ماما أنا مبأتشي صغيرة
نرمين : لا يا روح امك انتي لس صغيرة ولا أخلي ابو ورده يعرفك
ملاك : لا خلاص خلي مكانو
********************************
في قصر الصقر صقر وصل ودخل القصر
صقر : يا داد
فتحية : نعم يا صقر بيه
صقر : غرام صحيت
فتحية : لا لس نيمه
صقر : طب و البس وصل
فتحية : ايوا وطلعتو الاوضه
صقر : ماشي روحي إنتي جهزي الفطار
امأت فتحية وانصرفت
وطلع صقر عند غرام
صقر : غرام غرام اصحي يخربيتك كل ده نوم أنتي وخد نوم البلد كلها غراااااااام
غرام بنوم : سبيني شوي بأ يا ماما ونبي
صقر : بأ صقر محمد الشافعي علي اخر الزمن يتالو يا ماما ماشي أنا هوريكي يا غرام الكلب
غرام : عااااااااااااااااا بغرق
صقر بضحك : ههههههههههههه شكلك مص
غرام بتحدي : ههههههههههههه كنت عاوز تقول شكلك مسخره هههههه
غرام مسكت مياه ورشة علي صقر
صقر بغضب : انتي أد الانتي عملتي ده
غرام بتحدي : ايوا أدو ون … عااااااااااااااااا نزلني نزلني
صقر : لا مش هنزلك
غرام : طب انت وخدني علي فين اربوك نزلي يا صقر بااااش عيل وغلط
صقر وهو شيلها ونزل بيها علي تحت : علشان تعرفي تتحديني كويس
ونزل بيه في الجنينة وهو شيلها وبعدين رمها في حمام السباحة
غرام : عااااااااااااااااا مش بعرف اعوم كح كح
صقر حس انها بتغرق من غير تفكير نط وراها ينقظها
غرام : كح كح كح
صقر : انتي كويسه
غرام : اه وراحت غمزاه بس ايه رأيك
صقر : يا بنت ال……. بأ تعملي فيا كده
غرام بضحك : اه علشان انت البدات طب والله من زمان معمتيش سبني بأ شوي اعوم يا بني سبني مخلاص ألن بعرف اعوم ولااااااا انت استحلتها اوع
صقر وهو مسكها من خصرها : ايوا استحلتها وفي وحده تقول لجوازها ولا واوع
غرام : طب أوت بس
سيف بضحك وأشرقت : ههههههههههه طب كنتو دخلتوا جو مش عيب كده في الجنينة
طب أمشي وبا اجي وقت تاني
صقر : أمشي عادي
سيف بعند : طب والله منا ماشي وعند فيك هعد
غرام وحاليا وشه كل أصبح بلون الأحمر من الإحراج : اوع يا صقر
صقر : طب يلا اطلعي
غرام بصوت واطي : هطلع ازاي انت ناسي أنا لبس ايه
صقر طلع بره الميه وخد سيف ودخل المكتب
سيف دخل غرام طلعت وكان كل جسمها متحدد من الميه وكمان أن القميص كان قصير ولونه أبيض
أشرقت بضحك : طب كنتي دخلتي جوه
غرام بكسوف : طب يلا طيب ندخل
أشرقت : يلا
*******************************
في غرفه ملاك
سما : عملتي ايه
ملاك : ماما رفضت مش أنا قلتلك
سما : طب أنا جتلي فكره مش كد كد امك بتنام بدري خلاص أول متنام انزلي وانا هستناكي تحت البيت بلعربية
ملاك : لا يا سما دلو ماما عرفت هتموتني
سما : يا بنتي انتي مباتيش صغيرة وفيها ايه يعني
ملاك : بس
سما : مبس أنا هستناكي بليل تحت البيت بلعربية الساعة 12يلا سلام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الصقر)